منظور از پتینه کاری چیست؟

پتینه کاری روشی هنری است که می توان از آن برای ایجاد طرح های خلاقانه بر روی سطوحی مانند دیوار، چوب، فلز، شیشه و… استفاده کرد. این تکنیک علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند زیرا طرح های جذاب و خاصی نسبت به نقاشی سنتی ایجاد می کند. پتینه را می توان برای دکوراسیون داخلی مدرن با جلوه ای قدیمی و خاص استفاده کرد. پتینه نوعی کهنه کاری است که می توان آن را روی سطوح مختلف اعمال کرد.

پتینه کاری چیست؟

پتینه کاری انواع مختلفی دارد و روش های ایجاد و اجرای آن متفاوت است. پتینه را می توان بر روی انواع سطوح و مواد اعمال کرد. از آنجایی که پتینه کاری برای اهداف مختلفی انجام می شود، نیاز به تجهیزات خاص خود دارد. برای مثال هنگام زدن پتینه روی شیشه باید دقت کرد که رنگ استفاده شده باباید رنگ ویترای باشد. در مورد پتینه کاری روی چوب یا فلز باید از رنگ های اکریلیک پایه آب برای این سطوح استفاده کرد. اما گاهی اوقات هدف از پتینه کاری ایجاد حجم های بسیار بالا است که باید از مواردی مانند چسب چوب و خمیر پتینه استفاده کنید.

پتینه کاری روی دیوار

اگر از دیوارهای ساده و یک رنگ خسته شده اید و می خواهید تغییر بزرگی در دیوارهای خود ایجاد کنید، می توانید با یک پتینه کاری به این مهم برسید و در نهایت یک دکوراسیون داخلی منحصر به فرد و زیبا در خانه خود داشته باشید. همچنین انجام پتینه کاری روی دیوارها با استفاده از پارچه امکان پذیر است که نسبت به نوع اول نیاز به زمان بیشتر و دقت و تخصص بیشتری دارد. به غیر از پارچه، کاغذ نیز به عنوان یکی دیگر از مواد مصرفی برای پتینه کاری استفاده می شود. می توانید طرح های خلاقانه ای با نوارهای کاغذی ایجاد کنید. ایجاد بافت روی دیوار که با استفاده از خمیر مخصوص انجام می شود یکی دیگر از روش های پتینه کاری روی دیوار است. علاوه بر دیوار خانه، اگر دسترسی راحت تری به سقف دارید و پول بیشتری خرج می کنید، می توانید روی سقف خانه هنر پتینه کاری انجام دهید و با نوری که بر آن می تابد زیبایی آن را افزایش دهید.

مزایای پتینه کاری در دکوراسیون داخلی

استفاده از پتینه کاری در طراحی داخلی ساختمان مزایای بسیاری دارد. در مقایسه با رنگ های ساده و بافت های تکراری، استفاده از پتینه در ساختمان و دکوراسیون داخلی باعث زیبایی و تنوع بیشتر می شود. پتینه روی تمام سطوح قابل استفاده است و محدودیتی برای این کار وجود ندارد. پوشش خوب پتینه غیر قابل انکار است و می توان امواج دیوارهای خانه و ترک های خانه را با پتینه پنهان کرد. پتینه کاری در مقایسه با انواع مشابه و رنگ معمولی ماندگاری بیشتری دارد و گرد و غبار و آلودگی را نشان نمی دهد. قابلیت ترمیم و لکه گیری پتینه در ساختمان وجود داشته و در صورت آسیب دیدن نیازی به بازسازی آن نیست.
 


 

چرا از پتینه کاری برای تغییر دکوراسیون استفاده کنیم؟

پتینه کاری به معنای بهم ریختن فضا با طرح های مختلف نیست، اما گاهی اوقات با برجسته کردن رنگ دیوار می توانید فضای بی روح محیط را تغییر دهید. در نتیجه، پتینه کاری می تواند یک تغییر مثبت در تغییر دکوراسیون باشد. علاوه بر این، تمیز کردن آن آسان است. و در نهایت یکی از بهترین مزایای هنر پتینه مقرون به صرفه بودن آن است. نسبت به بسیاری دیگر از تغییرات دکوراسیون به صرفه‌تر است. و با هزینه بسیار کم می توانید یک فضای بی روح را به فضایی گرم و پر از انرژی مثبت تبدیل کنید.

هزینه پتینه کاری

محاسبه هزینه پتینه کاری به عوامل زیادی بستگی دارد. اینکه پتینه کاری در کجا باید انجام شود؟ سقف؟ دیوار؟ ابزار یا گچ؟ طبیعتاً هر چه جزئیات کار بیشتر باشد یا دشوارتر باشد، هزینه آن بیشتر می شود. اندازه مورد نظر فضا چقدر است؟ کدام طرح را برای اجرا انتخاب کردید؟ چه نوع موادی باید استفاده شود؟ آیا طرح انتخابی برای اجرا نیاز به زیرسازی دارد؟ همه این عوامل تاثیر مشخصی برقیمت نهایی پتینه کاری دارند. پس اگر قیمت نهایی برایتان مهم است بهتر است قبل از شروع کار همه این موارد را به دقت بررسی کنید و با پیمانکار خود هماهنگ کنید و طرح مورد نظر را انتخاب کنید.
در میان خیل عظیم شرکت های دکوراسیون موجود در نتایح گوگل، پیدا کردن یک شرکت طراحی داخلی خوب با نمونه کار قابل قبول دشوار است. شرکت طراحی داخلی سفید تنها شرکتی است که حتی اگر قرارداد و پروژه خود را تنظیم نکرده باشید به شما مشاوره رایگان می دهد. برای دیدن نمونه کارهای شرکت ما به این لینک مراجعه کنید.
 


 

درآمد پتینه کاری

امروزه هنر پتینه در ایران و جهان جایگاه قابل قبولی دارد. ترکیب پتینه و دکوپاژ منجر به بسیاری از هنرهای زیبا شده است. و همانطور که در طول مقاله به آن پرداختیم، می توان از بسیاری از آثار مختلف در دکوراسیون و تزیینات و حتی در طراحی داخلی و نقاشی دیواری استفاده کرد. درآمد پتینه کاری در سراسر جهان و خارج از کشور 9.81 دلار در ساعت برای پتینرهای نیمه حرفه ای و تا 21.95 دلار در ساعت برای افراد حرفه ای و با تجربه است و البته اگر با سایر هنر ها و کار روی سایر سطوح ترکیب شود، می توانید انتظار بازدهی بالاتری داشته باشید.

5/5 - (3 امتیاز)
تماس با کارشناس