سبک دکوراسیون ترنزیشنال یا انتقالی چیست؟

سبک دکوراسیون ترنزیشنال یا انتقالی چیست؟ 1

دلیلی که نام این سبک را ترنزیشنال یا انتقالی نامیده اند به علت ساختار و ویژگی های آن می باشد. این سبک در دکوراسیون داخلی و طراحی عناصر کاربرد زیادی دارد و می توان آن را حاصل تلفیق واژه های مدرن و سنتی دانست. در واقع هدف از استفاده از کلمه انتقالی همین است، در این سبک طراحی از سبک مدرن به سبک سنتی یا برعکس می رود. این سبک در واقع به این دلیل انتخاب می شود که بسیاری از افراد توانایی انتخابی بین سبک مدرن و سبک سنتی ندارند، زیرا به برخی از ویژگی های سبک مدرن علاقه مند هستند و همچنین از طرفداران برخی از ویژگی های سبک سنتی نیز هستند. با این هدف، سبکی انتقالی ایجاد شده است تا با استفاده از دکوراسیون مدرن و سنتی و با استفاده از عناصر و اشکال مدرن، خانه و فضا را مطابق میل و خواسته این افراد طراحی کند.

دکوراسیون ترنزیشنال چیست؟

سبک دکوراسیون ترنزیشنال (Transitional) یک طراحی داخلی است که ترکیبی از عناصر سنتی و مدرن است. این شکل از طراحی داخلی شامل ترکیب و تطبیق مبلمان و دکوراسیون برای ایجاد یک طراحی منسجم، با آزادی نامحدود در انتخاب هر یک از آنها است. این سبک فضای منحصر به فرد و آرامش بخشی را ارائه می دهد. مهمتر از همه، ترکیب عناصر طراحی مدرن معاصر در این سبک به این معنی است که دکوراسیون انتقالی در طول زمان تازه و جدید می ماند.این طبیعت پویا و سرزنده باعث می شود طراحی فضاها به سبک ترنزیشنال یا انتقالی همیشه منحصر به فرد و مدرن باشد. بنابراین این سبک برای افرادی در نظر گرفته شده است که نمی خواهند سلیقه آنها به استفاده از یک سبک دکوراسیون محدود شود و از آزادی بیشتری در انتخاب اکسسوری ها و تزیینات بهره مند شوند. با رعایت اصول دکوراسیون انتقالی می توانید محیطی یکپارچه و آرامش بخش در فضای خود ایجاد کنید.

همانطور که می دانید در طراحی دکوراسیون سنتی راحتی، جذابیت و صمیمیت از ویژگی های بسیار چشمگیر و مهم است. از طرفی در طراحی دکوراسیون مدرن، تجمل گرایی دکوراسیون کلاسیک جای خود را به طبیعت گرایی و سادگی داده است. دکوراسیون انتقالی سعی می کند این ویژگی های برتر هر دو سبک را در یک سبک ترکیب کند.

محبوبیت سبک انتقالی یا دکوراسیون ترنزیشنال

بی دلیل نیست که دکوراسیون انتقالی همیشه جزو اولویت های علاقه مندان به طراحی داخلی است. ترکیب و چیدمان بهترین مبلمان، ظروف، اکسسوری ها و غیره در سبک های سنتی و معاصر، دکوراسیون انتقالی را منحصر به فرد کرده است. هر کسی در هر کجای دنیا؛ او به پیشینه و میراث خود علاقه مند است. از این رو لوازمی که او را به یاد این فرهنگ و سنت می اندازد; برای او ارزشمند و خوشایند است. علاوه بر این، بسیاری به تجهیزات مدرن علاقه مند هستند. از این نظر، سبک تزئینات انتقالی توانسته با گنجاندن این ویژگی های جالب توجه و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. یکی دیگر از ویژگی های متمایز این سبک مقرون به صرفه بودن آن است. زیرا برای تغییر سبک دکوراسیون خود لازم نیست تمام عناصر قدیمی را حذف کنید. با خرید چند مبلمان و وسایل مدرن و افزودن آنها به ملزومات قدیمی خود می توانید به راحتی بهترین دکوراسیون انتقالی را برای خود به ارمغان بیارید.
 
سبک دکوراسیون ترنزیشنال یا انتقالی چیست؟ 3

رنگ مناسب برای سبک طراحی انتقالی

در این سبک از رنگ های خنثی و رنگ های مات مانند بژ، قهوه ای روشن، سفید خاکستری، عاجی، کرم، خاکی، وانیلی و خاکستری قهوه ای به عنوان رنگ های اصلی استفاده می شود. برای ایجاد تعادل و اجتناب از فضای خسته کننده پس از انتخاب بهترین رنگ، چهار یا پنج رنگ از رنگ های ذکر شده را برای مبلمان، فرش، پرده و دکوراسیون نیز انتخاب کنید. سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که مکمل یکدیگر باشند. رنگ هایی که انتخاب می کنید باید از طیف گرم و سرد انتخاب شوند تا حس آرامش در فضا ایجاد شود. استفاده از رنگ‌های خنثی باعث جذاب‌تر شدن دکوراسیون داخلی خانه می‌شود، بنابراین بهتر است با انتخاب اکسسوری‌هایی در رنگ‌های مختلف، مانند پرده‌های رنگارنگ، تابلوهای نقاشی روی تخت در اتاق خواب یا مبلمان با رنگ‌های روشن، فضای خانه را تغییر دهید.

مزایا طراحی دکوراسیون به سبک ترنزیشنال یا انتقالی چیست؟

سبک ترانزیشنال به دلیل ترکیب عناصر کلاسیک و مدرن در دکوراسیون داخلی بسیار پرطرفدار است و مزایای بسیاری دارد. برخی از مزایای طراحی دکوراسیون سبک انتقالی عبارتند از:

  •  ایجاد تعادل: سبک ترانزیشنال با ترکیب عناصر کلاسیک و مدرن تعادلی بین این دو سبک ایجاد می کند. این تعادل تضمین می کند که فضای داخلی شیک و مدرن به نظر می رسد و در عین حال احساس گرما و راحتی را از عناصر کلاسیک داخلی می دهد.
  • افزایش ارزش: طراحی دکوراتیو با سبک انتقالی می تواند ارزش و تحلیل پذیری خانه را افزایش دهد. زیرا این سبک دارای سبک کلاسیک و همچنین سبکی به روز است که می تواند جذابیت از دست رفته را بازگرداند و همزمان به روز شود.
  • چند منظوره بودن: سبک ترانزیشنال می تواند برای فضاهای مسکونی و تجاری مناسب باشد. این سبک در محیط های مختلف قابل استفاده است و به عنوان یک سبک چند منظوره استفاده می شود.
  • انعطاف پذیری: این سبک برای ترکیب با دیگر سبک‌ های دکوراسیونی نیز منعطف است. این سبک، سبک معاصر است، می توان آن را با سبک های دیگر مانند سبک سنتی و سبک روستیک ترکیب کرد.
  • کاربرد متریال‌ های مختلف: سبک انتقالی از متریال مختلفی استفاده می کند که به ایجاد ظاهری باکیفیت و ظریف در فضای داخلی کمک می کند. به عنوان مثال، استفاده از چوب، سنگ، پارچه و فلز می تواند به ایجاد دکور سبک انتقالی برای دستیابی به ظاهری گرم، مدرن و کلاسیک کمک کند.
  • تقسیم وسایل دکوری: در سبک ترانزیشنال، اشیای تزیینی به صورت منظم و متعادل در فضا قرار می گیرند. این تقسیم بندی به فضای داخلی شما ظاهری با سلیقه و چیدمانی منظم می دهد.علاوه بر این، سبک انتقالی می تواند هم به عنوان یک سبک دکوراسیون کلاسیک و هم به عنوان سبک مدرن برای مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار گیرد.

 
سبک دکوراسیون ترنزیشنال یا انتقالی چیست؟ 3

معایب استفاده از سبک ترنزیشنال

انتخاب رنگ و بافت مناسب در این سبک را می توان یکی از سختی های اصلی دانست. زیرا باید به گونه ای انتخاب شوند که هماهنگی ایجاد کنند و به زیبایی در کنار هم قرار گیرند و این نکته دقت و دانش زیادی را می طلبد. از طرفی به دلیل محدود نبودن آپشن ها و در دسترس بودن امکانات زیاد، افراد ممکن است در طراحی و استفاده اشتباه کنند و از عناصر اشتباه در کنار هم استفاده کنند و نتیجه مطلوب نباشد. به همین دلیل می توان گفت که هر عنصری معایب و مزایای خاص خود را دارد و اینکه آیا می توان از آن به درستی استفاده کرد یا نه تنها به انجام دهنده کار بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می شود طراحی محل خود را به کارشناسان شرکت دکوراسیون داخلی بسپارید. از آنجایی که دانش و تجربه زیادی دارند و از ابعاد مختلف این نکته آگاه هستند، می توانند با توجه به سلیقه، استانداردها و سایر پارامترها، طرحی حرفه ای ایجاد کنند که در صورت اجرا نتایج عالی نشان دهنده ظرافت را به همراه خواهد داشت.

کلام آخر

همانطور که بیان شد در سبک انتقالی، از متریال طبیعی، فناوری های مدرن و جزئیات کلاسیک برای ایجاد فضای داخلی سازگار با سلیقه های مختلف استفاده می شود. این سبک برای افرادی مناسب است که زیبایی دکوراسیون کلاسیک را با سبک مدرن و استفاده از تجهیزات هوشمند و مدرن تر ترکیب می کنند. سبک انتقالی از تلفیق سبک های کلاسیک و قدیمی و سبک های معاصر و جدید حاصل می شود. مهم نیست خانه شما چقدر بزرگ یا کوچک است، دکوراسیون سبک انتقالی را می توان در هر شرایطی استفاده کرد. برای بهترین طراحی دکوراسیون انتقالی می توانید با مشاوران ما در شرکت سفید مشورت کنید تا بهترین طرح را با توجه به متراژ خانه به شما ارائه دهند.

سوالات متداول دکوراسیون ترنزیشنال

دکوراسیون ترنزیشنال چیست؟

همان طور که گفته شد سبک دکوراسیون ترنزیشنال (Transitional) یک طراحی داخلی است که ترکیبی از عناصر سنتی و مدرن است. این شکل از طراحی داخلی شامل ترکیب و تطبیق مبلمان و دکوراسیون برای ایجاد یک طراحی منسجم، با آزادی نامحدود در انتخاب هر یک از آنها است.

مزایا طراحی دکوراسیون به سبک ترنزیشنال یا انتقالی چیست؟

ایجاد تعادل، افزایش ارزش، چند منظوره بودن، انعطاف پذیری، کاربرد متریال‌ های مختلف، تقسیم وسایل دکوری

ویژگی های مهم این سبک چیست؟

همانطور که می دانید در طراحی دکوراسیون سنتی راحتی، جذابیت و صمیمیت از ویژگی های بسیار چشمگیر و مهم است.

چرا این سبک را انتقالی نامیده اند؟

دلیلی که نام این سبک را ترنزیشنال یا انتقالی نامیده اند به علت ساختار و ویژگی های آن می باشد. این سبک در دکوراسیون داخلی و طراحی عناصر کاربرد زیادی دارد و می توان آن را حاصل تلفیق واژه های مدرن و سنتی دانست. در واقع هدف از استفاده از کلمه انتقالی همین است، در این سبک طراحی از سبک مدرن به سبک سنتی یا برعکس می رود

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس