نمای ورودی فروشگاه

طراحی نمای فروشگاه

در این مقاله اومدیم شما را با اصول و قواعد طراحی یک نمای ورودی مناسب در شان کسب و کارتان آشنا کنیم،نمای مغازه مهم‌ترین عامل در جذب مشتری است. یکی از اصلی‌ترین تخصص‌های  گروه معماری سفید طراحی و اجرای نمای مغازه و نمای تجاری است. همین حالا از هر کوچه و خیابانی که رد شوید حداقل یک مغازه در آن می‌بینید. مغازه‌های مختلفی در خیابان‌های شهر وجود دارد؛ از سوپر‌مارکت‌ها تا مغازه‌های فروش پوشاک و ابزارآلات صنعتی.

در طراحی نمای مغازه نکته های مهمی باید رعایت شود تا شما بتوانید فروش مورد نظر خود را داشته باشید و در کسب و کار خود موفق باشید، از این رو کمک گرفتن از بهترین طراحان دکوراسیون داخلی و استفاده از خدمات مشاوره طراحی داخلی آنلاین در چنین مواردی به شدت توصیه میشود.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه معماری سفید با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲-۲۷۹-۴۳۸۹

۰۹۱۲-۸۷۰-۹۹۸۰

 

نمای مغازه مدرن

یکی از دغدغه‌های مغازه داران امروزی داشتن مغازه‌ای مدرن است! شاید یکی از دلایل آن، این است که امروزه تمام اقشار جامعه به دنبال این هستند که به‌روز بوده و می‌خواهند که با دنیای مدرنیته امروزی پیش روند. اما اگر از ما می‌شنوید اصلا نگران هزینه نمای مغازه مدرن خود نباشید! هیچ وقت فراموش نکنید، هزینه‌ای که برای نمای مغازه مدرن خود خرج می‌کنید در کمتر از یک ماه به جیب شما برمیگردد.
 

 
حس رضایت از خرید در نهایت به ایجاد حس وفاداری به مغازه و همچنین گفتمان مثبت در مورد خرید کمک بسیاری خواهد کرد، یکی از عوامل تأثیر گذار بر جو مغازه زیبایی ظاهری آن است. بسیاری از صاحبان مغازه این نکته را به خوبی درک کرده اند که زیبایی و تزیینات محیطی از عوامل برجسته ای هستند که موجب جذب مشتریان به این مکان می شوند.

نکات مهم در طراحی نمای فروشگاه

  • طراحی مغازه باید انقدر جداب باشد که مشتری را به داخل بکشاند.
  • در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه باید به احساس راحتی و خرید آسان مشتری دقت شود.
  • در نمای مغازه سعی کنید از نورپردازی زیبا استفاده کنید (به هیچ وجه از اهمیت نورپردازی نمای مغازه خود غافل نشوید ، در نظر داشته باشید با استفاده از نور پردازی حرفه ای شما می توانید توجه افراد را به هر آن چه که برایتان مهم تر است جلب کنید.)
  • تابلوی مغازه ی خود را به هیچ وجه بیش از حد شلوغ و گیج کننده نکنید ( سعی کنید در تابلو از عکس ها و تصاویری گویا استفاده کنید و به این موضوع توجه داشته باشید قرار نیست تمام اطلاعات شما از روی تابلو قابل مشاهده باشد.)
  • نام فروشگاه و شماره تماس درطراحی نمای مغازه باید قابل دید باشد.
  • جایگاه ویترین درطراحی نمای مغازه، مهم است و سعی کنید نمایی زیبا و چشم‌گیر داشته باشید در طراحی نمای تجاری در نظر گرفتن یک ویترین مناسب ، با توجه به محصولات درونی فروشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • اگر نمای تجاری را شفاف انتخاب شود در این صورت دکوراسیون مغازه هم جزئی از نمای مغازه می شود که به جذابیت مغازه شما می افزاید.
  • به نمایش گذاشتن صحیح محصولات و معرفی محصولات
  • جذابیت نمای شب مغازه و جذب مشتری
  • جذابیت نمای ورودی فروشگاه

 

 

سبک های طراحی نمای فروشگاه

برای طراحی نمای مغازه ،همانند دیگر طراحی‌ها سبک‌های متنوعی وجود دارد؛ نوع مصالح استفاده شده و نوع سبک طراحی، اقلیم، منظر شهری و درخواست کارفرما می تواند در پیاده سازی یک اثر طراحی نما شکی نقش داشته باشد. در طراحی نمای مغازه از مصالح مختلفی استفاده می شود که مصالحی همچون کامپوزیت، شیشه و اتصالات اسپایدر، آجر و ترمووود محبوبیت بیشتری دارند.

از سبک های رایج طراحی نمای مغازه می توان به طراحی نمای مینیمال ،دیکانستراکشفن ،کلاسیک و مونومانتال نام برد، انتخاب نوع مصالح برای طراحی نمای تجاری اصولاً تابع نوع سبک طراحی، اقلیم، منظر شهری و درخواست کارفرما استیک مغازه شیک قطعا می تواند توجه مشتری های بیشتری را به سمت خود جذب کند. متخصصان ما با ایده های طراحی مغازه شما را در رسیدن سریع تر به اهدافتان یاری خواهند کرد.

جذاب ترین ترکیب رنگ برای طراحی مغازه ها

ترکیب رنگ با توجه به اندازه مغازه تعیین می شود و قدرت شگفت انگیزی در فروش دارد، رنگ ها به طور مستقیم بر روحیه افراد و در شکل گیری تصویر ذهنی مخاطب از فضا بسیار تأثیر می‌گذارد، همچنین در نخستین ادراک از فضا به خوبی در ذهن ثبت می شوند. از نظر علمی نیز قدرت رنگ ها اثبات شده است، رنگها نقش مهمی در تصمیم گیری افراد و زندگی روزمره آن ها دارند، طراحان داخلی مغازه باید شناخت کاملی از ویژگی های رنگ ها و زیر شاخه های آن ها نظیر روانشناسی رنگ، هم نشینی رنگ، ترکیب و آفرینش رنگ و همچنین روابط میان مصالح، بافت و رنگ داشته باشند.

تأثیر رنگ فضا مثل رنگ خانه و  مکان های عمومی، بر روی افراد در طراحی داخلی، بسیار زیاد است. حتی محصولی که شما قصد ارائه و فروش آن را دارید، به طور مستقیم تحت تأثیر رنگ فضای داخلی فروشگاه قرار می گیرد؛ از این رو برای جذب و تحت تأثیر قرار دادن مشتریان در ابتدا و همزمان با طراحی داخلی باید انتخاب رنگ مناسب را در نظر داشته و متناسب با نوع فروشگاه، مشتریان و همچنین نوع محصولی که ارائه خواهید داد، بهترین رنگ ها را برای دیوارها و سایر بخش های مغازه انتخاب کنید.

 

 

استفاده از انواع شیشه های پرکاربرد برای ورودی فروشگاه

تقریباً هر فروشگاه مدرن یا ساختمان تجاری حداقل دارای چند درب شیشه ای وجود دارد . شیشه های فروشگاه یکی از رایج ترین ویژگی های معماری در هر ساختمانی به شمار می آیند. امروزه انتخاب گسترده ای از رنگ و نوع درب های شیشه ای در بازار وجود دارد، درب های شیشه ای از لحاظ بصری خیره کننده هستند و به کسب و کار شما جذابیت می بخشند برای بهتر کردن ورودی فروشگاه می توانید از شیشه ثابت ویترین، درب های لولایی و درب های کشویی استفاده کنید. در میان گزینه های موجود برای به کاربردن درب ورودی فروشگاه، می توان گفت که درب های شیشه ای ساخته شده از شیشه های ایمن لمینت و سکوریت موردی هستند که مورد توجه اکثر صاحبان مشاغل قرار گرفته اند زیرا امنیت بیشتری به وجود می آورند.

درب شیشه ای لولایی

درب های لولایی برای ورودی با دهانه های باریک ایده آل هستند و به شما این امکان را می دهند که بتوانید فضای موجود را به حداکثر برسانید در حالی که درب شیشه ای بصری خیره کننده ای دارید.
بسیاری از درب های شیشه ای لولایی با چوب یا فلز قاب می شوند، گزینه های بدون قاب آن ها نیز موجود است، استفاده از شیشه برای درب های فروشگاه و انواع ویترین ها طراحی داخلی جسورانه و منحصر به فردی را تضمین می کند. عناصر شیشه ای در میان معماران و طراحان داخلی و همچنین متخصصانی که می دانند چگونه مزایای روانشناختی فضاهای کاری باز و قابل دسترسی را به وجود آورند، بسیار محبوب شده اند.

استفاده از درب کشویی برای ورودی

استفاده از درب های شیشه ای کشویی بدون قاب داخلی، همراه با تقسیم کننده های شیشه ای، محیط جدیدی را ایجاد کرده اند که به ایجاد یک فضای کار روشن تر و لذت بخش تر کمک می کند. برخلاف درب های لولایی، درب های شیشه ای کشویی که با پارتیشن های ثابت شفاف جفت می شوند، کاربری راحت تری دارند. آن ها امکان استفاده بهینه از کل منطقه موجود را فراهم می کنند. این واقعیت که پانل های کشویی به فضای اضافی برای باز شدن نیازی ندارند، قابلیت دسترسی را افزایش می دهد و امکان عبور و مرورهای شخصی و اتصالات به فضاهای مجاور را به راحتی فراهم می کند. هر فضایی می تواند نوع ورودی متفاوتی متناسب با عملکرد خاص آن همچون درب های تک صفحه ای، پانل های شیشه ای در ابعاد بزرگ ، باز شدن به صورت تلسکوپی چندین صفحه همزمان … داشته باشد.
 

 

کلام آخر

نما و ویترین مغازه ارتباط مستقیمی با میزان فروش دارد زیرا در اولین نگاه افراد به سوی مغازه و فروشگاه چیزی که توجه آن ها را به سوی خود جلب می کند نمای بیرونی مغازه یا فروشگاه است بنابراین برای جذب بیشتر مشتری باید در کنار طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه در طراحی نمای خارجی مغازه و یا فروشگاه ها دقت و حساسیت های لازم را به خرج داد.
 

سوالات متداول در مورد نمای ورودی فروشگاه

بهترین متریال برای اجرای نمای مغازه چیست؟

با استفاده از متریال‌های مدرن و نوین موجود در بازار می‌توانید نمای دلخواهتان را برای مغازه خود طراحی و اجرا کنید. ما هم در این مسیر به شما کمک می‌کنیم با توجه به نوع مغازه و روانشناسی فروش مشتریان بهترین نما را به شما پیشنهاد بدهیم?

طراحی و اجرای نمای مغازه چقدر طول می‌کشد؟

با کمک گروه معماری سفید می‌تونید نمای مغازه خودتان رو در کوتاه ترین مدت، طراحی و با بهینه ترین هزینه، اجرا کنید.نگران چیزی نباشید ما بهترین نما را برای شما طراحی و اجرا خواهیم کرد?

مراحل طراحی نمای مغازه دونبش به چه صورت است؟

طراحی نمای مغازه دونبش کاری حساس به شمار می‌آید. نمای هر دو نبش مغازه شما باید پیوستگی داشته باشند اما این به آن معنا نیست که شما نتوانید از نماهای ترکیبی برای مغازه‌تان استفاده کنید. هم‌چنین بهتر است به دلیل ارزشمند بودن ملک‌تان از طراحانی حرفه‌ای بخواهید که طراحی نمای مغازه دونبش شما را به عهده بگیرند.?

4.8/5 - (6 امتیاز)
تماس با کارشناس