4 ترند دکوراسیون داخلی حمام

طراحی دکوراسیون داخلی حمام

حمام، یکی از بخش‌های اصلی هر خونه و دکوراسیون داخلی منزل است. شاید طراحی دکوراسیون یه حمام کوچک، به نظر سخت بیاد؛ اما با صرف زمان کمی میتونید تغییرات قابل توجهی در اون ایجاد کنید. سبک دکوراسیون حمام در طراحی داخلی آن بسیار حائز اهمیت است و مدل حمام ایرانی و نحوه طراحی آن با دکوراسیون حمام های مدرن ، متفاوت میباشد. پس برای طراحی دکوراسیون حمام به روش اصولی بهتر است به این نکات توجه کنیم.

 

 

اهمیت روشویی در دکوراسیون حمام

روشویی یکی از مهمترین ارکان فضای حمام محسوب میشه. درواقع روشویی ها عاملی هستن که با انتخاب صحیحشون به آسونی میتونین جلوه ی خاصی به فضای دکوراسیون حمام بدید. برای تزئین حمام روش های مختلفی وجود داره. به خصوص تو خونه های کوچک امروزی که شرایط خرید و به کارگیری وسایل بزرگ وجود نداره، میتونیم از ایده های ناب و بسیار ساده بهره بگیریم.

4 ترند طراحی دکوراسیون حمام

 


 

1.کاشی های مترویی

کاشی های مستطیلی که در جدول افقی و عمودی یا زاویه دارد و در رنگ های متفاوت باهم رنگ روی دیوار نصب می شوند.

2.اکسسوری های فلزی

شیرآلات، لایتینگ و اکسسوری هایی از جنس فلزات مختلف مثل: برنج، برنز، نیکل و … از ترند های امسال هستند.

3.دیوارهای تیره

رنگ کردن دیوارهای حمام و سرویس با رنگ تیره | یکی از ترندهای امسال هستند. این کار باعث یکپارچه تر به نظر رسیدن فضا می شود.

4.صفحه کوارتز

صفحه های کوارتزی از نظر مقاومت در برابر حرارت و لک شدن و راحتی نگهداری و ترکیب شدن با متریال های دیگر از ترندهای امسال می باشد.

چطوری فضای حمام را لوکس کنیم؟؟

آیا از فضای حمام خود دل‌زده شده‌اید؟! آیا حمام شما از طراحی به روز به دور است؟ بین ایده‌های به روز برای فضای حمام و طرح‌های سنتی قدیمی می‌توان ایده‌هایی مناسب و پرطرفدار را برای طراحی فضای حمام پیدا کرد. ایده‌هایی که باعث می‌شوند محیط فضای بهداشتی زیبا و جذاب شود.
پیدا کردن میانه‌ای بین طرح‌های سنتی و طرح‌های مدرن کاری دشوار است. ایجاد تعادل میان این دو نیاز به تجربه دارد. تجربه‌ای که از بررسی ایده‌های تلفیقی و نظرات مردم بدست آمده است. فضای حمام زیبا و جذاب، باعث افزایش حضورپذیری افراد می‌شود. راحتی استفاده از آن بالا می‌رود و شما احساس بهتری نسبت به فضای حمام خود دارید. برای پیدا کردن یک طرح فوق العاده لوکس فقط کافی است با کارشناسان شرکت دکوراسیون داخلی سفید تماس بگیرید.

المان های تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون حمام

 

 

  • قدرت دوش

وقتی نوبت به دوش می‌رسد، سعی کنید از نسخه‌های محصور با سینی‌های برآمده خودداری کنید، در عوض از گزینه‌های یکپارچه‌تر و بدون درز با استفاده از شیشه شفاف استفاده کنید. احساس نکنید که برای این کار به یک جعبه مربع از فضا نیاز است. می تواند با شکل و اندازه چیدمان اتاق شما متناسب باشد. و اگر می‌خواهید حمام کنید، یکی از جدیدترین اندازه‌های کوچک را انتخاب کنید و آن را در داخل اتاقک جلوی شیشه‌ای قرار دهید تا یک منطقه کاملا مرطوب برای حمام کردن و دوش گرفتن ایجاد کنید.

  • سبک و روشن

هنگامی که صحبت از ایجاد حس فضا در چیدمان حمام کوچک می شود، رنگ های روشن سلاح نه چندان محرمانه ای هستند. این بدان معنا نیست که باید به رنگ سفید بچسبید، به جای جذب نور موجود، با بژ گرم و خاکستری ملایم، رنگ هایی که منعکس می شوند، بازی کنید. در حالی که افزودن یک دیوار تک رنگ تیره، شاید با یک الگوی گرافیکی، عمق ایجاد می کند، در سال 2022 مفهوم چسبیدن به یک رنگ در حال افزایش است.

  • احساسی حساس

از آنجا که پالت شما نسبتاً خنثی خواهد بود، با بافت بازی کنید تا به اتاق انرژی دهید. کاوش در سنگ مرمر، گرانیت و بتن – هر چیزی که حس لامسه را ایجاد می کند و در عین حال باعث افزایش علاقه می شود. کاشی‌های با فرمت بزرگ، فضای بیشتری را ایجاد می‌کنند، اما با استفاده از کاشی‌های متضاد، آن‌ها را تغییر دهید تا صفحه‌ای چشم‌نواز ایجاد کنید یا طاقچه‌های کاشی را بسازید.

  • آینه

قدرت آینه ها را دست کم نگیرید تا احساس فضا را در چیدمان حمام کوچک دو چندان کنید و در عین حال عنصر توقف نمایش را به اتاقتان اضافه کنید. اگرچه دیوار به دیوار بسیار مؤثر است، گزینه‌های کابینت توکار باعث ایجاد فضای ذخیره‌سازی می‌شوند که در صورت محدود بودن متر مربع، بسیار عالی است.

  • بهم ریختگی را بردار

زمانی که با طرح های حمام کوچک سروکار دارید، کمتر است، بنابراین سعی کنید لوسیون ها و معجون ها را در کنار هم قرار دهید یا از مرتب بودن آنها اطمینان حاصل کنید. اگر فضایی برای کابینت‌ها، قلاب‌ها و قفسه‌های شناور ندارید، گزینه‌های ذخیره‌سازی خوبی هستند، اما در نظر بگیرید که چگونه اقلام را روی آن‌ها قرار دهید، بنابراین شلوغی شلوغی نیست – سبدهای جذاب می‌توانند راه‌حل خوبی باشند.

اهمیت کف حمام

از مسائل پر اهمیت در حمام کف آن میباشد؛ زیرا این فضا ممکن است دائما همراه با نم و رطوبت باشد، بنابراین به متریال کف آن باد دقت کرد که به راحتی قابل شست و شو باشد و مانع جذب رطوبت شود و همچنین یکی از مسائل پر اهمیت در دکوراسیون حمام زیر سازی کف این فضا میباشد، بنابراین این مسئله در کفسازی دارای اهمیت میباشد، رعایت عایق بندی رطوبتی و شیب بندی اصولی از عواملی است که باید در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی به آن توجه کرد. در استفاده از کف سازی ها بهتر است از کفپوش هایی استفاده کنید که لغزندگی کم تری دارند و مانع از لیز خوردن میشوند و همچنین اگر سرویس های کوچکی دارید از تای های بزرگ استفاده کنید تا فضای شما را بزرگتر نشان دهد.

بیشترین متریال مورد استفاده در این فضا سرامیک میباشد و استفاده از سرامیک های ایرانی میتواند برای شما از نظر اقتصادی مناسب تر باشد.
دیوار های سرویس بهداشتی و حمام باید مانند کفپوش ها مقام در برابر رطوبت باشد و زیر سازی و عایق کاری شود و تا بالای دیوار امتداد یابد و کاشی ها از پر کاربرد ترین ها برای دیوار پوش ها میباشد. همچنین استفاده از کاشی های چینی وسرامیکی نسبت به سنگی برای دکوراسیون شما مقرون به صرفه تر و دارای طرح های متنوع ای میباشد.
 

دکوراسیون سرویس بهداشتی و دستشویی


 
در طراحی دکوراسیون حمام انتخاب روشویی نیز میتواند از مدل پایه درا و یا بدون پایه که بر روی دیوار نصب میشوند استفاده کنید. و همینطور روشویی های دارای کمد میتواند فضای برای ساماندهی وسایل سرویس های شما داشته باشد و همینطور استفاده از شلف ها برای این فضا بسیار مناسب میباشد.

نتیجه گیری

طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام اخیراً اهمیت ویژه‌ای در خانه ها پیدا کرده است و بیشتر اعضای خانواده تمایل دارند که این قسمت از خانه هم مورد توجه قرار گیرد و چیدمان خوبی داشته باشد تا از وقتی که برای بهداشت خود صرف می کنند نهایت استفاده را ببرند و برایشان لذت بخش باشد.

جالب است بدانید که طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام چیزی نیست که هزینه خیلی زیادی برای شما داشته باشد یا خیلی وقت شما را بگیرد و شما با چند کار ساده و خرید یک سری وسایل خاص می توانید دکوراسیون زیبایی در حمام خود داشته باشید و این فضا را زیباتر از قبل کنید.

 

سوالات متداول حمام

حمام مستر چیست؟

حمام مستر به حمام هایی گفته می شود که حالتی اختصاصی تر دارند. برخی از افراد، آن را در اتاق مهمانشان طراحی کرده و قرار می دهند تا مهمان آنها احساس راحتی داشته باشد. برخی دیگر معمولا حمام مستر را در اتاق خواب و یا اتاق زن و شوهر قرار می دهند.کاربرد اصلی این حمام، آسایش و راحتی کیا کیا ان منزل است، به خصوص برای زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده اند.حمام مستریک جذابیت بسیار بالا در طراحی و دکوراسیون خانه دارد که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

طراحی دکوراسیون حمام چه اهمیتی دارد؟

حمام یکی از قسمت های لذت بخش خانه به حساب می آید پس در طراحی آن بیشتر وقت بگذارید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)
تماس با کارشناس