ویژگی های سبک پست مدرن در دکوراسیون چیست؟

ویژگی های سبک پست مدرن در دکوراسیون چیست؟ (1)

دکوراسیون پست مدرن یکی از محبوب ترین سبک های طراحی داخلی است که در طراحی داخلی خانه ها و ساختمان ها در دنیای مدرن استفاده می شود. دکوراسیون پست مدرن بر اساس نیازهای زندگی امروزی و تغییرات جامعه طراحی شده است و به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و جذابیت های متعدد جایگاه ویژه ای در دنیای دکوراسیون داخلی دارد. دکوراسیون پست مدرن سبکی است که براساس ترکیبی از بافت های مخمل، چرم، خطوط غیر متوازن و رنگ های مختلف طراحی بر روی چوب است. در این سبک دکوراسیون بر خلاف سبک مدرن از عناصر تاریخی استفاده شده و طراحان عناصر متنوعی را با ایده های نو خلق می کنند و نتیجه نهایی بدیع و مبتکرانه است. عناصر دکوراسیون پست مدرن می توانند شخصیت خاصی به فضای داخلی خانه شما ببخشند و آن قسمت را به شکلی متفاوت برجسته کنند. در این بخش از شرکت دکوراسیون سفید درمورد سبک دکوراسیون پست مدرن اطلاعاتی ارائه خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی پست مدرن

دکوراسیون داخلی پست مدرن به عنوان یک سبک جسورانه و زیبا شناخته می شود. ترکیب رنگ ها نشان دهنده تطبیق پذیری این سبک است. در این سبک فرم مهمتر از عملکرد است. همانطور که گفتیم راحتی نیز در این سبک لحاظ می شود و تعدادی از عناصر تاریخی را می توان در کنار مبلمان راحتی قرار داد. در واقع به ما می گوید که زیبایی در تضاد وجود دارد. این سبک از قوانین و چارچوب های خاصی پیروی نمی کند، زیرا تعیین نمی کند که از چه مبلمان و اکسسوری استفاده شود. رنگ های پر جنب و جوش برای این سبک مناسب هستند. همچنین می توانید از اشکال هندسی و بزرگ در فضای خود استفاده کنید. شما می توانید یک نقطه را برجسته تر از نقاط دیگر طراحی کنید. دیوار پشت تلویزیون می تواند گزینه بسیار خوبی برای این کار باشد.

همان طور که در مقدمه هم گفته شد سبک پست مدرن ترکیب مختلف و متنوعی از بافت هایی مانند چرم، مخمل ها، رنگ های مختلف طراحی، خطوط غیر متوازن و مواد سرزنده مانند چوب ها می باشد. هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود به سبک پست مدرن، باید به عوامل تاثیرگذار مانند رنگ ها، اشیاء، اشکال، خطوط و بافت توجه کنید. در واقع در سبک پست مدرن طراح این حق را دارد که عناصر مختلف را بر حسب نیاز ترکیب کند و با جستجوی ایده های جدید به اصالت و نوآوری درخروجی نهایی دست یابد. سبک پست مدرن از طراحی مینیمالیستی اجتناب می کند و از تزئینات استقبال می کند.

 
ویژگی های سبک پست مدرن در دکوراسیون چیست؟ (3)

ویژگی های سبک پست مدرن در دکوراسیون

از ویژگی های سبک پست مدرن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ظاهر پیچیده و متناقض

سبک پست مدرن به ساختارشکنی معروف است. به همین دلیل در عناصر مختلف مانند میز تلویزیون، مبلمان و تابلوهای تزئینی شاهد اشکال پیچیده و متناقض می باشیم. در سبک پست مدرن شاهد تلفیقی از عناصر سنتی و مدرن هستیم. شیشه، چوب و فلز مواد اصلی مورد استفاده در پست مدرن هستند. این سبک دکوراسیون ترکیبی از رنگ های روشن و جسورانه است. الگوهای هندسی و اشکال غیرمعمول در فضایی منحصر به فرد،  حس بازیگوشی و سرگرمی ایجاد می کنند. استفاده از وسایل دست ساز با ظاهر عجیب و غریب، دکوراسیون پست مدرن را جذاب تر می کند.

2. رنگ‌های جسورانه و شاد

در سبک پست مدرن، رنگ ها از قوانین خاصی پیروی نمی کنند. می‌توانید انواع شلف و باکس دیواری ام دی اف را با هر رنگی بدون تقارن ترکیب کنید. البته استفاده از رنگ های شاد و جسورانه یکی از بارزترین ویژگی های این سبک شناخته شده است. رنگ های زنده و روشن مانند نارنجی، قرمز و زرد در عناصر طراحی داخلی بیانگر سبک پست مدرن جذاب و خاص خواهد بود. توصیه می کنیم از رنگ‌های پررنگ و طیف‌های تیره‌تر استفاده کنید. رنگ های تیره زیبایی دکوراسیون را افزایش می دهد. هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ در این سبک وجود ندارد، اما رنگ های پر رنگ فضا را جذاب تر می کند.

3. حفظ تعادل در فضا

در دکوراسیون پست مدرن حفظ تعادل فضا بسیار بااهمیت است. در واقع تعادل در فضا یکی از ویژگی های این سبک می باشد. در طراحی فضاهای پست مدرن باید به اندازه و نحوه قرارگیری مبلمان و سایر اجزای فضا توجه شود. همچنین باید به سهولت حرکت در فضا و دسترسی به نور، تهویه و سایر ویژگی های فضا توجه شود. با توجه به اینکه دکوراسیون پست مدرن با سبک فضای باز ایجاد می شود، تمام اصول و مبانی سعی در ایجاد فضایی منعطف، ساده و در عین حال جذاب و مدرن دارد. هدف دکوراسیون پست مدرن بهبود کیفیت زندگی افراد و ایجاد فضاهای منعطف و سازگار است.

به طور خلاصه ویژگی های سبک پست مدرن عبارتند از:

  • به کارگیری متریال هایی چون کامپوزیت مقوا پلاستیک پوشش براق و جذاب
  • اعمال تزیینات در سطح و عدم عمق به واقعیت آنها
  • بکارگیری وسایل بی‌شباهت در کنار یکدیگر با عدم نظم و تقارن در چیدمان
  • کاربرد رنگ های زنده و درخشان
  • به کارگیری نقوش هندسی در تجهیزات داخلی مورد استفاده بایستی تاکیدی باشد
  • استفاده از اکسسوری های سبک های مختلف در یک فضا بی جهت و بی دلیل

 
ویژگی های سبک پست مدرن در دکوراسیون چیست؟ (2)

نکات کاربردی در چیدمان سبک پست مدرن

می دانیم که بیشتر عناصر مورد استفاده در چیدمان و دکوراسیون پست مدرن بزرگ و حجیم هستند. بنابراین، برای نشان دادن هماهنگی و تعادل اشیا، بهتر است به گونه ای، دنج و راحت بودن فضا را نشان دهید. برای مثال شاید استفاده از پادری خزدار گزینه ‌ای بسیار مناسب باشد. در چیدمان پست مدرن محدودیتی برای رنگ و انتخاب آن وجود ندارد. با این حال، توصیه می کنیم از رنگ پس زمینه خنثی و رنگ های تیره برای اجزای خود استفاده کنید. همچنین می توانید از طرح های راه راه یا چهارخانه شده که در این سبک بسیار رایج است استفاده کنید و از آن ها به عنوان روکش مبل، فرش، تابلو و رومیزی استفاده کنید. استفاده از نقوش هندسی خاص در این سبک جلوه خاصی به فضای داخلی منزل شما می دهد. از اهمیت آن غافل نشوید.

کلام آخر

امروزه طراحی داخلی پست مدرن دیگر چندان عجیب نیست. در این مقاله ابتدا تلاش کردیم دکوراسیون داخلی به سبک پست مدرن را معرفی کرده و ویژگی های آن را توضیح دهیم. واضح است که دانستن نحوه و روش‌‌ های چیدمان و دکوراسیون در زیبایی منزل شما تأثیر فراوان دارد. استفاده از رنگ های ملایم، تجهیزات مدرن، مبلمان ساده، نور کافی و استفاده از تجهیزات جدید و تکنولوژی جدید از اصول مهم و اساسی طراحی دکوراسیون مدرن است که در این مقاله به آنها پرداخته شد. با توجه به ماهیت دنیای مدرن، دکوراسیون پست مدرن به طور مداوم در حال تکامل است و دائماً با فناوری های جدید و مواد پیشرفته تر سازگار می شود. این سبک دکوراسیون از خلاقیت و طراحی خلاقانه پشتیبانی می کند و برای ایجاد فضای بیشتر کارآمد و با جذابیت بیشتر استفاده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس