تغییر دکوراسیون داخلی خانه با 8 ترفند

تغییر دکوراسیون داخلی

مطمئنا شما نیز مثل بسیاری از مردم زمانی که صحبت از تغییر دکوراسیون منزل می‌شود تمایل زیادی برای تغییر از خودتان نشان نمی‌دهید. جالبه بدونید که این مقاومت در برابر تغییر ریشه‌ی روانشناسی دارد و بسیاری از ماها ترس عمیقی از تغییر داریم. مخصوصا زمانی که هیچ نمونه‌ای از بعد از تغییر وجود نداشته باشد، این ترس در وجود افراد بیشتر می‌شود و مطمئنا در این صورت تمایل‌ به تغییر نیز کمتر می‌باشد.
پیشنهاد ما این است که با مشاور دکوراسیون صحبت کنید و به قولی کار را به کاردان بسپارید. جهت مشاوره دکوراسیون داخلی می‌توانید از طریق شماره های سایت با ما در ارتباط باشید.

 

 

تغییر دکوراسیون داخلی نشیمن

تغییر دکوراسیون نشیمن و پذیرایی؛ از جمله مواردی است که افراد برای تغییر آن تمایل زیادی نشان می‌دهند. محیط نشیمن به عنوان فضایی که به صورت مداوم مورد استفاده ما قرار می‌گیرد، ممکن است بعد از مدتی خسته‌کننده و کسالت‌آور شود. درست همین مواقع است که فکر یک تغییر بزرگ در ذهن ما به وجود می‌آید. در این مطلب از شرکت دکوراسیون سفید راهکارهایی در جهت تغییر دکوراسیون نشیمن ارائه می‌شود.

8 ترفند تغییر دکوراسیون

  1. شاخص کردن یک دیوار با رنگ خاص
  2. اضافه کردن کوسن جدید با تغییر روکش کوسن
  3. اضافه کردن تابلو به فضا یا تغییر اندازه تابلوها
  4. رنگ کردن وسایل چوبی قدیمی یا تغییر کاربری آنها
  5. تغییر روکش و پارچه مبلمان
  6. استفاده از اکسسوری ها متناسب با رنگ و سبک فضا
  7. اضافه کردن گیاه به فضای خونه با محل کار
  8. تغییر چیدمان وسایل و مبلمان به صورت اصولی
  9. و…

دلایل تغییر دکوراسیون

دکوراسیون یا چیدمان اسباب و وسایل خانه مسئله‌ای است که اگرچه چندان با اهمیت به نظر نمی‌رسد اما از نظر روانی و همچنین جلوه‌های بصری تغییر چشمگیری در سایر اعضای خانواده خواهد داشت. حتی بهترین و لوکس‌ترین دکوراسیون‌ها نیز بعد از مدتی ممکن است باعث ایجاد یکنواختی در خانه شود. بنابراین بهتر است برای تغییر روحیه هم شده هر از گاهی دکوراسیون خانه را هرچند اندک تغییر دهیم.

تغییر دکوراسیون خانه می‌تواند شامل تغییرات کوچک در چیدمان وسایل منزل تا تغییر سبک دکوراسیون و تعویض مبلمان و وسایل منزل باشد. این مسئله با توجه به بودجه خانواده شکل می‌گیرد و منظور از تغییر دکوراسیون منزل صرفا خرج هزینه های هنگفت برای تعویض تمام اسباب و وسایل نیست بلکه می‌توان با استفاده از ایده‌های مناسب با تغییر چیدمان وسایل نیز یک تغییر اساسی را در خانه ایجاد کرد.

مراحل تغییر دکوراسیون

ارزیابی‌های اولیه و بررسی‌های درست به شما کمک می کند تا کار را حرفه‌ای‌تر پیش ببرید. به طور مثال می‌توانید با یک گشت و گذار در اینترنت با انواع سبک‌های دکوارسیون آشنا شوید، اصول هریک را بدانید و مبلمان و وسایل را در هرکدام از آنها بررسی کنید. می‌توانید با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی مبلمان قیمت مبلمان دلخواه و سایر اقلام دکوراتیو لازم را بررسی کنید، اگر به صورت آنلاین این امور را مدیریت کنید نیاز به صرف هزینه و وقت زیاد برای رفت و آمد به مراکز فروش و نمایشگاه‌ها نخواهید داشت.

سبک دکوراسیون منزل را انتخاب کنید

گاهی ممکن است شما تصمیم بگیرید که همیشه به یک سبک از چیدمان پایبند باشید، اما تنوع در سبک دکوراسیون نیز میتواند یک ایده تغییر دکوارسیون باشد و حال و هوای خانه و اعضای آن را تغییر  دهد. امروزه سبک‌های مدرن بسیار پرطرفدار هستند اما اگر ذاتا محتاط و سنتی پسند هستند می توانید سبک‌های سنتی یا کلاسیک را برای چیدمان منزل خود انتخاب کنید. وقتی سبک چیدمان منزل مشخص باشد انتخاب وسایل مورد نیاز کار به مراتب ساده‌‍تری خواهد بود.

 

 

تغییر در کارایی وسایل منزل

اگرچه به نظر می‌رسد که خرید وسایل جدید و نو بسیار هیجان‌انگیز است اما در صورتی که بودجه محدودی در اختیار دارید می توانید با تغییر کاربری بسیاری از وسایل منزل از آنها استفاده مجدد داشته باشید. ظاهر برخی وسایل را می‌توان به طور کامل تغییر داد و برخی دیگر از وسایل را می توان به شکل دیگری در منزل به کار برد، گاهی با کمی رنگ و سمباده یا ابزار فنی می توانید بهترین وسایل را از دل وسایل قدیمی منزلتان بیرون بکشید. به طور مثال استفاده از برچسب برای تغییر ظاهر کابینت‌ها یا تغییر روکش مبل‌ها و یا تغییر کاربری کمد بچه‌ها می تواند مثال‌های خوبی برای این بخش باشند.

اولویت شما خرید یا تعویض مبلمان باشد

مبلمان منزل از جمله وسایلی هستند که بیشتر از سایر اقلام در معرض دید قرار می‌گیرند، ضمن این که باید گفت حجم زیادی از فضای منزل را در اختیار خود قرار می‌گیرند و مهمترین بخش تغییر دکوراسیون خانه را تشکیل می‌دهند. بنابراین اگر میخواهید تغییرات عمده‌ای را در دکوراسیون منزل شاهد باشید باید مبلمان خانه را تعویض کنید یا تغییر دهید.

وسایل لازم و ضروری را بخرید

برای تغییر دکوراسیون اگر تغییر سبک چیدمان در راه باشد نیاز به وسایل جدید هست. بنابراین باید سعی کنید که لوازمی که برای این تغییرات نیاز دارید را تهیه کنید. به طور مثال ممکن است برای این تغییرات در دکوراسیون خانه نیاز به خرید مبل، فرش، تابلو، لوستر، پرده،  دیوارکوب و …. سایر اقلام داشته باشید. البته می‌توانید با تغییر ماهیت برخی وسایل و با کمی سلیقه و هنر بسیاری از  لوازم قدیمی منزل را دوباره به کار گرفت اما گاهی نیاز است که وسایل جدیدی برای خلق یک دکوراسیون بی نظیر خریداری کرد.

تغییر رنگ یک تغییر هوشمندانه و تاثیرگذار

یکی از اولین قدم‌ها برای تغییر دکوراسیون خانه، تغییر رنگ است. رنگ‍‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون دارند، بنابراین باید سعی کنید با تغییر رنگ دیوارها خود را برای تم رنگی جدید در منزل آماده کنید. این انتخاب باید با سلیقه شما و همچنین سبک دکوراسیونی که در نظر دارید و تم رنگی که برای چیدمان منزل خود در نظر می‌گیرید هماهنگ باشد.

هزینه تغییر دکوراسیون منزل

هیچ می دانید که تغییر دکوراسیون می تواند چه تاثیرات مثبتی در روحیه شما و اعضای خانواده تان داشته باشد ؟ حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که گاهی با جا به جا کردن مبل ها فضای خانه کلی تغییر می کند و احساس می کند به خانه ی جدید وارد شده. می توانید با بودجه حدود ۳۰ میلیون تومان یک و یا چند تغییر در خانه خود ایجاد کنید.
تغییر دکوراسیون همیشه نیاز به هزینه های چند صد میلیونی نداره و میشه با کوچکترین کار ها بعلاوه ی کمی ذوق هنری، خلاقیت و مقداری شجاعت چهره ی خونه رو عوض کرد.

 

 

تغییر دکوراسیون اتاق خواب

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جذاب‌تر کردن هر اتاق، قرار دادن یک آینه در اتاق است. تزیین این آیتم نور و سهولت در قرارگیری را اضافه می کند، علاوه بر این، آینه باعث افزایش بصری فضا می شود. شما فقط باید الگوی سبک مناسب را انتخاب کنید و یک مکان مناسب روی دیوار پیدا کنید، جایی که آینه سودمندتر به نظر می رسد.

یک نکته عالی در طراحی داخلی این است که هنگام طراحی همیشه از فضا آگاه باشید. اگر با یک اتاق دیوانه شوید ممکن است در نهایت به هم ریخته شود. مهم نیست که یک اتاق چقدر زیبا و به خوبی تزئین شده باشد، اگر فضای کافی برای حرکت در اطراف وجود نداشته باشد، هیچ کس حتی به خود زحمت رفتن به آن را نمی دهد.

سخن پایانی

برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید به کمک آن‌ها فضایی بی‌نظیر و در عین حال آرامش‌بخش را در منزل خود ایجاد کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تغییرات مثبت در طراحی داخلی منزل استفاده از ایده‌های ارزان قیمت است و شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های اضافه در دیزاین داخلی منزل خود تنوع ایجاد کنید.

تغییر دکوراسیون به معنای هزینه کردن زیاد برای داشتن یک دکوراسیون متفاوت نیست، بلکه به معنای خلق و ایجاد یک فضای جدید با صرف کمترین هزینه و استفاده اصولی از استانداردهای چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل است. شما می‌توانید با کمک ایده‌های خلاقانه تغییر دکوراسیون و بهره‌گیری از علم این کار بدون این که نیاز به زمان یا هزینه‌های زیادی داشته باشید بهترین دکوراسیون را برای منزل خود فراهم کنید.

مبلمان و انتخاب درست آنها نقش بسیار مهمی در چیدمان و زیباتر دیده شدن دکوراسیون منزل شما خواهد داشت، چرا که بیشترین فضای داخلی منزل در اختیار مبلمان و میز ناهارخوری قرار می‌گیرد. بنابراین باید در انتخاب آنها نهایت دقت و سلیقه را به خرج داد.

 

سوالات متداول تغییر دکوراسیون

از دلایل تغییر دکوراسیون را نام ببرید؟

محیط نشیمن به عنوان فضایی که به صورت مداوم مورد استفاده ما قرار می‌گیرد، ممکن است بعد از مدتی خسته‌کننده و کسالت‌آور شود.

هزینه تغییر دکوراسیون در چه حدودی میشود؟

تغییر دکوراسیون همیشه نیاز به هزینه های چند صد میلیونی نداره و میشه با کوچکترین کار ها بعلاوه ی کمی ذوق هنری، خلاقیت و مقداری شجاعت چهره ی خونه رو عوض کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با کارشناس