جای میز ناهار خوری کجاست؟

جای میز ناهار خوری کجاست؟ 2

میز ناهارخوری چیزی بیش از یک مکان برای نشستن و صرف غذا برای خانواده است. عناصر طراحی مانند انتخاب متریال و اندازه می توانند بر زیبایی کلی اتاق یا سالن تأثیر بگذارند؛ امروزه اکثر افراد در خانه ها و آپارتمان های کوچک زندگی می کنند و در عین حال دوست دارند از تمام وسایل لازم برای یک خانه کامل در فضای کوچک خانه خود استفاده کنند. مثلاً آنها می خواهند در فضای کوچکی از خانه خود میز ناهارخوری داشته باشند و برای قرار دادن این میزها در بهترین مکان خانه گیج می شوند و نمی دانند بهترین مکان برای قرار دادن جای میز ناهار خوری کجاست؟ در ادامه این مقاله، نکاتی را به شما می‌ گوییم که به شما کمک می‌کند بهترین جای میز ناهار خوری کجاست؟

میز ناهار خوری را کجا بگذاریم؟

به طور کلی، سه گزینه برای قرار دادن میز ناهار خوری وجود دارد:

  1. اتاق ناهار خوری
  2. اتاق نشیمن یا پذیرایی
  3. آشپزخانه

شما باید با توجه به مدل خانه و اندازه وسایلتان از بین این سه گزینه بهترین را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. یادتان باشد بهترین راه برای میز ناهارخوری این است که فضایی مجزا با نور و طراحی خاص خود داشته باشید و به آشپزخانه نزدیک باشد. یعنی اگر برای چیدمان میز ناهارخوری گزینه های مختلفی داشتید، بهتر است گزینه ای را انتخاب کنید که نزدیک به آشپزخانه باشد. با این اوصاف، بیایید با هم مکان مناسب برای میز ناهارخوری را بررسی کنیم.
 

جای میز ناهار خوری کجاست؟
 

1.فضای ناهار خوری یا غذاخوری

این مدل معمولا برای خانه های بزرگ و مساحت های بزرگ قابل اجرا است. در ساختمان‌های بزرگ مانند ویلاها یا آپارتمان‌های بزرگ، اغلب چیدمان به گونه‌ای انجام می‌شود که فضای جداگانه‌ای برای ناهارخوری در نظر گرفته شود. در خانه های قدیمی این محوطه کاملاً به صورت اتاقک ساخته می شد که با دیوار و در از سایر قسمت ها جدا می شد. اما در خانه‌های مدرن دیگر اتاق جداگانه‌ای نداریم.  اما اغلب با پارتیشن، پنجره مجزا و طراحی کلی خانه فضایی مجزا را برای ناهارخوری فراهم می کنند. این منطقه معمولا دسترسی خوبی به آشپزخانه دارد و دارای پنجره مخصوص به خود و نور مناسب است.

در این مدل خانه فقط باید یک میز ناهارخوری با ابعاد متناسب با اتاق غذاخوری خانه تهیه کنید و در فضا قرار دهید. علاوه بر این، می توانید یک کنسول یا یک بوفه و یک قفسه دیواری برای تزئین بقیه فضای ناهار خوری برای قرار دادن ظروف خود تهیه کنید. لوستر و نورپردازی مناسب بالای میز ناهارخوری را انتخاب کنید و یک فرش با اندازه مناسب زیر آن قرار دهید تا دکوراسیون فضا تکمیل شود. می توانید با گلدان ها و زیور آلات مختلف فضای اتاق را زیبا کنید و میز ناهارخوری را با لوازم مناسب تزئین کنید.

2.جای صحیح میز ناهار خوری در نشیمن و پذیرایی

در خانه های کوچک و متوسط ​​و در برخی خانه های بزرگ جای جداگانه برای میز ناهارخوری در نظر گرفته نشده است. این به این معنی است که شما می توانید میز ناهارخوری خود را در هر قسمت از اتاق نشیمن قرار دهید. اما قضیه به این سادگی نیست. میز ناهارخوری شما باید در مکانی قرار گیرد که دسترسی به آن آسان باشد و به میز دسترسی داشته باشید. ثانیاً باید در مکانی قرار گیرد که مانع عبور و مرور شما در فضا نشود. به عنوان مثال، نباید در مسیر محل، ورودی، سرویس و آشپزخانه باشد. سوم اینکه باید فضای کافی برای چیدمان بقیه اثاثیه و وسایل داشته باشید و فضای نشیمن و پذیرایی شما را بلااستفاده نکند. و در نهایت میز ناهارخوری باید دور از درب سرویس بهداشتی و در عین حال نزدیک به آشپزخانه باشد.

3.میز ناهار خوری در آشپزخانه

یکی از مواردی که کمک می کند میز ناهارخوری در اتاق نشیمن و پذیرایی شما فضا را اشغال نکند و به خصوص در خانه های کوچک کاربرد دارد، استفاده از میز ناهارخوری در آشپزخانه است. علاوه بر اشغال نکردن فضا،‌استفاده از میز ناهار خوری در آشپزخانه کار سرو غذا و چیدن میز را هم راحت تر می‌کند. همچنین می توانید از میز ناهارخوری خود به عنوان میز کار در حین آشپزی یا حتی برای استراحت در حین کار استفاده کنید. در اینجا چند مدل وجود دارد که می توانید میز ناهارخوری خود را در آشپزخانه مرتب کنید:

  • برای مثال اگر آشپزخانه بزرگی دارید می توانید میز را کاملا داخل آشپزخانه قرار دهید.
  • اگر آشپزخانه شما کانتر دارد می توانید برای آن صندلی کانتر تهیه کنید و  و به جای میز ناهارخوری از آن استفاده کنید.
  • اگر در آشپزخانه خود جزیره دارید، می توانید به جای میز ناهارخوری از جزیره آشپزخانه استفاده کنید.
  • می توانید جزیره یا کانتر آشپزخانه را به طور کامل جدا کرده و میز ناهارخوری را جایگزین آن کنید.
  • علاوه بر میز اصلی اتاق نشیمن، می توانید یک میز کوچک را نیز به عنوان میز صبحانه در آشپزخانه قرار دهید.

 

جای میز ناهار خوری کجاست؟ 3
 

✅جمع بندی

فرقی نمی کند در خانه ای با اتاق بزرگ زندگی کنید یا در خانه ای کوچک با فضای محدود. با رعایت نکات طلایی می توانید به راحتی دکوراسیون اتاق غذاخوری خود را تغییر دهید. قبل از هر چیز مهم ترین نکته انتخاب ابعاد مناسب میز ناهارخوری است. حتی اگر فضای بزرگی دارید اما ابعاد میز ناهارخوری شما مناسب نیست، نمی توانید از آن به درستی استفاده کنید. پس بدانید که انتخاب شکل و اندازه مناسب چیزی است که قبل از هر چیز باید به آن توجه کنید. در این مطلب تمام نکات در مورد محل قرار دادن میز ناهارخوری و مطابقت آن با دکوراسیون منزل را گفتیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس