دکوراسیون داخلی پذیرایی بزرگ

اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی یکی از مهم ترین قسمت ها در هر خانه ای بوده و از آن جایی که برای هم نشینی با اعضای خانواده و مهمانان مورد استفاده قرار می گیرد، توجه به چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی آن حائز اهمیت می باشد.

■ در طراحی سبک مدرن استفاده از رنگ های خنثی جایگاه ویژه ای دارد. در کنار انتخاب رنگ مناسب، استفاده از سیستم نورپردازی مناسب نیز می تواند کارگشا باشد. در کنار هم قرار گرفتن این فاکتورها می تواند فضایی مدرن برای شما به ارمغان آورد.

■ آن چه که در طراحی اتاق پذیرایی بزرگ باید به یاد داشته باشید، حفظ انسجام در فضای اتاق می باشد. انتخاب رنگ هایی که در کنار یکدیگر تطبیق پذیری مناسبی ایجاد می کنند، می تواند در ایجاد انسجام در اتاق نشیمن به شما کمک کند.

■ استفاده از فرش نه تنها باعث القای گرما به فضای اتاق می شود، بلکه می تواند به فضای اتاق عمق ببخشد. استفاده از کوسن های الگودار، در جهت تزئین مبلمان مورد استفاده قرار گرفته و در زیبایی و عمق بخشی به آن نیز نقش دارد.

■ آن چه که در طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک حائز اهمیت می باشد، انتخاب هوشمندانه وسایل و ایجاد فضایی ساماندهی شده و به دور از هرج و مرج می باشد. انتخاب رنگ هایی که به بزرگ تر نشان دان فضای اتاق پذیرایی کمک کند، از دیگر فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای انتخاب رنگ بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید، چرا که استفاده از رنگ های روشن به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق کمک خواهد کرد. استفاده از طیف روشن رنگ های خنثی می تواند انتخاب مناسبی باشد. در هنگام انتخاب مبلمان نیز بهتر است از نمونه های ساده که ابعاد بزرگی ندارند، استفاده نمایید.
 

 

دکوراسیون داخلی پذیرایی بزرگ

بدون شک طراحی فضای بزرگ نسبت به فضای کوچک آسان تر بوده و امکان استفاده از انواع ایده پردازی ها در آن وجود دارد. آن چه که در طراحی اتاق پذیرایی بزرگ باید به یاد داشته باشید، حفظ انسجام در فضای اتاق می باشد. انتخاب رنگ هایی که در کنار یکدیگر تطبیق پذیری مناسبی ایجاد می کنند، می تواند در ایجاد انسجام در اتاق نشیمن به شما کمک کند.

برای مثال رنگ پرده، مبلمان و فرش باید با یکدیگر تطبیق پذیر باشد. در طراحی اتاق پذیرایی بزگ می توانید از انواع مبلمان استفاده نمایید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. عمق بخشی به فضای سالن پذیرایی از دیگر نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید. به این منظور می توانید از فرش یا کوسن های الگودار استفاده نمایید.

 

 

استفاده از فرش نه تنها باعث القای گرما به فضای اتاق می شود، بلکه می تواند به فضای اتاق عمق ببخشد. استفاده از کوسن های الگودار، در جهت تزئین مبلمان مورد استفاده قرار گرفته و در زیبایی و عمق بخشی به آن نیز نقش دارد. از دیگر ایده هایی که می توان در طراحی اتاق پذیرایی بزرگ مورد استفاده قرار داد، تقسیم بندی فضای اتاق می باشد. ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای مثال برای انجام این کار می توان از شلف و پارتیشن استفاده کرد. استفاده از یک فرش نیز می تواند به تقسیم بندی فضای اتاق کمک کند.

طراحی مناسب دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ

در ابتدا باید بدانید که اتاق پذیرایی با مساحت زیاد همانقدر که می تواند مجلل و با شکوه به نظر آید در صورت طراحی نا مناسب می تواند شما و میهمانانتان را کلافه نماید. در اولین گام برای داشتن یک طراحی موفق باید نیازهای خود از اتاق پذیرایی را بدانید آیا قصد دارید از میز غذاخوری نیز در اتاق پذیرایی استفاده کنید یا خیر و یا اینکه معمولا چه تعداد میهمان نیاز به پذیرایی و گذراندن لحظاتشان در اتاق پذیرایی به طور هم زمان دارند.

المان های تاثیر گذار در پذیرایی بزرگ

تعداد مبلمان و مسیر رفت و آمد ورودی ها و خروجی ها و تعداد پنجره ها نیز مواردیست که باید قبل از شروع با طراحی به آنها توجه کنید. در گام بعد طرحی از آنچه که قرار است در اتاق پذیرایی بزرگ شما اجرا شود را در ذهن تجسم کنید (ترسیم طرح بر روی کاغذ و یا با استفاده از نرم افزارها ایده بسیار بهتریست) اما قدم بعد انتخاب رنگ اصلی طراحی است در این انتخاب به نقش مبل ها و پرده و نیز فرش مورد استفاده در اتاق پذیرایی همانند انتخاب رنگ دیوارها و کف پوش اهمیت دهید.

در گام بعد باید به اجرای طراحی در نظر گرفته پرداخت در این مرحله باید با ظرافت چیدمان لوازم را انجام داد و همواره به کانال های ارتباطی و در دسترس بودن تمام مناطق اتاق پذیرایی توجه کرد بهتر است در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی بزرگ با تقسیم مناطق اتاق پذیرایی و تعیین مکان های مجزا اما مرتبط به یکدیگر از بزرگی اتاق پذیرایی نهایت استفاده را برد، باید چیدمان مبل ها به گونه ای صورت گیرد که دقیقا مشخص شود مکان همنشینی ها کجاست و نیز فاصله مبلمان از هم باید به گونه ای باشد که ارتباط میان آنها قطع نشود.

 

 

انتخاب رنگ دکوراسیون پذیرایی بزرگ

پس از اینکه تصمیمتان در مورد تعداد و نوع اجزا دکوراسیون و نحوه چیدمان آنها مشخص شد، باید رنگ اصلی و رنگ های فرعی دکوراسیون را برگزینید. از آنجا که تعداد مبلمان و دیگر اجزا در اتاق پذیرایی بزرگ بیشتر است لذا پیشنهاد ما این است که رنگ دیوار و کفپوش و مبلمان را از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید. چون اگر روزی قصد تغییر و تنوع داشتید با تعویض رنگ کوسن و تابلوها و اشیای تزیینی، هم فضای اتاق پذیرایی خود را عوض کنید هم متحمل هزینه های زیاد برای تعویض مبلمان نشوید.

انتخاب درست لوستر در پذیرایی بزرگ

در پذیرایی بزرگ نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که بدون آن دکوراسیونی که طراحی شده و هزینه و زحمت زیادی در برداشته، جلوه ای نخواهد داشت. امروزه منابع نور مختلفی در دسترس است که انتخاب را بسیار آسان می کنند. شما می توانید از چراغهای دیواری، رومیزی و سقفی متنوع برای نورپردازی پذیرایی خود بهره بگیرید. اما در پذیرایی بزرگ منبع نور اصلی یعنی لوستر اهمیت زیادی دارد. اگر دکوراسیون کلاسیک را انتخاب کرده اید باید یک لوستر بزرگ و پرزرق و برق و اشرافی برگزینید ولی اگر دکوراسیون شما مدرن یا تلفیقی است باید لوستر را از انواع مدرن و شیک انتخاب کنید.

جداسازی فضای نشیمن و غذاخوری با پارتیشن

در مواردی خاص ممکن است نیاز داشته باشید فضاها را از هم جدا کنید. به عنوان مثال اگر میز ناهارخوری را در پذیرایی قرار دادید و تمایل ندارید هنگام چیده شدن میز مهمانان آن را ببینند می توانید فضای غذاخوری و اتاق پذیرایی را با یک پارتیشن از هم جدا کرده پس از آماده شدن میز غذا پارتیشن را جمع کرده مهمانان را سر میز دعوت کنید. پارتیشن ها نیز انواع مختلف و متنوعی دارند که بهتر است رنگ و طرح آن را متناسب با رنگ دکوراسیون انتخاب کنید. سپاس از اینکه با شرکت دکوراسیون سفید همراه بودید.

5/5 - (2 امتیاز)
تماس با کارشناس