نکات کلیدی در بستن قرارداد طراحی داخلی

نکات کلیدی در بستن قرارداد طراحی داخلی 3

بسیاری از شرکت ها و خانه ها برای طراحی اولیه و یا تغییر دکوراسیون خود از افراد متخصص در این زمینه استفاده می کنند. طراحان داخلی اغلب در قالب یک شرکت کار می کنند که با استفاده از قرارداد، تمام جزئیات را برای سفارش کار و شروع همکاری تعریف می کنند. این قرارداد به قرارداد دکوراسیون داخلی معروف است و یکی از انواع قراردادهای پیمانکاری است. بسیاری از کارهایی که در قالب پروژه انجام می شود را می توان در قالب قرارداد پیمانکاری پروژه‌ای یا قرارداد پیمانکاری خدمات تنظیم کرد. قرارداد دکوراسیون داخلی نیز از آن دسته مواردی است که به صورت پروژه ای انجام می شود و از این رو بهترین نوع قرارداد برای همکاری، قرارداد دکوراسیون داخلی می باشد. در این قرارداد طراح داخلی یا شرکت ارائه دهنده خدمات به عنوان پیمانکار و سفارش دهنده به عنوان کارفرما در نظر گرفته می شود.

شروط اصلی و مهم قرارداد طراحی داخلی

هنگام برنامه ریزی و اجرای طراحی داخلی، هر دو (طراح و مشتری) به یک قرارداد خدمات طراحی داخلی نیاز دارند؛ به همین دلیل قرارداد طراحی داخلی باید شرایط خاصی برای طرفین داشته باشد که درج آن‌ها در قرارداد جهت تأمین منافع طرفین لازم و ضروری است. زیرا در صورت عدم وجود شرایط مطلوب می تواند موجب ضرر و زیان هر یک از طرفین قرارداد شود. یک توافق نهایی دقیق باید تنظیم و امضا شود تا اطمینان حاصل شود که پروژه بین هر دو طرف بدون مشکل اجرا می شود. بنابراین مشتری یا کسب‌وکاری که می‌خواهد از خدمات یک طراح داخلی استفاده کند باید همه چیز را بداند. همچنین طراح یا شرکت طراحی داخلی باید کلیه تعهدات و جزئیات کار خود را در قرارداد ذکر کند.

نکات کلیدی در بستن قرارداد طراحی داخلی

انواع قرارداد طراحی و دکوراسیون داخلی

قبل از عقد قرارداد طراحی داخلی باید آگاه باشید که معمولاً این مورد برای چه کارهایی نگارش می‌شود و چه نوع قراردادهایی در این زمینه داریم؟

1. قرارداد مشاوره

مشاوره طراحی و بازسازی داخلی یکی از مهمترین و گسترده ترین موارد ثبت شده در شرکت های معماری می باشد. بسیاری از افراد نمی دانند با فضایی که در اختیار دارند چه کنند و چگونه آن را بهینه کنند. به همین دلیل نیاز به مشاوره دارند و برای عقد قرارداد مشاوره طراحی داخلی به این گونه شرکت ها مراجعه خواهند کرد.

2. قرارداد طراحی سه بعدی

یکی دیگر از کارهایی که در مراحل اولیه کار انجام می شود طراحی سه بعدی است. به این ترتیب می دانید که چه چیزی در فضا پیاده سازی خواهد شد و ابزارهای مورد نیازتان چیست. به این دلیل شما باید به نمونه توافق نامه طراحی سه بعدی مراجعه کنید تا بدانید در مورد چه چیزی باید صحبت کنید و در این تعهد مشترک لحاظ کنید.

3. قرارداد دکوراسیون داخلی

گاهی ممکن است نیازی به طراحی داخلی نداشته باشید و فقط بخواهید دکوراسیون را تغییر دهید. در این صورت برای اینکه بتوانیم یک قرارداد کامل و جامع بنویسید باید تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی را بدانید. معمولاً مواردی مانند تغییر چیدمان خانه و تغییر مبلمان در زیرمجموعه طراحی دکوراسیون داخلی گنجانده می شود. اما اگر قصد برداشتن دیوار یا اضافه کردن اتاقی به فضای اصلی ساختمان را دارید، باید قرارداد طراحی داخلی را بنویسید.

4. قرارداد بازسازی و نوسازی

برای نوشتن قرارداد بازسازی و نوسازی ساختمان در تهران یا شهرستان ها اوضاع با طراحی داخلی و تغییر دکوراسیون کاملا فرق دارد. در این صورت ممکن است نیاز به تخریب ساختمان یا انجام کارهایی مانند گودبرداری داشته باشید. در این صورت باید این موارد را در قرارداد مشخص کنید تا هزینه اضافی از شما گرفته نشود.

ارکان کلیدی قرارداد دکوراسیون داخلی

هر قرارداد شامل بندهایی است که جزئیات موضوع مورد توافق را مشخص می کند. ارکان قرارداد طراحی دکوراسیون و طراحی داخلی نیز شامل بندهای زیر است:

1. مشخصات طرفین
2. موضوع قرارداد
3. مدت قرارداد
4. محاسبات و مشخصات فنی
5. مبلغ قرارداد
6. نحوه پرداخت قرارداد طراحی معماری
7. تضمین انجام تعهد
8. تضمین حسن انجام کار
9. تعهدات کارفرما
10. تعهدات پیمانکار
11. جریمه تأخیر
12. دوره تضمین قرارداد
13. موارد فسخ
14. فورس ماژور
15. حل و فصل اختلافت
16. نسخ قرارداد

دانلود نمونه قرار داد طراحی داخلی

نمونه قرار داد طراحی داخلی

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد نکات مهمی که در یک قرارداد استاندارد طراحی داخلی باید به آن توجه کرد صحبت کردیم. در خصوص تعیین نوع پروژه طراحی به انواع نقشه ها و پلان هایی که در یک پروژه می تواند استفاده شود، اشاره شد. در نهایت در مورد مدت قرارداد، هزینه طراحی داخلی و توجه به رسمی بودن طرح ها و پروژه ها صحبت کردیم. به این ترتیب اکنون می توانید یک قرارداد طراحی داخلی استاندارد و جامع برای پروژه مورد نظر خود آماده کنید. یا قراردادی که طراح یا شرکت دکوراسیون داخلی منتخب ما به ما می دهد را بررسی کرده اشکلات موجود و اصلاحات لازم را شناسایی کنیم. در پایان توصیه می کنیم در صورت نیاز به مشاوره در خصوص قرارداد خود برای پروژه طراحی داخلی، از مشاوره رایگان طراحی داخلی کارشناسان ما با تماس با مجموعه شرکت سفید بهره مند شوید.

سوالات متداول

قرارداد طراحی داخلی چگونه تنظیم می شود؟

این قرارداد نوعی قرارداد پیمانکاری است که در قالب یک پروژه با شرایط و ضوابط مشخص و همچنین مبلغ و مدت مشخصی اجرا می شود.

چرا باید قرارداد طراحی داخلی بنویسید؟

نوشتن یک قرارداد طراحی داخلی واضح و کامل به شما کمک می کند تا هزینه ها و بودجه لازم را برآورد کنید و بدانید چه زمانی پروژه را تکمیل کنید. در نتیجه راحت‌تر می‌توانید برای کارهای خودتان برنامه‌ریزی کرده و از ایجاد سوءتفاهم یا سوءاستفاده جلوگیری کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس