4 مزایای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

در فرهنگ های غربی، رنگ سفید اغلب به عروسی ها، بیمارستان ها و فرشتگان مربوط می شود و اغلب برای انتقال حس پاکی، پاکیزگی و آرامش استفاده میشود. در ایران رنگ سفید همین تداعی ها را دارد. رنگ ها روانشناسی خاص خود را دارند. بر اساس روانشناسی رنگ، رنگ سفید ویژگی های خاص خود را دارد. در ادامه به خواص و ویژگی های رنگ سفید می پردازیم.

1. در برخی از فرهنگ ها، رنگ سفید نشان دهنده خلوص یا بی گناهی است. اعتقاد بر این است که عروسی که لباس سفید پوشیده است نماد پاکی او است. جالب است بدانید که تاثیر رنگ سفید در مراسم عروسی بسیار زیاد است. به گونه ای که سرویس خواب عروس گاهی به رنگ سفید انتخاب می‌شود. علاوه بر این، دکوراسیون اتاق خواب سفید طرفداران زیادی دارد.

2. رنگ سفید رنگ روشنی است که می تواند حال و هوای فضا را تغییر دهد یا فضاهای خاصی را برجسته کند. طراحان اغلب از رنگ سفید استفاده می کنند تا اتاق ها بزرگتر و جادارتر به نظر برسند.

3. رنگ سفید خنک، ملایم و استریل است. اتاقی که به رنگ سفید رنگ آمیزی شده است می تواند جادار، اما خالی و ناخوشایند به نظر برسد. بیمارستان ها و کارکنان بیمارستان از رنگ سفید برای ایجاد احساس تمیزی استفاده می کنند. برخی از مفاهیم مثبت رنگ سفید شامل تمیزی، تازگی و سادگی است.

مزیت های رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

اگر خانه شما کوچک و جمع و جور است، احتمالاً متوجه شده اید که هیچ رنگی بهتر از رنگ سفید برای فضای داخلی خانه شما وجود ندارد. طراحان داخلی رنگ سفید را به دلیل ویژگی های بازتابی آن دوست دارند. دیوارهای سفید می توانند همه رنگ ها و نور زیبا را منعکس کنند. در ادامه با هم به مزایای استفاده از این رنگ زیبا می پردازیم.

 

4 مزایای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی 3
 

1.تمرکز را بهبود می بخشد

رنگ سفید واقعا بر روح و روان بیننده تاثیر می گذارد. ما در دنیایی زندگی می کنیم که حواس پرتی زیادی دارد. این مشکل نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز مشکل ایجاد می کند. کارشناسان طراحی داخلی بر این باورند که رنگ آمیزی فضای داخلی به رنگ سفید باعث بهبود تمرکز افراد می شود. خاصیت آرام بخش فوق العاده این رنگ از حواس پرتی جلوگیری می کند. همچنین فضا را فوق العاده تمیز و مرتب نشان می دهد. این توصیه مهم و حرفه ای برای تقویت مهارت های تمرکز در خود و فرزندتان است.

2.نگهداری از رنگ سفید آسان است

برخلاف تصور رایج، نگه داری از رنگ سفید در طراحی داخلی به طرز شگفت انگیزی آسان است. معمولاً صاحبان خانه ترجیح می دهند رنگ های تیره تری را برای دیوارهای خود انتخاب کنند. این به این دلیل است که با گذشت زمان کمتر کثیف می شود و نگهداری آن آسان تر است. باید بگوییم که این دیدگاه اشتباهی است. رنگ‌های تیره‌تر رطوبت بیشتری را جذب می‌کنند. بنابراین به راحتی روی دیواره باکتری ها و میکروب ها رشد می کنند. سفید همیشه در همه شرایط تازه و روشن به نظر می رسد. تنها چیزی که نیاز دارید یک پارچه خشک برای پاک کردن گرد و غبار رنگ سفید است. بنابراین می توانید سال ها درخشش داخلی خانه خود را ببینید.

3.دیوار سفید یک بوم نقاشی خیره کننده است

یکی از دلایل علاقه طراحان به استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون خانه و محل کار این است که دیوارهای سفید می توانند به عنوان یک بوم نقاشی بزرگ و خیره کننده عمل کنند. کافی است چند وسیله تزئینی را روی دیوار خود قرار دهید تا مکان زیباتر و روشن تر به نظر برسد. اگر به دنبال دکوراسیون مدرن تری هستید، کارهای انتزاعی می توانند انتخاب خوبی باشند. به راحتی می توانید سبک های مختلف را روی دیوار مدیریت کنید.

4.به سهولت یک فضای مینیمال ایجاد می کند

استفاده از تزئینات مینیمال آخرین روند طراحی داخلی در سال 2024 است. امروزه افراد مشهور و معتبری سبک مینیمال را دوست دارند و به آن پایبند هستند. استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی می تواند به شما در ایجاد فضایی برای دکوراسیون مینیمال کمک کند. همانطور که گفته شد، رنگ سفید اتاق را مرتب تر، جادارتر و روشن تر نشان می دهد. در این سبک نیازی به سرمایه گذاری روی مبلمان گران قیمت و بزرگ یا آثار هنری بسیار خاص ندارید. شما می توانید تنها با چند مبل شیک و تزئینات ساده اتاق را زنده کنید.

 

4 مزایای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی 2
 

طیف‌های مختلف رنگ سفید

  • رنگ سفید ساده که در انواع مات و براق موجود است، رایج ترین نوع رنگ است.
  • سفید استخوانی با مقدار بسیار کمی زرد مخلوط با آن گرمای بیشتری دارد.
  • سفید عاجی سفید استخوانی است که با مقدار بسیار کمی صورتی مخلوط شده است.
  • سفید مرمری به رنگ روشن با رگه های خاکستری است.
  • سفید کاپوچینو از ترکیب سفید ساده با مقدار بسیار کمی رنگ قهوه ای به دست می آید و گرما و جلوه خاصی دارد.
  • سفید صدفی از مخلوط کردن سفید ساده با مقدار کمی صورتی به دست می آید.
  • رنگ فیلی ملایم در واقع همان خاکستری بسیار روشن است که با مخلوط کردن سفید با مقدار کمی رنگ سیاه به دست می آید. سفید یاسی از ترکیب رنگ سفید با رنگ بسیار ضعیف بنفش به دست می آید.
  • و…

 

رنگهای مکمل در دکوراسیون داخلی کدامند؟

 

✅نتیجه گیری

رنگ سفید رنگ پاکی، معصومیت، اعتماد، صلح و آرامش می باشد. انتخاب رنگ سفید در دکوراسیون منزل با این احساسات همراه است، اما نباید در استفاده از آن زیاده روی کرد. رنگ های گرم را باید با سفید در خانه ترکیب کرد تا صمیمیت را منتقل کند. می توانید از رنگ سفید برای مبلمان اتاق نشیمن، پرده، روتختی یا کاشی های حمام استفاده کنید. تمیزی اولین احساسی است که از دکوراسیون سفید به شما دست می دهد. نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس