کاربرد شیشه لاکوبل در دکوراسیون داخلی

شیشه لاکوبل چیست؟ (3)

اگر می خواهید شیشه محل کار یا اتاق خود را به گونه‌ای طراحی کنید که تصویر افراد از داخل دیده نشود، حتما از شیشه لاکوبل استفاده کنید. استفاده از شیشه های لاکوبل باعث می شود هزینه کمتری نسبت به سایر لوازمی که در عین زیبایی می توان از آنها در دکوراسیون استفاده کرد خرج کنید. شیشه لاکوبل در واقع نوعی شیشه رنگی است که نه تنها از حریم خصوصی محافظت می کند بلکه باعث جذابیت در محیط کار نیز می شود. لاکوبل نوعی شیشه مسطح است که یک طرف آن با رنگ پوشانده شده است. این شیشه ها ظاهری منحصر به فرد و براق دارند و به همین دلیل به عنوان شیشه های تزئینی و دکوراتیو در دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارند. شیشه لاکوبل در دو سطح ایمنی (SAFE) و safe plus (SAFE+) موجود بوده و آنتی باکتریال می باشد.

شیشه لاکوبل

شیشه های پشتی رنگی لاکوبل نامیده می شود. شیشه لاکوبل (Back painted glass) نوعی شیشه است که ایمنی بالایی در برابر شکست و سقوط دارد. این شیشه ها ظاهر منحصر به فردی داشته و براق هستند و به همین دلیل در طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان شیشه دکوراتیو و تزئینی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع رنگ، تنوع ضخامت ها و استفاده زیاد از این محصول باعث شناخته شدن و استفاده بیشتر از آن در دکوراسیون داخلی و حتی بیرونی شده است. شیشه لاکوبل شیشه ای بسیار مقاوم است. زیرا می توان آنها را به صورت لمینت و سکوریت ساخت. شیشه لاکوبل این قابلیت را دارد که به کمک دستگاه چاپ مخصوص طرح مورد نظر شما را بر روی آنها چاپ کند.
 
شیشه لاکوبل چیست؟ (1)

مزایای شیشه لاکوبل چیست؟

  • قابل شستشو و ضد خش است
  • زیبایی خاص و منحصر به فرد
  • جابجایی، نصب و نگهداری راحت
  • رنگ و مواد مصرفی بادوام و ماندگار
  • سازگاری با محیط زیست در شیشه‌ های لاکوبل
  • به لطف شوک حرارتی، دوام آن بیش از 5 برابر بیشتر از شیشه معمولی است.
  • در شرایط آب و هوایی و دماهای مختلف قابل استفاده است.
  • تعویض این شیشه ها به راحتی و با هزینه کم امکان پذیر است.
  • صاف، یکنواخت و ظاهری براق یا مات دارد.
  • و…

کاربرد شیشه لاکوبل به عنوان پوشش بین کابینتی

یکی از کاربرد های شیشه لاکوبل برای فضای بین کابینت ها به عنوان پوشش بین کابینتی است. به این صورت که از شیشه لاکوبل به ضخامت 6 میلی متر که روکش لمینت دارد استفاده می شود و آن را به دیوار های سرامیکی، گچی و یا جنس ام دی اف می چسبانند. شیشه لاکوبل که برای فضای بین کابینت و پشت گاز استفاده می شود دارای مقاومتی بین 450 تا 700 درجه می باشد. جهت نصب شیشه لاکوبل از چسب مخصوص استفاده می‌ شود.

کاربرد شیشه لاکوبل در طراحی داخلی فضاهای اداری

دکوراسیون داخلی دفاتر اداری با استفاده از پنل های شیشه ای ساخته شده از شیشه های رنگی بسیار محبوب است. شیشه لاکوبل به عنوان پارتیشن شیشه ای، برای جداسازی دفاتر و محل کار استفاده می شود و علاوه بر ظاهر زیبا و درخشندگی بالا، در برابر خط و خش مقاوم بوده و در برابر فشار نیز مقاوم است. از آنجایی که شیشه لاکوبل نشکن است، در تولید انواع میز شیشه ای، قفسه و پارتیشن اداری استفاده می شود.
 
شیشه لاکوبل چیست؟ (2)

کاربرد شیشه لاکوبل در دکوراسیون منزل

از شیشه لاکوبل در دکوراسیون منزل نیز استفاده می شود. از جمله این کاربرد ها می ‌توان به پوشش درب و پنجره، پوشش آشپزخانه و بین کابینت ها، بدنه و درب کابینت ها، میز شیشه ای، تابلو تزئینی و آینه کاری نمای داخلی، دیوار و پوشش حمام و سرویس بهداشتی و … اشاره کرد.

از کاربرد های دیگر لاکوبل به صورت خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جداکننده ها مانند پارتیشن شیشه ای
  2. دفاتر اداری و تجاری
  3. درب شیشه ای حمام
  4. در آشپزخانه ها
  5. سالن کنفرانس
  6. رستوران ها
  7. پوشش دیواری ساختمان ها
  8. میز هایی با رویه شیشه ای
  9. سالن اجتماعات
  10. و …

نکات کلیدی در مورد شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل شیک و مدرن است و می توان از آن در فضا های سازمانی و اداری، محیط های خانگی، دستشویی و حمام، فروشگاه ها، هتل ها و رستوران ها استفاده کرد. شیشه لاکوبل نور محیط را افزایش می دهد چون این شیشه ها با متریال شفاف و نیمه شفاف بازتاب نور را به همراه دارند. این شیشه به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و ابر، انتخاب مناسبی برای روستاها و باغ های ساحلی محسوب می شود. به دلیل مقاومت در برابر ضربه شیشه های رنگی لاکوبل، در محیط های اداری برای امنیت بیشتر در برابر سرقت ایده آل است. علاوه بر این، این شیشه ضد خش بوده و به راحتی قابل شستشو است. بنابراین این شیشه در سرویس های بهداشتی می تواند انتظارات بسیاری از افراد را برآورده کند. شیشه رنگی لاکوبل در انتخاب خود برای طراحی داخلی و بازسازی بسیاری از محیط ها بسیار محبوب است.

در آخر

این شیشه مزایای زیادی دارد: ضد خش، ایمنی بالا، تنوع رنگ، کنتراست متفاوت، مقاومت در برابر گرما و سرما، نصب و تمیز کردن آسان. این مزایا باعث شده است که این شیشه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند و طرفداران زیادی داشته باشند. شیشه لاکوبل هر محیطی را زیبا می کند، علاوه بر زیبایی، امنیت را برای محیط شما به ارمغان می آورد. از بین شیشه هایی که افراد می توانند در محیط های اداری استفاده کنند، شیشه لاکوبل مناسب ترین گزینه است. این نوع شیشه با لایه ای از ورق پی وی سی پوشانده شده است که به عنوان محافظی قوی برای شیشه عمل می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس