عجیب ترین خانه های دنیا

عجیب ترین خانه های دنیا

عجیب‌ترین خانه‌های جهان خانه‌هایی هستند که طراحی و معماری منحصر به فردی دارند. طراحی خارق العاده برخی از این خانه ها مخاطب را شگفت زده می کند و توجه همگان را به خود جلب می کند. طراحی خاص در نظر گرفته شده برای این نوع خانه ها شامل طراحی بیرونی و داخلی است. این نوع منازل دید متفاوتی را در ذهن بیننده ایجاد می کنند. این خانه های غیر معمول در کشورهای مختلف جهان ساخته شده اند و به دلیل معماری شگفت انگیزشان شناخته شده اند. گاهی اوقات انسان کارهای خلاقانه تر از آنچه لازم است انجام می دهند. این خلاقیت ها در هر ساختمانی قابل استفاده و نمایش هستند. در این نوشتار با تعدادی از عجیب ترین خانه های طراحی و ساخته شده آشنا می شوید که برای شما تازگی دارد و قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. با ما همراه باشید.

عجیب ترین خانه ها در دنیا

برخی افراد دوست دارند در خانه های عجیب و غریب زندگی کنند. در واقع بسیاری از افراد برای متمایز بودن با دیگر افراد، خانه های خود را در مکان هایی که به عقل هیچ کسی نمی رسد، یا به عجیب ترین شکل، می سازند. خانه های عجیب ممکن است ما را به یاد عجیب بودن دکوراسیون یا عجیب بودن محل یا اندازه ساختمان بیاندازند.

 

خانه‌ای به شکل هواپیما در لبنان

در این عکس خانه ای به شکل هواپیما را می بینید که در روستای مازیاره لبنان واقع شده است. در روستای مازیارا می توانید خانه های مسکونی جالبی را بیابید که شبیه معابد یونان باستان و خرابه های مصر است و این یکی نیز به شکل هواپیمای ایرباس A380 ساخته شده است.

 

خانه‌ی خورشیدی در فرانسه

این خانه در نزدیکی استراسبورگ فرانسه به شکل جواهر یا سفینه فضایی ساخته شده است. شکل این خانه امکان جمع آوری حداکثر انرژی خورشیدی را فراهم می کند. درطول پاییز، زمستان و بهار نیز نور خورشید از پنجره‌های بزرگ خانه وارد آن می‌شود، زیرا در این فصل‌های سال موقعیت خورشید در آسمان پایین‌تر است و بنابراین فضای داخل خانه گرم می‌شود.

 

خانه‌ای به شکل توپ فوتبال در ژاپن

شرکت مسکن کیمیدوری در گیفو ژاپن این خانه را طراحی کرده است. این کره‌ی ژئودسیک که 32 وجهی که شناور است و استحکام ساختاری لازم برای مقاومت در برابر زلزله را دارد کمتر از 15000 دلار قیمت‌ گذاری شده است.

 

خانه‌های یخی در فرانسه

اگر به خارج از کشور سفر می کنید و فرانسه را در لیست توریستی خود قرار داده اید، بازدید از خانه های یخی را توصیه می کنیم. اما قبل از ورود به همراه داشتن لباس گرم، کفش مناسب، پتو و سایر وسایل مناسب این اتاق توصیه می شود. اگر می خواهید معماری این مکان را بدانید، توجه به این نکته ضروری است که محیط به صورت یک خانه مجزا طراحی شده و تماماً از یخ ساخته شده است که معمولاً توسط تونل هایی در داخل این ساختمان ها به هم متصل می شوند.

قصر حباب‌ها در فرانسه

این کاخ که “Place Boules” نیز نامیده می شود، در جنوب فرانسه قرار دارد و متعلق به هنرمند مشهور پیر کاردین است. این بنا در زمینی به مساحت تقریبی 4 هزار متر مربع و در دامنه کوه “Massif de Lesterle” واقع شده است. Pierre Cardin اغلب از این ساختمان برای میزبانی مراسم و رویدادهای خصوصی استفاده می کرد و این همان چیزی است که قصر حباب‌ها را بسیار مشهور کرد. این ساختمان زیبا دارای یک آمفی تئاتر با ظرفیت 500 صندلی، ده اتاق با امکانات مدرن و یک سالن استراحت با چشم انداز عالی می باشد.

خانه برعکس در لهستان

خانه برعکس در سال 2007 توسط معمار لهستانی دانیل چاپوفیسکی ساخته شد. این ساختمان به عنوان نماد سیاسی لهستان و یک جاذبه گردشگری شناخته می شود و در شامبارک قرار دارد. طراح این خانه می خواست با وارونه کردن پلان و نما، حکومت کمونیست ها را به طور نمادین به چالش بکشد. تکمیل این نوع طراحی چالش برانگیز پنج برابر بیشتر از طراحی استاندارد طول کشید. چون کارگران در حین کار دائماً گیج می‌شدند!

 

خانه رقصان در چک

خانه رقصان یک ساختمان نمادین و ساختارشکنانه در پراگ است. ساخت این ساختمان در سال 1992 آغاز شد و در سال 1996 به پایان رسید. از آن زمان، خانه رقصان به یکی از مکان های دیدنی پراگ تبدیل شده است و بازدیدکنندگانی از کشورهای مختلف به جمهوری چک سفر می کنند تا در مقابل آن عکس بگیرند.

خانه سوسماری در ساحل عاج

خانه سوسماری یکی از عجیب ترین خانه هایی است که هیچکس فکرش را نمی کرد! مردی به نام تیری آتا در سال 2008 خانه سوسماری را در ساحل عاج و پایتخت ابیدجان ساخت. در واقع تیری آتا خانه خود را به شکل یک سوسمار بزرگ در حیاط خانه خود طراحی کرده است. آتا در واقع شاگرد هنرمند بزرگ موسی کالو بود که این خانه را طراحی و ساخت.

جمع بندی

این حق طبیعی هر یک از ماست که محل سکونتی داشته باشیم که بتوانیم آن را خانه بنامیم. با این حال، بسیاری از مردم ناگهان خود را بی خانمان و در خیابان می بینند. با روند افزایش جمعیت در جهان، در آینده شاهد ساخت عجیب ترین خانه ها در مکان های عجیب و غریب خواهیم بود. در عصر جدید، قیمت خانه ها هر روز افزایش می یابد و ساختمان ها با میلیاردها دلار ساخته می شوند. طراحی فضاهای خلاقانه برای زندگی افراد ایده جدیدی نیست. در این مدت عده ای به دنبال مکان هایی دور از شهرها و ارتباط با طبیعت بودند. این افراد در مکان هایی در طبیعت یا در شهرها، عجیت ترین خانه ها را برای خود ساخته و درون آن ها، زندگی می کردند. برخی از این خانه ها به یکی از نقاط گردشگری و طبیعت گردی تبدیل شده اند.

 

اصطلاحات عجیب ولی کاربردی در دکوراسیون

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس