جدیدترین انواع مدل سینک ظرفشویی

جدیدترین انواع مدل سینک ظرفشویی 2 (2)

اگر به فکر خرید سینک ظرفشویی هستید یکی از اولین قدم ها این است که اطلاعاتی در مورد جدیدترین انواع مدل سینک ظرفشویی به دست آورید. سینک ظرفشویی مانند سایر کالاهای مورد استفاده در آشپزخانه دارای انواع مختلفی است. برای انتخاب سینک مناسب باید به نوع، جنس و از همه مهمتر سازگاری آن با سلیقه خود توجه کنید. کیفیت سینک آشپزخانه به جنس آن بستگی دارد. هر کدام از انواع سینک ظرفشویی مزایا و معایب خودشان را دارند و برای آشپزخانه‌های مدرن و امروزی به کار می‌روند. در این مطلب به معرفی انواع سینک با متریال و طرح های مختلف می پردازیم، با شرکت دکوراسیون داخلی سفید همراه باشید.

مدل سینک ظرفشویی توکار و روکار با طراحی های فوق العاده

یک سینک مناسب علاوه بر پاکیزگی آشپزخانه تا حد امکان، با طراحی زیبا و کیفیت بالا، طراحی این فضا را زیباتر خواهد کرد. سینک ظرفشویی آشپزخانه بدون شک یکی از مهم ترین عناصر موجود در دکوراسیون آشپزخانه است. در تعریف سینک ظرفشویی می توان گفت وسیله ای برای شستن تمام ظروف و همچنین میوه ها و سبزیجات است. سینک ها انواع مختلفی دارند مانند استیل، گرانیت، شیشه ای، روکار، توکار که می توانید بر اساس قیمت، متراژ آشپزخانه، طعم، کیفیت و دوام، بهترین را انتخاب کنید. در ادامه شما را با مدل های سینک توکار و روکار آشنا خواهیم کرد.
 
جدیدترین انواع مدل سینک ظرفشویی 2
 

مدل سینک ظرفشویی روکار

طراحی و نصب این سینک به گونه ای است که بر روی کابینت قرار می گیرد. نصب سینک های روکار آسان تر از سینک های توکار است که ته انها به دیوار متصل می شود. یکی دیگر از فرق های این مدل سینک با مدل های توکار، این است که بزرگ تر از آن ها هستند. که در حال حاضر تمام تلاش تولیدکنندگان این مدل سینک ها بر به روز کردن شکل و ظاهر آنها می باشد. ایراد اصلی این سینک ها جدید نبودن طراحی و ظاهر آنهاست. به طور کلی، بهتر است از شیرهای آب استاندارد استفاده کنید تا مقدار آب کمتری به خارج از سینک بریزد. البته غیر از انتخاب شیرآلات استاندارد، گودی لگن سینک نیز تاثیر گذار است.

مدل سینک ظرفشویی توکار

سینک توکار درون کابینت برش خورده و جای می گیرد. بر این اساس، روش نصب پیچیده تر از مدل روکار است و می تواند توسط متخصصان انجام شود. سینک توکار به دلیل ظاهر شیک و مدرنش محبوبیت بیشتری دارد. از مدل های محبوب و شناخته شده این سینک ها می توان به فوتیکس، شاک، بلانکو و داخلی به بیمکث، استیل، البرز اشاره کرد. اگر مدل توکار را انتخاب می کنید، باید در نصب آن دقت کنید تا به خوبی در کابینت قرار گیرد. ضمناً آب بندی باید به درستی انجام شود تا در حین استفاده، آب وارد کابینت نشود و پس از مدتی آن را از بین نبرد. البته غیر از شیرآلات، به انتخاب کابینت نیز توجه کرده و کابینت ضد رطوبت را انتخاب کنید.
 

طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه


 

انواع سینک‌ ظرفشویی بر اساس جنس

تولید کنندگان سینک های ظرفشویی از متریال مختلفی از جمله سنگ، فلز، شیشه، گرانیت، سرامیک و… استفاده می کنند. در ادامه رایج‌ترین سینک‌‌ های ظرفشویی آشپزخانه را معرفی می‌کنیم.

1. استیل

سینک های استیل ضد زنگ یکی از محبوب ترین سینک های آشپزخانه هستند. این نوع سینک در برابر رطوبت و حرارت مقاومت خوبی دارد و به راحتی تمیز می شود. همچنین قیمت مناسب سینک استیل ضد زنگ، محبوبیت آن را بالا برده است.
 

 

2. سنگ مرمر

سینک مرمری ظاهر بسیار زیبایی دارد و بهترین انتخاب برای یک آشپزخانه لوکس است. این نوع سینک از پایداری و مقاومت خوبی برخوردار است. اما ممکن است به مرور زمان کدر شود یا روی آن لک بیفتد. قیمت سینک مرمر بسیار بالا است. همچنین به دلیل سختی بالا، امکان شکستن ظروف در برخورد با این مدل سینک بیشتر است.

3. کوارتزی

سینک کوارتز زیبایی خاصی دارد و از این نظر بسیار محبوب است. این مدل سینک از سنگ مصنوعی و رزین ساخته شده و برای دکوراسیون منزل مدرن و مجلل استفاده می شود. سینک کوارتزی لک نمی‌شود و خط و خش نمی‌افتد. این ویژگی‌ها باعث شده است که بسیار کاربردی و مورد پسند باشد.

4. گرانیتی

سینک های گرانیتی از سنگ مصنوعی ساخته شده اند و شبیه گرانیت طبیعی هستند. این مدل سینک هم در برابر لکه‌ها مقاومت خوبی دارد و خط و خش نمی‌پذیرد.
 

 

5. کامپوزیتی

سینک کامپوزیت از ترکیب گرانیت و کوارتز ساخته شده است و در برابر خش بسیار مقاوم است. لبه‌های منحنی یا اریب این مدل سینک زیبایی ویژه‌ای دارد و تنوع رنگ آن هم بالا است. به همین دلیل یکی از محبوب ترین انواع سینک های خانگی لوکس و مدرن است.

6. کورین

سنگ مصنوعی کورین انتخاب خوبی برای ساخت سینک می باشد. این مدل های سینک دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و به دلیل تمیز شدن آسان به آن سینک های آنتی باکتریال می گویند. لکه آب روی سینک کورین نمی‌ماند و در برابر خراش و خوردگی مقاومت خوبی دارد.
 

 

7. سرامیکی

سینک های سرامیکی دست ساز امروزه در آشپزخانه های لوکس استفاده می شود. این مدل سینک ظرفشویی دوام بالایی دارد و در برابر خط و خش مقاوم است. همچنین از نظر زیبایی بسیار پرطرفدار است و تنوع رنگ بالایی دارد.

8. شیشه ای

سینک شیشه ای یک انتخاب عالی برای آشپزخانه های مدرن است. این طرح سینک شیک و زیبا است و نور را منعکس می کند. بنابراین انتخاب خوبی برای آشپزخانه های کوچک است. اما توجه داشته باشید که سینک های شیشه ای نیاز به مراقبت دارند و برای جلوگیری از خط و خش باید به طور مرتب تمیز شوند.

✅جمع بندی

در فضای داخلی آشپزخانه، مدل سینک ظرفشویی تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت فضای داخلی آن دارد. از این رو در این نوشتار انواع متنوع و شیکی از مدل سینک ظرفشویی را برای شما به نمایش گذاشتیم که ببینید. از آنجایی که سینک ظرفشویی نقش مهمی را دکوراسیون داخلی ایفا می کند، باید در انتخاب سینک مورد نظر دقت و توجه داشته باشید. انتخاب اشتباه در این زمینه نتیجه ای وخیم و مهلک برای دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت. قبل از انتخاب سینک، باید با جنبه های مختلف این وسیله به طور کامل آشنا شوید تا مدلی را انتخاب کنید که کاملاً با طراحی داخلی آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد. نحوه نصب سینک، مکان قرار گیری و جنس مواد سازنده سینک از مهم ترین نکات هستند. سینک آشپزخانه را می توان از جنبه های مختلفی تقسیم کرد. می توان آن را با توجه به متریال مورد استفاده، با توجه به روش نصب، نحوه ساخت سینک و عمق لگن طبقه بندی کرد.

3.6/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس