نورپردازی در اتاق کودکان و آنچه باید به آن توجه کرد

نورپردازی در اتاق کودکان و آنچه باید به آن توجه کرد

نکاتی برای روشن کردن اتاق کودک

نورپردازی اتاق کودک اصولی دارد که بهتر است در هنگام طراحی نور پردازی این اصول را به دقت رعایت کنید تا بتوانید نور مناسبی را در اتاق ایجاد کنید. در مطلب قبل نکات دکوراسیون داخلی اتاق کودک چگونه باید باشد را خواندید، در ادامه این مطلب نکاتی برای برنامه ریزی نورپردازی اتاق کودک را با هم بررسی میکنیم

دکوراسیون داخلی اتاق کودک می تواند تاثیر زیادی بر احساسات، رفتار، سلامت و خواب کودکان داشته باشد و با توجه به اینکه بازسازی اتاق کودک جزئی از فضای داخلی است، بهتر است دقت و احتیاط را به خرج دهید. تا جایی که می توانید نهایت وسواس و دقت را استفاده کنید تا اتاق خواب باز و مطبوع به نظر برسد.

 

اصول نورپردازی در اتاق کودکان

بسیاری از مردم فکر می کنند که طراحی نور پردازی کار دشواری است، در صورتی که این ایده اشتباه است و می توانید با استفاده از راهکارهای مختلف برای بازسازی اتاق خواب و اتاق کودک به خوبی عمل کنید. اصول نورپردازی اتاق دختران و پسران در اینجا آمده است:

از چندین منبع نور استفاده کنید

برای داشتن نور کافی در اتاق خواب می توانید از چندین منبع نور استفاده کنید زیرا هر قسمت از اتاق خواب به نور متفاوتی نیاز دارد و استفاده از یک منبع نور باعث ایجاد نور مورد نیاز در اتاق نمی شود. یک چراغ مطالعه زیبا و مجلل روی میز مطالعه قرار دهید

 

 نورپردازی اتاق کودکان در شب

نور اتاق کودکان در شب نه خیلی روشن و نه خیلی تاریک باشد. اگر متوجه شدید که فرزندتان از تاریکی بسیار می ترسد، از یک لوستر کم نور برای روشنایی اتاق کودکتان استفاده کنید. زیرا نور این لوسترها به راحتی در نور کم قابل تنظیم است.

از نور طبیعی در طول روز برای ایجاد نور در اتاق کودک استفاده کنید.

نورپردازی در اتاق کودکان و آنچه باید به آن توجه کرد

استفاده از نور خورشید تاثیر زیادی در سلامت کودکان دارد بنابراین بهتر است پنجره های اتاق کودک را با یک پرده نازک و مناسب بپوشانید تا نور طبیعی راحتتر وارد اتاق شود. همچنین اگر می خواهید نور طبیعی اتاق کودک را در طول روز تنظیم کنید، بهتر است. روی پنجره ها پرده های دولایه قرار دهید.

 

انتخاب رنگ مناسب برای نور لامپ

رنگ نور و لامپ را می توانید ترکیبی از زرد و سفید انتخاب کنید و اگر می خواهید رنگ نور شب را انتخاب کنید بهتر است از بین رنگ های منفی رنگ نور شب را انتخاب کنید. همچنین تاثیر روی خواب، برای اتاق کودکان بهتر است رنگ روشن با رنگ های ملایم و آرامش بخش انتخاب شود.

 

نکات طلایی برای نورپردازی اتاق کودک

تمام نورهای مورد استفاده در اتاق کودکان باید کم خطر باشد و سیم های برق نباید در دسترس کودکان باشد.

برای روشنایی اتاق بچه ها باید از لامپ های کم نور استفاده کنید، زیرا نور شدید در شب بچه ها را اذیت می کند.

در طراحی نور اتاق کودک از لامپ ها و لوسترهای بزرگ استفاده نکنید.

سقف اتاق را روشن کنید

می توانید کمی خلاق باشید و سقف اتاق را با کمک نور ستاره و شیشه تزئین کنید. همچنین می توانید از فیبر نوری برای تزئین سقف استفاده کنید و سقف اتاق خواب را شبیه آسمان پرستاره کنید.

در این مطلب ایده هایی برای نورپردازی اتاق دختر و پسر دارید که امیدواریم از آن ها بهره مند شده و مورد توجه شما قرار گیرد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس