طراحی داخلی در تهران

طراحی داخلی در تهران

طراحی داخلی به معنای هماهنگ سازی از پیش طراحی شده برای زیباتر دیده شدن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیا موجود در محیط و فضای یکی ساختمان به شکل هنرمندانه می‌باشد. طراحی داخلی در تهران به دلیل وجود شرکت‌ها و مجموعه‌های زیادی که در این شهر فعالیت می‌کنند به شکل‌های مختلف و با قیمت‌های متنوع و خدمات گوناگون صورت می‌گیرد. برای طراحی داخلی باید موارد مختلف و عوامل زیادی را مد نظر داشت تا بهترین و زیباترین فضا را ایجاد کنیم.

از این رو پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با این مقاله از شرکت معماری سفید همراه باشید. قصد داریم در این مقاله به بررسی طراحی داخلی در تهران بپردازیم.

انواع طراحی داخلی در تهران

طرح‌ها و نمونه کارهای مختلفی را می‌توان برای دکوراسیون و طراحی داخلی استفاده کرد. نوع طراحی داخلی و دکوراسیون با توجه به موارد مهمی همچون نقشه داخلی، نور محیط، تفکیک پلان‌ها، پوشش دیوار و کف و مبلمان و اثاثیه به شکل جداگانه و متناسب با سبک طراحی بستگی دارد.

طراحی داخلی در تهران توسط شرکت‌های مختلفی به روش‌های متنوع انجام می‌گیرد و می‌توان از خدمات آنها برای انواع چیدمان‌ها استفاده کرد. طراحی داخلی شامل طراحی محیط منازل، ادارات، دفاتر کار، رستوران‌ها، گالری‌های هنری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، فروشگاه‌های تجاری و … می‌شود. طراحی فضای هر کدام از این مکان‌ها از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و متناسب با شرایط موجود صورت می‌گیرد.

 

● طراحی داخلی در تهران برای منازل

طراحی داخلی منزل، هماهنگ‌سازی اجزای داخلی خانه است که با هدف زیباتر شدن و ایجاد یک فضای گرم و دل انگیز در فضای خانه می‌باشد. برای چیدمان منازل و طراحی داخلی آنها نکات و موارد مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرند. از فاکتورها و المان‌های خاصی برای تزئینات استفاده می‌شود و بخش‌های مختلف در طراحی و دکوراسیون دارای تفاوت می‌باشند. طراحی داخلی اتاق خواب با پذیرایی و نشیمن تفاوت دارد.

همچنین شرایط منازل مانند نور گیر بودن، ابعاد اتاق‌ها، تعداد پنجره‌ها، میزان بودجه و … در طراحی داخلی منازل تهران تاثیر گذارند. شاید در خانه‌های شمال پایتخت به دلیل وضعیت اقتصادی و رفاه بیشتر ساکنین برای طراحی داخلی هزینه بیشتری صورت بگیرد و از طرح‌های خاص استفاده گردد.

● طراحی داخلی در تهران برای دفاتر کار و محیط های اداری

دکوراسیون اداری همچون دکوراسیون منزل از اهمیت بالایی برخوردار است و هر فرد به محض ورود به یک محیط اداری و کاری اولین چیزی که به نظرش می‌آید نوع و طرح دکوراسیون است. از عوامل تاثیر گذار در طراحی داخلی دفاتر و محیط‌های کاری می‌توان به نوع کسب و کار، مساحت و ابعاد فضاها و اتاق‌ها، میزان بودجه در نظر گرفته شده، هدف از طراحی داخلی و ابعاد دیوارها، سلیقه افراد … اشاره نمود.

برای داشتن یک محیط کار زیبا و جذاب می‌توان از طراحی داخلی لاکچری استفاده نمود. طراحی داخلی فضاهای مختلف اداری مانند اتاق کارمندان یا اتاق مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل روش‌های مدرن و جدیدی برای بهینه سازی محیط‌های کاری استفاده می‌گردد و از انواع دکوراسیون اداری شیک و لاکچری برای فراهم کردن راحتی و زیبایی بهره گرفته می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت طراحی داخلی در تهران

در تهران شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلفی هستند که خدمات مورد نیاز برای طراحی داخلی منازل، دفاتر کار و محیط‌های مختلف را ارائه می‌دهند. از این رو شاید خیلی از افرادی که به دنبال طراحی داخلی در تهران هستند نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشند. یکی از موارد مهم در هر کاری قیمت و هزینه است. قیمت طراحی داخلی در تهران نیز با توجه به فاکتورهای مختلفی مشخص می‌شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • موقعیت جغرافیایی
  • متراژ و ابعاد محیط مورد نظر برای اجرای طراحی داخلی
  • سلیقه افراد
  • میزان بودجه در نظر گرفته شده
  • اعتبار شرکت و مجموعه اجرا کننده طراحی داخلی در تهران
  • نوع مواد اولیه و وسایل مورد نیاز و کیفیت آنها مانند رنگ، چوب و …
  • نوع نورپردازی محیط

سبک های طراحی داخلی در تهران

از سبک‌های مختلفی برای طراحی داخلی ساختمان‌های مختلف در تهران استفاده می‌شود که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارد. انتخاب بهترین سبک می‌تواند در زیبایی بیشتر دکوراسیون و طراحی محیط منزل یا دفتر کار شما تاثیر زیادی داشته باشد. مهمترین سبک‌هایی که طراحان و مجموعه‌های مختلف برای طراحی داخلی در تهران استفاده می‌کنند و بیشتر مردم پایتخت آنها را می‌پسندند می‌توان به موارد زیر اشاره کارد:

1- سبک مدرن

سبک مدرن را می‌توان یکی از مهمترین سبک‌های طراحی داخلی محسوب کرد که امروزه در ایران و تهران نیز افراد زیادی به استفاده از این سبک برای طراحی داخلی ساختمان خود روی آورده‌اند. در این سبک از مبلمان‌های مدرن، رنگ‌های خاص برای دیوارها، المان‌ها و اشیا زینتی فانتزی و جدید مانند آباژورهای خاص و یا تابلوهای نقاشی استفاده می‌شود.

2- سبک کلاسیک

یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها، کلاسیک است. اگر به محله‌های قدیمی تهران و منازل آنها سر بزنید می‌توانید این سبک از معماری داخلی را بیشتر مشاهده کنید. طراحی داخلی در تهران با سبک کلاسیک بر پایه راحتی در خانه صورت می‌گیرد. در این سبک از مبلمان آنتیک چوبی با پارچه‌های گل دار، اشیا نوستالژی، پرده‌های توری بزرگ، رنگ‌های گرم و چیدمان متعادل وسایل و … استفاده می‌شود.

از دیگر سبک‌های طراحی داخلی در تهران می‌توان سبک اسکاندیناوی، مدیترانه‌ای، ساحلی، بالیوودی، روستیک، تلفیقی، آرت دکو و … را نام برد.

ایده های خلاقانه برای طراحی داخلی در تهران

اگر قصد دارید طراحی داخلی منزل یا محل کار خود در تهران را شخصا انجام دهید می‌توانید از ایده‌هایی خلاقانه برای زیباتر شدن محیط خانه استفاده نمایید. با به کار گیری این ایده‌ها علاوه بر زیباسازی بهترین استفاده از فضاهای منزل را خواهید داشت و محیطی دلنشین با جلوه‌ای خاص را ایجاد می‌کنید. از بهترین و جذابترین ایده‌ها برای طراحی داخلی در تهران می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • استفاده از باکس‌های چوبی
  • آینه کاری دیوارها
  • نورپردازی‌های خاص
  • استفاده از گیاهان تزئینی
  • استفاده از وسایل و اشیا نوستالژی
  • به کار بردن پالت‌های چوبی برای مبلمان و میز و صندلی
  • بهره گیری از سقف‌های کاذب جدید و مدرن مانند سقف کشسان و پوسترهای سه بعدی

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با کارشناس