افزایش طول عمر مبل با 8 راهکار ساده

افزایش طول عمر مبل با 8 راهکار ساده

مبل یکی از پرکاربردترین وسایل خانه است که تاثیر زیادی در زیباتر شدن دکوراسیون دارد. از آنجایی که این روزها قیمت مبلمان افزایش یافته است، نگهداری آن نیز اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در هنگام خرید مبلمان به کیفیت مبل و متریال استفاده شده توجه ویژه ای داریم. بنابراین امروز در این مقاله از شرکت دکوراسیون داخلی سفید نکات کاربردی برای افزایش طول عمر مبل را به شما ارائه می دهیم. به طوری که بتوانید برای مدت طولانی از مبلمان خود استفاده کنید. افزایش طول عمر مبل، می تواند شما را از هزینه های اضافی که ممکن است مجبور شوید سال ها پس از خرید مبل خود بپردازید، نجات دهد.

راهکارهای افزایش طول عمر مفید مبلمان

نوع مبلمان و نگهداری از آن تاثیر زیادی در طول عمر مبلمان دارد. به همین دلیل در  ادامه مقاله به بررسی راهکارهای افزایش طول عمر مفید مبلمان می پردازیم.

1.مراقبت از نور مستقیم

یکی از مهمترین موارد در افزایش طول عمر مبلمان، مراقبت از نور مستقیم و پرهیز از قرار دادن مبلمان در زیر نور مستقیم خورشید است. زیرا رنگ پارچه مبل در اثر نور مستقیم تغییر می کند. اگر مبل شما چرمی است نور خورشید باعث ترک خوردن مبل می شود. اگر مبل شما در معرض نور خورشید است، می توانید از پارچه ضخیم برای محافظت از مبلمان و پوشاندن آن استفاده کنید.
 

8 تاثیر مبلمان در خانه


 

2.گرد و غبار و پارچه مبل

یکی دیگر از موارد مهم برای افزایش طول عمر مبلمان، گرد و غبار روی پارچه مبل است که با یک پارچه تمیز یا جاروبرقی پاک می شود. و با این عمل از تیره و کدر شدن پارچه جلوگیری کرده و مبل شما جذاب و تمیز به نظر می رسد.

3.لم دادن روی مبل

دراز کشیدن روی مبل نیز شکل مبل را تغییر می دهد، برای لم دادن و جلوگیری از خستگی می توانید وضعیت خود را روی مبل تغییر دهید تا مبل پوسیده نشود و آسیب نبیند.

4. شامپو کشیدن مبل

یکی دیگر از راه های افزایش عمر مبلمان، تمیز کردن و شامپو کردن آن است مبل ها را با یک پارچه تمیز و کمی شامپو تمیز کنید تا رنگ اصلی خود را نشان دهند و مرتب و تمیز به نظر برسند.

5.مبل و شومینه و بخاری

اگر می خواهید مبلمان شما دوام بیشتری داشته باشد و آسیب نبیند، نباید آن را نزدیک شومینه یا بخاری قرار دهید. از آنجایی که گرمای شومینه و بخاری باعث خراب شدن چوب مبل و جمع شدن پارچه مبل می شود؛ باید حداقل 1.5 متر از شومینه و بخاری فاصله داشته باشند.
 

مبل شزلون چیست و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی


 

6. دستمال کردن مبل چرمی

برای افزایش طول عمر مبلمان به خصوص مبل های چرمی باید آنها را با دستمال مرطوب تمیز کرده و به صورت دوره ای خشک کنید تا از ترک خوردن یا پوسته شدن مبلمان جلوگیری شود. مراقبت و نگهداری از مبل های چرمی در افزایش طول عمر آنها بسیار موثر است.

7.کشیدن مبل ها بر روی زمین

نکته مهم دیگر این است که مبل های استیل یا کلاسیک نباید روی زمین کشیده شوند، زیرا پایه های آنها چوبی است و بلند کردن روی زمین باعث ایجاد لبه های پایه مبل می شود و شکل ظاهری آن و زیبایی خود را از دست می دهد. البته به یاد داشته باشید که هیچ مبل را روی زمین نکشید، زیرا باعث آسیب و خرابی پایه های مبل می شود.

8.استفاده از بخارشو

یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر مبلمان استفاده از بخارشو است که هنگام استفاده از بخار به آن میزان نباید لایه زیرین پارچه مبل وارد شود زیرا باعث پوسیدگی مبل می شود. پس باید به میزان بخار ورودی به مبل دقت کنید.

 

انواع مبلمان اداری ضروری کدامند؟

 

✅کلام آخر

مبلمان یکی از وسایل مهم در زندگی روزمره ماست. این عنصر در تاثیرگذاری بر زیبایی و جذابیت طراحی داخلی، آسایش و راحتی خانه، حفظ سلامت و بهداشت موثر است. علاوه بر این، مبلمان به عنوان یک عنصر کاربردی در خانه برای نشستن، خواب، غذا خوردن و کار استفاده می شود. با توجه به اینکه بیشتر فعالیت های روزانه ما در خانه انجام می شود، داشتن مبلمان مناسب و کارآمد بسیار مهم است. افزایش عمر مبلمان یکی از مهم ترین مسائلی است که اکثر افراد به آن توجه دارند و کیفیت خوب محصول و نگهداری صحیح از آن بسیار مهم است. افزایش طول عمر مبل با رعایت نکاتی که گفته شد؛ میسر خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس