چگونه اپن آشپرخانه شیک و ساده ای داشته باشیم؟

اپن آشپرخانه شیک و ساده

همان طور که همه ما میدانیم، اپن آشپزخانه ساختاری است که فضای آشپزخانه را از اتاق های مجاور منزل که معمولاً اتاق نشیمن است جدا می کند. چنین آشپزخانه هایی معمولاً از یک طرف باز و از طرف دیگر به دیوار متصل می شوند. به لطف خلاقیت و ایده های طراحان مدرن، رویکردهای متنوعی از نظر دکوراسیونی برای چنین آشپزخانه هایی وجود دارد. اپن آشپزخانه یا پیشخوان در ساختمان‌های امروزی سبک آشپزخانه را با بقیه خانه و فضای پذیرایی ترکیب می کند. توجه به مدل اپن آشپزخانه نقش به سزایی در راحت بودن کاربری آشپزخانه دارد که بهتر است به دقت بررسی شود.

نکات مهم در مورد طراحی آشپزخانه اپن

همه شما به خوبی می دانید که طراحی اپن آشپزخانه مدتی است که مورد قبول افراد زیادی قرار گرفته است و از گذشته تا الان طرفداران خاص خود را داشته است. اما باید توجه داشته باشید که در طراحی و داشتن آشپزخانه اپن شیک و ساده فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. بسیاری از افرادی که آشپزخانه اپن طراحی می کنند معتقدند که باید آشپزخانه را به سبک اپن طراحی کنند تا هماهنگی لازم را با سایر قسمت های خانه داشته باشند. برای اینکه آشپزخانه زیباتر و جذاب تری داشته باشید باید به نکات مهم در طراحی آشپزخانه اپن توجه کنید. برای آشنایی با برخی از این نکات مهم، در زیر به ارائه آنها می پردازیم تا بتوانید آشپزخانه اپن خود را بهتر طراحی کنید.

چند نکته مهم در طراحی آشپزخانه اپن شیک و ساده

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم برای طراحی آشپزخانه اپن باید نکات مهمی را رعایت کنید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

اپن آشپرخانه شیک و ساده
 

1.توجه نمودن به جزئیات

توجه به جزئیات طراحی اپن آشپزخانه یکی از نکات بسیار با اهمیتی است که باید نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشید. یکی از مهم ترین نکات در آشپزخانه های اپن انتخاب صندلی و وسائل تزیینی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه کنید استفاده از متریال مناسب در طراحی اپن آشپزخانه است.

2.توجه نمودن به اتاق نشیمن

همانطور که می دانید طراحی اپن آشپزخانه از اتاق نشیمن بسیار به چشم می خورد. این گونه آشپزخانه ها باید به گونه ای طراحی شوند که هماهنگی لازم را با فضای بیرونی داشته باشند.

3.ایجاد نمودن فضایی منسجم

همانطور که قبلاً گفتم، ایجاد یک فضای منسجم نکته بسیار مهمی است که هنگام طراحی آشپزخانه اپن باید به آن توجه داشت. برای داشتن هارمونی خوب در دکوراسیون آشپزخانه از رنگ بندی مناسب استفاده کنید. همچنین یکی دیگر از وسایلی که به فضای آشپزخانه انسجام می بخشد نورپردازی است که تاثیر زیادی در فضای آشپزخانه دارد.

4.استفاده از جزیره کوچک

امروزه محبوب ترین ایده طراحی آشپزخانه اپن، استفاده از یک جزیره آشپزخانه است. اگر از یک جزیره کوچک در آشپزخانه خود استفاده کنید، فضای آشپزخانه شما بزرگتر به نظر می رسد. یک انتخاب خوب از این جزایر در آشپزخانه می تواند دارای عرض کمتر و طول بیشتر باشد.

 

اپن آشپرخانه شیک و ساده
 

5.انتخاب رنگ مناسب

یکی از مهم ترین مواردی که در ایجاد آشپزخانه اپن باید به آن توجه کنید، انتخاب رنگ مناسب است. رنگ هایی که انتخاب می کنید باید با یکدیگر سازگار باشند. متریال به کار رفته در اپن آشپزخانه باید بافت مناسبی داشته باشد تا زیبایی آشپزخانه را برجسته کند. رنگ های پیشنهادی در طراحی اپن آشپزخانه خاکستری، سفید و بژ است.

6.استفاده از ایده های خلاقانه

استفاده از ایده های خلاقانه یکی از بهترین اقداماتی است که می توانید برای داشتن یک آشپزخانه اپن ساده و شیک استفاده کنید. برای این کار می توانید از یک جزیره با طراحی خاص در آشپزخانه خود استفاده کنید. یکی از نکاتی که باید هنگام استفاده از ایده های خلاقانه آشپزخانه بسیار مراقب بود، استفاده از رنگ ها و بافت های ساده برای افزایش زیبایی آشپزخانه است.

اجرای سبکی خاص برای اپن آشپزخانه

وقتی صحبت از انتخاب سبک برای دکوراسیون منزل و حتی آشپزخانه می شود، دو سبک متمایز کلاسیک و مدرن وجود دارد. بنابراین، سبک های مختلف طراحی داخلی مانند سبک های تلفیقی، سنتی، روستیک، مینیمال و… بسیار زیاد است که ظاهری کاملا متفاوت دارند. اما اغلب سبک انتخاب شده برای انتخاب کابینت و تجهیزات آشپزخانه در انتخاب آشپزخانه اپن بسیار موثر است. البته می توانید بسته به مکان و سلیقه انتخاب متفاوتی برای این قسمت داشته باشید.

آشپزخانه های بزرگ با فضای زیاد گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب سبک کلاسیک هستند اما برای فضاهای بزرگ سبک مدرن نیز می تواند بسیار مناسب باشد و دکوراسیون متنوعی ایجاد کند. تمامی وسایل و ابزار مورد استفاده در آشپزخانه برای راحتی آشپزخانه بسیار تعیین کننده هستند. اپن آشپزخانه نیز به عنوان بخشی برای راحت‌تر انجام دادن کارها به شمار می‌رود.

گروه طراحی داخلی سفید مفتخر است در زمینه طراحی و ساخت کابینت و دکوراسیون داخلی با شما همکاری داشته باشد.

 

اپن آشپرخانه شیک و ساده

 

تزیینات اپن آشپزخانه شیک و ساده

  • استفاده از عود و شمع
  • بهره مندی از یک یا تعدادی گلدان
  • دیزاین اپن با کتاب های آشپزی مدرن
  • استفاده از ظروف پر استفاده
  • استفاده از ظروف شیک و لوکس
  • تزیین بالای اپن با یک نورپردازی خاص
  • پهن کردن یک رومیزی خاص و جذاب
  • و…

💡سخن پایانی

در دکوراسیون آشپزخانه اپن باید به وجود تناسبات و هارمونی رنگ ها توجه ویژه داشته باشید. از شلوغ کاری در طراحی آشپزخانه خودداری کنید و همیشه به نظم درونی و تمیزی آن، کوشش کنید. امروزه اپن آشپزخانه از جذابیت و زیبایی بیشتری برخوردار است و بر زیبایی و کاربردی بودن آشپزخانه می افزاید. به همین دلیل، مردم همچنان از آشپزخانه های اپن برای زیباتر کردن آشپزخانه خود استفاده می کنند. طراحی و اجرای اپن آشپزخانه شیک و جذاب باعث برجسته شدن دکوراسیون داخلی خانه می شود.

 

سوالات متداول

چگونه دکور اوپن آشپزخانه شیک و جذابی داشته باشیم؟

با استفاده از صندلی اپن، شلف‌ دیواری، استفاده از چراغ‌های آویز در اپن آشپزخانه، دکور اپن آشپزخانه با سنگ آنتیک، دیزاین اپن آشپزخانه مدرن با شمع، ایجاد طبیعتی کوچک و شیک با گل‌های آپارتمانی در دکور اپن آشپزخانه و...‌

در طراحی اپن آشپزخانه چه موردی باید در نظر گرفته شود؟

طراحی اپن آشپزخانه باید با توجه به کابینت ها انجام شود زیرا شما برای این طراحی و اجرا باید یک هارمونی خوب در نظر بگیرید و سعی کنید در آشپزخانه هماهنگی بین اجزا دیده شود تا این طراحی داخلی بیشتر به چشم بیاید و نزد تمامی افراد خانه جذاب و کاربردی باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس