انواع شلف دیواری کدامند؟

به طاقچه‌های زیبایی که بر روی دیوار نصب می‌شود شلف دیواری می‌گویند. به بیان ساده می‌توان بیان کرد شلف‌ها همان قفسه‌های چوبی و فلزی هستند که در طرح‌های بسیار زیبا و متنوع استفاده می‌شوند. شلف دیواری با طراحی‌های زیبایی که دارد می‌تواند در رنگ‌های مختلف تولید شود باعث جلب رضایت مشتریان شود.

شلف دیواری چیست و چه کاربردی دارد؟

همانگونه که بیان کردیم شلف به عنوان طاقچه استفاده می‌شود و برای مکان‌های که با کمبود جا مواجه هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نظم دهی محیط آشپزخانه و داشتن ظاهری زیبا در محیط حمام کاربرد دارد. از شلف‌های چوبی برای کارهای ظریف مانند قرار دادن شمع، عروسک و لوازم شخصی سبک و غیره استفاده می‌شود. شلف‌ها برخلاف ظاهر شیک و ظریف‌شان بسیار با کیفیت و مقاوم هستند.

شلف‌ به منظور کارهای تزئینی کاربرد دارند به عنوان قفسه برای کتاب استفاده می‌شوند. برای تزئین المان‌های مختلف به کار می‌رود‌ که استفاده از انواع گلدان در شکل و هندسه‌های مختلف از قاب عکس و چند مجسمه می‌توان استفاده نمود. شلف‌های فلزی برای آشپزخانه و حمام استفاده می‌شوند که بار زیادی را تحمل می‌کند که از شلف‌های چوبی برای کارهای ظریف مانند قرار دادن شمع، عروسک و لوازم شخصی سبک استفاده می‌شود.

اگر در فضای منزلتان و آشپزخانه با کمبود دیوار مواجه هستید و برای چیدمان وسایل‌تان جایی مناسب ندارید، شلف دیواری می‌تواند به عنوان نیروی کمکی عمل کند. شلف‌ها کاربرد بالایی در حمام دارند، وجود وسایل گوناگون در حمام و داشتن ظاهری زیبا به شلف این امکان را فراهم می‌کند تا زیبایی خاصی به قفسه‌های بی‌رنگ و روح حمام دهید. شلف‌های فلزی ضد زنگ برای محیط‌های که رطوبت زیادی دارند مناسب است که دارای روکشی ضد زنگ و بادوام هستند.

انواع شلف دیواری

شلف دیواری به صورت معلق با استفاده از پیچ و رول‌پلاک بر روی دیوار نصب می‌شود. شلف دیواری از مدرن‌ترین و شیک‌ترین طرح قفسه بندی است که به عنوان قفسه‌های جعبه‌ای ‌و مکعبی شناخته می‌شود. این شلف‌ها علاوه بر کاربردی یک عنصر زیبایی دکوراتیو محسوب می‌شود که چشم‌اندازه خاصی ایجاد می‌کند.

شلف دیواری ساده و بسیار پرکاربرد است که در داخل یک کمد، محفظه و فضاهای فرورفته و گوشه‌های دیوار نصب می‌شود. این شلف‌ها برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب هستند و فضای مناسبی برای ذخیره و نگهداری وسایل فراهم می‌کنند.

1.شلف دیواری گوشه ای

شلف گوشه‌ای وسیله مهم و مفید برای ذخیره سازی وسایل در خانه است که در سبک و طرح‌ها متفاوتی عرضه می‌شود. از این شلف در تمام گوشه‌های خانه استفاده بهینه می‌شود که می‌توان به صورت منحنی در مناطقی که رفت و آمد سخت است استفاده نمود.

2.شلف دیواری صفحه گردان

شلف گردان بسیار خلاقانه و کاربردی است که در گوشه‌ای از خانه استفاده می‌شود. این نوع شلف از یک صفحه گردان و چرخان تشکیل شده که از یک پایه غیر متحرک ساخته شده است.

3.شلف دیواری کشویی

شلف دیواری کشویی قابلیت تنظیم دارد و به بیرون کشیده می‌شود. این نوع شلف با استفاده از لغزنده‌هایی که در دو طرف آن قرار دارد حرکت می‌کند که به وسیله کمد، میز و کابینت قفسه‌بندی می‌شود و پر کاربرد است.

4.شلف دیواری زیر پله

فضای زیر پله جای مناسبی برای نصب شلف است که برای نگهداری وسایل از جمله کتاب مناسب است.

در بعضی از خانه ها فضای زیر پله ها، جای مناسبی برای نصب شلف است و کاربرد بسیاری برای نگهداری وسایل از جمله کتاب دارد. هم پلکان زیبا می شود و هم ذخیره وسایل، فضای اضافی را در خانه اشغال نمی کند.

شلف دیواری در جنس‌های مختلف در بازار است که می توان به جنس چوبی، ام دی اف، فلزی، شیشه‌ای، پلاستیکی و ترکیبی و غیره اشاره داشت.

شلف دیوار چوبی بسیار در طرفدار است و برای دکوراسیون‌های با تم کلاسیک استفاده می‌شوند. که بیشتر از ترکیب فلز و شیشه است که در نماهای مدرن و معاصر از آن استفاده می‌شود. شلف ام دی اف در رنگ‌های مختلف است که بسیار مقرون به صرفه است.

شلف فلزی مقاومت خوبی دارد و برای تحمل اجسام سنگین از جمله وسایل و ابزار آشپزخانه مانند قابلمه و وسایل انباری مناسب است. شلف‌های شیشه‌ای بیشتر در سبک‌های مدرن استفاده می‌شوند که به راحتی می‌توان آنها را ترکیب نمود. شلف‌های شیشه‌ای حالت تزئینی دارند و برای اتاق نشیمن مناسب هستند.

شلف پلاستیکی بسیار سبک و کاربردی هستند و برای اتاق کودک و نوجوان، نگهداری کفش، کتاب و مواردی از این دست کاربرد دارند. شلف ترکیبی در ترکیب موادی همچون چوب، فلز، پلاستیک و غیره ساخته شده است که ایده جالب و خلاقانه ای برای ایجاد یک فضا زیبا است.

مزایای استفاده از شلف دیواری

استفاده از شلف دیواری مزایای بالایی به همراه دارد که به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

  • با نصب شلف دیواری می توانید فضای خانه خود مدیریت کنید. همچنین با افزایش فضای آشپزخانه می‌توانید محیط آشپزخانه مرتب و منظم کنید.
  • شلف دیواری قابلیت نصب راحتی دارد و با کمک پیچ و مهره به راحتی می‌توان آن را نصب نمود. شلف دیواری می‌توان در هر جایی که دوست دارید نصب کنید که به سلیقه شما بستگی دارد.
  • استفاده از شلف دیواری بر‌روی جذابیت آشپزخانه تاثیر خوبی می‌گذارد. استفاده از شلف در آشپزخانه علاوه بر اینکه زیبایی به همراه دارد باعث ایجاد حس گرمی و نشاط می‌شود و آرامش وصف ناپذیر در این محیط ایجاد می‌کند.
  • با نصب شلف دیواری به راحتی می‌توانید به تمام وسایل دسترسی داشته باشید. خانم‌های که وسایل کاربردی دارند به راحتی می توانند از این شلف‌ها استفاده کنند.
  • استفاده از شلف دیواری آلودگی در محیط را کم می‌کند که به راحتی می توانید با کمک یک دستمال آلودگی‌ها را کمک کنید.
  • با استفاده از شلف دیواری باعث جمع و‌جور شدن فضای آشپزخانه می‌شود. نور به راحتی به شلف‌ها تابیده می‌شود و به نقاط دیگر آشپزخانه می‌رسد.

جمع بندی

شلف دیواری یکی از ابزار مورد استفاده در طراحی دکوراسیون مدرن است که بسیار کارآمد و زیبا هستند. این نوع شلف به راحتی بر روی دیوار نصب و اجرا می‌شود و دارای طرح و رنگ‌های مختلفی است. با به کارگیری شلف می‌توان به زیبا‌سازی و تغییر دکوراسیون دیوار‌ها کمک نمود و برای پر کردن فضاهای پرت خانه از آن استفاده نمود. شلف در جنس‌های مختلف ساخته می‌شود که در برابر رطوبت و خراش مقاومت خوبی دارند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس