نمای ورودی ساختمان

تاثیرات نمای ورودی ساختمان

نمای ورودی اغلب کانون و مرکز طراحی نما ساختمان به حساب می آید؛ و معمولا اولین و آخرین چیزی است که مهمانان هنگام ورود و ترک منزل شما آن را می بینند، لذا طراحی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

یک ساختمان معمولی می تواند با انتخابی ساده و متفاوت در طرح  و رنگ درب ورودی، به ساختمانی منحصر به فرد و متفاوت از نماهای اطراف تبدیل شود. از آن جایی که شما فقط یک شانس برای جلب نظر افراد در نگاه اول به ساختمان دارید، پس درب ورودی و به طور کلی نما ساختمان خود را به بهترین شکل مطلوب طراحی کنید.

طراحی نمای ورودی ساختمان

نمای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عبارتی می‌توان آن را صورت و چهره ساختمان دانست؛ به همین علت طراحی این قسمت از بخش‌های مهم در معماری ساختمان به شمار می‌آید. تمام احساسات خوب، منفی یا مثبت در اولین نگاه و با دیدن ورودی و ظاهر یک ساختمان به بیننده منتقل می‌شود و حتی تاثیر بسیار زیادی در فروش ملک خواهد داشت. رعایت چند نکته اساسی، ورودی ساختمان شما را به یک فضای خاص تبدیل می‌کند:

 

 

طراحی ورودی ساختمان به سبک مدرن

استفاده از متریال مدرن و با کیفیت در این زیمنه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این نوع متریال‌ها همراه با طراحی متفاوت به شما کمک می‌کند تا ترکیب مدرنیته و خلاقیت را در یک جا جمع کنید و فضایی خاص برای ساختمان یا ویلای خود ایجاد کنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه معماری سفید با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲-۲۷۹-۴۳۸۹

۰۹۱۲-۸۷۰-۹۹۸۰

درب ورودی و تاثیر آن در نمای ساختمان

درب ورودی یکی از بخش‌های تاثیرگذار در ورودی ساختمان است؛ تاثیر طراحی یک ورودی مدرن و زیبا برای ساختمان به اندازه طراحی کل ساختمان مهم می‌باشد. این بخش از ساختمان با توجه به سلیقه و نظر مالک و با همراهی طراح ساختمان انجام می‌شود. باید توجه داشت که نوع کاربری ساختمان نیز در طراحی ورودی آن موثر خواهد بود. اگر ساختمان شما تجاری- اداری باشد، بدون شک نوع طراحی ورودی آن با ساختمان مسکونی قطعا متفاوت است؛ اما نباید از این موضوع غافل شد که یک طراحی دلنشین چه تاثیرات مثبتی در جلب مشتری برای ساختمان تجاری- اداری نیز خواهد داشت.

تاثیر رنگ درب ورودی ساختمان

رنگ درب ورودی ساختمان و انتخاب دقیق آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به این علت که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید طراحی متفاوت را در طراحی ساختمان ایجاد کنید. هنگامی که  شما تصمیم به استفاده از متریالی خاص برای اجرای درب ساختمان می‌گیرید، می‌توانید رنگ دلخواه مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌های محصولات  گروه معماری سفید برخورداری از رنگبندی متنوع بوده که ایجاد هارمونی و یکپارچگی متناسب با فضا و دیگر المان‌ها مانند: فلاورباکس چوبی، سقف کاذب یا حتی کفپوش فضای باز را برای کاربر آسان می‌نماید.

با نورپردازی صحیح و اصولی فضایی متفاوت خلق کنید!

روشنایی و نوع نورپردازی که شما در ورودی ساختمان استفاده می‌کنید، موجب دلچسب‌تر شدن فضا خواهد شد، مخصوصا اگر محیط مورد نظر شما از نور طبیعی محروم باشد. برای این که فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید، باید نورپردازی از سطح درب دور نباشد و چراغ‌ها و تجهیزات نورپردازی در زاویه پایین استفاده شود.

یک نورپردازی مناسب، بهترین فرصت برای نشان دادن معماری ساختمان بوده و در کنار آن به ایمن بودن فضای خانه نیز کمک می‌کند. پیشرفت‌هایی که در صنعت نورپردازی صورت گرفته است، تجهیزات مدرن و متفاوتی را در اختیار طراحان ساختمان برای زیباتر کردن ورودی و نمای ملک قرار داده است. کافیست از یک طراح خلاق برای اجرای ایده‌های مدرن خود کمک بگیرید. انواع تجهیزاتی که برای یک نورپردازی مدرن می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد عبارتند از:

  • چراغ‌های هالوژن
  • چراغ دیواری دکوراتیو
  • سیستم روشنایی ال ای دی
  • سیستم روشنایی غیر مستقیم

 

 

بهترین ایده ها برای ورودی مدرن ساختمان

ورودی ساختمان، باغ یا ویلا مهمترین بخش برای تاثیرگذاری بر مهمانان و حتی خریداران است. همیشه گفته شده که هر کس فقط یک شانس برای تاثیر اولیه دارد، این جمله نه فقط برای انسان ها، بلکه برای ساختمان ها نیز صادق است! مهم نیست که واحد های یک ساختمان بزرگ یا کوچک است، یا وارد باغی بزرگ خواهیم شد یا ویلا باغی کوچک، ورودی همیشه نمایی کلی از سبک تمام بنا است. به طور مثال یک ویلای مدرن باید با یک ورودی مدرن به پیشواز میهمانان بیاید و نمی توان ورودی چوبی و سنتی را برای آن طراحی کرد. یا ساختمانی که لابی و واحد های آن لوکس و کلاسیک طراحی شده، لازم است که ورودی آن نیز کلاسیک باشد.

نمای ورودی ساختمان ویلایی

طراحی سر در ورودی ویلا نشانگر سبک ویلای شماست همانطور که در مقدمه گفته شد. اگر شما ویلایی بسیار بزرگ و مدرن دارید، نیاز به سر در و ورودی دارید که نمایانگر وجهه ی درونی ویلا باشد. همانطور که گفتیم ورودی یک شانس بزرگ برای گذاشتن تاثیر اولیه بر مهمانان یا خریداران است که نباید آن را دسته کم بگیرید.

چنانچه ویلای شما ساحلی و کوچک است و به سبک مدیترانه ای ساخته شده، می توانید ورودی را نیز متناسب با آن بسازید. و حتی از عناصر طبیعی مانند گل های رونده و گل های کاغذی و مخصوص مناطق مرطوب است در آن استفاده کنید.

 

 

کلام آخر

نمای ساختمان ترکیب توان مهندسی فن آوری های نوین، تجربه، هنر، خلاقیت و استفاده از عناصر بصری و دیداری در کنار یکدیگر است و هنگامی که بر مبنای اصول و هارمونی طراحی شود، علاوه بر جذب نگاه دائمی مخاطب ، می تواند فارغ از محدودیت های زمان و مکان، به اثری جاودانه تبدیل شود. نمای ساختمان  همانند لباس، معرف هویت و شخصیت ظاهری یک ساختمان محسوب می شود، که سیرت داخل یک ساختمان را هم به ما نشان می دهد.

سوالات متداول نمای ورودی ساختمان

اهمیت نمای ورودی ساختمان در چیست؟

ورودی ساختمان، باغ یا ویلا مهمترین بخش برای تاثیرگذاری بر مهمانان و حتی خریداران است. همیشه گفته شده که هر کس فقط یک شانس برای تاثیر اولیه دارد، این جمله نه فقط برای انسان ها، بلکه برای ساختمان ها نیز صادق است!

درب ورودی ساختمان چه تاثیری در نمای ورودی ساختمان دارد؟

درب ورودی یکی از بخش‌های تاثیرگذار در ورودی ساختمان است؛ تاثیر طراحی یک ورودی مدرن و زیبا برای ساختمان به اندازه طراحی کل ساختمان مهم می‌باشد. این بخش از ساختمان با توجه به سلیقه و نظر مالک و با همراهی طراح ساختمان انجام می‌شود.

یکی از راهکارهایی که باعث میشود نمای ساختمان عالی به نظر برسد کدام مورد است؟

همان طور که گفته شد روشنایی و نوع نورپردازی که شما در ورودی ساختمان استفاده می‌کنید، موجب دلچسب‌تر شدن فضا خواهد شد، مخصوصا اگر محیط مورد نظر شما از نور طبیعی محروم باشد. برای این که فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید، باید نورپردازی از سطح درب دور نباشد و چراغ‌ها و تجهیزات نورپردازی در زاویه پایین استفاده شود.

4.6/5 - (10 امتیاز)
تماس با کارشناس