زیباترین مدل های دکوراسیون آشپزخانه

زیباترین-مدل-های-دکوراسیون-آشپزخانه

مقدمه

دکوراسیون آشپزخانه یکی از مهم ترین و مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. آشپزخانه بدون شک پر استفاده ترین قسمت خانه است. اگرچه معمولاً برای پخت و پز و شستن ظروف استفاده می شود، اما ناگهان می تواند به مکانی تبدیل شود که کودک تکالیفش را انجام می دهد یا می توانید با بهترین دوست خود تلفنی چت کنید و قهوه بنوشید. بنابراین یکی از مکان‌هایی در خانه است که باید بیشتر از همه به آن رسیدگی و سازماندهی شود.

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه اگر با رعایت تمام اصول انجام شود از نظر روحی حس خوبی به شما دست می دهد. در این مقاله می توانید با نکاتی برای رسیدن به بهترین چیدمان آشپزخانه آشنا شوید.

انواع دکوراسیون آشپزخانه

در طول فرآیند طراحی آشپزخانه، دکوراسیون بر اساس بودجه، ترجیحات شخصی و استفاده از آن در انواع خاصی از طراحی آشپزخانه از جمله موارد زیر تعیین می شود:

آشپزخانه به سبک کشور

آشپزخانه های سبک کانتری آشپزخانه هایی هستند که خانه ای آرام، گرم و پرشور را برای افراد ایجاد می کنند. متداول ترین متریال مورد استفاده در آشپزخانه های سبک کانتری چوب است. همچنین باید از انتخاب رنگ های تیره که چشم ها را خسته می کند خودداری کنید.

در این سبک بهتر است از رنگ های آرام استفاده کنید. شاید بتوانید با یک دسته گل تازه کمی رنگ بیشتری به این آرامش بدهید. در این نوع دکوراسیون می توانید با کمک نان پخته شده در فر، حال و هوای خانه روستایی را به خانه خود بیاورید.

در واقع، اجاق گازها افزودنی های مناسبی برای آشپزخانه های سبک روستایی خواهند بود. اکسسوری هایی مانند تخته های چوبی، ترازوهای کلاسیک آشپزخانه، کابینت های سنتی، پرده های طرح دار و قاب های روشن اصلی ترین عناصری هستند که می توانند به این نوع آشپزخانه ها رنگ دهند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

عناصر اصلی آشپزخانه های مدرن، خطوط تمیز و روان، وسایل فولادی ضد زنگ باز، مناسب برای زندگی خانواده های مدرن هستند. به جای استفاده از چوب در رنگ های آرام و ساده در آشپزخانه های سنتی روستایی، سطوح روشن در خط مقدم آشپزخانه های مدرن قرار دارند.

ترندهایی مانند استفاده قوی از کشوهای سفید و گوشه ای، کابینت با دستگیره های مخفی و نورپردازی با منابع مخفی دیگر عناصری هستند که حس یک آشپزخانه مدرن را آشکار می کنند.

امروزه مفهوم آشپزخانه مدرن عمدتاً به طراحی بستگی دارد و به سطح عملکردی بستگی دارد که ظاهری شفاف و تمیز به آشپزخانه می بخشد. داشتن یک آشپزخانه مدرن نباید محیط شلوغی باشد. برای یک دکوراسیون آشپزخانه ساده می توانید یک طرح مینیمال ایجاد کنید و آشپزخانه ای رنگارنگ و شیک داشته باشید.

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن بهتر است به جای کاشی های ساده، کاشی های طرح دار و رنگارنگ را انتخاب کنید. با انتخاب میز آشپزخانه چوبی به آشپزخانه خود ظرافت و زیبایی ببخشید.

آشپزخانه به سبک التقاطی

بهترین چیز در مورد آشپزخانه های سبک التقاطی این است که هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد. شما می توانید با جمع آوری ایده های مختلفی که در طراحی منزل خود استفاده می کنید، آشپزخانه ای کاملا منحصر به فرد و شیک طراحی کنید.

پالت رنگی چشم نواز می تواند با سایر لوازم آشپزخانه قدیمی هماهنگ شود. چوب، فلز، بتن یا هر چیزی که فکرش را بکنید می توانید به روش های مختلفی در این آشپزخانه استفاده کنید. تنها محدودیت برای شما تخیل شماست!

 

 

فضای داخلی آشپزخانه جدید

تزئین آشپزخانه به اندازه تزئین اتاق نشیمن اهمیت دارد. اگر می خواهید دکوراسیون جدید آشپزخانه را زیباتر کنید، قبل از هر چیز مهم است که به عرض فضای آشپزخانه توجه کنید تا بتوانید کارهایی را انجام دهید که برای شما مناسب است، اندازه و عملکرد آشپزخانه. کابینت آشپزخانه؛ کمک به سازماندهی تمام ظروف آشپزخانه.

طراحی داخلی آشپزخانه کار ساده ای نیست. این موضوعی است که باید به طور کامل و جامع مورد توجه قرار گیرد. نکات جدید و رمانتیک دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد که ما آنها را به ویژه برای زوج های جوان توصیه می کنیم.

اخیراً با طراحی جدید آشپزخانه، لوازم آشپزخانه یکپارچه برای طراحی آشپزخانه ضروری است. اخیراً لوازم آشپزخانه توکار بسیار محبوب شده اند زیرا بادوام هستند و ظاهری عالی دارند.

آشپزخانه های جدید در طراحی های امروزی با خطوط تیز و سطوح براق ظاهر می شوند. برای آشپزخانه های امروزی، خطوط تیز در کابینت ها، کابینت های سفید و برخی از لوازم جانبی گنجانده شده است تا ظاهری مدرن تری داشته باشید. علاوه بر این، شایان ذکر است که سطوح براق باید برای پیشخوان ها و کابینت ها ترجیح داده شوند.

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی آشپزخانه می شود، بدون شک سبک جزیره ای یکی از شیک ترین دکوراسیون آشپزخانه است. به لطف میز کار قرار گرفته در وسط آشپزخانه مانند جزیره می توانید در فضای بزرگتر کار را انجام دهید و از نظر دکور و طراحی با ظاهری مدرن نتایج رضایت بخشی به دست آورید.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

هنگام تزئین آشپزخانه های کوچک، آشپزخانه های L شکل یک انتخاب ایده آل برای خانه های کوچک هستند. برای اینکه زیاد گیج نشوید، توصیه می شود از قرار دادن عناصر تزئینی در این نوع آشپزخانه خودداری کنید. قسمت L که برای تهیه غذا استفاده می شود، توسط چرخ و کابینت های متحرک قابل پشتیبانی است.

آشپزخانه‌های کوچک اغلب مکان‌هایی هستند که طراحی خوب در آن‌ها دشوار است. با این حال، با برنامه ریزی دقیق و طراحی هوشمندانه می توان آشپزخانه ای کاربردی و اصولی ایجاد کرد که تمام عناصر لازم را با هم ترکیب کند. کلید استفاده حداکثری از فضای موجود، فضای ذخیره سازی هوشمندانه طراحی شده است. سفارشی کردن طراحی داخلی آشپزخانه و هماهنگی آن با وسایل شخصی مهم ترین نیاز برای ایجاد آشپزخانه ای است که از آن راضی هستید.

دکوراسیون ساده آشپزخانه ایرانی

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ساده ابتدا به فکر انتخاب و طراحی کابینت آشپزخانه کاربردی و زیبا باشید. برای اینکه بدانید چه تعداد کابینت نیاز دارید، بهتر است فضای مورد نیاز آشپزخانه را در نظر بگیرید.

شما باید به گالری و نمونه کابینت های ایرانی نگاهی بیندازید و آشپزخانه خود را بر اساس تجربه معماران داخلی ایرانی یا افراد با تجربه طراحی کنید. در طراحی آشپزخانه ایرانی، انتخاب نوع، سبک و رنگ کابینت نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد، بهتر است بر اساس نیاز، سلیقه و بودجه مالی خود انتخاب کنید.

زیباترین-مدل-های-دکوراسیون-آشپزخانه

به طور کلی در طراحی آشپزخانه سنتی ایرانی باید به موارد زیر توجه ویژه داشت:

• مجموعه ای از کاشی های سرامیکی سنتی

• فرش زیبای ایرانی

• انتخاب کابینت

• چیدمان آشپزخانه با پنجره، نصب روکش مناسب در ورودی و بالکن

• وسایل تزئینی سنتی مانند ظروف سفالی و مسی را بخرید

• میزان نور طبیعی را افزایش دهید

درنتیجه

دکوراسیون آشپزخانه که می توان از آن به عنوان قلب خانه یاد کرد، بدون شک یکی از مهم ترین دکوراسیون هاست. اگرچه کارکرد اصلی آنها ایجاد فضایی مناسب برای نیازهای غذایی است، اما آشپزخانه ها باید با کل خانه هماهنگ باشند.

از طرفی آشپزخانه به عنوان یک فرآیند طراحی پیچیده تر از سایر قسمت های خانه به حساب می آید. با این حال، هنگامی که انتظارات خود را تعیین کردید و یک برنامه عملیاتی ایجاد کردید، کاملاً ممکن است از طراحی داخلی آشپزخانه خود لذت ببرید. علاوه بر این، می توانید با فکر کردن به اوقات خوشی که در آشپزخانه گذرانده اید، انگیزه خود را افزایش دهید، دقیقا همان جایی که ذائقه شما قرار دارد.

مطالب مفید

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه در سال 1402

طراحی و اجرای انواع کابینت آشپزخانه

کدام نوع کابینت بهتر است؟

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس