همه آنچه درباره طراحی بالکن و تراس باید بدانید؟

داشتن یک تراس پشت بام یا بالکن می تواند به طور متوسط 12 درصد به ارزش یک آپارتمان اضافه کند. در داخل یک خانه یا یک ساختمان، تراس و بالکن برای اهداف مشابه استفاده می شود. هر دو وسیله ای برای اضافه کردن فضای زندگی قابل استفاده اضافی در خارج از ملک فراهم می کنند. هر دو بالکن و تراس فضاهایی را تعریف می کنند که فضاهای داخلی را با فضای باز مرتبط می کند. آیا می دانید تفاوت بین تراس و بالکن چیست؟ در حالی که ممکن است تراس و بالکن از این نظر مشابه به نظر برسند، تفاوت های قابل توجهی بین آنها وجود دارد. تفاوت های اصلی شامل اندازه آنها، موقعیت مکانی نسبت به ساختمان و نحوه ساخت آنها است. اولین – و معمولا واضح ترین – تفاوت بین تراس و بالکن اندازه است. در بیشتر موارد، یک تراس به طور قابل توجهی بزرگتر از یک بالکن است. به دلیل تفاوت در اندازه، این می تواند بر نحوه استفاده از تراس و بالکن نیز تأثیر بگذارد.

تفاوت های بالکن و تراس در چیست؟

تفاوت دیگر بین تراس و بالکن محل قرارگیری آنها نسبت به ساختمانی است که به آن متصل شده اند. بالکن معمولاً خارج از فضای طبقه بالایی است. تراس برای توصیف یک سکوی مسطح، پاسیو یا چیزی که به عنوان فضای زندگی در فضای باز عمل می کند، استفاده می شود، بنابراین در تراس پشت بام استفاده می شود. همچنین به کرانه های شیب دار و ردیفی زمین اشاره دارد.

در بیشتر موارد، بالکن ها سکوهای مرتفعی هستند که به کنار خانه یا ساختمان متصل می شوند. کلمه تراس از کلمه لاتین زمین گرفته شده است. به این ترتیب، این اصطلاح برای سازه‌ای به کار می‌رفت که معمولاً از سنگ، کاشی یا چوب بر روی زمین ساخته می‌شد. در دوران مدرن تر، این اصطلاح برای مناطق باز یا عمومی که در پشت بام ساختمان ها یافت می شود نیز استفاده می شود. در بسیاری از مکان ها، اصطلاح پاسیو نیز به جای تراس استفاده می شود. در مقایسه، یک بالکن مستقیماً در کنار ساختمان نصب می شود. از آنجایی که از سطح زمین بلند شده اند، معمولاً با نوعی دیوار یا نرده احاطه شده اند.

 

تراس های امروزی می توانند اهداف مختلفی داشته باشند. آنها می توانند باغ های باز باشند، به عنوان مثال، یکی از ویژگی های محبوب در مناطق شهری. داشتن یک باغ زیبا در وسط یک شهر شلوغ بسیار با طراوت و شادابی است. در تراس نیز می توانید جکوزی یا حتی استخر نصب کنید و فضا را به یک واحه زیبا تبدیل کنید.

تفاوت های اصلی تراس و بالکن

تراس همیشه یک فضای کاملا باز است. در بالای ساختمان قرار دارد و جادار است اما می تواند در سطوح پایین تر نیز قرار گیرد. بالکن ها بسیار کوچکتر هستند و همیشه به یک اتاق متصل هستند در حالی که تراس ها دارای ورودی های جداگانه هستند. بالکن ها می توانند باز یا بسته باشند. تراس ها را نمی توان بدون پلان طبقات مجاز پوشش داد.

اهمیت طراحی بالکن و تراس

یک نظرسنجی اخیر نشان داده است که تقریباً نیمی از مردم بریتانیا احساس می کنند که بالکن یا تراس پشت بام یکی از مهم ترین ویژگی ها هنگام خرید خانه ایده آل آنها است و فضای اضافی برای زندگی در فضای باز یکی از پرطرفدارترین اضافات معماری به یک ملک است.  همین تحقیقات همچنین نشان داد که 45 درصد از مردم مایلند در کنار ساحل یا در مرکز شهر شلوغ زندگی کنند – دو محیطی که بالکن ها و تراس ها بسیار مورد توجه هستند و در برخی موارد تنها فضای زندگی در فضای باز موجود است.

به عنوان یک ملت، ما باغ های خود را دوست داریم، با این حال، مبارزه برای ساکنان در هر محیط مرکز شهر، محدودیت فضای در دسترس است. با تبدیل بالکن‌ها و تراس‌ها به گسترش فضای نشیمن داخلی، آن چیزی که ممکن است زمانی منطقه‌ای بلااستفاده و نادیده‌گرفته بوده است را به واحه‌ای از آرامش و آرامش در مکانی شلوغ برای زندگی تبدیل کند. سرگرمی و معاشرت در فضای بیرون از خانه برای مردم به طور فزاینده ای مد شده است و در نتیجه تقاضا برای بالکن ها و تراس ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که برخی از بالکن های بزرگتر دارای ویژگی های مجلل مانند جکوزی، مینی بار، فضای باز است. آشپزخانه و مبلمان لوکس.

تخمین زده شده است که یک سوم از کل آپارتمان‌ها و آپارتمان‌های نوساز که وارد بازار می‌شوند دارای فضای زندگی در فضای باز اضافی هستند که آنها را برای خریداران بالقوه بسیار مطلوب‌تر می‌کند. علاوه بر این، به دلیل طراحی معماری، بالکن و تراس‌ها نیز نور طبیعی بیشتری را به فضای نشیمن داخلی وارد می‌کنند و به سبک‌تر و مطبوع‌تر شدن ویژگی‌های فشرده کمک می‌کنند.

 

3 ایده برای طراحی تراس: از مدرن تا مدیترانه ای

ما معمولا تراس ها را با طبیعی بودن و فضای راحت مرتبط می کنیم. نشستن راحت و گیاهان زیبا یا حوضچه‌ها، احساس یک بت شخصی را ایجاد می‌کند که می‌تواند به عنوان یک خلوت کوچک از زندگی روزمره باشد. ابتدا باید به یک مفهوم کلی برای مبلمان فکر کنید تا تراس بی قرار به نظر نرسد. برای اینکه کمی به شما کمک کنیم، چهار سبک ممکن برای طراحی فضای بیرونی شما را ارائه می دهیم.

1. طراحی تراس مدرن: خطی و شیک

سرراست، واضح و محجوب – این همان چیزی است که مبلمان معاصر را مشخص می کند. این سبک به طراحی مدرن تراس نیز منتقل شده است. کاشی های بالکن ساخته شده از گرانیت یا چوب با مبلمان با احتیاط و باکیفیت ترکیب شده اند که نگهداری آن آسان است. پلی راتان با کیفیت بالا خود را در اینجا به عنوان یک مبلمان کلاسیک برای مبلمان مدرن فضای باز تثبیت کرده است؛ زیرا با الگوی حصیری زیبای خود می درخشد و در عین حال محکم و مراقبت از آن آسان است.

گیاهان در سبک مدرن تراس به قدری کم استفاده می شوند زیرا تمرکز اصلی باید بر روی معماری یا مبلمان باشد. با این وجود، می توانید با چند گیاه گلدانی که به طور خاص قرار گرفته اند، لهجه های سبز زیبایی ایجاد کنید. با استخرهای خطی، مستطیلی یا گرد، آب نیز می تواند به وسیله ای برای بیان در یک تراس مدرن تبدیل شود.

2. سبک خانه روستایی: طراحی تراس رمانتیک

سبک روستایی و نوستالژیک خانه روستایی همه چیز در مورد آرامش روستایی است. در اینجا عمدتاً از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ طبیعی استفاده می شود. به عنوان مثال، یک میز چوبی روستایی می تواند مرکز تراس را به سبک خانه های روستایی تشکیل دهد و به عنوان محل تجمع برای رویدادهای اجتماعی باشد.

گل ها و گیاهان رنگارنگ منطقه را نیز باید گنجاند! علاوه بر گیاهان معطر مختلف باغبانی، گیاهان بومی مانند گل رز یا یاس بنفش بسیار خوب هستند. یک سبک خانه روستایی مدرن نیز با کمی شیک بودن به خوبی کار می کند. از اشیای روزمره مانند قوطی های آب پاش یا سطل های کوچک می توان به عنوان عناصر تزئینی یا گلدان گل استفاده کرد و دلتنگی جذاب و بت های روستایی را پخش کرد.

4. سبک آسیایی: هارمونی ظریف

سبک آسیایی با طراحی ساده و اشکال واضح مشخص می شود. در اینجا خود را به موارد ضروری محدود کنید تا آرام شوید و مراقبه کنید. کفپوش معمولاً از پانل های چوبی ساده یا سنگریزه تشکیل شده است. در اینجا هیچ گونه آرایش گیاهی سرسبزی پیدا نمی کنید، در عوض گیاهان همیشه سبز بریده شده مانند بونسای یا بامبو غالب هستند.

 

 

در مورد مبلمان، بیشتر از مبلمان چوبی استفاده می شود که گرما را فراهم می کند و آرامش طبیعی را پخش می کند. طراحی تراس اغلب بر اساس فنگ شویی است و بنابراین باید هماهنگی خاصی داشته باشد. آب در باغ‌های آسیایی بسیار مهم است و آب‌نماهای کوچک یا استخرهای سنگی یکی از ویژگی‌های طراحی تراس آسیایی است. با این سبک مبلمان، آرامش خاور دور را به فضای باز خود بیاورید!

طراحی تراس سبز: ایده هایی با گیاهان

وقتی به یک فضای باز فکر می کنید، معمولاً به گیاهان نیز فکر می کنید. امکان ادغام گیاهان در تراس بسیار متنوع است، صرف نظر از اینکه پرچین های کاربردی، بوته های گل زیبا یا گیاهان معطر باغی مانند جعفری، پیازچه یا بادرنجبویه باشند. ما در اینجا چند نکته ارزشمند برای باغبانی تراس به شما می دهیم.

طراحی تراس با حفاظت از حریم خصوصی با استفاده از گیاهان

گیاهان می توانند در تراس بسیار مفید باشند و به عنوان مثال می توان از آنها به عنوان صفحه نمایش استفاده کرد. این دو مزیت دارد: گیاهان تراس را سرزنده و سبزتر می کنند و در عین حال آن را از چشمان کنجکاو محافظت می کنند. پرچین ها و درختچه ها راه حل خوبی برای این کار هستند، اما می توان از گیاهان بالارونده یا بامبو نیز استفاده کرد. اما معمولاً کمی صبر لازم است زیرا ممکن است کمی طول بکشد تا گیاهان به اندازه کافی بلند شوند تا حریم خصوصی را فراهم کنند.

بهترین و ارزان‌ترین ایده‌ها برای دکور بالکن

5/5 - (4 امتیاز)
تماس با کارشناس