سبک خانه مدرن

انتخاب سبک خانه مدرن

یکی از مهمترین جزییاتی که در دکوراسیون خانه مدرن و در بخش طراحی داخلی هر فضایی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب سبک است. انتخاب سبک دکور تا حد زیادی به سلیقه افراد و عوامل محیطی مثل متراژ فضا، نوع پلان، نورپردازی محیط و… بستگی دارد. در این میان یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منزل، سبک مدرن است.

سبک مدرن چیست؟

طبق لغت‌نامه دهخدا به هر چیزی که به تازگی مد شده است مدرن گفته می‌شود، اما در طراحی معنایی متفاوتی دارد. سادگی، کوتاه‌ترین و بهترین توصیف برای سبک مدرن می‌باشد. سادگی در این سبک به این معنی است که در طراحی فضای داخلی خانه از مبلمان و اسباب و اثاثیه‌ای استفاده کنیم که مینیمال و ساده و بدون هیچ‌گونه خطوط منحی باشد، به عنوان مثال اگر قرار است از کاغذ دیواری برای شکیل شدن دیوار خانه خود استفاده کنید ساده و بدون خطوط و طرح خاصی باشد، همچنین بهتر است در این سبک از رنگ های خنثی استفاده کنیم. در مورد اکسسوری و وسایل تزئینی هم، اگر ضرورتی برای استفاده وجود ندارد، باید کنارشان گذاشت تا از در‌هم ریختگی فضای خانه جلوگیری شود.

دکوراسیون نشیمن خانه مدرن

برای دکوراسیون خانه مدرن باید از مبلمانی ساده با رنگهای نسبتا روشن و یا خنثی استفاده کنید. مبلمان ال شکل ویاست های راحتی بهترین گزینه برای مبلمان خانه های مدرن است، پس اگر قصد دارید خانه ای به سبک و سیاق مدرن داشته باشید از انتخاب مبلمان استیل و کلاسیک بپرهیزید.

 

 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن استفاده از کابینت هایی با طراحی های ساده، عدم استفاده از جزییات اضافی، استفاده از خطوط قائمه و راست گوشه در طراحی جزیره آشپزخانه و سایر جزییات آن همگی معرف سبک مدرن در طراحی این آشپزخانه است.

دیوارها و کابینت‌ها در آشپزخانه به سبک خانه مدرن

به مرور زمان در آشپزخانه‌ها تغییرات بسیاری پدید آمد. ابتد دیوار یا دیوارهای اصلی که با سایر نقاط خانه در ارتباط بود و این فضا را از آنها جدا می‌ساخت برداشته شد تا آشپزخانه‌های باز یا در اصطلاح اوپن و سپس انواع مدل‌های اوپن آشپزخانه پدید بیاید. این تغییر در ابتدا نوعی ناهمگونی و بدشکلی در ذهن افراد پدید آورده بود که سال‌ها طول کشید تا در ایران جای خود را میان خانه‌های ایرانی باز کند. اما رفته رفته این نوع آشپزخانه جز جدایی ناپذیر طراحی‌های آپارتمانی در ایران شد به طوری که بسیاری از خانه‌ها قدیمی و سنتی نیز با ایجاد تغییرات در ساختار خانه مطبخ‌های قدیمی خود را به این طرح پیاده سازی کرده و آن را در زمره به روز ماندن و مدرن شدن تلقی کردند.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

دکوراسیون اتاق خواب مدرن ایجاد سبک مدرن در فضای اتاق خواب می تواند تا حد زیادی ساده تر از سایر بخش های دکوراسیون منزل باشد، چراکه دراین فضا غالبا جزییات محدودتری نسبت به سایر فضاها دارد. انتخاب سرویس خواب ساده با کمترین جزییات و خطوط قائمه در کنار استفاده از رنگهای خنثی مثل طوسی می تواند شروع سبک مدرن در فضای اتاق خواب شما باشد.

اتاق کار خانگی در سبک مدرن

در سبک مدرن، اتاق کار خانگی به این منظور طراحی شده است که فضایی آروم و دنج به دور از هیاهو را برای فرد شاغلی که به طور فریلنس و در منزل فعالیت می‌کند، فراهم آورد. دکوراسیون اتاق کار خانگی شامل سه سبک مینیمال،  مدرن، کلاسیک است که تمام وسایل بر اساس همین الگوها با توجه به هارمونی طراحی خانه انتخاب می‌شوند. برای دکور اتاق از مبل‌‌‌‌‌‌ های راحتی هم می‌توانید برای بهتر شدن و روح بخشیدن به اتاق کار خود استفاده کنید. اگر در فضای اتاق شما، تمامی وسایل دارای رنگ خنثی هستند توصیه می‌کنم رنگ مبلمان اتاق، رنگ گرمی داشته باشد به عنوان مثال تمام وسایل اتاق دارای رنگ طوسی روشن است، شما می‌توانید از مبلمانی با رنگ سبز تیره یا بنفش استفاده کنید.

معجزه آینه در خانه های مدرن

  • آینه به شرطی که در ان جای مناسب نصب شود مدت باعث بزرگ نشان دادن فضا میشود.
  • آینه های قدی براید بزرگتر نشان دادن فضا مناسبتر میباشد.
  • استفاده از آینه علاوه بر زیبایی بی نظیر باعث افزایش نور محیط نیز میشود.
  • با استفاده از آینه میتوان قسمتی از فضای منزل را پنهان کرد.
  • با استفاده درست و بجا از آینه میتوان باعث افزایش ارتفاع سقف نیز شد.

ویژگی سبک خانه مدرن

سادگی، کوتاه ترین و بهترین توصیف برای سبک مدرن می باشد. سادگی در این سبک به این معنی است که در طراحی فضای داخلی، از مبلمان و اثاثیه ای استفاده کنیم که دارای خطوط صاف و مستقیم هستند و در آن ها هیچ گونه خطوط منحنی و جزئیات غیر ضروری استفاده نشده است. همچنین در کنار طراحی ساده فضا و وسایل، از رنگ های خنثی در این سبک استفاده می شود تا سادگی فضای خانه را حفظ کند. ناگفته نماند که از دیگر ویژگی های اساسی این سبک، کاربردی بودن وسایل خانه می باشد. طبق این ویژگی، انتخاب و چیدمان مبلمان و دکوریجات باید هدفمند باشد و اگر ضرورتی در استفاده از آن ها نیست، باید کنارشان گذاشت.

این کار باعث می شود تا در خانه، فضایی گرم، دلنشین، شیک و به دور از هر گونه در هم ریختگی و تجمل ایجاد شود. بنابراین اگر شما فردی هستید که به سادگی و نظم و ترتیب بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهید، با ما همراه باشید تا در ادامه ترفندهایی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی این سبک را در منزلتان اجرا کنید.

 

 

آیتم های ضروری خانه های مدرن

تزیینات دیواری

از آیتم های ضروری در  خانه به سبک مدرن تزیینات دیواری است. سطوح وسیع دیوارها باید چشم نواز باشند و در بالا بردن جلوه بصری فضا به ما کمک کنند. پس آینه های تزیینی، تابلو، آیتمهای دکوراتیو و گالری دیواری می توانند دیوارها را زنده و پویا کنند.

مکانی برای کتاب ها

مجموعه کتابهای شما یه چیز است ولی از میان دههایاصدها کتابی که دارید، تعداد محدودی هستند که آن کتابهای ویژه و اختصاصی شما هستند و نشان دهنده سلیقه و ذوق شخصی شما هستند. فضای خاصی برای این دسته از کتابها داشته باشید.

رنگ های شاخص

یک پالت رنگی خنثی را با یک رنگ شاخص چشم نواز کنید. کوسن، آثار هنری و دکوراتیو، لوازم جانبی و حتی قالیچه فضا را پويا میکند.

چیدمان مناسب

چه اتاق نشیمن بزرگ داشته باشید و چه اتاق نشیمن کوچک، باید به فرم اتاق و عملکرد آن توجه کنید و به چیدمان متناسب با عملکرد بهینه برسید اتاق نشیمن خود را به فضایی راحت و شیک تبدیل کنید و از آن لذت ببرید.

کلام آخر

دوستان طراحی داخلی خانه مدرن، خاص و منحصر به فرد برای هر پروژه انجام خواهدشد، همچنین باارائه دیتیل های کامل اجرایی وپشتیبانی و نظارت درصورت نیاز از پروژه، تطبیق کامل طرح به‌اجرا، توسط گروه معماری سفید تضمین خواهد شد.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه معماری سفید با شماره های زیر تماس بگیرید:

 

۰۹۱۲-۲۷۹-۴۳۸۹

۰۹۱۲-۸۷۰-۹۹۸۰

5/5 - (3 امتیاز)
تماس با کارشناس