دکوراسیون داخلی طلا فروشی چگونه باید باشد؟

دکوراسیون طلافروشی

همان‌طور که می‌دانید طلا جزو کالاهای لوکس است؛ بنابراین برای افرادی که سمت خرید این کالا می‌آیند، حتماً ظاهر طلافروشی اهمیت دارد؛ به‌عبارت‌دیگر ظاهر و دکوراسیون طلافروشی در جذب مشتری اهمیت داشته و هرچه قدر این دکوراسیون با سلیقه و روحیات افراد سازگار باشد میزان موفقیت آن بیشتر است. کسانی که در کار دکوراسیون طلافروشی هستند باید به جزئیات و ظرافت آن بسیار دقت نمایند؛ چون ظاهر این مغازه‌ها اولین چیزی است که نظر مشتری را به خود جلب کرده و مشتری با آن مواجه می‌شود. حتی اهمیت این مسئله به‌قدری زیاد است که اگر یک سایت اینترنتی نیز برای فروش طلا دارید باید سایتتان ظاهری زیبا و چشم‌نواز داشته باشد تا مشتری بیشتر در سایت مانده و اقدام به خرید کند.

پس ظاهر لوکس، چه در فروشگاه اینترنتی و چه در سایر فروشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است. همچنین می‌توان گفت اعتبار یک طلافروشی نیز به همین دکوراسیون آن وابسته است.

با این مقدمه در ادامه این مقاله از سایت دکوراسیون داخلی سفید می‌خواهیم شما را با مواردی که در طراحی دکوراسیون طلافروشی باید رعایت شود آشنا کرده و موارد مرتبط به آن را بیان کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مواردی که باید در دکوراسیون طلافروشی رعایت شود

اولین تجربه‌ای که یک خریدار در اولین دیدار خود از مغازه، کسب می‌کند دکوراسیون آن مغازه است. یک طراحی عالی می‌تواند همیشه در ذهن مشتریان به‌جامانده و باعث کشش آنان برای خرید دوباره شود؛ بنابراین باید دکوراسیون طلافروشی به‌گونه‌ای باشد که بهترین محصولات را به‌خوبی به نمایش بگذارد. این کار یک تصور ذهنی عالی در مشتری ایجاد می‌کند.

بیشتر مشتریان طلافروشی خانم‌ها هستند، همان گونه که همه ما می‌دانیم آنان به جزئیات دقت بیشتری نسبت به مردان دارند و طراحان دکوراسیون طلافروشی حتماً باید هنگام طراحی، این نکته را در نظر داشته باشند. ویترین طلافروشی باید به‌گونه‌ای باشد که موجب سهولت بازدید مشتریان شود.

برای رسیدن به این اهداف باید در طراحی دکوراسیون طلافروشی چند مورد را رعایت کنیم که در ذیل آورده شده است.

1-رعایت نظافت

ویترین طلافروشی همیشه باید عاری از هرگونه گردوغبار و کثیفی باشد. وجود لکه‌ها و خاک در ویترین موجب کم‌توجهی مشتریان به آن مغازه و کالاهای آن می‌شود. همچنین در بالا نیز اشاره کردیم که خریدار این کالای لوکس اکثر خانم‌ها هستند و تست محصولات توسط آنان باعث می‌شود طلاها به کرم‌ها و لوسیون‌ها آغشته شوند؛ بنابراین این جواهرات باید بعد تست حتماً توسط اسپری‌ها پاک‌سازی شوند تا مشتری بعدی هنگام تست آن احساس بدی نداشته باشد.

2-ویترین نمایش طلافروشی

جداکردن کالاها باتوجه‌به رده آنها

روی ذهنیت مشتریان، نحوه چینش کالاها در ویترین و استفاده از نام برند گالری در شیشه ویترین، تأثیر زیادی دارد. معمولاً ویترین‌های بزرگ و وسیع، بیشتر در جذب مشتریان موفق هستند. همچنین در نمایش دادن برخی کالاهای خاص مثل الماس و فلزات گران‌بها باید تفاوتی با نمایش بقیه کالاها قائل شد؛ مثلاً بهتر است آنان در قفسه شیشه‌ای گذاشته شوند. جواهرات با کیفیت پایین باید جدا از آنان در قفسه‌های چوبی به نمایش گذاشته شوند.

استفاده از نمایشگرهای دیجیتال در ویترین

همچنین توجه کنید که تنها وسیله به نمایش گذاشتن کالا، ویترین نیست؛ در دکوراسیون فروشگاه می‌توانید از نمایشگرهای دیجیتال نیز بهره برده و در جذب مشتریان موفق‌تر باشید. این نمایشگرهای دیجیتال ظاهری مدرن و لوکس به مغازه شما داده و موجب کاهش شلوغی و کمبود فضا در ویترین می‌شوند. افزایش فضا و خلوت شدن آن تأثیر مثبتی روی دکوراسیون جواهرفروشی می‌گذارد.

استفاده از آینه

برای لوکس‌تر شدن دکوراسیون، استفاده از آینه‌ها در ویترین نیز پیشنهاد می‌شود. اگر آینه‌ها را کنار پنجره قرار دهید، باعث منعکس شدن فضای بیرون مغازه و نور می‌شود. اگر آینه‌ها در سقف فروشگاه نصب شوند یک منظره عالی ایجاد کرده و فضا را لوکس‌تر می‌کنند.

3-نورپردازی طلافروشی

در نمایش کالا‌ها و دکوراسیون طلافروشی، نورپردازی نقش مهمی دارد. باتوجه‌به روان‌شناسی رنگ‌ها، استفاده از رنگ‌های روشن و شاد در فضای داخلی فروشگاه، موجب روحیه بخشی به مشتریان می‌شود. استفاده از رنگ‌های گرم، حس تعجب را به مشتری القا می‌کند. همچنین استفاده از لوسترهای مدرن و جذاب باعث بهترشدن فضای داخلی شده و توجه مشتریان را به سمت کالاهای که نور لوستر به آن می‌تابد جلب می‌کند.

4-رنگ‌ها

رنگ‌ها تأثیر زیادی روی درک مشتری می‌گذارند؛ بنابراین انتخاب رنگ برای برند گالری بسیار مهم بوده و باید توجه ویژه‌ای به آن شود. برای ماندگاری فروشگاه در ذهن مشتری باید از رنگ‌های خاصی به طور مدام استفاده نمایید.

5-تقسیم مناسب فضاهای فروشگاه

روی ظاهر فروشگاه و درک مشتری، نحوه تقسیم‌بندی فضاهای داخلی جواهرفروشی تأثیر زیادی دارد. مثلاً درهای ورودی و خروجی باید کنار هم قرار بگیرند. اتاق‌های اداری مثل مدیریت و حسابداری در فضای پشتی فروشگاه و جایی که تقریباً مشتری به آن دید ندارد باید قرار گرفته شوند.

6-پخش بوی خوش در طلافروشی

رایحه‌های مختلف با مغز انسان‌ها هماهنگ‌اند. برخی بوهای خوب موجب به یادآوری خاطره‌ها و حس لذت در مشتری شده و باعث می‌شوند او مدت زیادی در فروشگاه بماند.

7-پخش موسیقی در طلافروشی

استفاده از یک موسیقی متناسب با دکوراسیون طلافروشی موجب تصمیم‌گیری بهتر مشتریان می‌شود. همچنین انگیزه زیادی هم در کارکنان طلافروشی ایجاد می‌کند.

8-افزایش امنیت در دکوراسیون طلافروشی

باتوجه‌به ارزشی که طلا دارد، خطر دستبرد از این فروشگاه‌ها در تمام اوقات وجود دارد؛ بنابراین توجه به مسائل امنیتی در طراحی دکوراسیون طلافروشی بسیار حائز اهمیت است. غفلت از مسائل امنیتی، فروشگاه شما را در معرض خطر دزدی قرار می‌دهد. مهم‌ترین قسمت این فروشگاه‌ها، ویترین گالری آن است. همان‌طور که ویترین جذاب، مشتریان زیادی جذب می‌کند، توجه سارقان را نیز به خود جلب می‌کند. در ادامه چند مورد از راهکارهای امنیتی برای جلوگیری از سرقت طلافروشی آورده شده است.

استفاده از تکنولوژی سنشن در ویترین‌های فروشگاه: این سنشن‌ها نوعی قفل مرکزی بوده و فقط توسط کسی که دستگاه RFID دارد باز می‌شوند. این قفل‌ها طوری طراحی شده‌اند که باعث برجستگی ویترین نمی‌شوند. همچنین نوعی از این قفل‌ها به نام سنشن پلاس نیز وجود دارد که امنیت قوی‌تری نسبت به نوع قبلی داشته و موجب دسترسی صاحب مغازه به فعالیت‌های کارکنان نیز می‌شود.

استفاده از دوربین‌های مداربسته: برای تعین زمان و نحوه سرقت، دوربین‌ها یک ابزار کارآمد هستند. بیشتر مواقع، دیدن دوربین‌ها توسط سارقین مشتری نما مانع انجام عمل آنها می‌شود. برای امنیت بیشتر بهتر است دوربین‌ها در تمام نقاط گالری نصب شوند.

طراحی داخلی گالری جواهرات: تعیین‌کننده مسیر حرکت مشتریان در مغازه، طراحی داخلی آن است. وجود دید کافی به مسیر حرکت مشتریان مانع سرقت می‌شود. همچنین زمانی که ازدحام در مغازه زیاد است خطر سرقت نیز زیاد است!

 

سخن پایانی

در این مقاله از شرکت دکوراسیون داخلی سفید، تمام نکاتی که باید در طراحی یک دکوراسیون عالی در نظر گرفته شود را بیان کردیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برایتان مفید بوده باشد. در صورت هرگونه سؤال و ابهامی در خصوص انواع دکوراسیون‌ها می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و پاسخ پرسش‌های خود را در این حیطه بیابید. با تشکر از همراهی شما.

 

سوالات متداول

ضوابط طراحی طلا فروشی شامل چه مواردی است؟

بیشتر مشتریان طلافروشی خانم‌ها هستند، همان گونه که همه ما می‌دانیم آنان به جزئیات دقت بیشتری نسبت به مردان دارند و طراحان دکوراسیون طلافروشی حتماً باید هنگام طراحی، این نکته را در نظر داشته باشند. برای رسیدن به این اهداف باید در طراحی دکوراسیون طلافروشی مواردی که گفته شد رو رعایت کنید..

چه مواردی رو باید در ویترین طلا فروشی ها رعایت کنیم؟

جداکردن کالاها باتوجه‌به رده آنها، استفاده از نمایشگرهای دیجیتال در ویترین ،استفاده از آینه

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با کارشناس