انتخاب بین دکوراسیون رسمی و دکوراسیون غیر رسمی

دکوراسیون رسمی برای یک خانه زیبا

اگر شما عاشق تماشای هتل‌های شیک یا ساختمان‌های عمومی مانند کاخ سفید ایالات‌متحده هستید، احتمالا به سبک رسمی تزئین کشیده می‌شوید. فضای داخلی با سبک رسمی شبیه اتاق‌های تزیین شده سنتی هستند، اگر چه آن‌ها تمیز و در عین حال کمی زینتی هستند. با این حال، اتاق‌های رسمی متفاوت از فضاهای کاری سبک هستند، که ساده و آرامش‌بخش هستند. در حالی که خانه‌ها امروزی معمولا با قالب‌های baseboard deep ۱۸ اینچی ساخته نمی‌شوند، کف چوبی مقاوم در دست و یا سقف حکاکی شده و دکوراسیون دیوار که دکوراسیون سبک رسمی را تعریف می‌کنند، این عناصر سنتی را می توان به خانه‌های مدرن تری اضافه کرد.

تعریف سبک دکور رسمی

فضای دکوراسیون رسمی تنها به اتاق نشیمن کشیده نمی‌شود. اتاق نشیمن رسمی شهرت خود را از این احساس به دست آورده‌است که آن را stuffy و غیرقابل‌استفاده می‌کند. دکوراسیون رسمی، با این حال، می‌تواند یک سبک کلاسیک باشد که هم زیبا و هم کاربردی باشد که به وسیله جزییات مربوط به اتاق تعریف می‌شود.

سبک رسمی ممکن است با سبک مستعمراتی بسیار راحت باشد. ویژگی‌های سبک رسمی شامل این هفت رنگ است:

  • تطبیق زوج مبلمان و لوازم جانبی
  • پوشش پنجره Elaborate
  • اسباب و اثاث عتیقه عالی با جزییات حکاکی شده،
  • نقاشی‌های رنگ‌روغن اصلی در قاب‌های پیچیده
  • فرش‌های ایرانی و شرقی
  • کریستال و شمعدان‌های برنجی و لوازم روشنایی
  • رنگ‌های تزیینی با منگوله‌های ابریشمی و حاشیه‌ای

این 9 فاکتور را در نظر بگیرید که دکوراسیون رسمی داشته باشید…

1.نقطه کانونی خود را پیدا کنید

با پیدا کردن یک نقطه کانونی مرکزی که چشم شما را می‌گیرد، شروع به ایجاد یک فضای داخلی سبک رسمی کنید. نقطه کانونی ممکن است یک پنجره تصویر زیبا باشد که به یک چمن به دقت آراسته شده باشد، یک شومینه در مرکز طولانی‌ترین دیوار، یا یک مبل عالی که در اتاق قرار دارد. از آنجا، شما با موارد کلاسیک در اطراف نقطه کانونی خود تزیین خواهید کرد.

اگر شما ترجیح می‌دهید ابتدا بر روی یک اتاق تمرکز کنید، دکوراسیون رسمی خود را در اتاق غذاخوری خود در نظر بگیرید، یک مکان عالی برای معرفی یک ظاهر مناسب. از طیف گسترده‌ای از ظروف چینی زیبا و زیبا، کریستال و نقره‌ای برای نگاه رسمی انتخاب کنید. برای مثال، یک بشقاب شام ساده طلای ناب در بالای ملحفه پیچیده با flatware نقره‌ای درخشان و کریستال cut زیبا، یک میز غذاخوری مناسب را ایجاد می‌کند.

2.ظرافت تقارن

یکی از متمایزترین ویژگی‌های خانه‌های مزین به سبک رسمی تقارن پنجره‌ها، مبلمان، آثار هنری و کفپوش می‌باشد. این عناصر اغلب در یک جفت دقیق حول یک محور عمودی در اطراف اتاق قرار می‌گیرند. برای یک رویکرد جدید برای دکور رسمی، قطعاتی پیدا کنید که مشابه با اندازه، چگالی و سبک باشند و یک فضای متقارن ایجاد کنند.

3.تمرکز بر روی مبلمان

با قرار دادن یک یا دو مبلمان رسمی چوبی با رنگ تیره تر در اتاق شروع کنید. چوب ماهون، گردو، بلوط یا سایر غلات وارداتی را در نظر بگیرید که برای دانه ریز و ظاهری زیبا استفاده می شوند. قطعات مبلمان چوبی رسمی معمولاً تا درخشندگی بالایی جلا داده می شوند یا از چندین لایه لاک یا پلی اورتان برای ایجاد یک روکش بادوام استفاده می شود.

8 تاثیر مبلمان در خانه

با تصمیم گیری در مورد محل قرار دادن جفت صندلی، میز و لامپ، مبلمان را برای ظاهری رسمی بچینید. ظاهری رسمی با چیدمان مبلمان در دو طرف مبل، پنجره تصویر، کابینت یا یک اثر هنری غالب به دست می آید. قطعات مبلمان را با روکش محکم با بالش های تزئینی و راحت نرم کنید.

4.جزئیات را در نظر بگیرید

شما هنوز هم می‌توانید یک فضای داخلی رسمی داشته باشید که کاربردی و راحت باشد. فقط بر روی جزئیات بیشتر تمرکز کنید تا درک کنید که اتاق شما به سبک رسمی خم می‌شود.

5.آینه ها رو معرفی کنید

بسیاری از فضای داخلی رسمی آینه ها را با جفت مناسب آویزان کرده‌اند. آن‌ها فضایی را تعریف می‌کنند و احساس بصری اتاق را بزرگ می‌کنند. به جای ورق زدن طلا، همیشه می‌توانید جزییاتی را با رنگ طلایی براق نشان دهید.

اصول استفاده از آینه در دکوراسیون چیست؟

6.برگ برای ظرافت

لیفینگ، با این حال، با جذب نور به روشی متفاوت از رنگ طلایی، زیباترین ظاهر را در مبلمان و لوازم جانبی ارائه می دهد. قطعات را با لهجه های حک شده با دست با ورقه های طلایی یا نقره ای تزئین کنید.

7.تزئین با تریم

اجناس نرم مانند اثاثه یا لوازم داخلی، بالش‌ها و پنجره‌هایی که از پارچه‌های معقول ساخته شده‌اند را می‌توان با تزئینات تزئین کرد. منگوله‌ها را روی گوشه‌های بالش‌های برجسته و پارچه‌های پارچه‌ای اضافه کنید و قسمت‌های زیرین تکه‌های روکش شده را حاشیه بزنید. با افزودن یک ردیف حاشیه شش اینچی به کف مبل ساده، ظاهر رسمی تری خواهید داشت.

8.پارچه های کلاسیک کاربردی

پارچه هایی که برای دکوراسیون مبلمان و پنجره انتخاب می کنید می توانند فضایی رسمی را بسازند یا آن را خراب کنند. از سبک های ابریشم، مخملی، ساتن و ملیله استفاده کنید. با این حال، برای عملکرد، روکش‌های مصنوعی و پارچه‌های پارچه‌ای بادوام و قابل شستشو را انتخاب کنید که منسوجات با ظاهری شاداب را تقلید می‌کنند.

9.نورپردازی اتاق های رسمی

لوازم نورپردازی کریستال یا برنج به طور معمول با رنگ‌های ظریف ابریشمی برای یک نگاه متحد و رسمی در بالای آن قرار دارند. شیک و برازنده به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود که در یک اتاق پذیرایی رسمی، اتاق ناهارخوری، اتاق‌خواب، یا حتی یک اتاق پودر کوچک قرار گیرد.

 

برای مشاوره تخصصی با کارشناسان شرکت دکوراسیون داخلی سفید با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲-۲۷۹-۴۳۸۹

۰۹۱۲-۸۷۰-۹۹۸۰

 

المان های تاثیر گذار در دکور رسمی و غیر رسمی

مبلمان

دکوراسیون رسمی: معمولا از مبلمانی استفاده میشود که دارای دسته هستند، پایه ها غیر مبله اند، معمولا سفت هستند و افراد موقع نشستن روی آنها مجبور هستند صاف و مرتب بنشیند و معمولا ردی از کوسن ها دیده نمی شود.
 

 
دکوراسیون غیررسمی: معمولا از مبل هایی که راحت تر هستند استفاده می کنیم که بتوانیم به راحتی روی آنها لم دهیم یا دراز بکشیم و به خاطر پشتی ها و نشیمن های نرم و راحتی که در این مبل ها وجود دارند، افراد هنگام استفاده از آنها حس آرامش بیشتری خواهند داشت. همچنین در این نوع مبلمان تعداد زیاد کوسن ها که ابعاد مختلفی دارند باعث ایجاد حس راحتی در میشود.

رنگ ها

دکوراسیون رسمی: از رنگ های غليظ و گرم استفاده کنید که احساس وقار و سنگینی را به محیط القا می کنند. به طور مثال استفاده از رنگ های زرشکی، سرمه ای، قهوه ای و یا رنگ های نقره ای و طلایی گزینه های خوبی برای دکوراسیون رسمی هستند.

دکوراسیون غیررسمی: می توانید از رنگ های پاستلی و شاد در منزل خود استفاده کنید. این رنگ ها باعث می شوند که در فضا احساس سبکی و آرامش وجود داشته باشد.

لوازم دکوری

دکوراسیون رسمی: از دکوری هایی که ظاهر جدی تر و شکل و رنگ خاصی دارند استفاده می شود و تعداد آنها کمتر خواهد بود؛ زیرا هرچه تعداد دکوری در یک محیط بیشتر باشد دکوراسیون به سمت غیر رسمی بودن می رود.

دکوراسیون غیر رسمی: معمولا دکوری هایی که در محیط قرار می گیرند شادتر هستند و باعث میشود که افراد احساس راحتی بیشتری داشته باشند. به طور مثال استفاده از نقاشی های خیلی ساده روی دیوار خانه ها می تواند باعث به وجود آمدن یک محیط صمیمی و راحت شود.

فرش

دکوراسیون رسمی: از فرش های دستبافت ایرانی که طرح و رنگ با وقار و سنگینی دارد استفاده می شود. استفاده از فرش های پوست هم گزینه بسیار خوبی برای دکوراسیون های رسمی است و همچنین فرش های ابریشمی ارزش بسیار زیادی دارند و باعث میشوند که رسمی بودن فضا کاملا مشخص باشد.
 

 
دکوراسیون غیر رسمی: می توان از فرش های فانتزی مدرن استفاده کرد که احساس راحتی و غیر رسمی بودن در محیط به وجود می آورند. اگر دوست ندارید از طرح های مدرن و فانتزی استفاده کنید، گلیم ها گزینه مناسبی برای شما هستند. دقت داشته باشید که هر چه پرز فرش ها بلندتر باشند باعث می شوند که فضا صمیمی تر و راحت تر باشد.

پردہ

دکوراسیون رسمی: هرچه ضخامت پارچه و لایه های آن بیشتر باشد فضا رسمی تردیده میشود. به طور مثال پرده هایی که والان دار هستند و پرده های کرکره ای و شیدهای رومن باعث می شود که فضا جدی تر و رسمی تر باشد. در مدل های غیررسمی هرچه پرده سبک تر و نازکتر باشد و طرح رنگ شادتری داشته باشد، رسمی بودن فضا کمتر می شود و یکی از بهترین گزینه ها برای دکوراسیون غیررسمی پرده های حریر، رول شیدهای ساده و نیم پرده هستند.

نقش پرده در دکوراسیون داخلی چیست؟

کلام آخر

وقتی بعد از خستگی ها و استرس های روزمره به خانه می رسید دوست دارید که یک مبلی وجود داشته باشد که روی آن بنشینید و استراحت کنید و برای این کار نیاز به یک مبل خیلی راحت و مناسب وجود داشته باشد و اگر یک مبل بسیار رسمی و خشک و غیرقابل انعطاف وجود داشته باشد شما جای اینکه روی آن احساس آرامش کنید بیشتر بدن درد می گیرید و ترجیح می دهید جای استفاده از اتاق نشیمن به سراغ اتاق خواب بروید تا روی تخت خواب خود استراحت کنید که متوجه می‌شوید که روتختی هم با یک روکش و کوسن های کاملا اتو کشیده روی تخت قرار گرفته است و شما نمی توانید ترکیب آن را جابجا کنید و مجبور می شوید که از خیر استراحت کردن بگذرید و یک جایی از خانه بنشینید و از استراحت کردن منصرف شوید.

تمام توصیفاتی که گفته شد مربوط به یک زندگی بود که دکوراسیون در تمام قسمت‌های آن حالت رسمی دارد ولی همیشه برای اینکه افراد احساس آرامش بیشتری داشته باشند نیاز نیست که حتما یا کاملاً دکوراسیون رسمی باشد و یا کاملاً غیر رسمی باشد و یا ترکیب این دو را داشته باشد و خانواده های مختلف با توجه به نیاز خود این دکوراسیون را تعیین می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
تماس با کارشناس