زیباترین جزیره آشپزخانه مخصوص سال 1403

جزیره آشپزخانه یکی از مهم ترین عناصری است که در دکوراسیون داخلی باید به آن توجه کرد  و باید تلاش کنیم بهترین طراحی و دیزاین را برای آن در نظر بگیریم. جزیره های آشپزخانه سالهاست که مورد توجه قرار گرفته اند و هرکسی در تلاش است تا با توجه به نیاز و سلیقه خود بهترین نمونه از جزایر آشپزخانه را طراحی کند. این جزیره به دلیل داشتن عناصر کاربردی و زیبا، کارایی و زیبایی آشپزخانه را افزایش می دهد. در این مقاله قصد داریم جزیره آشپزخانه را به شما معرفی کنیم و هر آنچه را که باید در مورد آن بدانید به شما بگوییم پس تا انتها با شرکت دکوراسیون داخلی سفید همراه باشید.

منظور از جزیره آشپزخانه چیست؟

جزیره آشپزخانه قطعه ای چند منظوره است که عمدتا در مرکز آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد و جدای از اینکه به زیبایی آشپزخانه می افزاید، قابلیت و کاربردی بودن زیادی نیز دارد. به همین دلیل این روزها به یک نیاز ضروری در طراحی دکوراسیون هر آشپزخانه تبدیل شده است. مدل های مختلف جزیره آشپزخانه در حال حاضر در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند؛ و معمولا می خواهند از این نوع طراحی برای آشپزخانه منزل خود استفاده کنند. شاید برخی این تصور را داشته باشند که وجود جزیره در مرکز آشپزخانه به معنای فضای بیشتر است و فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال می کند، اما این تصور کاملا غلط و اشتباه است.

زیرا یکی از مزایای جزیره آشپزخانه ایجاد فضای بیشتر برای وسایل آشپزخانه است. با افزودن گاز، سینک و صندلی به جزیره آشپزخانه، این قسمت مرکز فعالیت های آشپزخانه می شود و می توان از سایر قسمت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

آیا جزیره آشپزخانه برای همه آشپزخانه ها مناسب است؟

البته اگر قصد استفاده از جزیره آشپزخانه را دارید باید به ابعاد آشپزخانه خود توجه کنید که آیا با قرار دادن یک پیشخوان مجزا در مرکز آشپزخانه خود فضای کافی وجود دارد یا خیر؛ استفاده از هر نوع جزیره ای برای آشپزخانه های کوچک هرگز توصیه نمی شود. زیرا وجود آن شما را از انجام ساده کارهای ضروری باز می دارد. اما اگر آشپزخانه شما بزرگ است، باید ابعاد جزیره را با در نظر گرفتن اندازه آشپزخانه تعیین کنید تا بتوانید به راحتی همه کارها را انجام دهید و به حفظ زیبایی آشپزخانه نیز کمک کند.

کمک گرفتن از یک فرد برای مشاوره دکوراسیون داخلی و طراحی باعث میشه که شما در میزان بودجه خود صرفه جویی کنید. شرکت دکوراسیون سفید ترکیبی از دانش معماری، طراحی داخلی، روانشناسی، مشاوره تخصصی و کوچینگ است. برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه معماری سفید با شماره های سایت تماس بگیرید.

ناگفته نماند که این جزیره در جایی در وسط آشپزخانه قرار دارد. اگر آشپزخانه شما کوچک است، می توانید یک جزیره بین اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار دهید. هر جا جزیره را قرار می دهید، آن را با فاصله معقولی از دیوارها، کابینت ها و سایر اشیاء قرار دهید تا مانع رفت و آمد نشود. اغلب، ارتفاع استاندارد برای یک جزیره 90 سانتی متر است. اما اگر می خواهید از جزیره آشپزخانه به عنوان سطح کار استفاده کنید، ارتفاع 70-75 سانتی متری کاملاً مناسب خواهد بود.

چه قطعاتی را می توان در جزیره آشپزخانه نصب کرد؟

  • سینک ظرفشویی
  • گاز رومیزی
  • ماشین ظرفشویی
  • یخچال در جزیره آشپزخانه
  • و…

کاربرد پیشخوان جزیره آشپزخانه

1.پیشخوان جزیره اجاق گاز

پیشخوان جزیره آشپزخانه را می توان به اجاق گاز مجهز کرد و تمام پخت و پز در این قسمت انجام داد. اما توجه داشته باشید که تمام تجهیزات لازم مانند نصب لوله های گاز باید در این قسمت نصب شود. و باید امکان نصب هود مخصوص روی قسمت گاز وجود داشته باشد تا دود و بوی ناشی از پخت و پز وارد خانه نشود و به بیرون از ساختمان هدایت شود.

2.پیشخوان جزیره ظرف‌شویی

قسمتی از جزیره آشپزخانه را می توان به عنوان سینک ظرفشویی استفاده کرد که در این صورت باید تجهیزات شستشو مانند لوله های آب سرد و گرم و خروجی فاضلاب در نظر گرفته شود. این را در نظر داشته باشید، چون جزیره در مقابل چشمان هر ناظری می درخشد، حتما یک سینک شیک و زیبا انتخاب کنید.

3.پیشخوان جزیره میز غذاخوری

بیشتر مردم از این جزیره به عنوان میز ناهارخوری استفاده می کنند؛ زیرا ترجیح می‌دهند که در همان محیط آشپزخانه غذا بخورند یا بنوشند. باید گفت که این بهترین انتخاب برای جزیره آشپزخانه است، زیرا یک رومیزی زیبا و شیک باعث تاثیرگذاری بیشتر این جزیره پیشخوان آشپزخانه می شود.

4.پیشخوان جزیره قابل حرکت

در جایی که فضای آشپزخانه کوچک است، می توان از این کاربرد برای تبدیل آن به یک جزیره آشپزخانه زیبا استفاده کرد. در این مدل جزیره چرخ باید زیر کابین نصب شود. در این صورت پیشخوان به راحتی حرکت می کند، البته این جزیره دیگر به عنوان اجاق گاز یا ظرفشویی قابل استفاده نمی باشد. اما در آشپزخانه های کوچک با فضای کوچک بسیار زیبا و جذاب خواهند بود.

5.پیشخوان جزیره ترکیبی

در مدل جزیره ای ترکیبی می توان از آن به عنوان اجاق گاز و ماشین ظرفشویی استفاده کرد. و گاهی اوقات می توانید میز ناهارخوری را در یک طرف و ماشین ظرفشویی را در طرف دیگر نصب کنید. همچنین قسمت های پایینی پیشخوان جزیره می تواند محل فر تو کار یا مایکروفر باشد.

صفحه کار شده روی جزیره از چه متریالی می‌تواند باشد؟

  • استفاده از سنگ های مصنوعی کورین و کوارتز
  • استفاده از چوب
  • استفاده از استیل ضد زنگ
  • استفاده از صفحات hpl شرکتی
  • استفاده از سنگ طبیعی (گرانیت و مرمر)
  • و…

✅کلام آخر

اکنون، با دانشی که در مورد جزایر آشپزخانه و انواع آن ها به دست آورده اید، تشخیص اینکه کدام طرح و سبک جزیره برای خانه شما مناسب است، آسان تر است. جزیره روشی ایده آل و کاملا اقتصادی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه است که فضای لازم را برای نگهداری وسایل کوچک و خرده ریز به خوبی فراهم می کند. علاوه بر این، می توانید از آن به روش های مختلف برای پخت و پز، شستن ظروف و حتی سرو غذا استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس