4 تفاوت طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی

تفاوت طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار افراد برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است. دکوراسیون داخلی عبارت است از تزیین یا تزیین فضا با وسایل شیک یا زیبا. در حالی که طراحان داخلی ممکن است تزئین کنند، دکوراتورها طراحی نمی کنند. در عوض، طراحان داخلی راه‌حل‌های خلاقانه و فنی را در ساختاری کاربردی، جذاب و سودمند برای کیفیت زندگی و فرهنگ ساکنین به کار می‌گیرند. طرح ها به پوسته ساختمان پاسخ می دهند و با آن هماهنگ می شوند و موقعیت فیزیکی و بافت اجتماعی پروژه را تصدیق می کنند.

دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی به سادگی تجهیز فضا با وسایلی است که دوست دارید. برای برخی، زیبایی خانه آنقدر برایشان مهم است که از یک دکوراتور داخلی حرفه ای برای انتخاب مبلمان، دیوارپوش، لوازم جانبی، فرش و غیره دعوت می کنند. اگرچه مردم اغلب فکر می کنند دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی یکسان هستند، اما اینطور نیست. طراحان دکوراسیون داخلی رنگ رنگ را برای دیوار شما انتخاب می کنند، در حالی که طراحان داخلی آن را برای تغییر ساختار اتاق از بین می برند. دکوراسیون داخلی با افزودن لوازم جانبی مانند پرده و فرش به ظاهر و احساس یک اتاق می پردازد.

 

 

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی همه چیز در مورد چگونگی تجربه فضاها است. این یک بخش قدرتمند و ضروری از زندگی روزمره ما است و بر نحوه زندگی، کار، بازی و حتی درمان ما تأثیر می گذارد. خانه‌های راحت، مکان‌های کار کاربردی، فضاهای عمومی زیبا – این طراحی داخلی در محل کار است. حتی با استعدادترین طراحان داخلی نیز باید بدانند که چگونه خود را برای مشتریان و کارفرمایان بالقوه بازاریابی کنند. به همین دلیل است که مدرسه طراحی داخلی نیویورک، آموزش مهارت های ارائه و تمرین حرفه ای را در اولویت قرار می دهد.

تفاوت طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی در 4 عامل

طراحی داخلی

آموزش: کار نیاز به درک صحیح رنگ، پارچه، آموزش کامپیوتری، طراحی، طراحی مبلمان، معماری و غیره دارد تا اصول طراحی داخلی را بیاموزید، آموزش مناسب از یک موسسه خوب لازم است.

مدارک: در برخی از کشورها، طراحان داخلی باید امتحانی را بگذرانند تا بتوانند در شورای حاکمیت ثبت نام کنند (بر اساس  کشوری که در آن هستید متفاوت است). قبل از شروع جستجو، مطمئن شوید که از وضعیت منطقه خود آگاه هستید.

چه کاری انجام می دهند: طراحان داخلی با طراحی و بازسازی فضای داخلی به راحتی می توانند فضا را برنامه ریزی کنند. از برنامه ریزی اولیه تا تزئین یک مکان، آنها نه تنها ظاهر را بهبود می بخشند بلکه اتاق را با عملکردهای آن نیز ارتقا می دهند.

با چه کسانی کار می کنند: طراح داخلی از نزدیک با پیمانکاران یا معماران کار می کند تا به هدف خود در تحقق خواسته های مشتری دست یابد، صرف نظر از اینکه او نیاز به طراحی در یک خانه مسکونی، اداری، هتل و غیره دارد.

 

 

 

دکوراسیون داخلی

تحصیلات: برخلاف طراحان داخلی، دکوراتورهای داخلی معمولاً نیازی به آموزش رسمی ندارند، زیرا آنها عمدتاً بر روی بهبود فضا با تمرکز بر زیبایی شناسی تمرکز می کنند و در برنامه ریزی سازه دخالتی ندارند. به همین دلیل یک دکوراتور داخلی زمانی وارد تصویر می شود که برنامه ریزی سازه یا اجرا برای تمرکز بر ظاهر فضا انجام شده باشد. بسیاری از دکوراتورهای داخلی دارای مدرکی در این زمینه هستند که مزیتی به همراه دارد، اما لزومی ندارد.

مدارک تحصیلی: حتی اگر تحصیل در دانشگاه یا آموزشگاه یک ضرورت نیست، اما یک دوره در طراحی داخلی به شما کمک می کند تا عمل خود را تأیید کنید زیرا به یادگیری چیدمان اتاق، برنامه ریزی فضا، درک رنگ و پارچه و غیره نیاز دارد.

چه کاری انجام می دهند: دکوراتورهای خوب این مهارت را دارند که اتاق شما را به فضایی جذاب تبدیل کنند. آنها به مشتریان خود کمک می کنند تا مبلمان یا لوازم جانبی مناسب، طرح رنگ و غیره را خریداری کنند.

آنها با چه کسانی کار می کنند: دکوراتورهای داخلی ملزم به کار با پیمانکاران یا معماران نیستند، زیرا پس از انجام برنامه ریزی و اجرا به چشم می خورند. آنها با افرادی که مبلمان یا اثاثه یا لوازم داخلی می سازند و دیگر متخصصان کار می کنند. در حالی که متداول ترین آنها صاحبان خانه هستند زیرا چشم انداز آنها است که باید راضی شود.

 

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه معماری سفید با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲-۲۷۹-۴۳۸۹

۰۹۱۲-۸۷۰-۹۹۸۰

 

وظایف طراح داخلی

یک طراح داخلی فضاهای داخلی زندگی یا کار را برای پاسخگویی به نیازهای افراد ایجاد می کند. یک طراح برای ایجاد فضاهایی که کیفیت زندگی ساکنان را افزایش می دهد، ترتیبات زندگی ساختاری دشوار را حل می کند. طراحان داخلی باید به قوانین ساختمان و الزامات قانونی پایبند باشند و پایداری محیطی را تشویق کنند.

یک طراح داخلی به تحقیق، تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی چیدمان های داخلی می پردازد تا آنها را از نظر فیزیکی، اجتماعی و زیبایی شناسی کاربردی کند. دانش‌آموزان برنامه‌های طراحی داخلی در مدارسی مانند دانشگاه پردو، مهارت‌های تحلیلی را برای برنامه‌ریزی فضای داخلی تجاری، سازمانی، مراقبت‌های بهداشتی، خرده‌فروشی و مسکونی توسعه می‌دهند. فن آوری مدرن و برنامه های کامپیوتری پیشرفته به طراحان داخلی اجازه می دهد تا مناطق زندگی مجازی را قبل از نهایی کردن آنها ایجاد کنند.

وظایف دکوراتور داخلی

دکوراتورهای داخلی معمولاً برای ایجاد فضاهای داخلی با معماران کار نمی کنند. آنها فضاهای داخلی را که از قبل وجود داشته است تزئین می کنند. یک دکوراتور داخلی اغلب دیوارها را رنگ می کند، کاغذ دیواری می آویزد، مبلمان را انتخاب و قرار می دهد، پنجره ها را نصب می کند، و لوازم جانبی مانند فرش، لامپ، بالش پرتابی و هنر دیوار را به اتاق اضافه می کند.

یک دکوراتور داخلی دیوارها را از بین نمی برد یا چیدمان فضای داخلی را از نظر ساختاری تغییر نمی دهد. به عنوان مثال، دانشجویانی که در کالج اجتماعی هیوستون مدرک دکوراسیون داخلی را دنبال می کنند، پارچه، منسوجات، تکمیل و مهارت های عملی را برای اداره یک تجارت دکوراسیون داخلی مطالعه می کنند. یک دکوراتور داخلی اغلب از مهارت های خود برای تزئین فضای نشیمن استفاده می کند، زمانی که یک طراح داخلی تغییرات ساختاری یا عملکردی لازم را ایجاد کرد.

 

✅کلام آخر

تفاوت اصلی طراحی داخلی با دکوراسیون منزل در  وظیفه کاری آنهاست. برنامه ریزی فضایی یکی از مهارت های طراحان داخلی است و به طراحی داخلی و بازسازی داخلی کمک می کند. از تهیه نقشه های پایه تا قرار دادن وسایل نهایی تزئینی. طراحان فقط قادر به بهبود و ارتقا ظاهر ساختمان نیستند، آنها همچنین می توانند انرژی یک اتاق یا فضا را به خصوص در خانه های کوچک افزایش دهند. وقتی دکوراتورها وارد یک فضا می شوند، می توانند به سرعت و به راحتی در مورد دکور و زیبایی فضا تصمیم بگیرند. برای یک مکان جدید، آنها می توانند به مشتریان در انتخاب راهی برای تزئین مکان، انتخاب رنگ و خرید مبلمان و اکسسوری کمک کنند. مشاوره با یک دکوراتور داخلی ضروری است، به خصوص برای مناطقی که نیاز به به بازسازی دارند.

 

سوالات متداول تفاوت طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی

تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی را ذکر کنید؟

طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار افراد برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است. دکوراسیون داخلی عبارت است از تزیین یا تزیین فضا با وسایل شیک یا زیبا

دکوراتور با طراح داخلی چه تفاوتی دارد؟

دکوراتورهای داخلی معمولاً برای ایجاد فضاهای داخلی با معماران کار نمی کنند. آنها فضاهای داخلی را که از قبل وجود داشته است تزئین می کنند.یک طراح داخلی به تحقیق، تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی چیدمان های داخلی می پردازد تا آنها را از نظر فیزیکی، اجتماعی و زیبایی شناسی کاربردی کند

مشاوره تخصصی دکوراسیون داخلی منزل و طراحی داخلی منزل از طریق شماره ها های زیر

09128709980 - 02122650760 - 02122650761

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با کارشناس