هزینه بازسازی خانه کلنگی

تعریف خانه کلنگی

در حال حاضر درصد بالایی از مردم در حال سکونت در یک ملک قدیمی یا خانه کلنگی هستند. خانه کلنگی به ملکی گفته میشود که قابل سکونت نمی باشد به دلیل فرسودگی بنا و فرسودگی در تاسیسات ساختمانی، سن بیش از 30 سال ساختمان، دارای سکونت مشکل و … را خانه کلنگی گویند. ملک کلنگی با افزایش سن ساختمان، کیفیت و سطح بهره برداری از ملک به مرور کم و فرسودگی بنا بیشتر می شود تا زمانی که سن بنا از محدودی مشخصی تجاوز کند که هم بر قیمت ملک تاثیر می گذارد و هم سکونت و هم کار را در ساختمان دشوار میکند.

به عبارتی دیگر ملک کلنگی به ملکی گفته می شود که به دلیل فرسودگی بنا و فرسودگی در تاسیسات ساختمانی قابل سکونت نیست و معمولا ساختمان های بالای سی سال جز املاک کلنگی محسوب می شوند. یعنی عمر مفید ساختمان تمام شده و فقط ارزش زمین در آن ها در نظر گرفته شده است.

نکات مهم قبل از معامله ملک کلنگی

اگر قصد سرمایه‌گذاری در یک خانه کلنگی را دارید، باید قبل از معامله به نکات زیر دقت کنید:

1-موقعیت ملک

ملک موردنظر را از نظر میزان رشد منطقه‌ای (سرعت رشد و سود بیشتر)، از نظر اجتماعی (میزان امنیت منطقه)، از نظر بافت (قدیم یا جدید بودن منطقه) و از نظر کاربری یعنی اداری، تجاری یا مسکونی بودن منطقه، بررسی کنید.

2-متراژ ملک

متراژ یک خانه کلنگی بسیار مهم است. با توجه به اینکه بازسازی املاک با متراژ بالا هزینه بیشتری دارد، بنابراین قبل از هر اقدامی بودجه خود را در نظر بگیرید. همچنین ابعاد یک ملک کلنگی در ساخت‌وساز آن مهم است. مثلا ابعاد یک ملک 20 در 10 متر، برای ایجاد واحدهای نوساز، مناسب‌تر از یک ملک با ابعاد 25 در 8 متر است، که عرض کمی دارد.

علاوه بر این، ابعاد زمین تعیین کننده تعداد طبقاتی است که می‌توانید در ساختن ملک جدید، از آن برخوردار شوید. مثلا زمینی که ابعاد آن 10*20 است تعداد بیشتری پارکینگ نسبت به زمینی که ابعاد آن 8*25 است تامین می‌کند، اولی حدود 4 تا 5 واحد پارکینگ و دیگری 3 تا پارکینگ تامین می‌کند.

3-شمالی یا جنوبی بودن ملک

ملکی که در جنوب یک خیابان یا گذر واقع شده است را جنوبی و ملکی که در شمال یک خیابان یا گذر قرار گرفته است را شمالی می‌نامند. بنابر تصمیمات شهرداری و اصول ساختمان‌سازی، برای ایجاد واحد‌های نوساز در یک ملک شمالی که نورگیری کمتری دارد، سازنده موظف است ۶٪ مساحت موجود زمین را به عنوان نورگیر (به صورت نورگیر مرکزی) در نظر بگیرد که سبب کاهش فضای مفید هر واحد خواهد شد. اما اگر ملک جنوبی باشد، دیگر نیازی به صرف چنین فضایی برای نورگیر و کاهش مساحت مفید هر واحد نخواهد بود.

4-سن بنا

برای کسی که قصد دارد، خانه کلنگی را بکوبد و از نو بسازد، سن خانه چندان اهمیتی ندارد. اما برای کسی که قصد دارد ملک را بازسازی کند و خودش در آن سکونت داشته باشد یا آن را به دیگری بفروشد، سن خانه و میزان فرسودگی آن بسیار مهم است. هرچه سن خانه بیشتر باشد، فرسودگی و هزینه بازسازی بیشتر خواهد بود.

5-قیمت ملک

عوامل مختلفی در تعیین قیمت یک ملک کلنگی تاثیر دارند که باید به آن‌ها توجه کنید:

– مطابقت مشخصات ثبتی ملک، ابعاد و مساحت با مشخصات محل معرفی‌شده

-گذرهای مجاور ملک و راه‌های دسترسی، چند بَر بودن ملک

-عرض ‌گذر ورودی اصلی ملک

– در مسیر بودن یا نبودنِ طرح‌های عمرانی مثلا میزان عقب‌نشینی و اصلاحی احتمالی

– امکان تغییر کاربری ملک توسط مراجع ذی‌صلاح

-کاربری ملک، بسته به نوع کاربری شهری که ملک دارد، ارزش آن متغیر است

-احراز مالکیت ملک

-مناسب بودن جانمایی، موقعیت ملک نسبت به معابر و جهات چهارگانه

-ابعاد و اندازه ملک، خصوصاا اندازه ضلع متصل به گذر یعنی بَر ملک

فراموش نکنید که با تحقیق و بررسی جامع املاک، می‌توانید خانه‌های کلنگی با شرایط مناسب پیدا کنید که به دلایل مختلف، زیر قیمت روز بازار به فروش می‌رسند. البته توجه داشته باشید که در مواجهه با چنین مواردی عجله نکنید و با انجام بررسی‌های لازم بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

6-امتیازات محل ملک

علاوه بر مواردی که در مورد منطقه ملک گفته شد، خود ملک در صورت دارا بودن امتیازات، ارزشمندتر و پرسودتر خواهد بود. مثلا:

-نزدیک بودن به وسایل نقلیه عمومی

– نزدیک بودن به امکانات و خدمات رفاهی

-دسترسی آسان به شریان‌های اصلی

-نزدیک بودن به بوستان یا فضای سبز

-دسترسی آسان به امکانات درمانی و پزشکی

-نبود ترافیک و شلوغی در معابر اطراف

ارزیابی خرید و فروش خانه کلنگی

همان طور که متوجه شدید خانه کلنگی به ملکی گفته می شود که قابل سکونت نیست و بخاطر فرسودگی بنا و فرسودگی در تاسیسات ساختمانی، سن بیش از ۳۰ سال ساختمان، دارای سکونت مشکل و … را خانه کلنگی میگویند.

شرایط قدرالسهم و تراکم خانه کلنگی اولین مورد در ارزیابی خانه کلنگی است. به عنوان مثال یک زمین ۲۰۰متری با یک طبقه ساختمان، قدرالسهم تراکم ۲۰۰متری دارد، اما همان زمین ۲۰۰متری با چهار طبقه ساختمان، به هر طبقه ۵۰متر از زمین تعلق میگیرد و به عبارت دیگر، «عرصه» یا همان زمین و «اعیان» ساختمان است.

اهداف خرید خانه گلنکی

خرید خانه های کلنگی به دلیل فرسودگی ساختمان عموما با اهداف خاصی صورت می گیرد از جمله :
۱- خرید خانه‌های کلنگی با هدف فروش در زمان افزایش قیمت
۲- خرید خانه‌های کلنگی برای سکونت تا زمان مناسب برای مشارکت در ساخت
۳- خرید خانه‌های کلنگی با هدف بازسازی و فروش این خانه‌ها با قیمتی بالاتر
۴- خرید خانه‌های کلنگی با هدف تخریب و ایجاد واحدهای نوساز

مشکلات املاک کلنگی

اگر قصد سکونت در خانه‌های کلنگی را دارید، با برخی از مشکلات این خانه‌ها آشنا شوید:

  • فرسودگی سازه و تأسیسات داخلی
  • رعایت نشدن مسائل ایمنی در ساخت‌‌وساز
  • امکانات سرمایشی و گرمایشی قدیمی و ناکافی
  • عدم وجود پارکینگ
  • وجود حشرات موذی
  • عدم عایق بودن پنجره‌ها و درب‌ها
  • عقب‌نشینی خانه، در صورت نیاز

 

هزینه بازسازی خانه کلنگی

بازسازی خانه‌های کلنگی، بازسازی آپارتمان کوچک و بازسازی آپارتمان قدیمی، هر کدام مراحل خاص خود را دارند و به روش مختلفی هزینه‌ها برایشان محاسبه می شوند؛ برای مثال برای محاسبه هزینه بازسازی خانه‌های کلنگی باید هزینه‌های گوناگونی را لحاظ کرد، مانند:

  • هزینه بازسازی سرویس بهداشتی
  • هزینه بازسازی آشپزخانه
  • هزینه بازسازی نمای ساختمان

انجام بازسازی و به طور کلی کارهای ساختمانی در بعضی فصول سال مانند زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی، سخت تر است و شامل دستمزد بیشتری می‌شود.

عوامل تاثیر گذار در هزینه

از جمله عوامل دیگری که نقش تعیین کننده ای در هزینه بازسازی خانه دارند عبارتند از: میزان تغییرات، مواد و مصالح، اجزای به کار رفته، کیفیت و سطح کار در هزینه و قیمت بازسازی اثرگذار هستند، در ادامه این موارد را میبینید.

  • متراژ ساختمان
  • بازسازی آشپزخانه، سرویس بهداشتی
  • تغییر در کل ساختمان
  • فصل بازسازی
  • دستمزد کارگر و پیمانکار
  • طرح و نقشه مورد استفاده در بازسازی
  • مواد و مصالح به کار رفته در عملیات بازسازی

 

 

هزینه بازسازی خانه کلنگی در تهران

هزینه بازسازی، به موارد مختلفی بستگی دارد و از اولین اقداماتی است که قبل از انجام هر کار باید محاسبه گردد، محاسبه هزینه های بازسازی، به ما کمک می کند تا بهتر بتوانیم متریال های مورد نظر خود را انتخاب و پیاده سازی کنیم.

با توجه به هزینه و بودجه تعیین شده از طرف کارفرما، جهت بازسازی، تصمیم گرفته می شود که چه بخش هایی از ساختمان تغییر کند و از چه طرح هایی برای بازسازی منزل استفاده شود. در این مسیر قطعا مشورت با افراد متخصص و کاردان در حیطه ی بازسازی ساختمان می تواند به گرفتن بهترین تصمیم کمک کند. انتخاب یک پیمانکار بازسازی خوب می تواند با تخمین درست بودجه ی بازسازی و در نظر گرفتن هزینه های احتمالی دیگر به شما کمک کند.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه معماری سفید با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲-۲۷۹-۴۳۸۹

۰۹۱۲-۸۷۰-۹۹۸۰

 

قیمت مناسب بازسازی منزل توسط شرکت معماری سفید

شرکت معماری سفید در زمینه بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل بسیار موفق عمل کرده است. این شرکت با استفاده از مصالح مرغوب و هزینه های مقرون به صرفه بهترین طرح های بازسازی ساختمان را مطابق با نظر و سلیقه شما ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصین بازسازی ما مشورت کنید.

 

سوالات متداول بازسازی خانه کلنگی

بازسازی خانه قدیمی و کلنگی به چه صورت میباشد؟

یکی از مهم ترین نکات در بازسازی خانه قدیمی و کلنگی، انجام اصولی مرحله تخریب است. از آنجایی بر انجام فرآیند تخریب در بازسازی ساختمان تاکید می شود که کمترین قصور و بی تجربگی در این پروسه احتمال مخاطرات جدی مالی و جانی را می تواند در پی داشته باشد.

هزینه بازسازی خانه کلنگی چقدر میباشد؟

هزینه بازسازی خانه توسط شرکت ها یا پیمانکارهای مجربی برآورد میشود تا امکان ایجاد اشتباه و خطا در آن به کمترین حد برسد. هزینه بازسازی ساختمان قدیمی با خواسته های مدنظر مالک می تواند متفاوت باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
تماس با کارشناس