مزایا و معایب کابینت پلی اورتان چیست؟

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان چیست؟ 6

کابینت های پلی اورتان از ام دی اف خام ساخته شده و با رنگ پلی اورتان پوشش داده می شوند. کابینت پلی اورتان در بازار جز کابینت‌های مدرن به حساب می آیند. به دلیل خواص ویژه رنگ پلی اورتان، این نوع کابینت در برابر خط و خش و ضربه، اشعه ماوراء بنفش، آب و رطوبت بسیار مقاوم است. این ویژگی ها کابینت های پلی اورتان را به گزینه ای مناسب برای استفاده در آشپزخانه های مدرن به ویژه در مناطق مرطوب تبدیل کرده است. کابینت پلی اورتان یکی از باکیفیت‌ترین و در عین حال زیباترین نمونه‌های کابینت آشپزخانه، هستند. پلی اورتان رنگی زیبا و شفاف است که چوب و سازه های شبه چوب را براق و مقاوم می کند. در زیر با مزایا، معایب و ویژگی های کابینت پلی اورتان خود آشنا خواهید شد با شرکت دکوراسیون داخلی سفید همراه باشید.

کابینت پلی اورتان چیست؟

کابینت پلی اورتان از ام دی اف یا چوب ساخته شده است که برای رنگ آمیزی آن از رنگ پلی اورتان کابینت استفاده می شود. در بین انواع کابینت آشپزخانه، برتری کابینت پلی اورتان نسبت به سایر مدل های کابینت ام دی اف، دوام و طول عمر آن است. در ام دی اف های روکش شده با لایه های مختلف باید از نوار لبه پی وی سی در لبه های سطح استفاده شود که باعث کاهش دوام و زیبایی کابینت ها می شود. اما در کابینت های پلی اورتان می توان تمامی قسمت های کابینت اعم از در، لبه و … را بدون محدودیت با رنگ پوشش داد. این موضوع ظرافت و زیبایی کار را به شدت افزایش می دهد و مقاومت کابینت را در برابر رطوبت بالا می برد.

در صورتی که تصمیم به بازسازی خانه و یا ساخت کابینت جدید برای آشپزخانه خود دارید با کارشناسان ما در تماس باشید. ما با توجه به بودجه شما بهترین راه حل را به شما عزیزان ارائه میدهیم.
 
مزایا و معایب کابینت پلی اورتان چیست؟ 3

رنگ پلی اورتان چیست؟

رنگ های پلی اورتان به عنوان بهترین رنگ در دکوراسیون کابینت شناخته می شوند. این رنگ که در گروه رنگ های دو جزئی قرار می گیرد از ترکیب رزین به عنوان ماده پایه و سخت کننده (هاردتر) به دست می آید و در مدت کوتاهی خشک می شود. رنگ های پلی اورتان دارای دوام بسیار بالا، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت در برابر ضربه و ماندگاری خوبی هستند. از این رو در صنایعی مانند خودروسازی کاربرد دارد. رنگ پلی اورتان کیفیت بالای خود را در هر شرایط آب و هوایی حفظ می کند. از مزایای رنگ پلی اورتان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش خورشید، باد و باران
  • مقاوم در برابر خراش، سایش و ضربه
  • مناسب محیط های سر بسته و باز
  • دارای طیف گسترده ای از رنگ های مات و براق است.
  • تعمیر و بازسازی آسان
  • در برابر حمله حشرات و قارچ ها مقاوم است.
  • ظاهر شیک و مجلل
  • مناسب برای انواع سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک
  • و…

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان

هر نوع کابینتی دارای مزایا و معایبی است که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کرد. کابینت های پلی اورتان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، مزایا و معایب آنها را نمی توان انکار کرد.
 
مزایا و معایب کابینت پلی اورتان چیست؟1

مزایای پلی اورتان برای ساخت کابینت

  • کابینت های پلی اورتان در رنگ های مختلف موجود می باشد که تنوع رنگ آنها یکی از مزیت های کابینت پلی اورتان متناسب با سلیقه افراد مختلف می باشد.
  • یکی دیگر از مزایای کابینت های پلی اورتان کیفیت و دوام بسیار خوب آنهاست. بد نیست بدانید که این کابینت ها مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند و به همین دلیل محبوبیت آن ها افزایش یافته است.
  • نگهداری آسان و تمیز کردن بدون مشکل کابینت های پلی اورتان از بزرگترین مزیت های آن است. برای تمیز کردن این کابینت ها می توانید از یک پارچه نرم با مواد شوینده معمولی استفاده کنید.
  • زیبایی بیشتر کابینت های پلی اورتان نسبت به کابینت های معمولی نیز یکی از مزیت های آن شناخته می شود.

معایب پلی اورتان برای ساخت کابینت

  • پلی اورتان به سرعت گرد و غبار، پرز و ذرات ریز را در هنگام خشک شدن جذب می کند. شاید این مشکل را یک ویژگی مشترک در بین رنگ های مصرفی مختلف می نامند، اما یکی از معایب پلی اورتان است.
  • قیمت بالای پلی اورتان خارجی مرغوب را می توان یکی از معایب آن دانست. البته بد نیست بدانید امروزه کارخانه های ایرانی پلی اورتان تولید می کنند که از نظر کیفیت می تواند با انواع خارجی رقابت کند.
  • نگهداری و تمیز کردن کابینت های پلی اورتان آسان است، اما به نکاتی نیاز دارند. رعایت نکردن این نکات در نگهداری کابینت پلی اورتان و استفاده از آنها در شرایط نامساعد محیطی باعث تیره شدن کابینت و تغییر رنگ جزئی آن می شود.

 
مزایا و معایب کابینت پلی اورتان چیست؟

رنگ‌بندی و رنگ کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان کابینتی است که دارای تنوع رنگ بسیار زیادی است. رنگ پلی اورتان در واقع به هر سلیقه ای پاسخ می دهد. از رنگ های سنگین و رسمی گرفته تا سایه های شاد و پاستیلی، همه در رنگین کمان کابینت پلی اورتان جای می‌گیرند. نکته مهم این است که کیفیت و زیبایی کابینت پلی اورتان ارتباط مستقیمی با لایه های رنگی آن دارد. هر چه لایه های رنگ بیشتری روی قسمت کابینت زده شود، زیباتر و ماندگارتر خواهد بود. این موضوع مشخص می کند که چرا نمونه های کابینت پلی اورتان ارزان کیفیت پایین تری دارند و در مدت زمان کوتاهی بر اثر ضربه خراشیده و یا لکه می شوند.

نتیجه گیری

کابینت پلی اورتان کابینتی است که با رنگ پلی یورتان پوشانده شده و یکی از کابینت های باکیفیت و محبوب به حساب می آید. این روکش باکیفیت برای انواع کابینت ها و انواع سبک ها مناسب است و یکی از گزینه های عالی و ارزان قیمت می باشد. در این مقاله در مورد کابینت با روکش پلی اورتان و مزایا و معایب آن صحبت کردیم. به طور کلی از مزایای این کابینت می توان به تنوع رنگ زیاد، ظاهر زیبا، نظافت آسان و استحکام و دوام بالا اشاره کرد. این کابینت در سه نوع مات، نیمه مات و براق تولید می شود و بر اساس هر یک از سبک های مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک قابل طراحی و ساخت می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس