طراحی ویلا دوبلکس

ویلا دوبلکس

مقدمه

یکی از بزرگترین دغدغه های افرادی که نگران ازدحام و آلودگی در شهرهای بزرگ هستند طراحی ویلا دوبلکس است. بدون شک بیشتر افراد ترجیح می دهند تعطیلات و اوقات فراغت خود را در مکانی خوب و آرام و در کنار عزیزان خود سپری کنند. بنابراین خرید زمین در مکانی با آب و هوای خوب گزینه بسیار مطلوبی خواهد بود. در زیر طراحی ویلای دوبلکس و راه هایی برای داشتن یک زندگی آرام را ارائه خواهیم داد.پس با شرکت دکوراسیون سفید بهترین شرکت دکوراسیون داخلی همراه باشید

طراحی ویلای دوبلکس و تجربه زندگی آرام!

ویلاها نسبت به خانه ها معمولا فضاهای باز و زیرساخت بیشتری دارند. بنابراین از آنجایی که زیرساخت بیشتری دارد می توان از عناصر طبیعی مانند گل، درخت و عناصر آبی استفاده کرد. این یکی از دلایلی است که افراد تمایل به داشتن ویلا دارند. معمولا در ایران ویلاها به صورت آپارتمانی و یا یک طبقه و دو طبقه ساخته می شوند.

آشنایی با اصول طراحی ویلاهای دوبلکس

اصول طراحی برای این نوع ویلا تقریبا ثابت است و تقریبا همه آنها را می شناسند. اگر در طراحی ویلا نکات بسیار مهم اما پیش پا افتاده را رعایت کنید زیباتر و جذابتر می شود. اصول طراحی ویلای دوبلکس عبارتند از:

توجه به تداوم فضایی؛ اولین اصل طراحی

تداوم در فضا یکی از اصولی است که در طراحی ویلای دوبلکس باید مورد توجه قرار گیرد. تداوم فضا به این معناست که نباید بین قسمت های مختلف ویلا فضاهای سخت ایجاد کنید. به عنوان مثال برای آشپزخانه ای که در طبقه اول قرار دارد، باید با استفاده از میز کار و با تغییر ارتفاع سقف، محیط را تا حد امکان جدا کنید.

در مورد اتصال طبقات اول و دوم نیز باید به این موضوع توجه شود. به عبارت دیگر راه پله طبقه دوم باید به گونه ای باشد که ارتباط بین دو طبقه ثابت بماند. بنابراین از ساخت دیوارهای اطراف پله به طبقه دوم باید خودداری کرد. از طرفی حریم خصوصی افراد در طبقه دوم باید تا حد امکان حفظ شود، بنابراین با حفظ تداوم می توانید فضای داخلی شهر را زیباتر کنید و شهر رویاهای خود را بسازید.

 

نگاهی به ارتفاع پشت بام ویلا

 

بسیاری از افراد دوست دارند سقف در فضای زندگی آنها بلند باشد. از آنجایی که همه دوست دارند در مکانی آرام و به دور از هیاهو و سر و صداهای محیط نشیمن به تمام خواسته های خود برسند، با توجه به ارتفاع سقف ویلا گزینه بسیار مناسبی است. همچنین در هنگام طراحی ویلا محدودیت های یک آپارتمان را ندارید، بنابراین می توانید به سقف بلند فکر کنید. انجام این کار تاثیر بسزایی در زیبایی و زیبایی درونی روستا خواهد داشت.

 

هنگام طراحی ویلا جهت درست را انتخاب کنید

 

شمالی ترین قسمت زمین بهترین مکان برای طراحی و ساخت خانه دوبلکس خواهد بود. به سادگی با رعایت این اصول می توانید در مصرف انرژی و نور صرفه جویی کنید. این امر بر بهترین و زیباترین منظره از داخل شهر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

با توجه به اینکه ساکنان ویلا در طول روز اشعه خورشید را دوست ندارند، برای رفع این مشکل بهتر است چترهای مناسبی در قسمت های شمالی و جنوبی ویلا قرار دهید. باید گفت که طول چتر باید در قسمت جنوبی بیشتر و در قسمت شمالی کوتاهتر باشد.

 

در طراحی ویلاهای دوبلکس خلاق باشید

 

توجه داشته باشید که هنگام طراحی ویلا ارتفاع سقف و متراژ اتاق را آپارتمانی در نظر نگیرید. به عبارت دیگر آپارتمان در دریافت نور بسیار محدود است اما ویلا اینطور نیست. از طرفی در انتخاب پارکینگ یا هر مکان دیگری بسیار دقت کنید.

دوبلکس-ویلا

به اندازه فضا در طراحی دقت کنید

 

هنگام طراحی ویلا توجه به ابعاد مناطق پیش بینی شده بسیار مهم است. زیرا باید این کار را با توجه به سبک زندگی خود و استانداردهای اعضای خانواده انجام دهید. اگر به فضاهای بزرگ علاقه دارید و همیشه مهمان دارید، باید فضای پذیرایی بزرگی را در نظر بگیرید. از طرفی می توانید با انتخاب ۲ یا ۳ سالن در طراحی پذیرایی، سالن بزرگ را جایگزین کنید. باید مکان مناسب اتاق ها را در نظر بگیرید و در انتخاب آشپزخانه بسیار دقت کنید.

سبک های طراحی ویلا دوبلکس

انتخاب سبک مناسب یکی از مهمترین موارد در طراحی نما و کف خانه است. نیازی به گفتن نیست که بر خلاف سبک دوبلکس، پلان آنها از یک طرح کلی پیروی می کند. بسته به متراژ ویلا، فضای تفریحی، تعداد اتاق خواب و عوامل دیگر می توان آن را کاهش یا افزایش داد. هر چند طراحی ویلا در ظاهر آن تاثیر بسزایی خواهد داشت و این امر آن را از سایر ویلاها متمایز می کند.

نکته مهمی که در طراحی باید به آن توجه کرد این است که نمای بیرونی ویلا باید با فضای داخلی مطابقت داشته باشد. به طور کلی انواع سبک های طراحی عبارتند از:

ویلای مدرن

ویلای کلاسیک در 2 طبقه

ویلای دوبلکس نئوکلاسیک

ویلا دوبلکس روستیک

ویلای دوبلکس و سه

حداقل ویلا دوبلکس

ویلای دوبلکس با تکنولوژی بالا

ویلای دوم در مدیترانه

پس می توانید هر یک از این گزینه ها را انتخاب کنید و ویلای رویایی خود را مطابق با سلیقه خود و سایر اعضای خانواده طراحی کنید.

ویلای دوبلکس مدرن

طراحی ویلا دوبلکس

درنتیجه

بسیاری از افراد زمانی که از شلوغی زندگی و کار احساس خستگی می کنند می خواهند مکانی آرام و راحت داشته باشند. در این صورت خرید زمین در منطقه ای با آب و هوای خوب و ساخت ویلای دوبلکس مناسب ترین گزینه خواهد بود.

هنگام طراحی باید به یکسری اصول مهم از جمله توجه به جهت ها، توجه به اندازه فضای داخلی، استفاده از دیوارهای شیشه ای، در نظر گرفتن سقف بلند و موارد دیگر توجه کرد. پس با توجه به این اصول می توانید مکانی زیبا و دلنشین برای استراحت و تفریح ​​طراحی کنید و زندگی آرامی را در کنار عزیزان خود تجربه کنید.

مطالب مفید

همه چیز در مورد خانه دوبلکس

خدمات بازسازی ویلا

بهترین ایده برای ساخت ویلا باغ ایرانی

خدمات نمای ساختمان

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس