درب لابی و انواع مدل های آن

درب های لابی را می توان از متریال مختلفی ساخت. برخی از این انواع شامل درهای چوبی، فلزی، شیشه ای و کامپوزیت می باشد. درهای چوبی به دلیل ظاهر گرم و طبیعی خود برای دکوراسیون داخلی کلاسیک مناسب هستند. درب های لابی درهایی هستند که در ورودی ساختمان و برای جداسازی قسمت های داخلی ساختمان از فضای بیرونی و حیاط مورد استفاده قرار می گیرند. درب های لابی علاوه بر ایجاد امنیت و مقاومت بالا جلوه زیبایی به خانه یا محیط کار شما می دهند و می توانید از انواع شیشه های تزئینی و متریال های زیبا در طراحی آنها استفاده کنید.

ضرورت استفاده از درب لابی برای ساختمان

امروزه استفاده از انواع درب های لابی بیش از گذشته متداول شده است، به طوری که می توان گفت استفاده از درب لابی به یکی از مهم ترین جنبه های ساخت هر ساختمانی تبدیل شده است. درب لابی به درب هایی اطلاق می شود که اغلب در ورودی ساختمان ها نصب و استفاده می شوند و تاثیر زیادی در زیبایی و ظاهر ساختمان دارند. اگر می خواهید درب لابی ساختمان شما به بیرون باز شود، بهتر است از درب لابی ضد سرقت استفاده کنید. طرح ها و نقش هایی که معمولا با برنز روی شیشه درب لابی حک می شود سلیقه ای است و مشتری می تواند بنا به سلیقه و علاقه خود درب ورودی را سفارش داده و خریداری کند.

البته اولین چیزی که در خرید خانه به آن توجه می کنیم ایمنی ساختمان است. یکی از بهترین راه ها برای افزایش امنیت ساختمانی که در آن زندگی می کنیم، استفاده از درب های ضد سرقت است. درب های ضد سرقت در برابر انواع دستکاری و اهرم نمودن بسیار مقاوم هستند. درب های ضد سرقت به طور کلی در بازار در دو دسته ایرانی و ترک یافت می شوند.

 

آشنایی با مشخصات فنی درب های لابی

درب های لابی در انواع متریال های چوبی، استیل، فلزی و شیشه ای و در کیفیت های مختلف و درب های دو و سه گانه تولید و طراحی می شوند. استفاده از مواد و یراق آلات با کیفیت در ساخت و تولید این درب ها باعث افزایش طول عمر آنها می شود. همچنین شدت تابش نور خورشید و رطوبت محیط در انتخاب نوع چوب و رنگ آن موثر است. دانستن این نکته ضروری است که درب ورودی باید محکم و مقاوم اعم از صوت و حرارتی باشد.

این مدل درب ابعاد مشخص و ثابتی ندارد و شما مشتری گرامی می توانید ابعاد درب لابی را با توجه به سلیقه خود و با توجه به چهارچوب درب ورودی ساختمان تنظیم نمایید. برای افزایش امنیت درب لابی می توان از ورق های فلزی دور تا دور، پروفیل های آهنی و انواع قفل های ضد سرقت، دیجیتال و هوشمند در ساختار آن استفاده کرد. تعداد قفل ها بر اساس مدل درب ورودی لابی ساختمان تعیین می شود.

انتخاب انواع درب لابی ساختمانی

اولین نکته این است که درب لابی که انتخاب می کنید باید با نمای ساختمان شما مطابقت داشته باشد و شیشه در باید سه جداره باشد. طرح ها و الگوهایی که اغلب با استفاده از برنز بر روی شیشه درب لابی ایجاد می شوند، مطمئناً سلیقه ای هستند و می توانید بنا به سلیقه خود درب لابی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. مهمترین انواع درب لابی ساختمانی که در حال حاضر در بازار موجود است عبارتند از:

  • درب لابی تمام چوب
  • درب های لابی استیل
  • درب فلزی
  • درب لابی ضد سرقت

درب لابی تمام چوب

درب چوبی نوعی درب است که تماماً از چوب ساخته می شود و به عبارت دیگر تفاوت آن با سایر درب های ورودی چوبی در این است که در ساخت این نوع درب ها از ماده ای غیر از چوب استفاده نشده است. برای ساخت این نوع درب های لابی از انواع چوب استفاده می شود که مهمترین آنها چوب راش و گردو است.

درب لابی فلزی

استفاده از درب لابی فلزی برای درب های ورودی نیز بسیار محبوب است زیرا برخی افراد معتقدند که هزینه تمام درب های ورودی چوبی در بیشتر موارد بسیار بالاست و به اندازه درب های ورودی فلزی ایمن نیستند. شایان ذکر است که برخی از درب های ورودی فلزی می توانند گرانتر از درب های چوبی باشند.

درب لابی استیل

این نوع درب شاخه ای از درب لابی فلزی است که ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارد و در برابر شرایط محیطی و جوی مقاومت بالایی دارد. به طور کلی از استیل به عنوان ماده اصلی برای ساخت درب استفاده می شود. زیبایی، استحکام و دوام عالی و قیمت مناسب تنها چند نمونه از ویژگی ها و مزایای درب های استیل می باشد.

درب لابی ضد سرقت

درب لابی ضد سرقت یکی دیگر از انواع درب لابی ساختمان است که با توجه به ویژگی ها و عملکرد بسیار خوبی که برای امنیت ساختمان دارد می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای خرید باشد. درب لابی ضد سرقت نسبت به سایر درب های لابی سیستم امنیتی بالاتری ایجاد می کند. درهای ضد سرقت باید دارای عایق حرارت و سرما باشند تا از ورود سرما در زمستان و خروج هوای سرد از خانه در تابستان جلوگیری شود. درب های ضد سرقت با داشتن درزگیر از ورود گرد و غبار و کثیفی به داخل خانه یا محیط کار شما جلوگیری می کنند. به علاوه در طراحی این درب ها از چهار لولا استفاده شده است که در حین نصب قابل تنظیم و ریگلاژ شدن می باشد.

 

عوامل موثر در انتخاب یک درب لابی مدرن و شیک

انتخاب درب لابی مناسب می تواند ظاهر و احساس ساختمان شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این قسمت، می توانید یک درب ورودی مدرن را انتخاب کنید که هم شیک و هم کاربردی باشد. انتخاب مدرن ترین درب ورودی لابی به عواملی مانند سبک ساختمان، بودجه و علایق شخصی و هم چنین الزامات ایمنی بستگی دارد. نکاتی که در انتخاب درب ورودی لابی مدرن باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

– درب لابی باید دارای امنیت بالا و بازدارندگی قوی در برابر سارقان باشد
– ظاهر زیبا و مدرن: درب لابی باید با نمای ساختمان مطابقت داشته باشد و به زیبایی آن بیفزاید.
– استحکام: درب لابی باید در برابر عوامل محیطی مانند باد، باران و رطوبت مقاوم باشد.
– عایق صوتی و حرارتی: درب لابی باید عایق صدا و عایق حرارت باشد تا از ورود سرما و گرما به لابی ساختمان جلوگیری شود.
– قیمت: درب های لابی با قیمت های متفاوتی موجود هستند، بنابراین شما باید بهترین انتخاب را در حد بودجه خود داشته باشید.

 

سوالات متداول درب لابی

چرا انتخاب اصولی درب ورودی ساختمان اهمیت فراوانی دارد؟

هنگامی که ورودی ساختمان با دقت و کیفیت بالا و ظرافت انتخاب شد، مالکان ملک قطعاً به سایر مصالح ساختمانی توجه خواهند کرد. از این رو مهم است که چه دربی و با چه ویژگی هایی انتخاب و نصب می شود.

در انتخاب درب لابی توجه به چه مواردی ضرورت دارد؟

عایق صوتی و حرارتی، قیمت درب لابی، انتخاب جنس و اندازه مناسب درب ورودی مورد نظر، ایمنی درب، استحکام و...

انواع مدل های مختلف درب های لابی کدامند؟

درب های فلزی، درب های تمام چوبی برای لابی، درب های ورودی استیل، درب های لابی ضد سرقت، درب های شیشه ای

قیمت درب های لابی به چه عواملی بستگی دارد؟

در بیشتر مواقع قیمت درب بر اساس برند، جنس و کیفیت، متریال استفاده شده، اندازه و دوام آن تعیین می شود.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس