اهمیت یراق آلات در دکوراسیون کابینت آشپزخانه چیست؟

کابینت وسیله ای است که برای سازمان دهی اقلام مختلف در آشپزخانه کاربرد دارد که یراق آلات نقش به سزایی در این زیبایی دارند. در هنگام خرید و نصب کابینت یراق آلات از اهمیت بالایی برخوردار است که برای مونتاژ و نصب کابینت از آن استفاده می‌شود. این‌ نوع یراق الات علاوه بر باز و بسته کردن کابینت و کشو زیبایی بالایی به آشپزخانه می بخشند. انتخاب ریل ظریف برای کشو و طبقه کابینت وزن زیادی را تحمل می کند در هنگام انتخاب یراق آلات باید به کیفیت و زیبایی آن توجه داشته باشید.

انواع یراق آلات کابینت

مهم‌ترین قسمت آشپزخانه که عنوان سازمان‌دهی اقلام از آن استفاده می‌شود کابینت است. یراق آلات مهمترین لوازم ضروری بوده که در کابینت سازی باید از آن استفاده شود. این نوع یراق آلات علاوه بر کاربرد بالایی که دارند باعث زیباتر شدن نمای آشپزخانه می شود. در هنگام انتخاب یراق آلات باید به کیفیت و‌ کاربرد آن توجه داشت به عنوان مثال انتخاب دستگیره دکمه‌ای برای درب کابینت‌هایی با وزن بالا انتخاب مناسبی نیست. از انواع یراق آلات کابینت می‌توان به گزینه ‌های زیر اشاره داشت:

  • لولا گازور
  • ریل کشو کابینت
  • جک کابینت
  • دستگیره کابینت
  • پایه کابینت

لولا گازور

لوله گازور از مهمترین یراق‌های کابینت است که برای باز و بسته کردن راحت درب کابینت اشپزخانه به کار می‌رود.‌ لولا ابزار مفصل دار است که دو قطعه را به یک‌دیگر متصل می کند که یک یا چند قطعه حول محور لولا دوران می کند. لولا گازور در انواع مختلف لولا گازور ساده، لولا گازور مخفی، لولا گازور زاویه دار و لولا گازور ارام بند هستند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

ریل کشو کابینت

برای حرکت داد کشو کابینت از زهواره چوبی بر روی بدنه و ایجاد شیار روی بدنع کشو استفاده می‌شود. امروزه با متدهای جدید و هوشمند تولید ریل کشو بالا رفته که باعث حرکت راحت و روان انواع کشو کابینت شده است. امروزه انواع ریل کشوی در بازار وجود دارد که همه افراد می توانند با توجه به ابعاد و وزن کشو کابینت اقدام به انتخاب و‌خرید کنند. از مهمترین ریل کشو‌ کابینت می توان به ریل ساچمه ای، ریل مخفی، ریل بدنه دار و ریل کشوی کابینت اشاره داشت.‌

جک کابینت

جک کابینت به صورت عمودی مورد استفاده می شود درب آبچکان یکی از قسمت جک کابینت اشپزانه است که به وسیله جک باز و بسته می‌شود. جک کابینت با تحمل کردن وزن درب کابینت باعث ثابت ماندن آن می‌گردد. جک کابینت در انواع جک اتوبوسی و جک پمپی است که در ساخت کابیت از آن استفاده می‌شود. برای ساخت جک کابینت از فولاد ضد زنگ، برنج و پلاستیک استفاده می شود که در هنگام انتخاب جک کابینت باید به عرض و وزن درب کابینت توجه نمود.

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت از دیگر یراق آلاتی است که علاوه بر کاربردش از زیبایی خوبی برخوردار است. این نوع دستگیره‌ها به صورت خطی، دکمه‌ای، مستطیلی و‌ منحنی هستند که هر کدام از آنها در دکوراسیون کاربرد خاص خود را دارند.

پایه کابینت

یکی از یراق الات پر کاربرد در ساخت کابینت پایه کابینت است که بعث افزایش ارتفاع کابینت می‌شود. از ویژگی‌های پایه کابینت می توان به قابلیت رگلاژ آن اشاره داشت که باعث افزایش ارتفاع پایه کابینت می‌شود. پایه کابینت از جنس‌های مختلفی همچون آلومینیوم، پلاستیک و فلزی است که هر کدام برای دکوراسیون خاصی انتخاب می‌شوند.

 

ویژگی‌های یراق آلات در کوراسیون کابینت

مهمترین پخش خانه آشپزخانه است که دکوراسیون آن به وسیله کابینت نمایش داده می‌شود. یراق آلات و ‌تجهیزات کابینت نقش به سزایی در زیبایی آشپزخانه دارند. امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث تولید انواع یراق آلات شده است.‌ این‌ نوع یراق آلات بسیار محکم و از زیبایی بالایی برخوردار هستند.

همانگونه که می‌دانید یراق آلات در انواع مختلف هستند که می توان به ریل کشو کابینت، جک کابینت، لولا درب کابینت و غیره اشاره داشت. آنچه در انتخاب یراق الان مهم است می توان به کیفیت و عملکرد آن اشاره داشت.‌ به طور کلی می توان ذکر کرد که یراق آلات دو ظیفه اصلی دارند، وظیفه اولی باز و بسته کردن کشو و درب کابینت است و وظیفه دومی باعث زیبایی بهشید به کابینت‌ها می‌شود. با استفاده از دستگیره و‌ ریل به راحتی می توانید درب‌های کابینت باز و بسته کنید که این امر به کاهش سر و صدا و روان شدن حرکت کابینت کمک می‌کند.

در صورتی که می‌خواهید بهترین نوع یراق آلات را انتخاب کنید نباید به جنبه زیبایی آن توجه کنید بهترین اولویت برای خرید آن توجه به دوام‌ و کیفیت ساخت آن است. انتخاب یراق آلات زیبا که کارایی مناسبب ندارد به هیچ وجه خوب نیست، اگر در هنگام باز و بسته کردن کشوها و درها سر و صدا ایجاد شود خرید بیهوده‌ایی انجام دادید. همچنین‌ در هنگام انتخاب یراق آلات به رنگ و طرح آن توجه کنید که با کابینت‌ها هماهنگ و ست باشد. نصب این تجهیزات باید به درستی انجام شود تا بهترین کارایی از خود نشان دهد.

نکات مهم در هنگام خرید یراق آلات

برای خرید یراق آلات باید به جنس محصولات توجه داشته باشید قبل از انتخاب جنس یراق آلات بهتر با نحوه ترکیب دو جنس آشنا شوید. در این زمینه می توانید از یک طراح دکوراسیون کمک بگیرید. یراق‌آلات بخش بسیار کوچیکی از دکوراسیون آشپزخانه است که در انتخاب ان باید دقت نمود.

یراق آلات در دکوراسیون آشپزانه نقش خوبی دارد به عنوان نمونه در دکوراسیون سنتی می توان از دستگیره‌ها با طرح‌های سلطنتی استفاده کرد. برای دکوراسیون مدرن می توانید از طرح‌های ساده و تک رنگ استفاده کنید. هر چه جزئیات و کیفیت ساخت یراق الات بیشتر باشد قیمت آن بالاتر است. همیشه سعی کنید برای خرید این محصولات به بودجه خود دقت داشته باشید و مراقب باشید کیفیت بدنه اصلی کابینت را فدای هزینه بالای یراق آلات نکنید. و با هزینه اندک روی یراق آلات بی کیفیت مجبور نشوید آنها را تعویض کنید.

 

نتیجه گیری

در نهایت باید اشاره نمود که یراق آلات کابینت به عملکرد بهتر و کارایی درب کمک می کند. بدون یک یراق آلات مناسب نمی توانید به درستی از کابینت‌های خود استقاده کنید به همین دلیل در هنگام خرید باید متریال این یراق آلات توجه کنید. این مجموعه عرضه کننده بهترین یراق آلات کابینت است که شما می توانید با مراجعه این منو تمامی سفارش‌های خود را انجام دهید.

3.4/5 - (5 امتیاز)
تماس با کارشناس