دکوراسیون رترو (Retro) چیست؟

دکوراسیون رترو (Retro) چیست؟ (2)

امروزه سبک های بی شماری در دکوراسیون داخلی وجود دارد که هر کدام نشان دهنده سلیقه و نوع دکوراسیون خاصی است. علاوه بر این می توانید بسیاری از این مدل ها را برای داشتن خانه ای زیبا انتخاب کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال تنوع و هیجان در خانه خود هستید، با استفاده از سبک رترو این تغییر را ایجاد کنید. این مدل یکی از پرطرفدارترین سبک ها است که در بسیاری از منازل مورد استفاده قرار می گیرد و مانند سایر مدل ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارد. سبک معماری Retro در خانه شما، تصویر شیرینی از خاطرات را نشان می دهد. دکوراسیون رترو و واژه رترو به معنای بازگشت به گذشته است. این سبک که از گذشته می آید هم اکنون به حالت مدرن درآمده و به افراد احساس امنیت و آرامش می دهد و همچنین شما را خلاق تر می کند.

سبک دکوراسیون رترو چیست؟

اگر دوست دارید از رنگ های متفاوت و شاد در خانه خود استفاده کنید، طراحی داخلی رترو یکی از بهترین سبک ها برای استفاده در خانه است. به طور کلی می توان گفت که ترکیب رنگ ها، سبک ها، طرح ها و اکسسوری های مختلف با یکدیگر منجر به ایجاد دکوراسیون رترو می شود. این سبک از طراحی داخلی می تواند برای افرادی مناسب باشد که واقعا دوست دارند عناصر مختلف را با هم ترکیب کنند. برای خانه های کوچک و بزرگ قابل استفاده است و محدودیت خاصی ندارد. می توان گفت دکوراسیون رترو روشی چیدمانی است که با تلفیق چند سبک مختلف در دهه های مختلف طراحی و ایجاد شده است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

دکوراسیون رترو (Retro) چیست؟ (3)

ویژگی های سبک رترو در دکوراسیون داخلی

این سبک پویا و فعال است. به لطف سبک معماری رترو، رخوت و سکون در خانه شما جایی نخواهد داشت! رنگ ها پرانرژی، تیز و قدرتمند هستند و در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرند. این سبک محدود به فضای خاصی نیست و از آنجایی که تنوع رنگ ها با سلیقه های متفاوت چیده شده اند، نوعی آزادی و جسارت به نمای خانه شما می بخشد.

سبک رترو در طراحی داخلی می تواند شامل فرهنگ عمومی، شلختگی و حتی به عبارتی بد سلیقگی باشد. این سبک می تواند به فرهنگ عامه، طراحی گرافیک، مد، منابع طبیعی یا روندهای فعلی اشاره داشته باشد. به طور کلی، هر عنصر با توجه به سلیقه شما می تواند در طراحی رترو به کار گرفته شود؛ مهمترین ویژگی های سبک رترو عبارتند از:

1. رنگ سبک رترو

رنگ ها در این سبک روشن، تند، براق و متضاد هستند. عناصری مانند مبلمان، نقاشی های دیواری مدرن، دیوارها و کف دارای رنگ های روشن و باانرژی هستند. به گونه ای که مخاطب را به چالش می کشند و مدام نگاه او را از این سوی خانه به آن سوی خانه می کشانند. گویی عناصر او را به عناصر دیگر سوق می دهند.

2. مبلمان سبک رترو

در میان اجزای خانه، مبلمان بخش مهمی از سبک معماری رترو است. در این سبک از مبلمان مدرن با اشکال صاف و صیقلی و رنگ های قوی استفاده می شود. در واقع مبلمان محور اصلی سبک رترو در طراحی داخلی است. مبلمانی که به جای تنبلی، حس سرزندگی، پویایی و انگیزه را در اعضای خانه القا کند.

3. نورپردازی سبک رترو

نورپردازی رترو در فضاهای داخلی بسیار مهم است. استفاده از لامپ و نورپردازی با طرح ها و اشکال خاص از نکات مهم در این نورپردازی است. لامپ های قدیمی از دهه های گذشته الهام گرفته شده اند و می توانند جذابیت و نوستالژی را به فضا بیافزایند. همچنین استفاده از نور ملایم و مهتابی فضایی گرم و دلنشین ایجاد می کند. ترکیب صحیح نور و سایه، استفاده آگاهانه از رنگ ها و جلوه های رنگی، نقاط تیره و روشن و ایجاد سایه های جذاب نیز از ویژگی های نورپردازی سبک رترو است. این عناصر فضا را زیباتر و شخصی تر می کند و حسی متفکرانه به آن می بخشد. استفاده هوشمندانه از نور و نورپردازی در سبک رترو می تواند فضا را به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل کند.

نکات تکمیلی

امروزه سبک های بیشماری در دکوراسیون داخلی ایجاد شده است که هر کدام با نگرش و سلیقه افراد مختلف هماهنگی مطلوبی پیدا کرده است. یکی از سبک هایی که در سال های اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، دکوراسیون رترو است. این سبک با ویژگی های منحصر به فرد به عنوان یکی از زیباترین سبک های چیدمان شناخته می شود. عدم محدودیت در استفاده از عناصر مختلف در کنار هم یکی از مواردی بود که باعث محبوبیت هر چه بیشتر این سبک در بین مردم شد. در این مقاله سعی کردیم با بررسی عوامل و نکات مهم دکوراسیون رترو و استفاده از آن در منزل به بهترین شکل با استانداردهای آنها بیشتر آشنا شویم. انتخاب مبلمان مناسب، وسایل مهم و ایجاد هارمونی و هماهنگی بین آنها از شرایط بسیار مهم این نوع چیدمان است.

کلام آخر

طراحی دکوراسیون مدرن و ساده برگرفته از ساختمان های قدیمی، استفاده از سبک رترو را در دکوراسیون داخلی نمایان می کند. جزئیات دکوراسیون در این سبک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دکوراسیون به سبک رترو محدودیتی در دکوراسیون داخلی ندارد. یعنی شما می توانید هر چیزی را به سلیقه خودتان زیبا و یا حتی زیبا به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل در نظر بگیرید. ضمنا تنوع رنگ در سبک رترو بسیار زیاد است. پس اگر اهل هیجان رنگها نیستید و یکنواختی و سادگی را دوست دارید، این سبک برای شما مناسب نیست.

مطالب پیشنهادی

سبک دکوراسیون ترنزیشنال یا انتقالی چیست؟

ویژگی های سبک پست مدرن در دکوراسیون چیست؟

آشنایی با دکوراسیون تلفیقی

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس