رانر چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟

رانر چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟

رانر نوعی رومیزی پارچه ای است که برای تزیین انواع میز استفاده می شود. این رومیزی با قرارگرفتن در مرکز میز جلوه ای جذاب به میز می دهد. این پارچه رومیزی در سایزهای مختلف در بازار موجود است که می توانید با توجه به دیزاین خود از آن استفاده کنید. رانر نوعی رومیزی است که امروزه در دکوراسیون داخلی منزل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. رانرها با طراحی و نقوش متفاوت خود می توانند جلوه و زیبایی خاصی به میز ببخشند. هنگام خرید رانر باید انواع آن را بشناسید و برای زیباتر جلوه دادن محیط به نکات خاصی برای رانر توجه کنید.

رانر چیست؟

رانر نوعی رومیزی است که معمولا در مرکز میز قرار می گیرد و نقش تزئینی برای انواع میز ایفا می کند. انواع مختلفی از رانر در طرح ها و رنگ های مختلف موجود است. رانرها از مواد مختلفی ساخته می شوند که متداول ترین آنها پارچه پنبه ای، مخملی، ویسکوز، ساتن و غیره است. کاربرد اصلی رانر در دکوراسیون داخلی منزل، زیبایی بیشتر میز و جلوه و جذابیت بخشیدن به آن است. رانر را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. از رانر می توان برای تزیین انواع میز مانند مستطیل، مربع و گرد استفاده کرد.

 

رانر چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟ 3-min
 

چرا میز به رانر نیاز دارد؟

اگرچه محافظت ازسطح میز در برابر ظروف داغ به عنوان کاربرد اصلی رانر در نظر گرفته می شود، اما اهمیت رانر اغلب بیشتر در تزئین و زیباسازی اتاق نشیمن است. اگر از رانر بر روی میز ساده مورد استفاده قرار گیرد، رنگ و ساختار خاصی به میز می دهد و در عین حال سطح میز و نوع چوبی که برای ساخت میز استفاده شده است به خوبی نمایان می شود. این تضاد زیبا دلیل اصلی محبوبیت رانرها در بین علاقه مندان به دکوراسیون است. رانرها را می‌­توان بر روی رومیزی‌­های دیگر نیز به کار برد. این ترکیب ظاهری جذاب و زیبا به اتاق نشیمن می دهد و در عین حال میز را می توان با تم های مختلف مهمانی تطبیق داد. به طور کلی کاربرد اصلی رانرها تمرکز حواس مهمانان در مرکز میز و همچنین تشویق آنها به نشستن دور میز و صحبت است. نکته جالب در مورد رانر ها این است که زیر بشقاب ها یا لیوان ها قرار نمی گیرند و بعد از هر وعده غذایی نیاز به شستشوی کمتری دارند.

انواع رانر از نظر جنس و طرح کدامند؟

این موضوع که بهترین شکل هندسی برای رانر چیست، به سلیقه شما بستگی دارد. این رومیزی های مدرن در انواع اشکال هندسی و موادی مانند کتان، مخمل، ساتن، تور، ویسکوز و چرم ساخته می شوند. انتخاب طرح و جنس این رومیزی در دکوراسیون داخلی به هماهنگی خانه و مبلمان آن بستگی دارد. یکی از پرطرفدارترین و قدیمی ترین انواع این رومیزی ها رانر ترمه است. رانر های ترمه با رنگ‌های سنتی و طبیعی، جلوه‌ای بی‌نظیر را برای تزئین خانه‌تان به ارمغان می‌آورند. برخی از رانرهای سبک جدید بافت توری دارند و در اشکال مربع و گرد موجود هستند. این رانر برای میزهای گرد گزینه بسیار خوبی است و می توان آن را در مرکز میز قرار داد.

بهترین رانر برای میزهای شیک و مدرن

قبل از انتخاب و خرید رانر باید به نوع میز خود و دکوراسیون فضایی که میز قرار می گیرد توجه نمایید. برای میزهای چوبی لوکس، رانرهایی گران قیمت، سنتی و پرنقش مانند ترمه ایده آل هستند. اما در انتخاب رنگ و طرح این رانر ها باید به هماهنگی رانر و رنگ غالب فضایی که میز در آن قرار می گیرد توجه کنید. ایجاد هماهنگی بین عناصر قرار داده شده در یک منطقه، زیبایی و جلوه آنها را چند برابر می کند.

 

رانر چیست و چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟ 1
 
بهترین رانر برای میزهای شیک و مدرن، رانرهای ساده اما باکیفیت مثل کتان هستند. اما همانطور که گفته شد، یکی از اولویت های خرید هر نوع رانر، هماهنگی رنگ رانر با فضای اطراف آن است.علاوه بر رنگ و طرح رانر باید به کیفیت رانر نیز توجه ویژه ای داشت. به طور کلی، رانرهای ساخته شده از پارچه های کتان و لینن مقاومت بیشتری در برابر شستشو دارند.  امروزه انواع رانرهای چرمی برای عرضه به بازار آماده شده است که می توان آن ها را انتخابی منحصر به فرد دانست. برخی از این رانر های چرمی دارای روکش مخملی هستند. تمیز کردن این رانرها بسیار آسان است و به راحتی با یک دستمال مرطوب پاک می شود. بسته به سایز میز مورد نظرتان می توانید از این نمونه رانر برای تزیین میز عسلی یا ناهار خوری نیز استفاده کنید.

تناسب رانر با دکوراسیون منزل

اولین قدم در خرید رانر، در نظر گرفتن نوع رانر است. بسیار مهم است که ظاهر و نوع رانر با طراحی داخلی خانه شما مطابقت داشته باشد. در واقع باید یک رانر متناسب با سبک خانه تان بخرید که مدرن باشد و در صورت کلاسیک بودن هماهنگی خاصی با فضا داشته باشد. رانر با طراحی مدرن برای میز خانه های سبک مدرن مناسب است و با سبک کلاسیک ناسازگار است. امروزه استفاده از رانر ها در طراحی داخلی خانه ها بسیار فراگیر شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس