اصول طراحی استخر برای خانه های ویلایی

اصول طراحی استخر برای خانه های ویلایی

طراحی استخر برای منازل شخصی یا مراکز ورزشی و آموزشی اصول خود را دارد. یک استخر زیبا مطمئناً می تواند ارزش خانه شما را بیافزاید. اما باید توجه داشته باشید که ساخت و اجرای اصولی استخر و نگهداری آن در بعضی موارد پرهزینه است. در صورت عدم نگهداری یا اجرای صحیح استخر شنای بی کیفیت، نه تنها ارزشی برای ملک شما ایجاد نمی کند، بلکه ملک شما دارای افت خواهد شد. یکی از ایده های طراحی که طراحی ویلای شما را از سایرین متمایز می کند، ساخت استخر در ویلا است. ایده ها و طرح های زیادی برای استفاده از هر یک از آنها در ساخت استخر وجود دارد. همان طور که می دانید استخر محفظه ای پر از آب است که برای استراحت و شنا استفاده می شود. استخرها با توجه به نیاز و ضوابط کاربری با مشخصات ویژه در اندازه ها و اشکال مختلف طراحی و ساخته می شوند. در این مطالب قصد داریم به بررسی استخر های ویلایی و خصوصی بپردازیم، با ما همراه باشید.

اصول طراحی ساخت استخر

در طراحی استخرهای ویلایی اصول مهمی وجود دارد. اول از همه باید مکانی که قصد ساخت  استخر را دارید به دقت بررسی کنید. این سایت باید از نظر جغرافیایی و مکانیکی مناسب بوده و پتانسیل ایجاد یک استخر عالی، مدرن و لوکس را داشته باشد. در بسیاری از پروژه های ویلایی با داشتن استخر مکانی برای طراحی استخر در نظر گرفته می‌شود. در برخی موارد ممکن است فضای مناسبی برای استخر وجود نداشته باشد، اما با مهارت و تخصص تکنسین های ما می توان استخر زیبایی را در فضای سبز حیاط خلوت و یا حتی باغ ساخت. همچنین می توانید از بین انواع استخرهای سرپوشیده و روباز، مدل ها و طرح ها را انتخاب کنید. طراحان متخصص ما در زمینه های محوطه فضای سبز و ساخت استخر برای ویلا و باغ طرح های زیبا و خلاقانه ای ارائه می دهند که زیبایی را افزایش داده و به صرفه جویی در هزینه کمک می کند.
 
اصول طراحی استخر برای خانه های ویلایی

برای طراحی و اجرای نهایی استخر از نرم افزار سه بعدی استفاده می شود که نقشه سه بعدی استخر را تهیه می کند. این نقشه سه بعدی دقیقا نشان می دهد که چگونه استخر در محیط شما جا می گیرد و به شما امکان می دهد طرح نهایی را به دقت ایجاد کنید. در زیر به تعدادی از اصول طراحی استخر برای خانه های ویلایی اشاره کرده ایم:

  • ایجاد فضای ارتباطی در داخل و خارج خانه به واسطه شیشه و پنجره
  • حداکثر استفاده از فضا
  • ساخت استخر در جایی که قسمت زیادی از حیاط را اشغال نکند.
  • دسترسی یک طرفه یا دو طرفه به استخر
  •  طراحی استخر با در نظر گرفتن بچه ها
  • زیر سازی مناسب
  • سیستم تصفیه
  • و…

2 راه برای طراحی ویلا با استخر وجود دارد:

برای پروژه های خانه های مسکونی و ویلایی ابتدا بررسی کنید که استخر شما بیرون است یا داخل. سپس می توانیم شکل استخر را طراحی کنیم. شکل استخر می تواند هندسی یا غیر هندسی با ترکیب استخر و جکوزی باشد. استخرهای لوبیایی شکل، استخرهای گرد، استخرهای مربعی، استخرهای مستطیلی، استخرهای انتزاعی و غیره همه قادر به ساخت و اجرا هستند.
 
اصول طراحی استخر برای خانه های ویلایی

1. طراحی استخر داخل ویلا

بسته به طراحی، اندازه و فضای باز اطراف ویلا، ممکن است علاوه بر استخرهای سرپوشیده، استخرهای روباز نیز داشته باشند. استخرهای سرپوشیده که در داخل ویلا اجرا می گیرند. آنها عمدتاً در طبقه همکف یا زیر زمین ساخته می شوند. هنگام طراحی استخر در فضای داخلی، باید فضای مورد نیاز استخر، فضاهای رختکن و دوش و اتاق تاسیسات مربوطه، رعایت گردد. استانداردهایی در این زمینه وجود دارد. استخرهای سرپوشیده معمولاً گرم می شوند و برای استفاده در زمستان. کابین سونا و جکوزی نیز در کنار آنها قابل تعبیه است.

2. طراحی استخر در محوطه ویلا

استخرهای روباز در محوطه ویلا تنوع و فضای کاربردی منحصر به فردی ایجاد می کند و از نظر بصری بر مفهوم ویلا به عنوان مکانی برای استراحت و تفریح ​​تاکید می کند. جانمایی موضوع با اهمیتی است. تا حد امکان استخر باید نزدیک به ساختمان ویلا ساخته شود تا بتوان از خدمات داخلی استفاده کرد.

نوع متریال ساخت استخر برای خانه های ویلایی

ساخت استخرها با متریال های متنوع اعم از اولیه و ثانویه انجام می شود. البته نوع تجهیزات در هزینه ساخت و نگهداری موثر است. استخرها را می توان از وینیل، فایبرگلاس یا بتن ساخت. هزینه های ساخت و بهره برداری استخرهای وینیل در ابتدا کم است، اما هزینه های تعمیر و نگهداری نسبتاً بالا است زیرا در طول سال های استفاده نیاز به عایق کاری مجدد دارند. استخرهای بتنی نیز جزو استخرهای گران قیمت محسوب می شوند. بهره برداری و نگهداری از این استخرها هزینه بر است و نیاز به نظافت و پاکسازی دیواره های استخر بیش از سایر عوامل می باشد. نصب استخرهای فایبرگلاس به دلیل آماده بودن بسیار سریع است. همچنین نگهداری آنها بسیار آسان تر است. اما باید بدانیم برخورد اجسام نوک تیز به استخر به آن آسیب می رساند.
 
اصول طراحی استخر برای خانه های ویلایی

اصول نورپردازی استخر

نورپردازی استخر‌های ویلایی معمولا به چهر روش نورپردازی نقطه ای، حاشیه ای، سرتاسری و آبشاری انجام می شود. نورپردازی مناسب استخر عمدتاً با در نظر گرفتن اصول زیر انجام می شود:

  • بودجه و هزینه مورد نظر شما برای روشنایی استخر
  • تکنولوژی مورد استفاده در نورپردازی
  • رنگ نور استخر بر اساس انتخاب شما
  • نورپردازی مناسب استخر متناسب با سایز و اندازه استخر
  • رنگ استخر نیز می تواند بر نوع نور انتخابی شما تأثیر بگذارد.

 
اصول طراحی استخر برای خانه های ویلایی

مطالب پیشنهادی

طراحی ویلا دوبلکس

طراحی محوطه و فضای سبز برای خانه

اصلاح و بازسازی ویلا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس