طراحی نمای خانه یک طبقه به سبک آریایی

طراحی نمای خانه یک طبقه به سبک آریایی

مقدمه

طراحی بیرونی یک ساختمان چند طبقه یکی از مهم ترین بخش های یک ساختمان معماری است زیرا جلوه ای منحصر به فرد به ساختمان می بخشد. نمای ساختمان می تواند انواع، اشکال و اندازه های مختلفی داشته باشد، اما در نهایت یک معمار حرفه ای با دانش، استعداد و مهارت بهترین گزینه را برای ساختمان شما ایجاد خواهد کرد.
برخلاف تصور عموم، نه تنها زیبایی سازه ای دارد، بلکه دارای مزایایی مانند حفظ سازه در برابر عناصر طبیعی، بهره وری انرژی و … می باشد. در این مقاله به بررسی طراحی نمای خانه یک طبقه به سبک آریایی و سبک های طراحی نمای ساختمان های یک طبقه پرداختیم.

چرا طراحی نمای ساختمان یک طبقه مهم است؟

مردم اغلب فکر می کنند که طراحی نما بخشی از ساخت و ساز است که به راحتی می توان از آن گذشت و انجام نشد. مواردی که اهمیت نما در ساختمان یک طبقه را نشان می دهد را در اینجا ذکر کرده ایم:

این به ساختمان ظاهری منحصر به فرد می دهد

ساختمان های زیادی وجود دارند که از استاندارد پیروی می کنند و از قوانین ساختمانی پیروی می کنند، اما همیشه ویژگی ها و کیفیت های منحصر به فرد خود را ندارند. تصویرسازی می تواند نقش مهمی ایفا کند زیرا ساختار شخصیت خود را می دهد. این موضوع به ویژه برای شرکت ها و برندهایی که می خواهند منحصر به فرد و شناخته شده باشند بسیار مهم است

نقش کلیدی در صرفه جویی در مصرف انرژی دارد

نما علاوه بر سهم مهمی که در ارتباط زیبایی شناختی ساختمان دارد، در زمینه مصرف انرژی نیز نقش مهمی را ایفا می کند و بخش های خارجی و داخلی سازه را به هم متصل می کند. چسب ها می توانند در کاهش هزینه منابع انرژی مانند برق و گاز بسیار مفید باشند. چگونه می توانید فکر کنید؟ نما گرمای خورشید را کاهش می دهد که باعث خنک شدن خانه و نیاز به خنک کننده کمتری می شود.

این یک محافظت در برابر عناصر طبیعی است

با طراحی نما، عمر ساختمان را افزایش می دهید و در نتیجه نیاز به تعمیرات کاهش می یابد. سطح آن در برابر دما، خوردگی و آب و هوا مقاوم است و در طول سالیان متمادی محبوب بوده است.

این امر امکان تهویه طبیعی را تضمین می کند.

نما اساساً پوسته بیرونی ساختمان است. این لایه محافظ تهویه طبیعی ساختمان را تامین می کند. این کار با ابزارهای مختلفی مانند ویژگی ها و سطوح طراحی، پنجره های مکانیکی و بسیاری دیگر انجام می شود. همچنین نما این اطمینان را ایجاد می کند که آسایش سرنشینان تحت تأثیر شرایط آب و هوایی سخت مانند باد، باران و برف قرار نگیرد.

عایق صوتی ساختمان

یک پوشش خارجی با طراحی خوب یا به عبارت دیگر، یک نمای خوب طراحی شده، نسبت به نمای ساختمان های معمولی عایق صوتی بهتری را برای ساکنان فراهم می کند. این عایق صوتی با کلاس بالا که صداها را فیلتر می کند، برای مثال در تبادل هوا یا ارتباط بصری با محیط بیرون مشکلی ایجاد نمی کند.

آسایش و راحتی را برای ساکنین فراهم می کند

نمای ساختمان، بر خلاف سایر ساختمان های بدون نما، به ساکنان آن اجازه می دهد تا از طریق وسایلی مانند لوورها یا وسایل سایه انداز، میزان نور خورشید را تنظیم کنند. علاوه بر این، امکان تنظیم حرکت هوا و تنظیم دما با پنجره های قابل تنظیم را فراهم می کند که سطح راحتی کلی ساختمان را افزایش می دهد. هنگامی که سطح راحتی در اوج است، افزایش بهره وری کاملا مشهود است.

مزایای ماسک آنقدر قابل توجه است که ارزش آن را توجیه می کند. دوام، دوام، زیبایی و کارایی تنها چیزهایی است که پس از صرف هزینه در ساخت نما برای شما باقی می ماند. بنابراین طراحی نما را در هنگام ساخت سازه فراموش نکنید تا علاوه بر ایمنی ساختمان خود از مزایای دیگر آن نیز بهره ببرید.

نمای کلاسیک یک ساختمان یک طبقه

یکی از نماهای محبوب ساختمان های یک طبقه، نمای کلاسیک ساختمان های یک طبقه است. با کمک طراحی نما کلاسیک، ساختار شما بسیار زیبا و باشکوه خواهد شد. اگر به طراحی های مجلل و استادانه علاقه مند هستید، سبک کلاسیک برای شما مناسب است. نمای کلاسیک با ستون های ظریف و سرستون های زیبا تزئین شده است و اغلب از رنگ های خنثی در طراحی آن استفاده می شود.

نمای ساختمان یک طبقه مدرن

یکی از سبک های جالب در طراحی ساختمان، سبک مدرن است. نمای ساختمان یک طبقه با طراحی ساده و مدرن بسیار زیبا و چشم نواز است. این سبک شلوغ نیست و جزئیات زیادی دارد، بنابراین همیشه شاداب تر خواهد بود. فلز، چوب و شیشه از مصالح رایج مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان مدرن هستند.

نمای یک ساختمان رومی یک طبقه

نمای ساختمان رومی در یک طبقه

نمای رومی برگرفته از معماری رومی ها و یونانیان باستان است. این سبک نیز مانند بناهای رومی پر از جزئیات و عناصری مانند ستون ها، ایوان ها و پنجره های جفتی و مانند آن است. ویژگی های دیگر سبک رومی عبارتند از:

• مجسمه ها و سرستون ها

• الگوهای مشابه و متقارن

• قوس های گرد

• ستون های بلند

نمای ساختمان یک طبقه ایرانی

نمای ساختمان ساده ایرانی یکی دیگر از سبک هایی است که می توانید برای تزیین نمای خود انتخاب کنید. یکی از قابل مشاهده ترین مصالح استفاده شده در این روش آجر و سنگ است که به نما گرما و زیبایی می بخشد. همچنین این دو مورد با اقلیم مناطق مختلف ایران و نمونه سایر سازه های طبیعت مطابقت دارد.

طراحی نمای خانه یک طبقه به سبک آریایی

نتیجه

در معماری، نمای ساختمان جزء مهم و یکی از عناصر اساسی خارجی است. با کمک نماسازی و طراحی مناسب آن، ساختمان شما زیباتر می شود، ساختار کلی تعریف می شود و تعامل بین سازه شما و محیط اطراف ایجاد می شود.

از نقطه نظر مهندسی، نما نیز مهم است زیرا عملکردهای خوبی مانند جلوگیری از نفوذ آب، کنترل نفوذپذیری هوا، گرما و صدا، کنترل بهره خورشیدی و اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهد. بنابراین در ساخت سازه، طراحی نمای ساختمان یک طبقه را در اولویت قرار دهید و طراحی و اجرا را به یک معمار حرفه ای و با تجربه بسپارید.

گروه معماری سفید که در سال 2017 راه اندازی شد، متکی به تعدادی از فارغ التحصیلان دانشکده معماری و طراحی صنعتی است که قبلا در شرکت های مشاوره و پیمانکاری معتبر کار کرده اند. اعتماد و در عین حال رفع نیازهای معماری امروز کشور عزیزمان در زمینه دکوراسیون داخلی، مرمت آثار تاریخی، مرمت مغازه ها، نمای ساختمان ها و … تاسیس شد.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس