تعریف فنگ شویی

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی که به معنای باد و آب است، یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طور کلی انرژی مثبت چی داشته باشد.

مهم ترین چیزهایی که باید رعایت کرد، پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگ های مناسب، خطوط منحنی، در نظر گرفتن جهت های مناسب است. عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ‌شویی ایفا می‌کنند. عناصر ۵ گانه چینی عبارتند از: آب. چوب. خاک. آتش. فلز.

فنگ شویی هنر جذب موفقیت ها، شادی ها،سلامتی و دارایی به سمت زندگی فردی است. کلید درهایی است که دوست دارید به زندگی شما باز شوند. در این مکتب که به دنبال هماهنگی دنیا با انسان است، شاه کلید اصلی”تناسب” است.

تعریف مفهومی فنگ شویی

از نظر مفهومی، فنگ شویی یک سیستم متافیزیکی و شبه فلسفی است که هدفش هماهنگ کردن افراد و محیط با یکدیگر است. این ویژگی ارتباط تنگاتنگی با متد فلسفه تائو دارد. تائو نیز به اصل ارتباط اشیا و انسان اعتقاد دارد. در ترجمه تحت‌اللفظی فنگ شویی باید بگوییم که این عبارت به باد – آب اشاره دارد. فنگ یعنی باد و شویی به معنی آب می‌باشد. عناصری که در چین باستان جزء پدیدآورنده‌های طبیعت و ماوراء، از آن‌ها نام برده می‌شوند. جئو پو محققی که ریشه این عبارت را از میان بقایای دفن شده کتب و تفاسیر گذشتگان خارج کرده می‌نویسد.

فنگ شویی از نظر تاریخی

اگر بخواهیم از لحاظ تاریخی به سوال فنگ شویی چیست پاسخ بدهیم، باید بگوییم فنگ شویی به صورت گسترده برای ساخت و طراحی ساختمان‌ها ارائه شد تا با سبکی که ارائه می‌دهد، خانه‌ها را اصولی و مساعد بنا کند. این بدان معناست که ارتباط بین زندگی مدرن و طبیعی کاملاً با فنگ شویی منطقی و اجرایی است، اما از لحاظ علوم قابل اندازه‌گیری، امکان سنجش برای این معیارها وجود ندارد؛

بلکه بازخوردها و نتایج کاملاً بر احساسات و شرایط درونی افراد تأثیرگذار خواهند بود. و نکته‌ای که باید ذکر کرد این است که فنگ شویی اساس علمی ندارد (البته علوم تجربی و مدون، نه علوم چینی). این موضوع بیان شده تا انرژی‌های عرفانی و ماورایی که در زندگی انسان‌ها جاری می‌شود را توجیه کند. هر چند نتایج قابل استنادی برای بررسی ندارد، ولی مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفته و حتی در دانشکده‌های سراسر دنیا نیز مور تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد.

 

 

اصول فنگ شویی

اصل بین یین و یانگ. در تئوری تائو یین و یانگ دو اصل ضروری در فنگ شویی هستند. در بطن این اصول، اعتقاد بر این است که بین یین (زنانگی) و یانگ (مردانگی) وجود تعادل امری ضروری است؛ چرا که اساس زندگی، خوبی، بدی، شادی و موفقیت همگی در زن و مرد و تعادل میان آن‌ها به ثمر خواهد رسید.

هر چند در تائوئیسم بین یین و یانگ تضاد وجود دارد، اما همین تضاد باعث ایجاد وابستگی میان آن‌ها می‌شود و نتیجه آن تعادل را به وجود می‌آورد. سوال فنگ شویی چیست، تنها یک پاسخ با یک جواب معین ندارد؛ بلکه دنیایی است که قدمت هزاران ساله تمدن شرق در آن نهفته است. با توجه به سنت و متون مربوطه، فنگ شویی بیان می‌کند که همه چیز با درجه‌های مختلف از پنج عنصر چوب، آتش، زمین، فلز و آب تشکیل می‌شود که هر یک با رنگ مخصوص به خود نشان داده می‌شوند. این تشکیل ترکیب‌ها زمانی که در کنار هم قرار بگیرند، به خودی خود پاسخ سوال فنگ شویی یعنی چه را به نمایش می‌گذارند.

در فلسفه فنگ شویی 8 اصل اولیه و مهم وجود دارد:

• استفاده نور از هر نوع و رنگ آن

 از آینه ها

• صدا، موزیک و زنگ ها

• انواع رنگ ها

• گل ها، گیاهان و حیوانات خانگی

 تزئینات سقفی و آویزی

 مجسمه ها

• وسایل الکترونیک

• وسایل ساخته شده از بامبو

 

با استفاده از فنگ شویی می توانیم یاد بگیریم که چگونه قرار گرفتن اشیاء در فضاهای شما می تواند در مناطق مختلف زندگی از جمله عشق و روابط، شغل و رفاه تأثیر بگذارد. فنگ شویی می آموزد که دستیابی به تعادل انرژی هماهنگ می تواند در به ثروت رسیدن هر کس که در فضای زندگی استفاده کند یا کمک کند ، کمک کند. خوشبختی به اشکال مختلف به زندگی ما می آید و شامل موارد زیر است:

 

• سلامت بهتر

• موفقیت شغلی

• روابط بهتر

• ایجاد آرامش

• افزایش ثروت

• سعادت

 

فنگ شویی خوب در خانه

در این مطلب تلاش میکنیم تا با ارائه راه‌حل‌های فنگ شویی ، خانه ای کاملا هماهنگ و هارمونیک داشته باشیم. اطمینان می‌دهیم اگر تا پایان این متن با ما همراه باشید، راهکارهای بسیار خوب و موثری برای فنگ شویی خانه تان یاد خواهید گرفت. شروع به فنگشویی خانه شما و اتاق های تان می تونه بسیار ساده باشد و شما میتونید به آسانی تغییرات بسیار موثر و مفیدی در خانه تان ایجاد کنید. اما به تدریج و با گسترش علم فنگشویی در محیط خانه‌تان، امکان پیچیده تر شدن آن هم وجود داره. این مطلب برای کمک به شروع فنگ شویی در خانه شما تدوین شده و بدون شک تاثیرات بسیار مفید و موثری بر روی جسم و روح شما خواهد گذاشت.

برای داشتن یک فنگ شویی خوب چیزهای درهم برهم و مزاحم را پاک کنید

خلاص شدن از شهر همه چیز هایی که در خانه خود اونها را دوست ندارید و پاکسازی محیط از اجسام و وسایل درهم برهم و مزاحم، معمولاً یک فرایند زمانبر و انرژی بر هست اما به عنوان یک درمان فوق العاده محسوب می شود و به شما این امکان را می ده که روان خود را از بسیاری از ذهنیت ها و آشفتگی ها پاک کنید و بار ذهنی خود را پالایش کنید. مطمئن باشید با این کار، ذهنی سبک و آماده خواهید داشت. به شما پیشنهاد می کنیم که این مرحله را از دست ندید و از انجام آن کوتاهی نکنید؛ زیرا این یک ضرورت بسیار مهم در ایجاد انرژی های همگن فنگ شویی در محیط شماست.

۲- با کمک فنگ شویی ، هوا و نور با کیفیتی دریافت کنید

این دو عنصر یعنی هوا و نور برای سلامت فنگ شویی خوب ( ایجاد انرژی چی) در خانه شما بسیار ضروری است. اغلب پنجره ها را باز کنید. در خانه خود از گیاهان تصفیه کننده هوا که در فنگشویی آنها را معرفی میکنیم استفاده کنید. اجازه دهید تا نور طبیعی وارد خانه شما شود و از لامپهای بدون فیلتر و با طیف رنگی کامل (همچون خورشید) استفاده کنید.

3- از پنج عنصر اساسی فنگ شویی استفاده کنیم

 

با استفاده از پنج عنصر اساسی و مهم فنگ شویی برای ایجاد تعادل و به وجود آوردن جریان انرژی و جنب و جوش در همه مناطق خانه تان استفاده کنید. به عنوان مثال: اگر شما مایلید که توجه بیشتری ایجاد کنید و رفاه بیشتری داشته باشید، باید از عناصر فنگ شویی چوب و آب در منطقه جنوب شرقی خانه خود استفاده کنیم یا همینطور اگر نیاز دارید که سلامتی را در محیط اطراف خود توسعه دهید بهترین کار این است که گیاهان شاداب و پر آب را در منطقه شرقی خانه خود و احیاناً در کنار مبلمان چوبی تان قرار دهید.

4-همیشه از کیفیت انرژی در خانه خود اطمینان داشته باشید

همیشه از کیفیت انرژی خانه خود و آن چیزهایی را که بر روی انرژی شما تاثیر می گذارند آگاهی داشته باشید. به قانونی که به آن قانون مثلث فنگ شویی می گویند توجه اساسی داشته باشید و آن را عادت خود بسازید؛ مثلث فنگشویی رابطه عمیقی با سلامتی شما دارد. «مثلث فنگ شویی عبارت است از: اتاق خواب شما ، حمام شما و آشپزخانه شما.» هیچ چیزی در جهان بدون انرژی وجود ندارد پس بهتر است که نسبت به انرژی محیط خود آگاهی پیدا کنید تا شادی و سلامت جسم و روان خود را ارتقا بخشید

نظر شما در مورد فنگشویی چیست؟ آیا فنگ شویی می تواند به تقویت و بهبود روابط اعضای خانواده و پالایش ذهن و روان آنها کمک کننده باشد؟ نظر خود را بنویسید تا جوانتر ها از تجربیات شما استفاده کنند.

 

سوالات متداول فنگ شویی

فنگ شویی چیست؟

فلسفه فنگ شویی عملی‌ست که سعی می‌کند بین فضاهای زندگی و محیط کار ما با عناصر طبیعت تعادل برقرار کند.

منظور از command position در فنگ شویی چیست؟

موقعیت فرماندهی! نقطه‌ای از اتاق است که از درِ اتاق دورترین فاصله را دارد و با آن در یک راستا نیست. بلکه در موقعیتی زاویه‌دار با در قرار دارد. این موقعیت جایی‌ست که می‌خواهید بیشتر وقت خود را هنگامی که در آن اتاق هستید آنجا سپری کنید. در حالت ایده آل، شما باید از این نقطه یک دید واضح به در داشته باشید.

نقشه فنگ شویی باگوا چیست؟

«باگوا» يك نقشه انرژي باستاني و شرقي است كه از طريق سمبل‌ها و نشانه‌هاي مختلفي سعي دارد چگونگي حركت انرژي را در خانه نشان داده و رابطه شما با خانه و محل زندگي‌تان را بهبود بخشد.

فنگ شویی در آپارتمان چه کاربردی دارد؟

با کمک فنگشویی در آپارتمان خود ، به تعادل و هماهنگي با محیط دست خواهید یافت ! این هم نوایی به نوبه خود باعث رضایت خاطر ، زندگي شاد و وفور نعمت براي شما خواهد شد ! استفاده از مجسمه های فنگشویی در خانه و محل کارتان می تواند از راهکار های علم فنگ شوئی باشد .

5/5 - (2 امتیاز)
تماس با کارشناس