طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی مدولار

طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی مدولار

امروزه بسیاری از شرکت ها راه بسیار مناسبی برای معرفی خود، تبلیغ شرکت و فروش محصولات خود یافته اند که راه اندازی غرفه های مختلف در نمایشگاه است. مردم نیز علاقه زیادی به این گونه نمایشگاه ها نشان می دهند، زیرا در این نمایشگاه ها می توانند محصولات خود را به صورت حضوری و بدون ابهام خریداری کنند. غرفه های نمایشگاهی بخش مهمی از فعالیت های بازاریابی هستند. غرفه سازی در نمایشگاه ها به عنوان یک نقطه تماس بین برند و گروه هدف عمل می‌کنند و در عین حال نشان دهنده هویت برند در نمایشگاه هستند. تطبیق پذیری غرفه های مدولار به دلیل پیکربندی های زیادی که می توان ایجاد کرد، آنها را به انتخابی ایده آل برای غرفه داران تبدیل کرده است. سیستم مدولار  Shell Scheme و سیستم مدولار Maxima-High Tech از انواع رایج این نوع غرفه سازی هستند.

غرفه مدولار چیست؟

در حال حاضر استفاده از غرفه های مدولار (Modular System Solution) در نمایشگاه های داخلی و نمایشگاه هایی که در خارج از کشور برگزار می شود بسیار متداول است. بسیاری از برگزارکنندگان نمایشگاه تمایل دارند از این روش نوآورانه برای ساخت غرفه استفاده کنند. غرفه های مدولار از پیش طراحی شده، از پیش مونتاژ شده و از اجزای استاندارد ساخته شده اند. این قطعات به راحتی مونتاژ می شوند. به همین دلیل می توان غرفه نمایشگاهی مورد نظر را در زمان کوتاهی ایجاد کرد و بستر مناسبی برای چیدمان محصولات مختلف فراهم نمود. در دنیای دائماً در حال تغییر نمایشگاه‌های تجاری، کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا تأثیری ماندگار بر مخاطبان هدف خود بگذارند. یکی از راه های موثر برای رسیدن به این هدف ایجاد غرفه های نمایشگاهی مدولار است. غرفه های مدولار تطبیق پذیری، سازگاری و مقرون به صرفه بودن را فراهم می کنند و امروزه آن‌ها را به انتخابی فزاینده برای غرفه داران تبدیل کرده است.

غرفه سازی مدولار

یکی از سیستم های غرفه سازی نمایشگاه سیستم غرفه سازی مدولار می‌باشد که در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند. غرفه سازی مدولار امکان ایجاد غرفه های متعدد با طرح ها و بافت های مختلف را فراهم می کند. ساخت سیستم های غرفه سازی مدولار اغلب با مواد آلومینیومی یا پی وی سی انجام می شود، بنابراین وزن کم و مقاومت بالایی در برابر سرما، گرما و ضربه دارند. در روش ساخت این غرفه نمایشگاهی قطعات با اندازه ها و شکل های مختلف به هم متصل می شوند. این می تواند در طرح ها و سبک های مختلف پایه به لطف ساختار پایه مدولار تحقق یابد.

 
تمامی قطعات به کار رفته در ساخت غرفه های مدولار توسط متخصصین این حوزه طراحی و ساخته می شوند، بنابراین در صورت لزوم دارای گزینه های گسترده ای برای ساخت سازه نمایشگاهی هستند. یکی دیگر از مزایای ساخت غرفه های مدولار، پتانسیل گرافیکی آنها است. در این نوع غرفه ها به جای رنگ آمیزی دیوارهای سازه، از پوسترهای گرافیکی استفاده می شود تا مخاطب را با جلوه های بصری درگیر کند. علاوه بر این، این روش به شما امکان می دهد تا غرفه ای را بسیار سریعتر از مدل های خود ساخته بسازید و راه اندازی کنید، که در مواقعی که نیاز به برپایی نمایشگاه دارید و زمان بسیار کمی تا شروع نمایشگاه باقی مانده است بسیار مفید است.

ملزومات اجرای غرفه مدولار

مهمترین عوامل در اجرای غرفه نمایشگاهی مدولار:

  1. کفپوش های با کیفیت
  2. دیواره
  3. با استراکچر پروفیل آلومینیوم
  4. نورپردازی مناسب
  5. پریز برق
  6. سردر غرفه یا کتیبه
  7. میز و صندلی
  8. و…

انواع غرفه نمایشگاهی مدولار کدامند؟

– غرفه مدولار تخصصی
– غرفه مدولار سالنی

غرفه های مدولار تخصصی کاربردی تر از مدل های سالنی هستند. از این غرفه ها برای ایجاد فضاهای متنوع و برپایی غرفه های کوچک در نمایشگاه های داخلی و خارجی استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های غرفه های مدولار تخصصی ساختار زیبا، اندازه های مختلف و شکل های مختلف آن است. از این رو مشتریان می توانند بر اساس بودجه، نیاز و نوع درخواست خود نمونه های منحصر به فردی از غرفه های مدولار را که مخصوص حضور در نمایشگاه ها طراحی شده اند سفارش دهند. جالب است بدانید که برای ایجاد ظاهری زیبا و جذاب در غرفه های مدولار حرفه ای می توانید از محصولات نورپردازی مدرن، عناصر گرافیکی و شیشه های تزئینی استفاده کنید.

 

مزایای و معایب غرفه های نمایشگاه مدولار

غرفه های نمایشگاهی مدولار مزایای زیادی دارند. به همین دلیل، بسیاری از غرفه داران غرفه های نمایشگاهی مدولار را در نمایشگاه ترجیح می دهند. از مزایای غرفه های نمایشگاهی مدولار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع غرفه نمایشگاهی بسیار متنوع است و می توان آن را در طرح های مختلف ساخت.
  • مصالح سازه های پیش ساخته غرفه های نمایشگاهی از مواد بادوام و قابل استفاده مجدد ساخته شده است.
  • سازه های غرفه نمایشگاهی مدولار را می توان در غرفه هایی با اندازه ها و موقعیت های مختلف پیکربندی کرد.
  • حمل و نقل سازه های این نوع غرفه بسیار آسان و سریع بوده و نیازی به تیم حمل و نقل ندارد.
  • اگر سازه های آن ها به درستی ذخیره و نگهداری شوند، می توان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد.
  • نصب و مونتاژ غرفه های نمایشگاهی مدولار بسیار آسان بوده و سرعت غرفه سازی را افزایش می دهد.
  • سازه های این غرفه ها به دلیل ماهیتشان فضای زیادی را اشغال نمی کند.
  • و…

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه در 8 نوع کاربری

کلام آخر

غرفه نمایشگاهی مدولار یک سرمایه گذاری است. با طراحی مناسب غرفه نمایشگاهی مدولار، می توانید بازاریابی خود را به جایگاه جدیدی برسانید. چه بخرید و چه اجاره کنید، برند شما شایسته مکانی برای بیان شخصیت شماست. به همین دلیل باید مسئولیت غرفه خود را به یک غرفه ساز مجرب نمایشگاه بسپارید. برای راهنمایی و مشاوره بیشتر با گروه دکوراسیون داخلی سفید تماس بگیرید. ما سال ها در این صنعت فعال بوده ایم و تعدادی از بهترین غرفه های نمایشگاهی تهران را طراحی کرده ایم. نمایشگاه های مختلفی در سراسر جهان در طول سال برگزار می شود و شرکت کنندگان در این نمایشگاه ها به دنبال غرفه هایی هستند که از رقبای خود متمایز باشند و با جذابیت، زیبایی و تفاوت های خود خیره شوند و توجه مشتریان مختلف را به خود جلب کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس