راه اندازی دفتر دکوراسیون داخلی

شروع کار دکوراسیون داخلی

اگر به فکر شروع حرفه ای به عنوان یک طراح داخلی هستید، در مسیر درستی هستید. در این مقاله هر آنچه که برای شروع به کار به عنوان طراح دکوراسیون داخلی نیاز دارید را در قالب 0 تا 100 شغل طراح دکور داخلی ارائه می دهیم. اکنون بهترین متخصصان در زمینه طراحی داخلی را در کنار خود خواهید داشت، بنابراین بهتر است از منبع آن، آب را بنوشید. هنگامی که کار طراحی آغاز می شود، فرض بر این است که مجموعه شرایط موجود (یعنی مشکل) غیرقابل قبول است و مجموعه جدیدی از شرایط (یعنی راه حل) مورد نیاز است. بنابراین طراحی به نوعی فرآیند حل مسئله است.

راه اندازی یک دفتر دکوراسیون داخلی

داشتن یک شغل مناسب با پرستیژ بالا و درآمد عالی آرزوی هر شخصی است. قطعا استفاده از تجربه های کسانی که در آن شغل بوده اند به شما میتواند کمک خیلی زیادی بکند. لذا شرکت دکوراسیون سفید در این مقاله تصمیم گرفته به سراغ حرفه و تخصص خودش یعنی دکوراسیون داخلی برود و برای دوستانی که میخواهند این شعل پردآمد را انتخاب بکنند، نکاتی را بگوید که شما را در راه اندازی دفتر دکوراسیون داخلی کمک کند. از شما میخواهیم به موارد زیر در راه اندازی و تاسیس دفتر دکوراسیون داخلی دقت بکنید تا موفقیت های شما چشم گیر تر باشد، همچنین هر گونه سوال یا ابهامی هم در زمینه دکوراسیون داخلی برای شما پیش آمد میتوانید با کارشناسان ما در تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی دکوراسیون داخلی بهره مند شوید.

نکات راه اندازی دفتر دکوراسیون داخلی

  • الزامات

داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط و توانایی پر کردن فضا با کاربرد و استایل، متخصصان دکوراسیون داخلی را از دیگران متمایز می‌کند. شاید لازم باشد برای شروع این کسب و کار یک مدرک دانشگاهی یا آموزشگاهی معتبر داشته باشید. هم‌چنین باید قوانین شهر و کشور خود را در این خصوص بررسی کنید و مدارک و مجوزهای لازم را اخذ کنید.

  • متمرکز بودن

با انجام پروژه‌های تجاری و مسکونی دکوراسیون داخلی مختلف، می‌توانید گرایش خود را تعیین کنید. اگر می‌خواهید بیشتر روی پروژه‌های تجاری کار کنید، یک صنف خاص مثل ادارات، بیمارستان‌ها، مراکز سرگرمی یا فروشگاه‌ها را انتخاب کنید و روی آن متمرکز شوید. به این شکل می‌توانید در یک صنف متخصص شوید و مشتریان آن را به خود جلب کنید. هم‌چنین می‌توانید با داشتن سبک و سیاقی خاص خود را از دیگر طراحان متمایز کنید.

  • دستمزد

دستمزد طراحان دکوراسیون داخلی بر اساس شهرت، محل دفتر دکوراسیون داخلی و درخواست مشتریان تعیین می‌شود. می‌توانید دستمزد را ساعتی محاسبه کنید یا این‌که درصدی از هزینه‌های پروژه را به‌عنوان دستمزد درخواست کنید. گزینه‌ی دیگر این است که هزینه‌ای کلی برای پروژه دریافت کنید و دستمزد خود را از روی آن برداشت کنید. برای تعیین هزینه‌ها، زمان مورد نیاز پروژه از جمله زمان مشاوره، طراحی، ملاقات با مشتریان، خرید مبلمان و وسایل و نصب آن‌ها را در نظر بگیرید.

  • نوشتن قرار داد

نوشتن قرار داد برای کنترل کردن پروژه‌های طراحی دکوراسیون ضروری است. تا جایی که می‌توانید جزئیات را در قرارداد ذکر کنید، جزئیاتی از جمله کاربرد فضاهای مختلف و تعداد اتاق‌های شامل پروژه. این‌که مبلمان و وسایل چطور خریداری می‌شوند را توضیح دهید. قبل از شروع پروژه، نیمی از هزینه‌های آن را دریافت کنید.

  • خرید کردن

با فروشنده‌های مبلمان و وسایل خانه ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها تخفیف بگیرید. به این شکل می‌توانید از خرید وسایل برای مشتریان نیز کسب درآمد کنید.

  • انتخاب نام مناسب

متاسفانه اغلب صاحبان کسب و کار زمان زیادی را برای انتخاب نام صرف می‌کنند. با توجه به همین، پیشنهاد می‌کنم صرفا 2 روز برای آن زمان بگذارید. در غیر اینصورت مطمئن باشید زمان زیادی را تلف خواهید کرد و کارتان را عقب می‌اندازید.

 

لوگو گروه معماری سفید
لوگو گروه معماری سفید

 

اما در مورد انتخاب نام: نام برند شما، نماینده شماست، همان چیزی است که قرار است در تبلیغات و بازاریابی از آن استفاده کنید و همان چیزی است که مشتری وقتی آن را می‌شنود، در ذهنش خدمات و محصولات‌تان را تصور می‌کند. بنابراین برای انتخابش باید به یک سری اصول دقت کنید. در مقاله «چه اسمی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنیم؟» دقیق‌تر در مورد این موضوع صحبت شد اما به‌طور خلاصه، نام برند باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • ساده، کوتاه و قابل تلفظ باشد
  • منحصربه‌فرد بوده تا مخاطب، شما را با دیگر برندها اشتباه نگیرد،
  • در ذهن مخاطب ماندگار شود،
  • بتوانید دامنه آن را در اینترنت ثبت کنید.

 

  • گرفتن مجوز و نظام‌نامه‌ها برای راه اندازی دفتر کار

در حین تصمیم‌گیری در مورد ایجاد شغل دکوراسیون داخلی، شما باید در مورد مجوزهای مورد نیاز و نظام‌نامه‌های اداری اطلاعات کسب کنید و اقدامات لازم را در این جهت انجام دهید. گرفتن مجوز قانونی برای شروع فعالیت از اهمیت زیادی برخوردار است و شما باید این مرحله را کاملا جدی بگیرید. اگر به نظرتان این کار دشوار و زمان‌بر می‌رسد می‌توانید مجوز شرکت دکوراسیون یا طراحی دیگری را خریداری کنید.
با توجه به این‌که در کجا زندگی می‌کنید، هزینه تمدید مجوزهای سالانه متفاوت است. تمام این هزینه‌ها را در فرایند کاری خود باید پیش‌بینی کنید تا در روند کار دچار مشکل نشوید.

  • داشتن دفتر دکوراسیون داخلی

ببینید، الزاما نیاز نیست که کسب و کار شما برای ادامه حیاتش یک مکان فیزیکی داشته باشد. اما به‌طور کلی مخاطبان به کسب و کارهایی که دارای مکان هستند یا حداقل یک شماره تماس ثابت دارند، بیشتر اعتماد می‌کنند.

اگر فعلا شرایط اجاره یا خرید مکان را ندارید، بهتر است از خدمات دفترهای مجازی کمک بگیرید که به شما شماره ثابت اجاره داده و آن را روی شماره همراه‌تان دایورت می‌کنند.

اگر هم به نظرتان نیاز است یک مکان ثابت داشته باشید، این سوالات را جواب بدهید تا بتوانید مکان مناسبی پیدا کنید:

  • به چقدر فضا نیاز دارم؟
  • آیا مشتریان باید به مکان من مراجعه کنند؟
  • چقدر بودجه برای مکان کنار گذاشته‌ام؟
  • چه گزینه‌هایی دارم؟ اجاره دفتر، دفتر اشتراکی و… .

 

دکوراسیون داخلی شرکت سرو صنعت
طراحی اتاق مدیریت

 

ایجاد دفتر دکوراسیون داخلی

خلاقیت و ایده آنقدر در راه اندازی مغازه دکوراسیون داخلی اهمیت دارد که اگر سرمایه گذار فاقد آن باشد، حتی با سرمایه کلان چند صد میلیونی، نمی تواند به موفقیت چشمگیری دست یابد. اگرچه در شرایط اقتصادی کنونی شاید سرمایه گذاری در این زمینه برای افراد مبتدی به صرفه نباشد، اما در عین حال دکوراسیون بازاری سودآور برای خلاقان است. در همین راستا به سراغ یکی از فعالان بازار دکوراسیون رفتیم و نحوه سرمایه گذاری در این حوزه را جویا شدیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت دکوراسیون داخلی سفید تماس بگیرید.

شرایط و مدارک موردنیاز برای تاسیس شرکت دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یکی از زیر شاخه های رشته معماری است که به طور تخصصی به طراحی و اجرای محیط های داخلی و بعضا بیرونی می پردازد و اهمیت طراحی مناسب فضای داخلی منزل و و محیط کار و تاثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس ارامش امری است غیر قابل انکار .
البته باید اشاره نمود که قدمت این رشته از اغاز بشریت و دوران غارنشینی میباشد ،دورانی که انسان های اولیه برای زندگی به غارها پناه می بردند و با تراشیدن سنگ ها و ترسیم نقاشی های زیبا بر روی دیواره ها سعی در زیباتر نمودن محیط پیرامون خود داشته اند
این رشته که امروزه در ایران افراد به اهمیت آن بیش از پیش پی برده اند رشته ایی در حال رشد و تکامل است .لذا افراد بسیاری مشتاق به فعالیت در این رشته می باشند.

قوانین، مراحل و شرایط ثبت شرکت طراحی داخلی:

شرکت سهامی خاص یا با مسئولیت محدود مناسب ترین قالب جهت ثبت شرکت دکوراسیون داخلی می باشد. توجه داشته باشید چنانچه شرکت شما تولیدکننده باشد می بایست از وزارت صنعت، معدن و تجارت و در صورتی که شرکت دکوراسیون داخلی باشد باید از اتحادیه یا انجمن صنفی مرتبط مجوز لازمه را کسب نمایید.

 

سوالات متداول راه اندازی دفتر دکوراسیون داخلی

منظور از برند در در راه اندازی دفتر دکوراسیون داخلی چیست؟

منظور از برند این است که کسب و کار شما نمایان‌گر چیست؟ این بخش حتی پیش از نام شرکت شما باید تعیین شود. تگ‌لاین وب‌سایت یا کاتالوگ شما چیست؟ قرار است چه چیزی را به مشتریان خود ارائه کنید؟

چگونه کسب و کار دکوراسیون داخلی راه اندازی کنیم؟

برای متخصصان دکوراسیون داخلی، راه‌انداختن دفتری شخصی یا شغلی شخصی دورنمای هراس‌آوری است. با این حال، مسیر باز کردن یک دفتر طراحی یا دفتر معماری از گذشته راحت‌تر و در دسترس‌تر شده است. مراحل انجام چنین کاری کوتاه‌تر شده است و باز کردن یک دفتر کار شخصی به این معنی است که شما می‌توانید بر روی مشتریان جدید تمرکز کنید و حضور خود را به دنیا اعلام کنید.

4.2/5 - (10 امتیاز)
تماس با کارشناس