9 ایده برای دکوراسیون راهروهای باریک

9 ایده برای دکوراسیون راهروهای باریک 3

دکوراسیون راهروی باریک خانه بسیار مهم است. زیرا این قسمت از خانه محل ورود یا نقطه تماس بین اتاق ها و بخش های مختلف است. اگر راهرویی باریک و کوچک باشد، طراحی دکوراسیون آن نادیده گرفته می شود و متاسفانه به راحتی می توان آن را نقصی در زیبایی خانه دانست. بنابراین باید مانند هر قسمت دیگر خانه به آن توجه شود تا به بهترین شکل دیزاین شود. راهروها می توانند عجایب و شگفتی هایی را در دکوراسیون خانه ایجاد کنند. برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می شود که چون زمان کمی در این مناطق صرف می شود، آیا دکوراسیون راهرو های باریک اهمیت دارد؟ برای پاسخ به این سوال با شرکت دکوراسیون داخلی سفید در ادامه همراه باشید.

اهمیت دکوراسیون راهرو

همانند دکوراسیون پذیرایی و سایر قسمت ها، باید به چیدمان و دکوراسیون راهرو های باریک نیز توجه کرد. اکثر این فضاها، به خصوص راهروهای ورودی، اولین قسمتی هستند که به محض ورود به چشم می خورند. در طراحی دکوراسیون داخلی به تمامی نکات قرارگیری و دکوراسیون این قسمت ها باید توجه شود. این قسمت ها می توانند در نگاه اول نمایانگر سبک کل خانه باشند.

بهترین ایده برای دکوراسیون راهروهای باریک

راهرو یکی از مهم ترین قسمت های خانه شماست زیرا قسمت های مختلف خانه از طریق آن به هم متصل می شوند، بنابراین دیزاینی که برای راهرو در نظر می گیرید بسیار مهم است.
 
ایده برای دکوراسیون راهروهای باریک

1. آینه را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید راهروی خود را جذاب‌تر، شیک‌تر یا بزرگ‌تر کنید، می‌توانید یک آینه دیواری بزرگ و پهن در یک طرف دیوار و یک قاب عکس در طرف دیگر قرار دهید تا اتاق بسیار شیک و جذاب به نظر برسد.

2. استفاده از دیوارکوب

دیوارکوب ها نه تنها فضا را زیباتر نشان می دهند بلکه از دیوار نیز محافظت می کند و بادوام است.

3. استفاده از کاغذ دیواری

می توانید از کاغذ دیواری کاملا متفاوتی در راهروی خود استفاده کنید تا فضا را با بقیه خانه خود متفاوت کنید.

4. نورپردازی دکوراسیون راهروهای باریک و کم‌عرض

نورپردازی نقش مهمی در طراحی دکوراسیون یک راهرو باریک دارد زیرا با زیبایی و نور می تواند این فضای کوچک را به فضایی بزرگ و گرم تبدیل کند. برای این کار می توانید از انواع لوستر، آباژور، لامپ های آویز بلند، چراغ های دیواری و سقفی و یا ترکیبی از آنها استفاده کنید. حتی می توانید با نورپردازی مناسب روی سقف یا دیوارهای راهرو نقطه کانونی ایجاد کنید و توجه را به فضا جلب کنید.

5. کفپوش در دکوراسیون راهرو باریک

اگر نمی خواهید از فرش در راهرو باریک استفاده کنید می توانید از سنگ های صیقلی در رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگتر و بازتر کنید. حتی می‌توان با کاشی‌کاری‌های با سبک و طرح‌های خاص در کف، احساس تنگی و باریکی را از بین برد و فضا را بزرگتر کرد. همچنین می توانید از انواع پارکت استفاده کنید.

6. طراحی دکوراسیون راهرو باریک با گیاهان

گیاهان می توانند یک راهرو باریک را زیبا و تزئین کنند. با این حال باید مراقب باشید که در این فضاهای تنگ از گلدان های کوچک استفاده کنید. وجود گیاهان سبز در دکوراسیون راهروهای باریک خانه را شاداب و با طراوت می کند.

7. رنگ راهروهای باریک منزل

برای رنگ آمیزی راهروهای باریک از رنگ های روشن و براق استفاده می شود. زیرا فضا را گسترش می دهند و نور بیشتری را منعکس می کنند. اگر تصمیم به نصب کاغذ دیواری دارید، پس زمینه باید روشن و بسیار آرام و ترجیحا براق باشد.

8. فرش راهرو باریک

استفاده از فرشی بسیار رنگارنگ و شاد در راهروی باریک می تواند ساده ترین راه حل برای سرزندگی این فضا باشد. این ایده برای طراحی ورودی راهرو اتاق خواب انتخاب خوبی است. طرح های زنده و جوش و شاد این فرش ها می تواند حس زندگی و جریان را منتقل کند.
 
9 ایده برای دکوراسیون راهروهای باریک

9. وسایل دکوراتیو

یکی دیگر از راه حل های مناسب برای تزیین راهرو ایجاد حواس پرتی با اشیاء تزئینی یا ایجاد یک نقطه کانونی جذاب و زیبا است. وسایلی که قابلیت نصب روی دیوارها را داشته باشند و فضای راهرو را اشغال نکنند گزینه های مناسبی برای این روش هستند. برای ایجاد حواس‌پرتی می‌توانید در فضای راهرو از یک تابلوی شاخص و بزرگ و یا چند قاب متناسب یا زیبا استفاده کنید. همچنین می توانید یک دیوار گالری عکس خانوادگی زیبا ایجاد کنید یا از آینه ها و وسایلی مانند ماکرامه، صنایع دستی و عناصر تزئینی دیگر استفاده کنید. فقط دقت کنید که فضای راهرو را بیش از حد شلوغ نکنید و بهتر است از تعداد کمی دکوریجات با ظاهر زیبا و خلوت استفاده کنید. استفاده از جزئیات مناسب در کنار نور مصنوعی و تمرکز بر نور طبیعی در صورت وجود این فضا را خاص و جذاب می کند.

کلام آخر

وقتی دکوراسیون راهروهای باریک به صورت اصولی و با انتخاب هوشمندانه عناصر انجام شود، مطمئنا فضایی دلنشین ایجاد می شود که زیبایی و آرامش بیشتری را به ارمغان می آورد. ایده های مختلفی برای طراحی و چیدمان راهروهای باریک خانه وجود دارد که در این متن به برخی از آنها اشاره شد. با جستجو در اینترنت، مجلات مد و دیدن خانه های افراد مختلف می توانید در طراحی راهرو های باریک خلاقیت به خرج دهید. با جذابیت بیشتر دکوراسیون یک راهروی باریک می توانید فضایی زیبا و کاربردی ایجاد کنید.

4.3/5 - (44 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس