فرفورژه چیست و چه کاربردی دارد؟

فرفورژه (Wrought Iron) یکی از زیباترین و کاربردی ترین متریال ها در طراحی داخلی محسوب می شود. طراحی این متریال بسته به کاربرد مورد نظر می تواند پیچیده یا مینیمال، سنتی یا مدرن، ارگانیک یا هندسی باشد. یکی از این فلزات پرطرفدار در دنیای مدرن امروزی که بسیار کاربردی است، فرفورژه است که در صنعت ساختمان، در و پنجره، دکوراسیون و … کاربرد دارد. فرفورژه ها دارای امکانات طراحی بسیار بالایی هستند که نسبت به سایر فلزات توانسته پیش بگیرد. با نگاهی به محیط اطراف در دنیای امروز کاملا متوجه تغییرات و تنوع بالای دکوراسیون ها، ساختمان سازی ها و … می باشیم. اگر علاقه مند به استفاده از فرفورژه برای دکوراسیون داخلی منزل هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

فرفورژه چیست؟

فرفورژه یک واژه فرانسوی است که به معنای نرم آهن یا گلنرده در لغت نامه فارسی است. فرفورژه از گذشته تا الان در ایران و دیگر کشور های دنیا برای ساخت انواع وسایل جنگی، کشاورزی، ساختمان سازی و ….. کاربرد دارد. استحکام، تطبیق پذیری، زیبایی و قیمت مناسب از جمله ویژگی های محصولات فرفورژه است. با پیشرفت روزافزون در عرصه صنعت، فرفورژه به شکل امروزی درآمده است که برای درب و پنجره و … کاربرد دارد. ساختمان ها از حالت قبلی و ساده خود خارج شدند و به تدریج معماری جدید اروپایی مانند ستون های ترکیبی کرانتین، نرده های فرفورژه و پنجره های مدرن به معماری ایرانی اضافه شد. فرفورژه یک آلیاژ آهن است که دارای نسبت بسیار کمی حدود 0.08 درصد کربن است و از حدود 99.5 درصد آهن تشکیل شده است. و این نوع آلیاژ آهن کم کربن را می توان با انعطاف پذیری و شکل پذیری بسیار بالا به هر شکل و فرمی درآورد.

کمک گرفتن از یک فرد برای مشاوره دکوراسیون داخلی و طراحی باعث میشه که شما در میزان بودجه خود صرفه جویی کنید. شرکت دکوراسیون داخلی سفید ترکیبی از دانش معماری، طراحی داخلی، روانشناسی، مشاوره تخصصی و کوچینگ است. برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه دکوراسیون داخلی سفید با شماره های سایت تماس بگیرید.

 


 

ویژگی های آهن فرفوژه

1.استحکام

با وجود ظرافت ها و ریزه کاری های این طرح ها بسیار بادوام هستند و تغییر شکل نمی دهند. استحکام و تغییر ناپذیری در طول سالها یکی از ویژگی های اصلی این سبک است.

2.زیبایی

یکی از بخش های اصلی زیبایی ساختمان های امروزی، همان طرح های فرفورژه است. پوشیده نیست که طرح های در و پنجره بسیار جذاب و زیبا هستند.

3.تنوع

تنوع الگوهایی که می توان به این سبک اضافه کرد، خیال مشتریان را تا حد زیادی راحت کرده است.

4.قیمت مناسب

با توجه به ماندگاری و عملکرد خوب با قیمت بسیار مناسب عرضه می شوند.

 


 

5.عدم نیاز به مراقبت

این فرفورژه با افزودن چدن و ​​آلومینیوم از استحکام بالاتری نسبت به سایر آهن ها برخوردار است و این مشکل باعث زنگ زدگی و متعاقباً اکسید شدن آن می شود.

6.چکش خوار

فرفوژه با وجود گرم شدن و یا گرم شدن مجدد، به اشکال مختلف قابل تبدیل می باشد. در واقع هر چقدر بیشتر چکش خوار باشد قوی تر می شود.

7.کیفیت

مهمترین عامل در انتخاب محصولات فرفورژه توسط مصرف کنندگان، کیفیت و ظاهر این محصولات است. در نهایت در هنگام انتخاب، حتما از افراد متخصص و توانمند در این زمینه مشاوره بگیرید. زیرا چنین محصولاتی به دلیل ماندگاری می توانند سال ها در کنار شما بمانند.

کاربردهای فرفورژه

در گذشته ابزارهای بسیار متنوعی از فرفورژه ساخته می شد. عمدتاً برای ساختن میخ، نعل اسب، مهره و پیچ و مهره، پرچ، ریل، اتصالات راه آهن و… استفاده می شود. امروزه از آهن فرفوژه عمدتا برای مصارف تزئینی، ساخت دروازه های فلزی، نرده های اهنی، مبلمان، سایر آهن آلات در فضای باز، لوازم نورپردازی و… استفاده می شود. از کاربردهای دیگر فرفورژه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1.ساختمان سازی

در کشور ما از این سبک بیشتر برای نمای بیرونی ساختمان به خصوص در، پنجره، نرده بالکن و … استفاده می شود.

2.مبلمان

این فلز را می توان در بسیاری از طرح های پایه مبل یا مبل مشاهده کرد.

3.دکور خانه

فرفورژه وارد دیزاین منازل ایرانی نیز شده است به طوری که در طراحی ساعت دیواری، میز و … دیده می شود.

 


 

نکات کلیدی برای بکارگیری فرفورژه در دکوراسیون داخلی خانه

  • اگر قصد دارید از اشیاء فلزی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، بهتر است از مجموعه‌ای از چند المان فلزی بهره بگیرید. یک المان فرفورژه تنها ناهمگون و نامناسب به نظر می‌رسد.
  • به نسبت، اندازه و محل قرارگیری عناصر فلزی توجه کنید. این فرآیند مانند انتخاب کفش مناسب برای لباس است.
  • تمام عناصر فلزی خانه باید از یک سبک پیروی کنند. اگر چلچراغی متعلق به سبک باروک از سقف اتاق بیاویزید و در عین حال از میز و صندلی های مینیمال و مدرن استفاده کنید، چیدمان اتاق ناشیانه و غیرحرفه ای به نظر می رسد.
  • تفریط بهتر از افراط است. اجسام فلزی در طراحی داخلی عناصر خاصی هستند که نیاز به انتخاب دقیق و هوشمندانه دارند. اگر در دکوراسیون منزل خود از عناصر فرفورژه زیاد استفاده کنید، چیدمان نامتناسب و غیر منطقی به نظر می رسد.
  • فرفورژه می تواند یکی از چشم نوازترین ویژگی های طراحی داخلی باشد. به جای کپی برداری از مجلات و اینترنت، می توانید خانه خود را با عناصر منحصر به فرد و خاص تزئین کنید.
  • و…
4.5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس