دکوراسیون اتاق ناهار خوری چگونه باید باشد؟

اتاق ناهار خوری فضایی است که می توانید با خانواده و دوستان غذا بخورید، صحبت کنید و خوش بگذرانید. در نتیجه انتخاب فضای مناسب برای این امر بسیار مهم است. وقتی دکوراسیون اتاق ناهارخوری طبق اصول و استاندارد باشد، می تواند این فضا را به نقطه کانونی خانه شما تبدیل کند و از آن نهایت استفاده را ببرید. برای بسیاری از افراد اتاق ناهارخوری مهم ترین قسمت خانه است که در آن از مهمانان خود پذیرایی می کنند و در کنار خانواده غذا می خورند. به دلیل اهمیت این قسمت از خانه، طراحی آن باید به خوبی انجام شود. همه اتاق های ناهار خوری در طراحی خود به فضا توجه زیادی دارند. امروزه اتاق ناهارخوری یکی از مهم ترین نقاط دکوراسیون داخلی خانه های ما ایرانیان به حساب می آید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دکوراسیون اتاق غذاخوری خانه خود اهمیت می دهید و می خواهید آن را متفاوت از جاهای دیگر طراحی کنید تا جذاب و زیبا به نظر برسد، توصیه می کنیم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

اهمیت اتاق ناهار خوری

به نقل از شرکت دکوراسیون داخلی سفید اتاق ناهارخوری یکی از مهم ترین قسمت های هر منزل است. زیرا اعضای خانواده حداقل روزی چند بار دور میز اتاق ناهار خوری جمع می شوند. برای گذراندن اوقاتی خوش پشت میز غذا، علاوه بر غذاهای خوشمزه، دکوراسیون زیبا می تواند باعث شادتر شدن فضا شود؛ لذت بردن از یک وعده غذایی خانوادگی لذتی مضاعف خواهد داشت. استفاده از اکسسوری‌های کاربردی در اتاق ناهار خوری یا ایجاد این مکان در بهترین فضا با جذاب ترین دکوراسیون بسیار مهم است. طراحی دکوراسیون این فضا باید به نوعی بیانگر شخصیت شما باشد. همچنین دکوراسیون اتاق غذاخوری باید با سایر قسمت های خانه همخوانی داشته باشد. انتخاب درست رنگ ها و ترکیب هوشمندانه آنها در نهایت می تواند جلوه ای منحصر به فرد به این قسمت از خانه ببخشد.
 

 

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق ناهارخوری

از آنجایی که اتاق ناهارخوری فضایی کاملا مجزا نیست و در مجاورت نشیمن و آشپزخانه قرار دارد، لازم است رنگ ها و سبک طراحی را با فضاهای دیگر هماهنگ کرده و بر اساس آنها طراحی کرد.

1. نورپردازی

فضای ناهار خوری باید نور کافی داشته باشد. نور کافی برای دیدن غذا و مهمتر از آن برای دیدن چهره افراد مهم است. برای ایجاد نورپردازی مناسب می توانید از لوسترها و آویزهای بلند استفاده کنید. البته تمرکز نور باید روی میز ناهارخوری باشد. اگر عناصر تزئینی زیادی در دکورتان وجود دارد، می توانید از آویزهای ساده و با جزییات کم استفاده کنید. اگر محیط شما جزئیات تزئینی زیادی ندارد می توانید از یک لوستر با جزئیات زیاد استفاده کنید.

2.رنگ مناسب

رنگ در دکوراسیون اتاق ناهار خوری بسیار مهم است. رنگ باید آرامش بخش و در عین حال زیبا و شبک باشد. رنگهای شفاف و پر رنگ می تواند گزینه خوبی باشد. آبی یکی از مناسب ترین رنگ ها برای اتاق غذاخوری است زیرا رنگ ملایمی دارد و فضا را دلنشین می کند. ترکیب رنگ گلبهی با رنگ قهوایی نسکافه ایی و رنگ سبز هم میتواند ایده آل باشد. به عنوان مکمل، می توانید از رنگ سبر پر رنگ و رنگ قهو ه ای استفاده کنید. رنگ زرشکی ترکیبی جذاب در کنار رنگ های خنثی و روشن است.

مبلمان اتاق ناهار خوری کدامند؟

مهم ترین قسمت دکور اتاق ناهار خوری، مبلمان این اتاق است. مبلمان در این محیط بسیار مهم است. مبلمان جدا از موضوع دکوراسیون بر احساس راحتی یا ناراحتی افراد نیز تأثیر می گذارد. اجزای مبلمان اتاق ناهارخوری عبارتند از:

  • میز ناهارخوری
  • صندلی ناهار خوری
  • کابینت
  • بوفه

دکوراسیون اتاق ناهار خوری مدرن

اتاق غذاخوری مدرن مطابق با جدیدترین متدهای طراحی داخلی است. بنابراین می توان آنها را به راحتی تغییر داد. مشخصه استفاده از میزهای شیشه ای، صندلی های فلزی و نور طبیعی از طریق پنجره های بزرگ است. انرژی مدرن ترین اتاق های ناهارخوری عموما با استفاده هوشمندانه از دکوراسیون مانند آثار هنری مدرن ترکیب می شود. اتاق ناهار خوری یکی از مکان هایی است که می توانید سلیقه و سبک طراحی خود را به وسیله آن بیان کنید. استفاده از رنگ های قرمز تیره و چوب تیره برای طراحی سنتی دکوراسیون اتاق غذاخوری کاملا مناسب است.
 

 
استفاده از تم سنتی و رنگ های زنده برای دیوار در اتاق ناهار خوری بزرگ پیشنهاد خوبی است. به همین ترتیب می‌توانید از روش‌های دیگر دکوراسیون داخلی مانند کاغذ دیواری، انتخاب یک رومیزی، طراحی پرده زیبا، و استفاده از روکش های صندلی زیبا در طراحی داخلی اتاق ناهارخوری استفاده کنید. اگر هدف شما دستیابی به طراحی مدرن و تازه برای اتاق ناهار خوری است؛ بهتر است به جای استفاده از رنگ های تیره از کاغذ دیواری های زیبا و مدرن با رنگ های مناسب و زیبا برای طراحی اتاق غذاخوری خود استفاده کنید.

✅کلام آخر

دکوراسیون اتاق ناهارخوری باید منحصر به فرد باشد و در این مورد فرقی نمی کند که این قسمت از اتاق های دیگر جدا شده باشد یا در یک پلان باز با قسمت های دیگر ترکیب شود. این فضا به مکانی گرم، صمیمی و راحت برای صرف غذا در هنگام جمع شدن افراد در خانه نیاز دارد. درست است که عوامل مختلفی مانند عناصر تزئینی، نصب پرده، عناصر چوبی و … می تواند نقش دکوراسیونی منحصر به فردی داشته باشد اما نمی توان از اهمیت رنگ ها در این فضا چشم پوشی کرد. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، انتخاب رنگ ها بسیار شخصی و سلیقه ای است. اگر همچنان به دنبال بهترین رنگ و طرح برای اتاق غذاخوری خود هستید، میتوانید با شماره های سایت تماس گرفته و از متخصصان دکوراسیون داخلی شرکت سفید مشاوره دریافت کنید.

 

سوالات متداول

اهمیت اتاق ناهارخوری در چیست؟

به نقل از شرکت دکوراسیون داخلی سفید اتاق ناهارخوری یکی از مهم ترین قسمت های هر منزل است. زیرا اعضای خانواده حداقل روزی چند بار دور میز اتاق ناهار خوری جمع می شوند. برای بسیاری از افراد اتاق ناهارخوری مهم ترین قسمت خانه است که در آن از مهمانان خود پذیرایی می کنند و در کنار خانواده غذا می خورند. به دلیل اهمیت این قسمت از خانه، طراحی آن باید به خوبی انجام شود.

نکته مهم در طراحی دکوراسیون اتاق ناهارخوری چیست؟

از آنجایی که اتاق ناهارخوری فضایی کاملا مجزا نیست و در مجاورت نشیمن و آشپزخانه قرار دارد، لازم است رنگ ها و سبک طراحی را با فضاهای دیگر هماهنگ کرده و بر اساس آنها طراحی کرد.

مبلمان اتاق ناهار خوری کدامند؟

میز ناهارخوری، صندلی ناهار خوری، کابینت، بوفه

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس