نمای داخلی مغازه تجاری

اصول نمای داخلی مغازه تجاری

در این مقاله اومدیم شما را با اصول و قواعد نمای داخلی مغازه تجاری مناسب در شان کسب و کارتان آشنا کنیم، نمای داخلی مغازه تجاری مهم‌ترین عامل در جذب مشتری است. یکی از اصلی‌ترین تخصص‌های گروه معماری سفید طراحی و نمای داخلی مغازه تجاری است. همین حالا از هر کوچه و خیابانی که رد شوید حداقل یک مغازه در آن می‌بینید. مغازه‌های مختلفی در خیابان‌های شهر وجود دارد؛ از سوپر‌مارکت‌ها تا مغازه‌های فروش پوشاک و ابزارآلات صنعتی.

در نمای داخلی مغازه تجاری نکته های مهمی باید رعایت شود تا شما بتوانید فروش مورد نظر خود را داشته باشید و در کسب و کار خود موفق باشید، از این رو کمک گرفتن از بهترین طراحان دکوراسیون داخلی و استفاده از خدمات مشاوره طراحی داخلی آنلاین در چنین مواردی به شدت توصیه میشود.

طراحی نمای داخلی مغازه تجاری

طراحی نمای داخلی مغازه تجاری: یکی از مسائلی که امروزه در بسیاری از محافل مورد بحث قرار می گیرد، مسئله‌ی مهم مسکن است. این مسکن لزوما محلی برای زیستن انسان نیست. همان طور که می دانید امروزه بسیاری از مردم به شغل مغازه داری و فروش اشیا و اجناس مختلف مشغول هستند که این موضوع راهی برای کسب درآمد آن هاست. اما آیا همه‌ی افراد می تواند مغازه یا ملکی تجاری با قیمت مناسب برای خودشان تهیه کنند؟

از آن جایی که قیمت ملک در این سال های اخیر در ایران مقدار ثابتی نداشته و همواره رو به بالا بوده است، هر کسی که از گذشته ملکی تجاری در اختیار داشته، سعی می کند تا همان ملک را نگه دارد و با روش های مختلف آن را به ملکی زیبا تبدیل کند تا نظر مشتریان را به خود جلب کند. اما چه چیزی در نگاه اول مشتری را به سمت این ملک تجاری می کشاند؟ چطور می توان روی این ملک طوری کار کرد که مورد توجه افراد مختلف قرار بگیرد؟

چند نکته در رابطه نمای داخلی مغازه تجاری

  •  نمای داخلی مغازه تجاری باید انقدر جداب باشد که مشتری را به داخل بکشاند.
  • در طراحی نمای داخلی مغازه تجاری باید به احساس راحتی و خرید آسان مشتری دقت شود.
  • در نمای داخلی مغازه تجاری سعی کنید از نورپردازی زیبا استفاده کنید (به هیچ وجه از اهمیت نورپردازی نمای مغازه خود غافل نشوید ، در نظر داشته باشید با استفاده از نور پردازی حرفه ای شما می توانید توجه افراد را به هر آن چه که برایتان مهم تر است جلب کنید.)
  • تابلوی مغازه ی خود را به هیچ وجه بیش از حد شلوغ و گیج کننده نکنید ( سعی کنید در تابلو از عکس ها و تصاویری گویا استفاده کنید و به این موضوع توجه داشته باشید قرار نیست تمام اطلاعات شما از روی تابلو قابل مشاهده باشد.)
  • نام فروشگاه و شماره تماس در طراحی نمای داخلی مغازه تجاری باید قابل دید باشد.
  • جایگاه ویترین فروشگاه درطراحی نمای داخلی مغازه تجاری، مهم است، و سعی کنید نمایی زیبا و چشم‌گیر داشته باشید در طراحی نمای تجاری در نظر گرفتن یک ویترین مناسب، با توجه به محصولات درونی فروشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • اگر نمای تجاری را شفاف انتخاب شود در این صورت دکوراسیون مغازه هم جزئی از نمای مغازه می شود که به جذابیت مغازه شما می افزاید.
  • به نمایش گذاشتن صحیح محصولات و معرفی محصولات
  • جذابیت نمای شب مغازه و جذب مشتری
  • جذابیت نمای ورودی مغازه تجاری
  • و…

فروش بیشتر با نمای داخلی مغازه تجاری

در طراحی نمای داخلی مغازه تجاری، مهمترین مسئله ای که باید در نظر گرفت موقعیت مکانی و نوع مشتریان مغازه از لحاظ سطح درآمد است. درون مغازه باید علاوه بر چیدمان و دسترسی مناسب به محصولات، آرامش و رفاه مشتریان را تامین نمود و از سیستم گرمایش و سرمایش، چیدمان منظم و نورپردازی صحیح بهره برد تا مشتری وقت بیشتری را در مغازه بگذراند و از تجربه خرید خود لذت ببرد.

6 عامل مهم نمای داخلی مغازه تجاری

1.نمای ورودی مغازه تجاری

از ۵ تا ۱۵ قدم اول مغازه ی تجاری شما بسته به وسعت مغازه، ورودی محسوب می شود. اگر در پی جذب مشتری از تمامی اقشار هستید اجناس باکیفیت و زیبا ولی با قیمت مناسب را در این بخش قرار دهید.

2.ویترین مغازه به سلیقه مشتری

برای چیدمان ویترین مغازه همیشه نسبت به سلیقه عمومی و آن چه که مشتریان به دنبال آنها هستند آگاهی داشته باشید تا بتوانید به خوبی توجه آنها را جلب کنید.

 

 

3.متناسب با محصولات

متناسب با اجناس مغازه و مشتریان خود، در ویترین از رنگ های شاد و خیره کننده و یاساده و مینیمال استفاده کنید.

4.دیوار قدرت مغازه!

بر اساس تحقیقات، ۹۰ درصد مشتریان زمانی که وارد یک مغازه می شوند به صورت ناخودآگاه ابتدا به سمت راست مغازه نگاه می کنند به همین دلیل به آن دیوار قدرت می گویند. اجناس جدید یا پرتقاضا را در این بخش قرار دهید.

5.چیدمان محصولات مغازه تجاری

محصولات پرفروش تر و جذاب تر را در معرض دید مشتری قرار دهید و با نورپردازی موضعی توجه مشتریان را به آنها جلب کنید.

6. مسیر حرکت مشتری

دائما نحوه برخورد مشتری خود را مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید که مشتریان معمولا چه مسیری را انتخاب می کنند و رفتار آنها در مواجهه با بخش های مختلف فروشگاه چگونه است.

کانتر در نمای داخلی مغازه تجاری

کانتر یکی از اجزای اصلی در طراحی داخلی فضاهای تجاری است که باید نکاتی را در طراحی آن رعایت کرد که شامل:

۱. باید با سبک کلی فروشگاه هماهنگی داشته باشد.
۲. باید به کل فضا احاطه داشته باشد.
۳. می توان در طراحی آن آوانگارد بود.

کف سازی مغازه تجاری

یکی از مهم‌ترین عناصر در هر فضایی با هر کاربری، کف سازی آن فضاست. در فضاهای تجاری به علت رفت‌و‌آمد زیادی که وجود دارد، باید از مصالح سخت با مقاومت بالا و با ابعاد بزرگ، استفاده شود. به کار بردن رنگ‌های روشن یا تیره در کف سازی فضای تجاری هر کدام معایب و مزایای خود را دارد. به عنوان مثال: کف سازی با رنگ سفید، فضای تجاری را بزرگ‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهد اما هر لکه‌ای را به وضوح نشان می‌دهد. و خوب کف سازی با رنگ تیره این مزیت را دارد که کثیفی در آن کم‌تر دیده می‌شود.

 

 

کلام آخر

اهمیت نما ی مغازه از ان جهت است که در اولین نگاه افراد به سوی مغازه و فروشگاه چیزی که توجه آن ها را به سوی خود جلب می کند نمای بیرونی مغازه یا فروشگاه است بنابراین برای جذب بیشتر مشتری باید در کنار طراحی داخلی مغازه در طراحی نمای خارجی مغازه و یا فروشگاه ها دقت و حساسیت های لازم را داشته باشیم.

حس رضایت از خرید در نهایت به ایجاد حس وفاداری به مغازه و همچنین گفتمان مثبت در مورد خرید کمک بسیاری خواهد کرد، یکی از عوامل تأثیر گذار بر جو مغازه زیبایی ظاهری آن است. بسیاری از صاحبان مغازه این نکته را به خوبی درک کرده اند که زیبایی و تزیینات محیطی از عوامل برجسته ای هستند که موجب جذب مشتریان به این مکان می شوند.

 

سوالات متداول نمای داخلی مغازه تجاری

اهمیت نوع محصول در طراحی نمای داخلی مغازه تجاری؟

طراحی نما مغازی تجاری باید با توجه به محصولی که مغازه ارائه می‌کند طراحی شود. نکته ای که اکثر فروشگاه های برند ان را رعایت کرده اند این است که از خود محصول ایده برای طراحی نمای تجاری می گیرند، این موضوع ماندگاری بیشتری در ذهن افراد دارد و بیشتر مورد پسند است.

جذاب ترین ترکیب رنگ برای طراحی نما مغازه ها

ترکیب رنگ با توجه به اندازه مغازه تعیین می شود و قدرت شگفت انگیزی در فروش دارد، رنگ ها به طور مستقیم بر روحیه افراد و در شکل گیری تصویر ذهنی مخاطب از فضا بسیار تأثیر می‌گذارد، همچنین در نخستین ادراک از فضا به خوبی در ذهن ثبت می شوند.

5/5 - (3 امتیاز)
تماس با کارشناس