تفاوت خانه مدرن و کلاسیک

فرق خانه مدرن و خانه کلاسیک

اگر به تازگی یک خانه جدید خریداری کرده اید یا می خواهید خانه قبلی خود را دوباره دکور کنید اما بین ظاهر کلاسیک و مدرن در انتخاب هستید، پاسخ این است که ترکیبی از هر دو را در نظر بگیرید. ممکن است فکر کنید که غیرعادی به نظر می رسد، اما برخی از حرفه ای ترین طراحان صنعت در حال حاضر این رویکرد را در بیشتر مواقع انجام می دهند و به یک روند معمول تبدیل شده است که خانه شما را به این شکل طراحی کنید. اجازه دهید قبل از اینکه به جزئیات بیشتر در مورد روند جدید که هر دو را ترکیب می کند، تفاوت بین کلاسیک و مدرن را بررسی کنیم.

سبک سنتی/کلاسیک جاودانه است، همه چیز در مورد ارزش وینتیج و زیبایی شناختی است. اغلب شامل رنگ‌های تند و تیره می‌شود که ظاهر کلاسیک را به ارمغان می‌آورد، یک خانه کلاسیک معمولاً نور ملایمی دارد و عمدتاً از وسایل دست ساز تشکیل شده است. به شدت به تقارن متکی است، همه چیز باید خوب و متعادل به نظر برسد. علاوه بر این، شامل الگوهای غنی از گل، چهارخانه و راه راه است که روستاهای قدیمی و خانه های روستایی را منعکس می کند.

در مقابل، نگاه مدرن همه چیز در مورد حال و هوای معاصر و آینده نگر است. این استایل معمولاً با توجه به ظاهری براق و براق برای چشم ها جذاب تر است. برخلاف طراحی کلاسیک، فقط بر عدم تقارن تمرکز می کند و برای کسانی که فضاهای تازه و محکم را ترجیح می دهند ساختار دقیق تری دارد. سبک مدرن بسیار مینیمال است، به این معنی که بیشتر شامل عناصر ساده و تیز و طراحی مبلمان است.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه معماری سفید با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲-۲۷۹-۴۳۸۹

۰۹۱۲-۸۷۰-۹۹۸۰

خانه به سبک مدرن

سبک مدرن مناسب خانه است که نور کافی دریافت نمی‌کند. مدرن در لغت به معنی جدید و تازه باب شده است. در سبک مدرن سادگی حرف اول را میزند و تجمل‌گرایی در این سبک معنایی ندارد.برای داشتن فضایی مدرن در هنگام خرید لوازم دقت کنید که رنگ، بافت و طرح وسایل با هم هماهنگ باشند تا بتوانید به چیدمان مدرن و ایده آل خود دست پیدا کنید. بیشتر خانواده‌های امروزی به دلیل کوچک بودن خانه‌های خود و کم شدن هزینه‌های مالی، چیدمان سبک مدرن را برای خانه‌های خود برمی‌گزینند.

ویژگی‌های سبک مدرن

• مناسب برای چیدمان خانه‌های کوچک

• سادگی در تمام عناصر موجود در محیط

• پرهیز از تزیینات و جزییات اضافه در فضا

• انتخاب رنگ‌های طبیعی که می‌توان سایه‌هایی با رنگ‌های غلیظ نیز به ترکیب آن اضافه کرد

• استفاده از اشکال انتزاعی در طرح‌ها و وسایل

• مدل مبل‌ها بیشتر چرم یا تمام پارچه بدون نقش و جزئیات است

 

 

خانه کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟

ترکیب های مناسب، اشکال و خطوط هندسی منظم، دکوراسیون فوق العاده لوکس، متریال طبیعی گرانبها از ویژگی های یک خانه کلاسیک است. تجمل گرایی و استفاده از متریال منحصر به فرد و گران قیمت از عناصر مهم خانه های کلاسیک محسوب می شود. در این خانه ها طاقچه ها، طاق ها و ستون ها با قرنیزهای گچ بری و تذهیب دیزاین میکنند. خانه های کلاسیک عمدتاً به خاطر سقف های بلند، دیوارهای گچ بری شده و پرده های مجلل شناخته می شوند و از طرح های تزئینی کلاسیک در آنها استفاده می شود. انتخاب رنگ در دکوراسیون کلاسیک به روشی آسان انجام می شود. رنگ های ساده اما گرم به دکوراسیون خانه های کلاسیک کمک می کند تا همیشه جلوه کنند و هرگز از مد نیفتند.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک لقب مادر را در میان سایر سبک‌ها به خود اختصاص داده است. تجمل‌گرایی در این سبک حرف اول را میزند. این سبک به دوره یونان باستان برمی‌گردد و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. در کشور فرانسه به سبک کلاسیک سبک لولایی و در انگلستان به این سبک ویکتوریا میگویند. در سبک کلاسیک انسان نقش اساسی را دارد و گل و گیاه حضور کمتری دارند. اگر دکوراسیون منزل شما برایتان اهمیت خاصی دارد و با هزینه مالی مشکلی ندارید پیشنهاد می‌شود با این سبک بیشتر آشنا شوید. شک نکنید دکوراسیون کلاسیک از هر جهتی پاسخگوی سلیقه شما است. سبک کلاسیک مناسب خانه‌هایی با متراژ ۸۰ متر به بالا است و برای خانه‌های کوچک مناسب نیست.

ویژگی‌های سبک کلاسیک

• مناسب برای چیدمان خانه‌های بزرگ و تجمل‌گرا

• شلوغ بودن محیط به دلیل استفاده از وسایل بزرگ و پرزرق‌وبرق در محل

• استفاده از وسایل ناب و لوکس در طراحی فضا

• مدل مبل‌ها بیشتر چوبی با طرح پارچه‌های گل‌دار و شلوغ است

 

3 تفاوت خانه مدرن با کلاسیک

1.تفاوت در هزینه

سبک کلاسیک از هزینه بالایی برخوردار است؛ زیرا وسایلی که در این سبک استفاده می‌شود یا از جنس چوب است یا ساخته دست می‌باشد؛ اما در سبک مدرن به هزینه کمتری نیاز است و نیازی به خرید وسایل زیادی نیست.

2.تفاوت در شکل معماری آن‌ها

در سبک کلاسیک از اشکال منحنی استفاده می‌شود؛ اما در سبک مدرن از اشکال مکعبی و گوشه‌دار استفاده می‌شود.

3.تفاوت در انتخاب پرده‌ها

در سبک مدرن معمولا از پرده‌هایی که به صورت کرکره و ساده هستند استفاده می‌شود اما در سبک کلاسیک از پرده‌های گل‌دار و پرده‌هایی که طرح‌های شلوغی دارند استفاده می‌شود.

انتخاب بین خانه مدرن و خانه کلاسیک

حالا که تفاوت این دو سبک رو متوجه شدید باید یکی از آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر سبک کلاسیک را انتخاب می‌کنید، ممکن است لازم باشد چند رنگ را با هم ترکیب کنید، چند اثر هنری جالب، لامپ‌های شیک و کوسن‌ها را اضافه کنید تا نمایی از مدرن را به شما نشان دهید. در حالی که، اگر سبک مدرن را به عنوان پایه خود انتخاب کنید، می توانید سایه های خاموش تری از خاکستری، زرد و سفید را انتخاب کنید. چند تزیین قدیمی و همچنین قالیچه ها و پرده هایی که دارای الگوی کلاسیک هستند اضافه کنید.

فقط به یاد داشته باشید که هیچ طرحی درست یا غلط نیست، بنابراین از ایجاد سبک منحصر به فرد خود نترسید. ترکیبی از جدید و قدیمی می تواند کاملاً شگفت انگیز باشد. حفظ یک پالت متعادل و انتخاب مبلمان مناسب، کلید ایجاد چیزی جذاب است، صرف نظر از اینکه آن را چه بنامید، مدرن یا کلاسیک.

 کلام آخر

در کل نیز در رابطه با دکوراسیون‌های مختلف بایستی به این نکته اشاره کنیم که هیچ دکوراسیونی به طور مطلق خوب یا بد نیست و با توجه به سلیقه خودتان و عوامل مهم در انتخاب دکوراسیون منزل، بایستی دکوراسیونی را انتخاب کنید که در آن احساس آرامش داشته باشید. لازم است بدانید که چیدمان یک خانه کلاسیک از اصول و قوانین خاصی پیروی می کند که اساساً بر اساس نظم و تقارن است.

 

سوالات متداول خانه مدرن و کلاسیک

نکته مهم در انتخاب سبک خانه از بین مدرن و کلاسیک؟

درصورتیکه سبک کلاسیک را برای معماری داخلی ساختمان خود انتخاب می کنید، باید در نظر داشته باشید تمامی نکات مهم این سبک بر روی تک تک اجزای ساختمان تاثیرگذار است. پس پیشنهاد می کنیم ابتدا با دیدن انواع طرح ها و مطالب چند پست اخیر به شناختی کامل از سبک کلاسیک و مدرن، همچنین تفاوت آنها برسید سپس بهترین انتخاب ها را داشته باشید؛ ضمن اینکه درصورت تمایل برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص طراحی داخلی ساختمان خود می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا بهترین اجرای دکوراسیون داخلی را تجربه نمایید.

ویژیگی های خانه مدرن؟

همان طور که گفته شد سبک مدرن مناسب خانه است که نور کافی دریافت نمی‌کند. مدرن در لغت به معنی جدید و تازه باب شده است. در سبک مدرن سادگی حرف اول را میزند و تجمل‌گرایی در این سبک معنایی ندارد.

خانه کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟

اگر سبک کلاسیک را انتخاب می‌کنید، ممکن است لازم باشد چند رنگ را با هم ترکیب کنید، چند اثر هنری جالب، لامپ‌های شیک و کوسن‌ها را اضافه کنید تا نمایی از مدرن را به شما نشان دهید

5/5 - (3 امتیاز)
تماس با کارشناس