بهترین تراریوم برای دکوراسیون خانه شما

بهترین تراریوم برای دکوراسیون خانه شما.JPG

تراریوم یک باغ کوچک و مینیاتوری در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی دربسته است. وجود این باغ می‌تواند دکوراسیون بسیار بی‌نظیر و خاصی را برای منزل یا محل کار شما به وجود آورد. تراریوم ها معمولا از گیاهان، سنگ ها و سایر مواد تزئینی ساخته می شوند و می توانند به عنوان عناصر تزئینی در خانه یا محل کار استفاده شوند. تراریوم ها راهی عالی برای افزودن فضای سبز و ایجاد واحه ای از آرامش در خانه و فضای زندگی شما هستند. ساخت تراریوم روشی بسیار جذاب برای نگهداری گیاهان است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. تا انتهای این مطلب جذاب با گروه دکوراسیون داخلی سفید همراه باشید.

تراریوم (terrarium) چیست؟

کلمه terrarium ریشه لاتین دارد و از دو قسمت terra به معنی خاک و rium به معنی زمین تشکیل شده است. در فارسی به آن تراریوم باغ شیشه ای نیز می گویند. این باغ های شیشه ای در واقع محیط های داخلی کوچکی هستند که از شیشه یا پلاستیک شفاف ساخته شده اند و در آن گیاهان خاصی قرار می گیرند و اکوسیستم کوچکی تشکیل می شود. امروزه تراریوم‌ها از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی هستند. تراریوم ها یک راه عالی برای افزودن لمسی از طبیعت به خانه یا محل کار شما هستند.
 

انواع تراریوم کدامند؟

 
تراریوم ها اصولا به دو نوع بسته و نیمه باز تقسیم می شوند. در یک تراریوم دربسته، درب شیشه یا بطری بسته است. البته هرازچندگاهی برای تهویه هوا و آبیاری در بطری را باز می‌کنند. در یک تراریوم نیمه باز، گیاهان را در یک ظرف نیمه باز قرار می دهند. نوع گیاهان مورد استفاده و نگهداری از این دو نوع تراریوم کمی متفاوت است. یک تراریوم نیمه باز بیشتر با هوای بیرون تعامل دارد. بنابراین رطوبت بیشتری را از دست می دهد و نیاز به آبیاری بیشتری دارد. ولی تراریوم بسته رطوبت بیشتری را در خود نگه می‌دارد و به آبیاری کم‌تری احتیاج دارد.

مناسب‌ترین گیاهان برای ساخت انواع تراریوم

مناسب ترین گیاهان برای نگهداری در تراریوم به شرایط محیطی تراریوم، نور، رطوبت، دما و همچنین سلیقه شما بستگی دارد. اما به طور کلی گیاهان زینتی کوچک، ساکولنت ها، کاکتوس ها و گیاهان رطوبت دوست برای تراریوم مناسب هستند. زیرا نیاز به آبیاری کمتری دارند و در شرایط محیطی مختلف رشد می کنند.

تراریوم برای دکوراسیون منزل

تراریوم ها به عنوان یک عنصر تزئینی زیبا و چشمگیر در فضای داخلی خانه یا محل کار شما استفاده می شوند. آنها می توانند به تزئین و زیباسازی فضا کمک کنند و حس طبیعت و زندگی را در فضای داخلی منتقل کنند. تراریوم ها با گیاهان زیبا و متنوع جلوه ای طبیعی و جذاب به فضا می بخشند. طرح ها و شکل های مختلف تراریوم ها نیز می تواند به تنوع و زیبایی دکوراسیون کمک کنند. می توانید از تراریوم های بزرگ و جالب برای جلب توجه و شگفتی در فضا استفاده کنید و یا از تراریوم های کوچک برای ایجاد جزئیات زیبا و مینیاتوری در دکوراسیون استفاده کنید. علاوه بر ظاهر زیبا، تراریوم‌ها می‌توانند به بهبود کیفیت هوای داخلی منزل کمک کنند.

 

بهترین تراریوم برای دکوراسیون خانه شما 2

 

کلام آخر

از تراریوم ها به عنوان عناصر تزئینی در طراحی دکوراسیون استفاده می شود. کافی است گوشه ای از خانه یا محل کار خود را با یک یا چند تراریوم تزئین کنید تا با نگاه کردن به آن ها انرژی و شادی زیادی احساس کنید. می توانید از گل فروشی ها تراریوم را تهیه کنید. اما اگر سلیقه خوبی دارید، خودتان می‌توانید تراریوم بسازید. هزینه این کار به عوامل زیادی بستگی دارد. جنس و کیفیت ساخت محفظه، نوع گیاهان انتخابی و تزئینات دیگر همگی بر قیمت نهایی تاثیر می گذارند.

گروه دکوراسیون داخلی سفید که به دکوراسیون مدرن و دیگر سبک ها به طور کامل مسلط بوده و پروژه های زیادی را در این زمینه انجام داده است همواره با اکسسوری های مدرن و زیبا راهنمای شما در زمینه های مختلف دکوراسیون و بازسازی خانه های قدیمی و استفاده از عناصر مدرن و به روز دنیا میباشد. برای مشاهده پروژه های انجام شده شرکت دکوراسیون داخلی سفید روی این لینک کلیک کنید…

3.6/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس