بهترین رنگ کاشی و سرامیک برای آشپزخانه

بهترین رنگ کاشی و سرامیک برای آشپزخانه (4)

استفاده از کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی به عنوان پوشش کف و دیوارپوش همواره مورد توجه بوده است. سهولت در نگهداری، نظافت سریع و آسان، مقاومت در برابر آسیب و فشار و تنوع رنگ و طرح های جذاب از دلایل استفاده از آن است. کاشی و سرامیک به دو شکل سنتی و مدرن ارائه می شود که در محیط های مختلف از جمله آشپزخانه استفاده می شود. هنگام انتخاب بهترین کاشی و سرامیک برای آشپزخانه باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید، از جمله دوام، سهولت نگهداری و زیبایی. اما جدای از اینها، رنگ یک عامل بسیار تاثیرگذار خواهد بود. کاشی های آشپزخانه یکی از مهم ترین متریال های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه هستند که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. هنگام انتخاب رنگ کاشی و سرامیک، بهتر است ابتدا به سایر لوازم آشپزخانه نگاه کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه آشنا کنیم.

عوامل موثر در انتخاب بهترین رنگ سرامیک آشپزخانه

– متراژ آشپزخانه: یکی از مهم ترین عوامل موثر در انتخاب رنگ سرامیک متراژ آشپزخانه است. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است از سرامیک سفید استفاده کنید.
– رنگ کابینت ها: یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب بهترین رنگ کاشی برای آشپزخانه، رنگ کابینت ها است. اگر کابینت های شما رنگ خاصی مانند سبز، آبی، قرمز، زرد یا رنگ های دیگر دارند، می توانید رنگ سفید را برای سرامیک ها انتخاب کنید یا رنگی را که با کابینت همخوانی دارد برای پوشش کف انتخاب کنید. به عنوان مثال سرامیک های خاکستری روشن در کنار کابینت های خاکستری تیره مناسب هستند.
– رنگ سرامیک دیگر بخش های خانه: در خانه های امروزی که آشپزخانه دیگر یک اتاق مجزا مانند یک اتاق نیست، بلکه در واقع قسمتی از خانه با سایر قسمت هاست، بهتر است پوشش کف آن شبیه پوشش قسمت های دیگر باشد. به عنوان مثال، اگر سالن و اتاق نشیمن با سرامیک های کرم و قهوه ای پوشانده شده باشد، انتخاب سرامیک خاکستری برای آشپزخانه چندان مناسب به نظر نمی رسد.

زیباترین رنگ سرامیک کف برای آشپزخانه

انواع سرامیک در رنگ های مختلف وجود دارد تا بتوانید بهترین رنگ سرامیک را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. در زیر به بررسی بهترین رنگ برای کف سرامیک در آشپزخانه می پردازیم. بهتر است بدانید گاهی استفاده از دو رنگ سرامیک برای کف آشپزخانه می تواند زیبایی آن را افزایش دهد.

1. رنگ سفید

سرامیک های سفید رنگ می توانند برای هر نوع دکوری مناسب باشند. این رنگ معمولا با رنگ سایر وسایل آشپزخانه هماهنگ است و محیط را روشن و شاد خواهد کرد. بد نیست بدانید رنگ سفید یکی از بهترین رنگ ها برای این محیط است. زیرا علاوه بر روشن بودن، تمیز به نظر می رسد.

2. رنگ کرم

یک جایگزین مناسب برای سفید، رنگ کرم است. کرم همچنین می تواند کف آشپزخانه را به عنوان زیباترین رنگ کف سرامیک تزئین کند. اگر نمی خواهید از رنگ سفید استفاده کنید، می توانید از رنگ سفید-کرم استفاده کنید. این رنگ را می توان با بسیاری از رنگ ها مانند طوسی، رنگ چوب و غیره ست کرد.

3. رنگارنگ و طرح دار

در گذشته برای انتخاب بهترین رنگ کاشی برای کف اتاق نشیمن و آشپزخانه یا سایر قسمت ها از سرامیک های هم رنگ استفاده می کردند. اما امروزه سرامیک‌هایی در وجود دارد که در آن‌ها طرح و رنگ‌های گوناگونی استفاده شده است. این نوع سرامیک برای آشپزخانه ها به خصوص با متراژهای بزرگ انتخاب ایده آل و خوبی به حساب می آید.

4. رنگ طوسی

نوع دیگری از رنگ کف سرامیکی برای آشپزخانه هایی با دکور مدرن طوسی است. این رنگ در آشپزخانه هایی با کابینت های خاکستری یا سفید، شیک و مدرن به نظر می رسد.

نکاتی برای انتخاب سرامیک کف آشپزخانه

  • هرکس با توجه به سلیقه خود رنگ و طرح مورد علاقه خود را انتخاب می کند. به عنوان مثال برخی سرامیک کرم یا سفید را انتخاب می کنند که رنگ روشنی دارد و محیط را به وجد می آورد. اما افرادی هستند که ترجیح می دهند از سرامیک های تیره مانند قهوه ای یا طوسی استفاده کنند زیرا لکه ها و چربی روی سرامیک های سفید بیشتر دیده می شود.
  • همچنین هماهنگی سرامیک آشپزخانه با سایر قسمت ها مانند کابینت، میز، صندلی و دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم است. اگر بخواهیم از این منظر نگاهی به آن بیندازیم، نمی توان کاشی های مشکی کف آشپزخانه را با کابینت های قهوه ای تیره ست کرد! بنابراین بهتر است رنگ ها و الگوهایی را انتخاب کنید که جذاب، گیرا و به خوبی با یکدیگر همخوانی داشته باشند.
  • آشپزخانه ای با کابینت های رنگ روشن با سرامیک های سفید و تیره به خوبی ست می شود. اما اگر رنگ کابینت تیره باشد دیگر نمی توانید کف سرامیک آشپزخانه مشکی انتخاب کنید.

جمع بندی

گفتیم بهترین رنگ سرامیک با توجه به شرایط مختلف انتخاب می شود. شرایطی که اگر در نظر گرفته شود دکوراسیون منزل شما را بسیار جذاب و فوق العاده شیک می کند. هنگام انتخاب بهترین رنگ برای کاشی و سرمیک آشپزخانه، باید فاکتور های مختلفی را در نظر بگیرید. از جمله اندازه و چیدمان آشپزخانه، سلیقه شخصی شما و سبک کلی و دکوراسیون خانه شما. به همین دلیل قبل از خرید سرامیک منزل حتما این مقاله را مجددا مرور کنید تا نکاتی که قبل از خرید سرامیک منزل باید به آن توجه کنید ملکه افکار شما باشد.

مطالب پیشنهادی

انتخاب بهترین رنگ برای کابینت

اصول نورپردازی آشپزخانه چیست؟

بین کابینتی چی بزنیم خوبه؟؟

سوالات متداول

رنگ مناسب برای سرامیک کف آشپزخانه چه رنگی باید باشد؟

سرامیک رنگ مشکی، سرامیک رنگ سفید، سرامیک رنگ طوسی، سرامیک رنگ کرم، سرامیک رنگ قهوه‌ای

برای انتخاب بهترین رنگ سرامیک باید به چه فاکتور‌هایی توجه کنیم؟

متراژ خانه، نوع چیدمان وسایل، رنگ‌بندی غالب دکوراسیون، خانوار بودن یا نبودن، نوع کاربری، سلیقه و...

بهترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه کدام است؟

اغلب برای اشپزخانه از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود تا محیط بازتر و دلبازتر شود. ولی بسیاری هم ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از کثیفی از طیف رنگی طوسی و قهوه‌ای استفاده کنند. به همین دلیل بهترین معیار برای اینکه چه رنگی در آشپزخانه خود استفاده کنید یا نکنید، سلیقه و نوع دکوراسیونی است که دارا هستید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس