آشنایی با دکوراسیون تلفیقی

با گسترش شبکه های اجتماعی و دسترسی رایگان به اطلاعات، افراد تصاویر و عکس های مختلفی از دکوراسیون منزل را در محیط های مختلف می بینند. حتما برای شما هم پیش آمده که سبک خاصی از دکوراسیون داخلی را دوست داشته باشید و به دنبال اجرای آن باشید. گاهی اوقات هزینه زیاد تغییر سبک دکوراسیون مانع ایجاد و رسیدگی به علایق می‌شود. خوشبختانه با دکوراسیون تلفیقی می توانید با در نظر گرفتن یک اصول خاص از دو سبک دکوراسیون بدون محدودیت لذت ببرید. با تلفیق هوشمندانه سبک های مختلف طراحی داخلی می توانید زیبایی و جذابیت مورد نظر خود را مشاهده کنید. طراحی داخلی تلفیقی یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید امتحان کنید. در این بخش از شرکت دکوراسیون سفید به بررسی دکوراسیون تلفیقی می پردازیم.

سبک دکوراسیون تلفیقی چیست؟

سبک تلفیقی (transitional) به آزادی عمل در دکوراسیون و انتخاب وسایل منزل معروف است و تنها قانونی که می توان برای آن وضع کرد رعایت نکردن قوانین دست و پاگیر و سخت گیرانه است. در این سبک می توانید با ترکیب بهترین و محبوب ترین عناصر از سبک های دیگر، دکوراسیون مورد علاقه خود را ایجاد کنید. با این تعریف می توان گفت که ترکیب انواع و بافت های مختلف، استفاده از عناصر انواع دکوراسیون در یک فضا و استفاده از وسایل منحصر به فرد و هنرمندانه از ویژگی های اصلی دکوراسیون تلفیقی است. ناگفته نماند که آزادی عمل و تنوع عناصر در این نوع دکوراسیون نباید فضایی ناهموار و به هم ریخته ایجاد کند، بلکه توصیه می شود عناصر خانه را هدفمند انتخاب کرده و در کنار هم چیدمان کنید.
 

کاربرد دکوراسیون به سبک تلفیقی

هیچ محدودیتی برای استفاده از این سبک وجود ندارد. سبک دکوراسیون تلفیقی را می توان در تمام قسمت های خانه اعم از اتاق پذیرایی، اتاق خواب، اتاق نشیمن و … با هر اندازه ای استفاده کرد. با این حال، به دلیل استفاده از رنگ های زیاد، متریال مختلف و چندین سبک در کنار هم ممکن است کمی شلوغی ایجاد کند. بیایید چند فاکتور را برای استفاده در آپارتمان های نقلی و خانه های کوچک در نظر بگیریم. برای مثال رنگ انتخابی برای پرده، فرش یا کاغذ دیواری رنگ روشن باشد در این فضاها از سبک های مینیمال و نئوکلاسیک استفاده می شود و بیشتر از رنگ های خنثی استفاده می شود تا رنگ جیغ، برای شلوغ نشدن فضا تعداد رنگ ها نیز کم باشد.

طراحی به سبک تلفیقی برای نقاط مختلف خونه چطور است؟

طراحی به سبک تلفیقی به شما این امکان را می دهد که با دنیای بسیار متنوعی روبرو شوید و هر چیزی را که می خواهید در کنار هم قرار دهید. برای مثال می توانید از صندلی های مختلف دوره ای و انواع دیگر کابینت ها برای طراحی آشپزخانه خود استفاده کنید. انتخاب ظروف آشپزخانه نیز می تواند از همین قوانین پیروی کند. می توانید از فرآیند مشابهی در سایر قسمت های خانه مانند اتاق خواب یا اتاق نشیمن استفاده کنید. برای نمونه انتخاب مبلی مدرن در کنار آینه‌هایی با طراحی و ساخت قدیمی می‌تواند جذاب باشد. فقط باید جنس، رنگ و ابعاد اشیاء را به درستی مطابقت دهید.

سبک تلفیقی یک سبک آزادی است که به شما امکان می دهد کاملاً بر روی علایق خود تمرکز کنید. با وجود این سبک، هیچ محدودیت یا چارچوبی وجود ندارد. اما این نوع طراحی با وجود آزادی و سادگی، چالش هایی نیز دارد. زمانی که نتوانید به طور حرفه ای عناصری از دوره ها و سبک های مختلف طراحی را گرد هم آورید، چالش ها بوجود می آیند. یکی از راه حل های این مشکل دیدن تصاویر، ایده ها و کسب تجربه می باشد. دیدن آثار طراحان شناخته شده می تواند چشمان شما را پر از ایده های خوب کند. برای دیدن نمونه کار های طراحی دکوراسیون شرکت سفید به این لینک مراجعه کنید.

اصول دکوراسیون تلفیقی

دکوراسیون تلفیقی هنر ترکیب انواع عناصر، سبک ها و تکنیک های تزیین است که به دلیل ترکیب مناسب این عناصر فضایی منحصر به فرد، زیبا و جالب ایجاد می کند. دانستن اصول دکوراسیون تلفیقی به شما کمک می کند تا فضایی منحصر به فرد برای خود بسازید. انتخاب المان های مختلف و ترکیب آنها بر اساس آن حسی منحصر به فرد به شما می دهد. حتمن در موارد زیر در دکوراسیون تلفیقی دقت کنید:

  • شناخت انواع سبک‌ها و المان‌ها
  • تعیین تم اصلی فضا
  • انتخاب المان‌ها
  • ترکیب رنگ‌ها
  • استفاده از تزئینات و لوازم دکوراتیو
  • ترتیب و تعادل
  • استفاده از نورپردازی مناسب
  • استفاده از پترن‌های مختلف
  • ایده پردازی کنید

 

ویژگی‌ های طراحی تلفیقی

  1. سبک های تلفیقی نیاز دارند که از دو تا چهار سبک مختلف برای ترکیب آنها استفاده کنید.
  2. اساس این نوع طراحی، سبک کلاسیک یا تاریخی اصلاح شده است.
  3. یک ترکیب به سبک تلفیقی به ما اجازه می دهد از چندین متریال مختلف در دکوراسیون خود استفاده کنیم.
  4. به این ترتیب می توانید از ترکیب سنگ، چوب، آهن، شیشه و پارچه در دکوراسیون خود استفاده کنید.
  5. برخلاف سبک مدرن، در سبک تلفیقی شما نیازی به استفاده از رنگ های روشن ندارید. به طور کلی در این سبک فقط از رنگ روشن به عنوان پس زمینه استفاده می شود.
  6. هماهنگی در عناصر مختلف دکوراسیون مانند مبلمان، وسایل تزیینی، رنگ، متریال به کار رفته و بافت های مختلف در این سبک بسیار حائز اهمیت است. اساس این سبک هارمونی و هماهنگی بین عناصر مختلف است.
  7. با ترکیب نوآوری و خلاقیت و همچنین عناصر کلاسیک و سنتی با عناصر مدرن و جدید می توان طرح های جدیدی را در این سبک تلفیقی در طراحی داخلی ایجاد کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس