طراحی داخلی پاساژ

نسل جدید پاساژها

روند طراحی داخلی پاساژها اکنون به سمت طراحی های تمیز و جالبی گرایش دارد که به خود مغازه ها اجازه می دهد در مرکز توجه قرار گیرند. تصویر مراکز خرید به لطف طراحی خوب و تمرکز بر تجربه مشتری به تدریج در حال بازسازی است. کریس لوبا مدیر Benoy در مورد ایجاد طراحی داخلی پاساژ صحبت می کند که تعادل کاملی بین نوآوری طراحی و ملاحظات عملی خرده فروشی برقرار می کند.

طراحی داخلی یک پاساژ اگر منحصر به فرد باشد، تجربه خرید را افزایش می دهد.

 

هزینه های طراحی داخلی پاساژ

در اینجا این نکته بسیار اهمیت دارد که فروشندگان و افرادی که قصد اجاره و خرید کردن مغازه ها و فروشگاه ها یک پاساژ را دارند برایشان طراحی داخلی پاساژ بسیار اهمیت دارد پس در درجه اول زمانی که مشتریان به دکوراسیون داخلی فروشگاه ها توجه کنند به طراحی داخلی پاساژ و مجتمع اداری توجه می کنند از آنجایی که طراحی داخلی در پاساژ ها دارای فضای بیشتری می باشد معمولاً هزینه‌های بسیار کمتری را نسبت به دکوراسیون داخلی فروشگاه ها برای فروشندگان و برای صاحبان کسب و کار در بر دارد یکی از این دلایل این است که مشتریان هنگامی که وارد پاساژ می‌شوند مقداری از توجه خود را به زیبایی و طراحی داخلی پاساژ معطوف می کنند و مقداری از مقدار زیادی از توجه و نگاه آنها به فروشگاه ها و مغازه ها و در بالاترین درجه ی ویترین مغازه ها می باشد.

بنابراین باز هم این موضوع قابل ذکر و اهمیت است که شما باید در پاساژ خود دارای فضایی زیبا و دلنشین باشید. شاید در ابتدا که قصد بودجه ریزی یا براورد هزینه برای یک پاساژ را دارید از این که پاساژ مقیاس بسیار بزرگتری نسبت به منازل دارد هزینه های زیادی برای خود متصور شوید… اما در واقع این طور نیست و هزینه ها به مراتب در مقیاس های بزرگ کاهش می یابد.

ورودی پاساژ ها نقش بسیار مهمی را در ترغیب کردن مشتریان دارند

یکی دیگر از مواردی که در طراحی داخلی  بسیار اهمیت دارد این است که مشتریان نگاهی متفاوت به پاساژها و مجتمع های اداری نسبت به سایر ساختمان ها دارند به این معنی که هنگامی که آنها از خیابان ها عبور می‌کنند و پاساژها را مشاهده می کنند باید تفاوت های چشم گیری را در آن ها ببینند و ترغیب شوند تا وارد پاساژ شده و از فروشگاه‌های آن پاساژ خرید کنند.

بنابراین طراحی نمای بیرونی پاساژ بسیار اهمیت دارد که شما در این پاساژ دارای چه فروشگاه هایی و چه کسب و کار هایی هستید که به عنوان مثال اگر شما در پاساژ دارای فروشگاه های فروش موبایل و لوازم الکترونیکی باشید بهتر است در نمای بیرونی پاساژ طرحی از موبایل و لوازم الکترونیکی داشته باشید تا مشتریان را ترغیب کند که از فروشگاه های موبایل و لوازم الکترونیکی داخل پاساژ خریداری بکنند همچنین اگر شما دارای فروشگاه هایی از قبیل فروشگاه های لباس و پوشاک هستید باید از طرح های جذاب در نمای بیرونی پاساژ استفاده کنید تا در جلب رضایت مشتریان و ترغیب آنها به ورود به پاساژ شما و خرید از فروشگاه های درون پاساژ ایجاد بکند.

خصوصیات یک پاساژ مدرن

  • استفاده از آبشار های آبی در وسط پاساژ
  • داشتن فوت کورد در قسمت خاصی از پاساژ
  • داشتن کف پوش های زیبا
  • نورپردازی در پاساژ
  • و…

 

7 تا از زیباترین پاساژها و مراکز خرید دنیا که طراحی شده اند

1.فضای داخلی یک مرکز خرید بازسازی شده در ملبورن توسط طراح Masamichi Katayama و شرکت او Wonderwall تغییر شکل داده است. Emporium Melbourne اکنون دارای عناصر چشم نوازی مانند پانل های سقف طلایی و کفپوش تراورتن است.

 

 

2.پارک تورئو در مکزیکو سیتی با نور زیاد، درختان و فواره‌ها، منظره را در فضای داخلی خود گنجانده است. یک سقف کاملاً لعاب دار، مرکز خرید را پوشانده است، که به عنوان بخشی از توسعه ترکیبی طراحی شده توسط Sordo Madaleno Arquitectos به سه ساختمان شرکتی و یک هتل متصل شده است.

 

 

3.شرکت ACME مستقر در لندن برای طراحی ویکتوریا گیت، یک مرکز خرید در لیدز، انگلستان از پاساژهای ویکتوریایی الهام گرفت. این مجموعه شامل یک فروشگاه بزرگ با نمای دیاگرید چشمگیر و دو پاساژ جدید با نور آسمان با نمای خارجی آجری و سفالی متاثر از هنر دکو است.

 

4.پالم کورت که در منطقه طراحی میامی واقع شده است، ترکیبی از خریدهای سطح بالا و معماری چشمگیر، از جمله نمای شیشه ای آبی سو فوجیموتو است. حیاط عابر پیاده دارای گنبد چشم باکمینستر فولر و مجسمه لوکوربوزیه در میان بیش از 50 درخت نخل است.

 

 

 

5.بیش از 42000 گوی فولادی ضد زنگ نمای میدان Hanjie Wanda در شهر ووهان چین را تزئین می کند. مرکز خرید، که توسط UNStudio طراحی شده است، در اطراف دهلیزهای شمالی و جنوبی قرار گرفته است که هر کدام با یک نورگیر قیفی مانند تاج گذاری شده اند.

 

6.استودیوی هیترویک Pacific Place هنگ کنگ را تغییر داد، مجتمعی با کاربری مختلط با یک مرکز خرید چهار طبقه که در ابتدا در سال 1990 ساخته شد. این شرکت گردش خون را بهبود بخشید، فضای عمومی را اضافه کرد و از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ استفاده کرد.

 

 

7.شرکت معماری Arquitectonica مرکز شهر Brickell در میامی را طراحی کرد، یک توسعه نه هکتاری که شامل 500000 فوت مربع خرده فروشی است. یک ساختار شیشه ای، فولادی و پارچه ای که به نام نوار آب و هوا شناخته می شود، فضای خرید را می پوشاند و نور و هوا را وارد می کند و آب باران را جمع آوری می کند که برای آبیاری محوطه استفاده می شود.

 

طراحی داخلی آینده پاساژها

طراحی داخلی مراکز خرید اکنون به سمت طراحی های تمیز و جذابی گرایش دارد که به مغازه ها اجازه می دهد مرکز توجه باشند.”
مقیاس و چشم‌انداز طرح‌های خرده‌فروشی مدرن، با مسیرهای جاری آن‌ها بین داخل و خارج، نشان‌دهنده چالش اصلی پیش روی مراکز خرید در عصر دیجیتال است: خرید آنلاین. الیس می گوید: «ده یا 20 سال آینده تعادل مناسب بین خرید از طریق اینترنت و خرید در شهرها و شهرها را پیدا خواهد کرد.

 

 

پاساژهای پیشرفته نه تنها با طراحی خوب، بلکه با طراحی فضاهایی که میتوانند بیش از ردیف مغازه ها را ارائه دهند، به این حس از تجربه انحصاری دست یابند. گزینه های رستوران و سرگرمی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کنند. وست‌فیلد لندن با میزبانی اولین فیلم‌ها و کنسرت‌ها نامی برای خود دست و پا کرده است، در حالی که Bluewater اخیراً یک مکان دو طبقه رویداد و نمایشگاه به نام Glow را تکمیل کرده است. همه این پیشرفت‌ها در خدمت افزایش زمان ماندن مشتری و تند نگه داشتن تجارت است.

سوالات متداول طراحی پاساژ

در طراحی پاساژ چه موردی اهمیت بیشتری دارد؟

طراحی نما در طراحی پاساژ و فضاهای تجاری اهمیت فراوانی دارد. شکل ظاهری و نمای یک مغازه، پاساژ و یک محیط تجاری، اولین چیزی است که مشتری می بیند.

یکی از مزایای طراحی اصولی و زیبا یک پاساژ چیست؟

همان طور که گفته شد طراحی داخلی یک پاساژ اگر منحصر به فرد باشد، تجربه خرید را افزایش می دهد.

5/5 - (4 امتیاز)
تماس با کارشناس