انواع مبلمان اداری ضروری کدامند؟

مبلمان اداری برای محل کار به اندازه مبلمان خانه شما اهمیت دارد. هر اداره و شرکتی به انواع مبلمان اداری شیک و زیبا از جمله میزهای مدیریتی، کنفرانس و اداری، مبل و صندلی اداری نیاز دارد. حتی شرکت هایی که فعالیت خود را گسترش می دهند نیز می توانند مبلمان اداری مختلفی را به مبلمان شرکت خود اضافه کنند. به کیفیت مبلمان اداری توجه کنید چرا که مبلمان اداری شیک و مناسب علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی اداری نشان دهنده قابل اعتماد بودن شرکت شما بوده و باعث افزایش راحتی و کارایی کارکنان خواهد شد. انواع مختلفی از مبلمان اداری در بازار وجود دارد که صاحبان مشاغل می توانند با توجه به سلیقه و بودجه خود آن ها را انتخاب کنند.

منظور از مبلمان اداری چیست؟

مبلمان اداری یکی از موارد مهم در دکوراسیون فضای اداری و مبلمان آن است. مبلمان اداری شامل مبل اداری، صندلی اداری، میز اداری، کابینت و پارتیشن اداری و … می باشد. سبک مبلمان اداری هم در طراحی و هم در ساخت متفاوت است. همانطور که علم طراحی مد و لباس و سبک زندگی در طول زمان تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است، در بحث طراحی و ساخت انواع مبلمان اداری و ملزومات و همچنین چیدمان دکوراسیون اداری شاهد رشد و تحول بوده ایم. این تغییرات گاهی به دلیل رشد روزافزون تکنولوژی و توسعه ماشین آلات تولیدی است که باعث می شد سازندگان و طراحان این صنعت در پیاده سازی ایده های خاص خود کمتر مشکل داشته باشند، گاهی اوقات دلایلی مانند تغییر در سلیقه و روند کاربران منجر به ابداع سبک جدیدی می شود.

اهمیت استفاده از مبلمان اداری با کیفیت چیست؟

چیدمان هماهنگ و اصولی مبلمان اداری در محل کار، علاوه بر جلب توجه و نظر مشتریان، به افزایش نیروی کار و روحیه کارکنان نیز کمک می کند. یکی از عوامل موفقیت و پیشرفت شرکت های اداری و موفق، استفاده از مبلمان اداری با کیفیت و متناسب با سبک دکوراسیون محل کار است. مبلمان اداری شامل مواردی مانند میز کار، میز کار گروهی، میز و صندلی است. باید دانست که با استفاده از مبل های اداری با کیفیت و بادوام و به کارگیری روش های خلاقانه و ابتکاری می توان محیط کاری منحصر به فرد و متفاوتی را ایجاد کرد. بسیاری از شرکت‌های معروف و مشهور در سراسر جهان با استفاده از این روش‌ها موقعیت متمایز و بهتری را برای خود ایجاد کرده‌اند. به جرات می توان گفت افرادی که در محیط اداری قرار می گیرند اولین کسانی هستند که دکور و چیدمان این فضاها را قضاوت و ارزیابی می کنند.

مبلمان اداری خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در خرید مبلمان اداری باید به استاندارد و ارگونومیک بودن آن توجه کرد. این دو عملکرد برای حفظ سلامت شما و کارکنانتان هستند. رضایت کارکنان مقوله بسیار مهمی در محیط کار است. زیبایی محل کار شما با انتخاب درست و هماهنگی با محیط کار دو چندان می شود. پایه های فلزی و مستحکم از فرسودگی مبل در حین جابه جایی جلوگیری می کند. برای اینکه مبلمان اداری در محیط کار شما دوام بیشتری داشته باشد و ماندگاری بیشتری داشته باشد باید در ساخت آن از مواد مرغوب استفاده کرد. برای پوشاندن فضاهای خالی محل کار خود حتما مبلمان اداری را با محل کار هماهنگ کنید تا زیبایی مبلمان بیشتر دیده شود. هر چه کیفیت مبلمان اداری شما بالاتر باشد، بیشتر بر پیشرفت و هماهنگی کارمندان شما تأثیر می گذارد.

انواع مبلمان اداری

هنگام خرید انواع مبلمان اداری حرفه ای باید به استاندارد و ارگونومی آنها توجه کنید تا از سلامت آنها و کارکنان خود محافظت کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های انواع مبلمان اداری حرفه ای این است که وقتی بعد از یک روز کاری از روی میز بلند می شوید، کوچکترین ناراحتی جسمی نداشته باشید، پاهایتان متورم نشود، کمرتان درد نکند. همچنین بسیار مهم است که طراحی مبلمان اداری تمام نیازهای شما را به عنوان یک کاربر برآورده کند. از انواع مبلمان اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.انواع میز اداری

میز اداری با اصول طراحی ارگونومیک یکی از ابزارهای مهم هر شرکتی است. نوع میز اداری باید به گونه ای باشد که مدیریت به آنها احترام کامل بگذارد زیرا مدیریت باید بر کار کارکنان نظارت و توجه داشته باشد. ابعاد این میز باید با توجه به نوع حرفه، کار و نیاز کارمند انتخاب شود. معمولا برای ساخت این میزها از مواد ام دی اف بادوام و قیمت مناسب یا روکش های ملامینه و فرمیکا برای عمر مفید طولانی استفاده می شود. انواع میز اداری شامل میز مدیریت، مذاکره، پذیرایی، کنفرانس، کارشناسی، کارمندی، گروهی، کانتر و گیشه می‌شود.

2.انواع مبل و صندلی اداری

انواع صندلی های اداری بسته به مدت استفاده و استفاده از آنها دارای متریال و کیفیت متفاوتی هستند اما در کل باید دارای ویژگی هایی باشند. یک صندلی اداری مانند S-type باید دارای انحنای مناسب برای حفظ انحنای کمر باشد.این صندلی نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد، زیرا نرمی زیاد باعث محدودیت حرکت افراد روی صندلی می شود. مبل و صندلی اداری استاندارد در انواع در انواع صندلی‌های مدیریتی، کنفرانسی، کارشناسی، همایشی، انتظار و ست مبلمان اداری قابل تهیه است.

3.کتابخانه اداری

کتابخانه های اداری یکی دیگر از اجزای مهم انواع مبلمان اداری هستند که محیط کار را سازماندهی می کنند و بدون آنها همه چیز آشفته و نامنظم به نظر می رسد. کتابخانه های اداری کاربردهای مختلفی مانند نگهداری اسناد، مدارک، فایل ها و کتاب های مربوط به حرفه و کار هر یک از افراد شرکت دارند.

4.فایلینگ اداری

از فایلینگ اداری برای سازماندهی و دسته بندی فایل ها، اسناد، اسناد و بهینه سازی استفاده از فضا در محل کار استفاده می شود. فایل ها دارای الگوها و طرح های متنوعی هستند و علاوه بر نظم دهی به دفتر، امکان دسترسی سریع به فایل های مورد نیاز را به شما می دهد.

5.پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یکی از ابزارهای مفید برای اشتراک گذاری و بهبود استفاده از فضا است. پارتیشن ها برای شرکت هایی که فضای بزرگی دارند، اما فضای مخصوص به خود را برای کارمندان ندارند، انتخاب خوبی هستند. استفاده از انواع پارتیشن اداری در این شرکت ها باعث افزایش تمرکز کارکنان و بهبود کارایی آنها می شود.

هزینه مبلمان اداری چقدر است؟

مبلمان اداری خوب نباید آنقدر ارزان باشد که کیفیت کار زیر سوال برود و همچنین نباید آنقدر گران باشد که نیاز به بودجه زیادی داشته باشد. هر چه کیفیت کار و قابلیت های مبلمان بالاتر باشد، طبیعتاً باید هزینه بیشتری برای تهیه آن پرداخت. حهت رفع کمبود فضا در مبلمان اداری به آن فایلینگ ها، طبقه بندی و کشوهای بیشتری را اضافه می کنند. همچنین برای بهبود کیفیت از پوشش های بسیار طبیعی استفاده می شود. طبی بودن صندلی اداری به حفظ سلامت کارمند و پرسنل کمک می کند و دیرتر خسته می شود. با انتخاب مبلمان اداری مناسب کارایی فعالیت های کارکنان را افزایش دهید زیرا بیشتر وقت خود را پشت میز می گذرانند. پس در هنگام خرید سلامت آنها را در نظر بگیرید و اعتبار شرکت خود را افزایش دهید.

 

✅کلام آخر

ممکن است یک فضای کاری جدید ایجاد کنید یا فضای خلاقانه ای داشته باشید. اما شما نمی دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید، ما تمام مراحل را از ابتدا تا انتها برای شما انجام خواهیم داد. ما همچنین به شما کمک می کنیم تا بهترین دکوراسیون و مبلمان اداری را متناسب با بودجه خود داشته باشید. ما به شما کلیه محصولات اداری مانند میز اداری، میز کنفرانس، میز مدیریت، کابین و فایل، انواع پارتیشن و میز پذیرایی را به شما پیشنهاد می کنیم. فقط کافی است صفر تا صد کار دکوراسیون اداری خود را به شرکت دکوراسیون داخلی سفید بسپارید.

5/5 - (8 امتیاز)
تماس با کارشناس