طراحی خانه مدرن با 10 طرح جذاب

طراحی خانه مدرن با 10 طرح جذاب

مقدمه

طراحی خانه با  نمای مدرن یکی از سبک های طراحی نمای ساختمان است که در آن خلاقیت حرف اول را می زند. برخلاف طراحی سنتی، نماهای مدرن بر “عدم تقارن عمدی” تمرکز می کنند و طرح های انتزاعی ایجاد می کنند. در این مقاله به طراحی نمای ساختمان مدرن پرداخته ایم که می تواند راهنمای کاملی برای علاقه مندان به طراحی و معماری باشد.

طراحی نمای مدرن چیست؟

طراحی مدرن نما در معماری در دهه های اول قرن بیستم آغاز شد.بر خلاف سبک کلاسیک مرتبط با طرح های پیچیده، طراحان سعی کردند راه هایی برای نزدیک شدن به بسیاری از سبک های معماری بیابند. معماری و طراحی در این رویکرد مینیمالیستی تر هستند. یکی از اصول مهم طراحی نما که در تمامی این طرح ها و سبک ها رعایت می شود، سادگی، ظرافت کار و کارایی است.

سبک مدرن را می توان با طراحی های خلاقانه و جسورانه اش از دیگر سبک ها متمایز کرد و همیشه می توان انتظار داشت که شگفتی هایی را در آن مشاهده کنید. یکی از ویژگی های مسلم این سبک و روش استفاده از ریتم های افقی، زاویه ای و عمودی و همچنین مواد و تکنولوژی های روز است. تازگی در این ژانر بسیار مهم است.

ویژگی های طراحی نمای مدرن

ویژگی های هر طرح به عنوان امضای آن سبک عمل می کند و آن طرح را شناسایی می کند. برای برآوردن نیازها، استانداردها و نیازهای امروزی، طراحی و سبک مدرن دارای ویژگی های معماری مدرن است و این ویژگی ها نمادی از این سبک ساختمانی به شمار می رود.

همچنین باید گفت که اغلب می‌توانید این ویژگی‌ها را در بسیاری از مکان‌های دیگر و نه فقط در قسمت‌های جلویی اعمال کنید. این ویژگی ها عبارتند از:

 

خط مستقیم

 

خطوط مستقیم یکی از نماهای مدرن است. این خطوط این سبک را از سبک های قبلی که پیچیده، آراسته و پر از جزئیات هستند مانند باروک متمایز می کند. حتی اگر از خطوط صاف و واضح در جلو استفاده کنید، پروژه شما زیبایی و ظرافت پیدا می کند و کاربردی تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

 

ورودی نور

 

یکی از مهمترین و اساسی ترین وظایف معماران در معماری مدرن، اجازه دادن به نور طبیعی خورشید به داخل ساختمان در طول فرآیند طراحی است. این نیاز اساسی باعث می شود که نمای مدرن معمولا دارای پنجره های عریض با پوشش شیشه باشد.

 

سقف مخفی

 

شاید متوجه شده باشید که خانه های مدرن سقفی ندارند. این ویژگی های خاص و ضروری معماری برای حفظ ظاهر مرتب نمای بیرونی ساختمان مهم هستند. اما سقف کجاست؟ سقف هنوز در همان مکان است و با دیواری که در کنار دیوار اصلی بالا می رود، پوشیده شده است.

 

رنگ خنثی

 

نمای ساختمان که با استفاده از سبک مدرن طراحی شده است اغلب با یک طرح رنگ خنثی مشخص می شود. اما فکر نکنید که همیشه باید به سایه ها و رنگ های خنثی مانند سفید، مشکی و خاکستری پایبند باشید، معماران در این سبک از رنگ های مختلف استقبال می کنند، برای مثال می توانید از رنگ آبی تیره استفاده کنید که بسیار پرطرفدار است.

طراحی-خانه-مدرن

شیشه

 

شیشه بخش مهمی از نمای ساختمان های مدرن است که در و پنجره ها را می پوشاند. شیشه علاوه بر عملکرد ایجاد نور در خانه، ظرافت منحصر به فردی را به پروژه شما می بخشد.

 

چوب

 

چوب ماده ای جاودانه است و در بسیاری از سبک ها به خوبی کار می کند، حتی مدرن، می توان از آن برای ایجاد تضاد در نما، به عنوان مثال برای تشکیل پانل ها استفاده کرد.

 

اختلاط مواد

 

در بسیاری از پروژه ها، معماران نماهای مدرن را با ترکیبی از مصالح ایجاد می کنند که کنتراست، بافت و حجم ایجاد می کند. این مواد مختلف در کنار هم راحتی، پیچیدگی و مدرنیته را به طراحی خانه شما می بخشند. به عنوان مثال، ترکیب گزینه هایی مانند شیشه و سنگ بسیار محبوب و ظریف است.

نتیجه

با توجه به روند صنعت ساختمان، فضاهای تجاری اکنون بیش از هر زمان دیگری به نور طبیعی خورشید نیاز دارند، بنابراین به سراغ جدیدترین سبک ها می روند که باعث می شود امضای خود را با طراحی خاص داشته باشند.

علاوه بر این، طراحی نمای ساختمان های مسکونی به سبک مدرن نیز بسیار پرطرفدار است و هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سبک مدرن یک راه خلاقانه و مینیمال برای آوردن زیبایی به ظاهر است. پس اگر به این سبک علاقه مند هستید، می توانید یک طراحی مدرن شخصی و زیبا برای خانه خود ایجاد کنید.

شرکت دکوراسیون سفید یکی از بهترین شرکت های طراحی نما در ایران می باشد که سال هاست در زمینه طراحی نمای ساختمان به ویژه نمای مدرن فعالیت می کند.

طراحی-خانه-مدرن

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس