دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران

انواع دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

اگر طراحی دکوراسیون به خوبی انجام شود مشکلاتی از جمله کمبود فضای کافی و کوچک بودن محیط برای کارمندان و مشتریان پیش نمی آید. یا می توانید با الگو گرفتن از کشور های مختلف ترکیبی زیبا و متفاوت از دیگر سبک ها را داشته باشید. برای مثال می توانید قسمت مدیریت را با بهره گیری از یک کشور و یک سبک طراحی کنید و دکوراسیون قسمت خدمات آرایشی را از کشور دیگر و با سبکی متفاوت طراحی و انجام دهید. وقتی می گوییم دکوراسیون آرایشگاه را ترکبیبی از کشور های مختلف طراحی کنید منظورمان این نیست که هر قسمت به شکلی متفاوت طراحی شود، باید رنگ ها و فضا ها متناسب با یکدیگر انتخاب شوند.

اگر هنوز ایده مناسبی در سر ندارید و یا سردرگم شده اید، پیشنهاد می کنیم یکی از کشورها را برای طراحی سالن زیبایی خود الگو قرار دهید، برای مثال می توانید سالن خود را یه سبک ایرانی، ایتالیایی، عربی و یا سبک های مدرن اروپایی دیزاین کنید، بدین ترتیب ایده های بهتری به ذهنتان خطور می کند و سبک خاصی را می توانید برای آرایشگاه خود به اجرا در آورید.

چیدمان دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

قدم بعدی پس از انتخاب رنگ، چیدمان قسمت های مختلف آرایشگاه است که از مهم ترین نکات در دکوراسیون داخلی آرایشگاه است. در این هنگام باید با تمرکز به تحلیل فضا های موجود و قسمت های مختلف بپردازید تا مکان مناسب برای لوازم خود را بیابید. سپس می توانید به جابه جایی لوازم، مبلمان، صندلی و میز ها بپردازید. نکته قابل توجه در چیدمان آرایشگاه ها این است که باید فضای وسط سالن را روشن و باز باقی بگذارید. زیرا این فضای باز و روشن به کارمندان و مشتریان کمک می کند تا با آسودگی خاطر به کار های خود بپردازند. این چیدمان فقط مربوط به صندلی ها و مبلمان نیست بلکه باید تمام لوازم را در جای مناسب خود قرار دهید.

استفاده از مبلمان و صندلی های مناسب در دکوراسیون آرایشگاه زنانه

از دیگر نکات قابل توجه انتخاب مبلمان و صندلی های مناسب و سازگار با نوع خدماتی است که آرایشگاه ارائه می دهد. انتخاب مبلمان تاثیر به سزایی در جلب توجه مشتریان دارد. موردی که باید یادتان باشد و به آن توجه کنید این است که شما در حال ایجاد یک محیط کاری و راحت برای کارمندان و مشتریان خود هستید.

پیشنهاد و توصیه شرکت دکوراسیون داخلی سفید این است که آینه ها را به صورت جدا از هم و با فاصله روی دیوار نصب کنید همچنین میز ها، صندلی ها و قفسه هایی مستقل از هم برای آینه ها در نظر بگیرید. آینه ها باید متناسب با خدمات آرایشگاه انتخاب شوند و قفسه هایی برای سازماندهی و مرتب کردن وسایل مورد استفاده از جمله برس ها، سشوار، اسپری ها و کرم استفاده کنید. تا در صورت نیاز به هر یک از مواد و وسایل به راحتی بتوانید آن را پیدا کنید و درگیر پیدا کردن لوازم نشوید.

عناصر و لوازم تزئینی

عناصر تزئینی به کسب و کار شما کمک می کند زیرا مکانی جذاب و آرام را برای مشتریان خود ایجاد می کنید و باعث می شوید تا افراد دیگری به خاطر محیط دلنشین کاری به کسب و کار شما جذب شوند. برای این کار می توانید از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع مدل های مربوط به خدمات شما و تمام چیز هایی که به کسب و کار شما مربوط است استفاده کنید. اما تلاش نکنید تا با تزئینات بیش از حد باعث شلوغی محیط آرایشگاه شوید، بهتر است فقط یک یا دو تا از دیوار های آرایشگاه را به این کار اختصاص دهید. سعی کنید از لوازمی استفاده کنید تا وحدت بصری را برای آرایشگاه شما ایجاد کند.

طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه

دکوراسیون آرایشگاه زنانه از منظر طراحی داخلی به دو بخش اصلی قسمت مدیریت و منشی و قسمت اصلی انجام خدمات زیبایی و آرایشی تقسیم بندی می‌شود. مهمترین هدف هر فردی از طراحی داخلی دکوراسیون آرایشگاه زنانه جذب مشتری بیشتر است. الته باید این موضوع را در نظر داشت که طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه باید متناسب با فضای موجود صورت گیرد. به عنوان مثال اگر متراژ واحد کم باشد نمیتوان میزهای آرایشی را نزدیک به یکدیگر قرار داد. در وهله اول شاید به نظر برسد که هرچه تعداد میزهای آرایشی بیشتر باشد تعداد مشتری نیز بیشتر خواهد شد و سود آرایشگاه بالاتر خواهد رفت. اما تجربه ثابت کرده است که آرایشگاه زنانه پر دکور و شلوغ در جذب مشتری دقیقاً نتیجه عکس میدهد.

اصول دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران

با توجه به استاندارها و اصول طراحی دکوراسیون داخلی حداقل باید ۱.۵ متر فاصله بین میزهای آرایشی باشد. به نحویکه دو آرایشگر اگر همزمان در دو جهت میز آرایشی در کنار یکدیگر قرار بگیرند بتوانند به راحتی حرکت کنند و آزادی عمل داشته باشند. در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه باید به دو نکته اصلی توجه کرد. اول اینکه کارایی فضای طراحی شده به گونه ای باشد که آرایشگر بتواند به راحتی به امور آرایشی بپردازد زیرا هدف اصلی از احداث آرایشگاه زنانه همین است. دوماً اینکه طراحی به گونه ای صورت گیرد که خلق فضایی لوکس ، امن و فراهم کردن آسایش و راحتی مشتریان در طراحی داخلی دکوراسیون آرایشگاه زنانه محقق شود.

طراحی با استفاده از  ام دی اف یا کناف می‌تواند بهترین گزینه برای طراحی دکور آرایشگاه زنانه باشد. معمولاً دکور ام دی اف پر استفاده ترین نوع متریال در آرایشگاه زنانه است. با توجه به بودجه کارفرما میتوان از انواع ورق ام دی اف مات و یا ام دی اف های گلاس استفاده کرد. استفاده از ام دی اف های گلاس جذابیت بیشتری به کور میدهد زیرا از آنجایی که سطح آن براق است نور را بهتر بازتاب میدهد و باعث پر نورتر شدن محیط آرایشگاه زنانه میشود.

همچنین نورپردازی صحیح علاوه بر اینکه روشنایی مورد نیاز برای انجام خدمات آرایشی و زیبایی را فراهم می‌کند می‌تواند باعث ایجاد آسایش بصری برای مشتریان شود. بخش اصلی دکوراسیون آرایشگاه زنانه فضایی است که خدمات آرایشی و زیبایی در آن انجام می‌شود. عموماً دکور آرایشگاه از یک سری صندلی و آینه‌های بلند و کوتاه تشکیل می‌شود و در حقیقت ایده‌ها هستند که تفاوت را در همین لوازم یکسان در سالن‌های مختلف ایجاد کرده است و باعث جذب حداکثری مشتری می‌شوند.

رنگ در دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

انتخاب رنگ آرایشگاه زنانه یکی از مهمترین بخش های طراحی است. ابتدا باید تم رنگ اصلی آرایشگاه زنانه را در نظر گرفت. استفاده از رنگ های روشن توصیه میشود زیرا فضای آرایشگاه را بزرگتر نشان  میدهند. همچنین در صورتیکه طراحی کمی خلاقیت داشته باشد استفاده از رنگ هایی مانند بنفش و قرمز میتواند جذابیت بصری زیادی را خلق کند. برای ایجاد تم رنگی در فروشگاه المان های ساختمانی مانند دیوار را میتوان به کمک نقاشی ساختمان به رنگ دلخواه درآورد و المان های دکوراتیو را هنگام خرید به آنچه طراحی شده است.

با توجه به اصول طراحی و روانشناسی رنگها استفاده از رنگ های روشن مانند رنگ های سفید یا کرم و ترکیب آن با رنگ طلایی میتواند محیط را لوکس تر نشان دهد. همچنین در صورتیکه میخواهید فضا را خیلی صمیمانه تر نشان دهید بهتر است از رنگ های طرح چوب استفاده شود. فضای اصلی سالن زیبایی بانوان را با توجه به نوع کاربری می‌توان به ۳ بخش اصلی تقسیم کرد. ۱- قسمت میکاپ و پیرایش بانوان  ۲- اتاق میکاپ عروس  ۳- قسمت دیزاین ناخن

دکوراسیون قسمت میکاپ آرایشگاه زنانه :

مهمترین نکته در طراحی دکوراسیون قسمت میکاپ آرایشگاه زنانه توجه به فضایی است که آرایشگر به رحتی بتواند حرکت کند و همچنین میزهای آرایشی خیلی به هم نزدیک نباشند. نزدیک بودن میزهای آرایشی به یکدیگر باعث میشود که مشتری از نظر روانی حس نا امنی بکند. استفاده از آینه‌های قدی و با کیفیت ( آینه با کیفیت نباید موج داشته باشد ) ، ساخت میز کنسول آرایش متناسب با طرح کلی دکور آرایشگاه ، تأمین روشنایی مناسب با نورپردازی مستقیم بر روی مشتری ، استفاده از صندلی آرایشگاهی برقی و با دوام و تهویه مناسب هوا همگی از مواردی است که باید در طراحی قسمت میکاپ و پیرایش بانوان در نظر گرفت.
 

 

دکوراسیون اتاق میکاپ عروس آرایشگاه زنانه :

طراحی اتاق میکاپ عروس در ایران معمولاً یک اتاق مجزاست. اگر فضای کافی برای دیوارکشی نباشد می‌توان با استفاده از پارتیشن ( ام دی اف ، فلزی یا شیشه‌ای ) اتاق میکاپ عروس را از بقیه قسمت‌های آرایشگاه مجزا کرد. همچنین تعبیه صندل راحت و متناسب با دکور آرایشگاه برای همراهان عروس و قرار دادن تلویزیون، تهویه مناسب هوا و نورپردازی غیر مستقیم ( به صورتی که باعث خستگی همراهان عروس نشود ) از نکاتی است که در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه باید در نظر گرفت.

دکوراسیون قسمت ناخن آرایشگاه زنانه :

در طراحی دکوراسیون قسمت دیزاین ناخن سه فاکتور مهم را باید در نظر گرفت. ۱- نورپردازی مناسب ۲- تجهیزات دکور آرایشگاه مانند میز ناخن کار و قفسه نگهداری مواد ناخن ۳- سیستم تهویه هوا

نور پردازی مناسب

از مهم ترین المان های موجود در دکوراسیون داخلی آرایشگاه، می توان به نور پردازی مناسب اشاره کرد. زیرا علاوه بر جذاب تر نشان دادن فضای آرایشگاه، کارمندان نیاز به نور مناسب و کافی برای انجام خدمات دارند. در صورت کمبود نور کارمندان در حین انجام کار با مشکل روبرو خواهند شد. از این رو امتحان نور افکن های بالای آینه و لامپ های دیواری و سقفی پیشنهاد بدی نیست. برای مثال اگر دیوار های آرایشگاه با رنگی روشن پوشیده شده است، با نور پردازی اصولی و حرفه ای زیبایی آرایشگاه چندین برابر خواهد شد. امروزه اغلب آرایشگاه ها از آینه هایی با حاشیه های لامپ استفاده می کنند که به دلیل زیبایی و تامین نور کافی بسیار محبوب هستند.
 

 
نورپردازی قسمت ناخن باید به گونه ای باشد که ناخن کار کاملاً به کار مسلط باشد زیرا انتظار اصلی هر مشتری این است که کارش به درستی انجام بشود. مرز بین طراحی داخلی زیبا و دلنشین و کارایی دقیقاً همینجاست. از این رو بهتر است که از متخصص دکوراسیون داخلی و طراح کمک گرفته شود.

طراحی سیستم تهویه بانک

یکی از مهمترین آیتم ها در طراحی دکوراسیون آرایشگاه طراحی صحیح و اصولی سیستم تهویه هوا است که متاسفانه اغلب در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه نادیده گرفته میشود. سیستم تهویه مناسب هوا را مخصوصاً در دیزاین اتاق ناخن باید در نظر گرفت. زیرا بوی ناشی از مواد ناخن مانند لاک و ژل ناخن بسیار آزاد دهنده است و سریعاً باعث ناراحتی و نارضایتی مشتریان می‌شود. تعبیه یک سیستم تهویه هوای اصولی با توجه به علم مهندسی سیالات می‌تواند کاملاً این مشکل را حل کند. تشخیص نوع سیستم تهویه هوا با توجه به علم و تجربه مهندسین با حداقل هزینه و بالاترین کارایی می‌تواند علاوه بر تناسب سیستم استفاده شده با دکوراسیون آرایشگاه زنانه هزینه اجرا را به حداقل برساند.

رعایت اصول بهداشتی

همچنین رعایت اصول بهداشتی علاوه بر اینکه در میزان رضایتمندی مشتریان تأثیر گذار است یک دستورالعمل قانونی است و بازرسان وزارت بهداشت و صنف آرایشگاه زنانه دائماً بر رعایت اصول بهداشتی نظارت می‌کنند. تمامی بازرسان نتیجه حاصل از بازرسی را حسب مورد به اداره صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌های صنفی یا ادارات تعزیرات حکومتی ارائه می‌کنند.

اداره تعزیرات هم به تمامی تخلفات و شکایات احتمالی بر اساس صلاحیت‌های قانونی  رسیدگی می‌کند. از این رو آشنایی به ضوابط بهداشتی مرتبط با صنف آرایشگاه زنانه بسیار مهم است. همان‌طور که آشنایی به اصول و ضوابط ایمنی آرایشگاه های زنانه برای اداره اماکن نیروی انتظامی مهم است.

ایده هایی برای دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

برنامه ریزی هدفمند

در اولین قدم و پیش از خرید و خرج هیچ پولی باید مشخص کنید که از سالن خود چه می خواهید. به چه چیزهایی برای کار و تزئینات نیاز دارید، سپس آنها را بر اساس مقدار اهمیتشان اولویت بندی کنید. بر این اساس اولویت ها مشخص می شوند و شما متوجه می شوید که چگونه باید سرمایه خود را خرج کنید.

تفکر درباره کارایی و عملکرد

توجه به کارایی در سالن های آرایشگاه مهم و اولویت اول است. شما باید فضا را مدیریت کنید که این مورد در فضا های کمتر و سالن های کوچک تر امری ضروری است. فضا باید به گونه ای طراحی شود که هم برای شما، هم مشتریان و کارمندان کاربردی و مناسب باشد. برای مثال در سالن های کوچک نباید فضاهایی را که می توان آنها را به خدمات مهم اختصاص داد برای کار هایی که در اولویت نیستند استفاده کنید.

برنامه ریزی کردن

برای این مورد باید جدولی طراحی کنید تا عناصر دخیل در طراحی دکوراسیون جدید سالن را ثبت کنید. سپس فعالیت ها را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید مقدار تاثیر آن بر کسب و کار خود را تا حد امکان کاهش دهید.

انسجام در نگه داری ایده

منظور از این مورد این است که دکوراسیون داخلی آرایشگاه شما باید همواره انعکاسی از برند شما باشد. همیشه و در همه وقت از خود بپرسید که دکوراسیون آرایشگاه شما کاربردی است؟ برای جذب مشتری مناسب است؟ این گونه می توانید در به روز نگه داشتن آرایشگاه خود تلاش کنید.

نکته قابل توجه

اگر در آرایشگاه خود دستگاه مانیکور دارید بهتر است تا فضایی مجزا و مستقل برای آن در نظر بگیرید. می توانید از چند دستگاه مانیکور در رنگ ها و جنس های مختلف استفاده کنید و با قرار دادن آنها در کنار یکدیگر باعث جذابیت فضای مورد نظر شوید. در ادامه باید فضای مناسب دیگری را برای انتظار مشتریان قرار دهید و برای آسودگی مشتریان می توانید با قرار دادن میز، قفسه های مجله و کاناپه های راحتی استفاده کنید. در هنگام طولانی شدن خدمات یکی از مشتریان مشتریان دیگر میتوانند در این فضا منتظر نوبت خود بمانند.

 


 

طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران

آرایشگاه ها جزء مکان هایی هستند که زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی آن ها بیش از هر فضای دیگری مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه از اهمیت زیادی برخوردار است و در بسیاری از موارد موفقیت یک آرایشگر در جذب مشتری های بیشتر از اینکه مدیون هنر و کار آرایشگر باشد مدیون زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی آرایشگاه است.

طراحی منحصر به فرد و متفاوت برای دکوراسیون های آرایشگاه زنانه از اهمیت زیادی برخوردار است و بیشتر آرایشگر ها قبل از شروع کار و یا بعد از گذشت مدت زمانی از شروع کار خود اقدام به ایجاد و یا تغییر دکوراسیون داخلی آرایشگاه می کنند و سعی دارند تا دکوراسیون آرایشگاه خود را به بهترین شکل طراحی کنند.

 

سوالات متداول دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

 

نقش نورپردازی در دکوراسیون یک آرایشگاه را ذکر کنید؟

برای شرح اهمیت این فاکتور همین بس که بگوییم رضایت مشتری زمانی جلب می شود که چهره ی خود را با رنگ و لعاب دلخواه ببیند که این امر نیازمند داشتن نور مناسب در اطراف آینه است. در انتخاب رنگ نور بهترین گزینه استفاده از هر دو رنگ زرد و سفید است چرا که رنگ پوست را بهتر نشان می دهد.

یک آرایشگاه در قسمت دکوراسیون به چند بخش تقسیم میشود؟

سالن آرایشگاه در قسمت دکوراسیون به طور کلی دارای دو بخش است :بخش اول قسمت مدیریت و به اصطلاح رزور نوبت و بخش دوم فضای اصلی انجام خدمات زیبایی و آرایشی

4.4/5 - (5 امتیاز)
تماس با کارشناس